24.08.2016 | Автор: Фурман Руслан Вікторович
Задать вопрос автору
Присоединяйтесь к нам в социальных сетях: telegram viber youtube

Гарантійний строк на товар: захищайте свої права

Кожен громадянин незалежного від соціального статусу купує товари, замовляє роботу та надає послуги. Звичайно, що результатом роботи є отримання матеріальної компенсації, тобто отримання коштів.

Купуючи товар ми отримуємо річ, яку обрали із десятка подібних керуючись, при виборі, ціною, якість та іншими характеристиками. Після купівлі товару, в більшості випадків, ми задоволені ним, проте бувають й винятки, а саме не сподобався товар або виявлено його невідповідність заявленим характеристикам чи наявні пошкодження.

А даній статті автор детально роз’яснить умови повернення товару належної якості, товару неналежної якості продавцям (виробникам), в тому числі інтернет-магазинам.

Згадайте новину: ЩО РОБИТИ, КОЛИ ПРОДАВЕЦЬ КАЖЕ, ЩО НЕ МАЄ ЗДАЧІ (РЕШТИ)?

Ситуація 1. Ви придбали товар (напр. мобільний телефон вартістю 8000,00 грн. (вісім тисяч грн.)). Коли прийшли додому Вам не сподобався колір, форма товару або просто Ви перехотіли мати дану річ у себе. Що Ви можете зробити ?

Всупереч поширеній думці серед Ви не можете одразу у продавця (виробника) вимагати повернення коштів у сумі 8000,00 грн., так як даний товар є товаром належної якості.

Відповідно до п. 13 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» належна якість товару, роботи або послуги – властивість продукції, яка відповідає вимогам, встановленим для цієї категорії продукції у нормативно-правових актах і нормативних документах, та умовам договору із споживачем.

В такому випадку відповідно до ст.9 цього Закону споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням протягом 14 днів, якщо інше не встановлено договором. При цьому головно умовою є те, що товар не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Пользуйтесь консультацией: Что делать, если вы разбили товар в магазине?

Якщо у продавця немає аналогічного товару (мобільного телефону) Ви можете:

  1. придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості;
  2. розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару (розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі);
  3. здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж (продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару).

Ситуація 2. Ви придбали товар (напр. мобільний телефон вартістю 8000,00 грн. (вісім тисяч грн.)). Коли прийшли додому телефон просто не увімкнувся. Що Ви можете зробити ?

Відповідно до ст. 8 цього Закону у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

  1. пропорційного зменшення ціни;
  2. безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  3. відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Користуйтесь консультацією: В магазин з чотириногим другом заборонено: що каже закон

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  1. розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  2. вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Ось тут і криється найбільше проблем, адже законодавець чітко встановив, що вимагати повернення коштів Ви можете лише за наявності істотного недоліку товару.

п.12 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» визначає, що істотний недолік – недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

  • він взагалі не може бути усунутий;
  • його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
  • він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

Тобто, факт того, що телефон не увімкнувся ще не є підставою того, щоб вимагати розірвання договору купівлі-продажу або заміни товару на аналогічний, обов’язковою умовою є його повторна подібна поломка (на час проведення гарантійного ремонту за письмовим зверенням Вам зобов’язані надати аналогічний товар). Якщо ж після гарантійного ремонту телефону він через деякий час (під час дії гарантійного строку) знову виключився та не увімкнувся у Вас є підстави вважати даний товар таким, який має істотні недоліки і Ви маєте права зазначені вище.

Згадайте новину: Невірні ціни на цінниках? Які ваші права та відповідальність магазину

Продавець (виробник) можуть одразу замінити товар, повернути кошти чи вчинити ін.. дії передбачені законодавством, але це не є їх обов’язком. В більшості випадків продавці (виробники) йдуть на зустріч споживачам, так як будь-які конфліктні ситуації тягнуть за собою поширення негативного іміджу для продавця (виробника). А в наш час репутація значно важливіша.

Ситуація 2. Ви придбали товар (напр. мобільний телефон вартістю 8000,00 грн. (вісім тисяч грн.)) через інтернет.

Усі дії є аналогічними діям купівлі товару безпосередньо у продавця (виробника), за винятком наявність посередників (у більшості випадків).

На закінчення хочу надати громадянам пораду щодо замовлення товару через інтернет (т.зв. інтернет-магазини, далі – ІМ). Купуючи товар у інтернет-магазині (далі – ІМ) Ви, у багатьох випадках, залучаєте посередників до Ваших договірних відносин із продавцем (виробником). Наприклад, існують відомі мобільні ІМ, які не мають представництв у регіонах, а тому єдиною можливістю зв’язку з ними є замовлення товару через інтернет. У випадку виникнення поломки та необхідності ремонту товару Ви, звісно, віддаєте товар через даного посередника, який повинен відправити товар продавцю (виробнику). Суть квитанції Ви уважно не читаєте.

Ось тут і настає самий цікавий момент. Посередник відправляє товар не продавцю (виробнику), а на сервісний центр (в більшості випадків сервісні центри не мають відношення до продавців (магазинів), а співпрацюють на договірних відносинах), де законодавцем уже не встановлено жорстких строків по гарантійному ремонту. Ремонт може тримати і два і три місяці у зв’язку з «відсутністю комплектуючих». І інша сторона буде права, адже Ви направили товар не продавцю (виробнику), а до сервісного центру (Ваш підпис є у квитанції чи ін. документі.

Згадайте новину: Суд оштрафовал интернет-магазин за отсутствие украинской раскладки на ноутбуке

Тому раджу уважно читати суть документа, що Вам надається. До даного документа (квитанція і т.ін.) Ви може вносити зміни щодо строку гарантійного ремонту 14 днів (доволі часто пишуть 30 і більше днів) та обов’язково вказати, що відправляєте товар продавцю (виробнику).

Якщо ж у Вас трапилась ситуація, що не описана у даній статті або Ви не маєте часу, бажання відновити порушені Ваші права нечесними продавцями (виробниками) Ви можете звернутись за правовою допомогою до юриста, в т.ч. і до мене. За результатами зустрічі та наданих Вами документів буде вибудована лінія захисту, насідком якої буде відновлення Ваших прав (повернуто кошти, здійснено заміну товару, зменшення ціни товару і т.д.).

Автор консультації: Фурман Руслан Вікторович

1
Нравится
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярні судові рішення