УХВАЛА18 вересня 2018 рокум. Київсправа №826/14367/17адміністративне провадження №К/9901/55196/18Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:головуючого судді - Гімона М.М. (суддя-доповідач),суддів: Мороз Л.Л., Бучик А.Ю.,розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Кабінету Міністрів України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 лютого 2018 року (головуючий суддя Пащенко К.С., судді: Скочок Т.О., Чудак О.М.) та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 5 червня 2018 року (головуючий суддя Шелест С.Б., судді: Кузьменко В.В., Мєзєнцев Є.І.) у справі №826/14367/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інсігнія Резорт" до Кабінету Міністрів України про визнання протиправною та скасування постанови в частині,-
ВСТАНОВИВ:У листопаді 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Інсігнія Резорт" звернулося до суду з позовом, у якому просило:- визнати незаконною та скасувати з моменту прийняття постанову Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №570 "Про організацію та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу" в частині першого речення третього абзацу пункту 51 Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №570, наступного змісту: "Продавець виконує свої зобов'язання щодо постачання нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу після надходження коштів від покупця у повному обсязі відповідно до умов договору купівлі-продажу";- зобов'язати Кабінет Міністрів України опублікувати резолютивну частину рішення суду у виданні, в якому було офіційно оприлюднено постанову Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №570 "Про організацію та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу".Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 21 лютого 2018 року, залишеним без змін постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 5 червня 2018 року, адміністративний позов задоволено частково:
визнано незаконною та нечинною з моменту прийняття постанову Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №570 "Про організацію та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу" в частині першого речення третього абзацу пункту 51 Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №570, наступного змісту: "Продавець виконує свої зобов'язання щодо постачання нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу після надходження коштів від покупця у повному обсязі відповідно до умов договору купівлі-продажу. ";зобов'язано Кабінет Міністрів України невідкладно опублікувати резолютивну частину рішення суду у виданні, в якому було офіційно оприлюднено постанову Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №570 "Про організацію та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу", після набрання рішенням законної сили.У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.Не погодившись з рішеннями судів попередніх інстанцій, Кабінет Міністрів України подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати судові рішення та прийняти нову постанову про відмову в позові.Касаційна скарга обґрунтована зокрема тим (стор.15-17 касаційної скарги), що судами порушено правила предметної підсудності та помилково розглянуто справу за правилами адміністративного судочинства. Скаржник зазначає, що оскаржувана постанова є підставою для укладення та виконання договорів купівлі-продажу енергоресурсів на біржових аукціонах з продажу нафти сирої, газового конденсату, власного видобутку та скрапленого газу за участю юридичних осіб. Оскаржуваний пункт 51 Порядку регулював умови передачі майна, а отже і моменту виникнення права власності на нього. Враховуючи, що справа пов'язана зі спором, що виник при укладенні та виконанні правочинів у сфері господарської діяльності, тобто у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, а також пов'язана із визнанням недійсним акту, що порушує право власності на майно, на вказаний спір згідно з вимогами
Господарського процесуального кодексу України поширюється юрисдикція господарських судів, а отже справа повинна розглядатися господарським судом, а не адміністративним.
Відповідно до частини 6 статті
346 КАС України справа підлягає передачі на розгляд Великої Палати Верховного Суду у всіх випадках, коли учасник справи оскаржує судове рішення з підстав порушення правил предметної юрисдикції.Враховуючи, що у даній справі учасник справи оскаржує рішення судів першої та апеляційної інстанцій з підстав порушення правил предметної юрисдикції, колегія суддів дійшла висновку про необхідність передачі справи на розгляд Великої Палати Верховного Суду відповідно до частини 6 статті
346 КАС України.Керуючись ст.ст.
346 347 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,УХВАЛИВ:Справу №826/14367/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інсігнія Резорт" до Кабінету Міністрів України про визнання протиправною та скасування постанови в частині, передати на розгляд Великої Палати Верховного Суду.
Ухвала набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.........................................М.М. ГімонЛ.Л. МорозА.Ю. Бучик,Судді Верховного Суду