07.09.2015 | Автор: Соля
Задать вопрос автору
Присоединяйтесь к нам в социальных сетях: telegram viber youtube

Глобальна проблема: реформа системи примусового виконання судових рішень

Повномасштабне запровадження реформи системи примусового виконання рішень розпочнеться одразу після ухвалення Парламентом відповідного пакету законопроектів, що вже внесені до Верховної Ради.

Про це сьогодні в ході семінару, присвяченого реформуванню системи примусового виконання рішень в Україні, який пройшов у Києво-Могилянській академії, повідомив Міністр юстиції Павло Петренко.

«Ці законопроекти були внесені Президентом країни як невідкладні. Тому, маю надію, що парламент розгляне їх у максимально короткі терміни. Якщо сьогодні вони будуть схвалені в 1 читанні, депутати отримають 14 днів для внесення пропозицій та поправок. Думаю, що в жовтні цей пакет законів буде прийнятий в цілому», - зазначив очільник Мін’юсту.

За його словами, прийняття розробленого Мін’юстом спільно з представниками наукового середовища, громадськості, народних депутатів та адміністрації Президента пакету законів забезпечить реалізацію нових підходів у діяльності органів примусового виконання рішень.

«Нова філософія виконання судових рішень і новий підхід з уведенням системи приватного виконання, спрощенням процедур і доступу до виконання судових рішень для українців, запровадженням мотивації для осіб, які виконують ці рішення, дасть можливість виконати основне завдання – ефективне виконання державою своїх обов’язків перед людьми. Одним із таких обов’язків є забезпечення доступності до правосуддя і забезпечення невідворотності виконання судового рішення», - наголосив Міністр юстиції.

Він також поінформував присутніх, що більшість новацій, які прописані у вищезгаданих законах були запроваджені у вигляді пілотного проекту та продемонстрували свою ефективність.

«У 3 регіонах ми запровадили систему, де автоматизовано розподіляються провадження між виконавцями, де встановлено реальну винагороду за виконання судового рішення, де виконання провадження проходить без порушення законодавства. За таких умов виконавець не зацікавлений в тому, щоб його дії оскаржувалися, адже він не отримає винагороду. За статистикою за 6 місяців у цих регіонах виконали річний план виконавчого збору», - сказав Павло Петренко.

За словами заступника Глави Адміністрації Президента Олексія Філатова, система виконання судових рішень потребує кардинального реформування. Коментуючи запровадження інституту приватних виконавців, Олексій Філатов наголошує, що «держава має здійснювати нагляд за якістю та відповідністю їх діяльності закону. Мають бути забезпечені жорсткі умови ліцензування, перевірки та підтвердження професіоналізму приватних виконавців, а також ефективна система відповідальності за зловживання».

Окрім того, пан Філатов зауважив, що нагляд за діяльністю приватних і державних виконавців має здійснювати той суд, який ухвалив рішення.

При цьому він зазначив, що судова реформа не буде ефективною, якщо не буде забезпечено ефективне виконання судових рішень.

Заступник Міністра юстиції Сергій Шкляр у свою чергу зазначив: серед переваг прийняття поданого до Парламенту пакету законів - підвищення кількості фактично виконаних рішень та зменшення видатків з державного бюджету на фінансування органів ДВС.

Спостерігайте подію: Україна і юрисдикція Міжнародного кримінального суду у Гаазі 

«З появою приватних виконавців зменшиться кількість державних виконавців. Це й стане причиною зниження видатків держбюджету на утримання ДВС», - зазначив він.

Він також повідомив, що паралельно доходи державного бюджету, навпаки, зростуть за рахунок реалізацій майна приватними виконавцями на електронних торгах, збільшення обсягів виконавчого збору і створення нових робочих місць.

Разом з тим, після запровадження змін, стягувач отримає здорову конкуренцію між державним виконавцем і його приватним колегою. Це позитивно вплине на якість і швидкість виконання судових рішень. Окрім того, стягувач на свій розсуд зможе звертатися до того чи іншого спеціаліста

За його словами, стати приватним виконавцем зможе будь-яка особа, яка має вищу юридичну освіту та 2 роки юридичного стажу.

«Ми прибрали будь-які квоти та обмеження щодо місця проживання виконавця. При цьому виконавець може за бажанням змінити округ», - сказав заступник Міністра юстиції.

Сергій Шкляр також поінформував присутніх про результати запровадження пілотного проекту із автоматичного розподілу проваджень між виконавцями і забезпечення оплати праці виконавця в залежності від кількості та якості завершених проваджень. Відповідний пілотний проект діє в центральному апараті виконавчої служби, а також у київському та сумському відділах ДВС.

Спостерігайте подію: Онлайн – сервіс Міністерства юстиції України: невже революція в системі реєстраційних послуг відбудеться?! 

Президент Національного університету «Києво-Могилянська Академія» Андрій Мелешевич зауважив: проблема зміни системи та механізму, який відповідає за ефективне виконання судових рішень наразі вкрай актуальне для України.

«Ті нормативні акти, які були внесені до Верховної Ради, мають сенс і є дуже цікавими. Ми сподіваємося, що система виконання судових рішень буде змінена на краще», - сказав він.

Учасникам семінару продемонстрували роботу виконавців планшетами, які дадуть можливість проводити виконавчі дії на місці. А також розповіли про особливості і результати роботи автоматизованої системи розподілу виконавчого провадження та системи контролю строків виконання.

Джерело: Мінюст

Дивиться відео: Реформа Державної виконавчої служби України

 

1
Нравится
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярні судові рішення