Навіщо та на яких умовах укладати договір з блогером?

Присоединяйтесь к нам в социальных сетях: telegram viber youtube
Навіщо та на яких умовах укладати договір з блогером? - 0_62059800_1635248326_6177e8c69788e.jpg

У цій статті пояснимо навіщо потрібен договір з блогером та надамо поради щодо умов такого договору.

1. Навіщо замовнику послуг договір з блогером?

Ситуацій, у який виникає необхідність звернутись за послугами до блогера, може бути безліч:

  • існує необхідність у збільшенні кількості підписників на свій акаунт у соціальних мережах;
  • є бажання розповісти потенційним клієнтам про якість чи переваги товару;
  • спеціаліст у певній сфері бажає розвивати свій персональний бренд тощо.

Незалежно від причин, перед початком співпраці з блогером не слід пропускати такий важливий етап, як укладення договору.

Чому? Тому що за відсутності договору можуть виникнути неприємні ситуації, наприклад:

  • замовник послуг провів оплату, а попередньо обіцяні послуги не надані;
  • формально послуги надані, але замовник незадоволений їхньою якістю чи результатом;
  • послуги надані, однак несвоєчасно тощо.

За відсутності договору знайти оптимальний вихід з наведених ситуацій дуже складно, а часом – неможливо. Навіть, якщо замовник попередньо у переписці в соціальних мережах домовився з блогером про надання послуг, то в наших реаліях доволі складно довести, що конкретний акаунт, з якого велась переписка належить конкретній особі (блогеру).

У свою чергу, наявність договору з блогером не лише застрахує від можливих неприємних ситуацій, а й надасть можливість якомога детальніше передбачити умови співпраці, порядок розрахунків та інші важливі питання.

2. Навіщо договір блогеру?

Договір потрібен не лише замовнику послуг блогера, а й самому блогеру.

Це пояснюється тим, що часом замовники послуг можуть поводити себе недобросовісно, наприклад:

  • не оплатити надані послуги;
  • провести неповну оплату;
  • вимагати надання додаткових послуг та ін.

Можуть навіть виникнути ситуації, коли замовник на підставі усної домовленості оплатить послуги блогера на його банківську картку, а потім вимагатиме повернення цих коштів. І як не дивно, українське законодавство у такій ситуації може стати на сторону замовника.

Тому з метою запобігання недобросовісній поведінці замовника рекомендуємо блогеру розглянути можливість укладення договору з замовником. При цьому на необхідність укладення договору не впливає наявність чи відсутність у блогера статусу ФОП.

Аналізуйте судовий акт: Суд стягнув штраф 250 000 грн. із блоґера за недостатнє збільшення підписників на аккаунтах клієнтів (Господарський суд міста Києва, справа № 910/1801/21 від 09.09.2021 р.)

3. Якими повинні бути умови договору з блогером?

Умови договору можуть відрізнятись в залежності від характеру послуг, які надає блогер (огляд товару або послуги, амбасадорство, участь блогера в рекламних заходах замовника тощо). Проте незалежно від виду послуги існують універсальні рекомендації щодо умов договору.

3.1. Назва договору

Назва договору ні на що не впливає. Не важливо як сторони назвуть документ: «Договір про надання послуг», «Договір про рекламу» «Договір щодо просування товару» чи просто «Договір» – це не матиме жодного юридичного значення. Важливим є лише те, що зазначено в самому договорі.

3.2. Предмет договору та порядок надання послуг

У договорі важливо вказати про що він. Також, важливо визначити порядок надання послуг. Чим детальніше прописати порядок дій кожної сторони та бажаний результат, тим менше неузгодженостей виникне під час надання послуг.

Наприклад, якщо предметом договору є збільшення кількості підписників на конкретний акаунт в соціальних мережах, то в договорі слід детально прописати:

  • на якому акаунті блогер має збільшити кількість підписників та у якій кількості. Важливо зафіксувати кількість підписників на момент укладення договору. Також, можливо необхідно вказати інформацію про вік, стать, місце проживання підписників (якщо це важливо для замовника);
  • з якого акаунту блогер повинен здійснювати необхідні дії для збільшення кількості підписників;
  • за допомогою яких інструментів (контенту) блогер буде збільшувати кількість підписників (оскільки у разі використання певних інструментів у підписників може сформуватись хибне враження про товар/послугу замовника);
  • у який строк блогер повинен збільшити кількість підписників, та яким чином це фіксується;
  • які документи підписуються між сторонами для підтвердження факту належного надання послуг;
  • яким чином та у який строк блогер усуває недоліки наданих послуг (у випадку їх наявності) та ін.

3.3. Вартість послуг та порядок розрахунків

У договорі важливо вказати вартість послуг, та порядок їх оплати. Наприклад, це може бути повна чи часткова передплата, оплата за результат (наприклад, оплату можна прив’язати до кількості підписників, яких залучив блогер тощо).

Також, необхідно вказати строки оплати та визначити порядок розрахунків: готівковий/безготівковий. У залежності від способу розрахунку необхідно вказати, що є підтвердженням прийняття оплати. Наприклад при готівковому розрахунку це може бути розписка від блогера; при безготівковому – момент списання коштів з рахунку замовника тощо.

3.4. Строк дії договору

У договорі слід прописати строк дії договору. Це може бути конкретна дата або вказівка на крокетну подію (наприклад, завершення надання блогером всіх послуг).

3.5. Відповідальність

У договорі слід прописати відповідальність сторін за порушення умов договору. Це можуть бути штрафні санкції (штраф/пеня), відшкодування збитків. Доцільно прописати в договорі чи покривають штрафні санкції збитки чи ні.

Наприклад, у випадку незабезпечення відповідної кількості підписників на акаунт, блогер сплачує штраф у твердій сумі або у відсоткову відношенні до вартості послуг; у випадку несвоєчасної оплати, замовник сплачує блогеру пеню у відповідному розмірі за кожен день прострочення тощо.

3.6. Порядок припинення договору

У договорі доцільно вказувати, за яких умов сторона може відмовитись в односторонньому порядку від договору. Наприклад, у договорі можна прописати, що якщо блогер протягом певного строку не почав публікувати контент з товаром замовника, то замовник може в односторонньому порядку відмовитись від договору. При цьому важливо вказувати алгоритм дій, які повинна вчинити сторона для відмови від договору, а також, момент припинення договору.

3.7. Права інтелектуальної власності

Якщо в ході надання послуг створюється об’єкт права інтелектуальної власності, то в договорі потрібно вказати кому вони належать. Наприклад, якщо блогер створює відео з товаром замовника та публікує його у соціальній мережі, то таке відео є об’єктом авторського права і в договорі доцільно прописати, кому належать права на таке відео, та за яких умов можливе його використання.

3.8. Інші умови

У договорі можуть бути погоджені й інші умови, наприклад, щодо внесення змін до договору, порядку вирішення спорів, форс-мажорних обставин, розголошення конфіденційної інформації тощо.

4. Висновки

Незалежно від того, блогер Ви чи замовник послуг блогера, перед початком надання/отримання послуг рекомендуємо укладати договір. Наявність договору допоможе запобігти негативним наслідкам та допоможе обумовити всі важливі нюанси. Умови конкретного договору будуть залежати від характеру послуг, що будуть надаватись.

Автор консультації: Нечваль Ян Вадимович

2700
Просмотров
0
Комментариев
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.

Популярные судебные решения
ЕСПЧ
0