Головна Сервіси для юристів ... Закони Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів Стаття 10. Організація та здійснення моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів з установок, розташованих на території України Стаття 10. Організація та здійснення моніторингу, ...

Стаття 10. Організація та здійснення моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів з установок, розташованих на території України

Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів (ЗМІСТ) Інші закони
  • 842

    Переглядів

  • 842

    Переглядів

  • Додати в обране

    1. Моніторингу підлягають викиди парникових газів у результаті провадження оператором видів діяльності на установці.

    2. Моніторинг здійснюється оператором відповідно до плану моніторингу, затвердженого уповноваженим органом відповідно до законодавства. Підстави для застосування оператором стандартного або спрощеного плану моніторингу визначаються порядком здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

    Для затвердження плану моніторингу оператор або уповноважена ним особа протягом шести місяців з дня проведення реєстраційної дії подає:

    {Абзац другий частини другої статті 10 в редакції Закону № 4187-IX від 08.01.2025 }

    1) заяву;

    2) план моніторингу, розроблений за типовою формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, у сфері моніторингу, звітності та верифікації;

    3) підтвердження відповідності визначення обсягу викидів парникових газів з установки та заходів, передбачених планом моніторингу, вимогам порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів;

    {Пункт 3 частини другої статті 10 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3991-IX від 08.10.2024 }

    4) документи, що обґрунтовують застосування оператором методики моніторингу у випадках, передбачених порядком здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів.

    У разі наявності істотних змін до плану моніторингу, визначених порядком здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, оператор або уповноважена ним особа подає до уповноваженого органу для затвердження заяву, план моніторингу із змінами та документи, що обґрунтовують необхідність внесення змін до плану моніторингу.

    У випадках, передбачених порядком здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, розробляється звіт про вдосконалення, який разом із заявою подається до уповноваженого органу для затвердження. Звіт про вдосконалення розробляється оператором за типовою формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, у сфері моніторингу, звітності та верифікації.

    3. За результатами моніторингу розробляється звіт оператора, який підлягає верифікації. Звіт оператора розробляється за типовою формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, у сфері моніторингу, звітності та верифікації.

    Верифікатор проводить верифікацію на підставі договору, укладеного з оператором.

    Верифікація звіту оператора також може бути проведена фізичною або юридичною особою, яка акредитована національним органом з акредитації держави - члена Європейського Союзу, у разі підтвердження нею знання законодавства України у сфері моніторингу, звітності та верифікації парникових газів з установок, розташованих на території України, в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

    {Частину третю статті 10 доповнено абзацом третім згідно із Законом № 4187-IX від 08.01.2025 }

    4. Верифікатор зобов’язаний відвідати установку для проведення верифікації (виїзна верифікація).

    У випадках, передбачених порядком верифікації звіту оператора, верифікатор має право прийняти рішення про проведення невиїзної верифікації.

    Рішення верифікатора про проведення невиїзної верифікації підлягає погодженню уповноваженим органом, крім випадків, передбачених порядком верифікації звіту оператора, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

    Для погодження рішення верифікатора про проведення невиїзної верифікації оператор подає до уповноваженого органу заяву, рішення верифікатора про проведення невиїзної верифікації, результати аналізу ризиків, що можуть виникнути в разі непроведення виїзної верифікації, та документи на підтвердження відповідності критеріям проведення невиїзної верифікації, визначеним порядком верифікації звіту оператора.

    5. На підставі інформації, отриманої під час верифікації, оператору видається верифікаційний звіт, що має містити висновок верифікатора за результатами верифікації. Підстави для визнання верифікатором за результатами верифікації звіту оператора задовільним або незадовільним встановлюються порядком верифікації звіту оператора.

    6. Звіт оператора, визнаний за результатами верифікації задовільним, подається до уповноваженого органу разом з верифікаційним звітом та заявою про прийняття звіту оператора не пізніше 31 березня року, наступного за звітним періодом.

    Документи для прийняття звіту оператора можуть бути подані до уповноваженого органу особисто оператором або уповноваженою ним особою в електронній формі через Єдиний реєстр з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".

    Уповноважений орган протягом 20 робочих днів з дня подання документів для прийняття звіту оператора:

    перевіряє подані оператором документи на відповідність вимогам законодавства;

    зупиняє розгляд документів, поданих для отримання адміністративної послуги, за наявності підстав, передбачених цим Законом;

    приймає рішення про прийняття звіту оператора;

    повертає оператору подані документи разом із вмотивованим висновком - у разі відмови у прийнятті звіту оператора.

    У разі подання неповного пакета документів для отримання адміністративної послуги про прийняття звіту оператора відповідно до вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, уповноважений орган протягом трьох робочих днів з дня подання документів приймає рішення про залишення заяви про надання зазначеної адміністративної послуги без руху та невідкладно повідомляє про це оператору.

    У рішенні про залишення заяви про надання адміністративної послуги без руху зазначається вичерпний перелік документів, відсутність яких стала підставою для залишення заяви без руху.

    У разі якщо оператор протягом 20 робочих днів з дня отримання рішення про залишення заяви про надання адміністративної послуги без руху виконав вимоги уповноваженого органу, зазначені у відповідному рішенні, розгляд заяви відновлюється з дня усунення обставин, що стали підставою для прийняття такого рішення, з урахуванням часу, що минув до залишення заяви без руху.

    Прийняття звіту оператора здійснюється на безоплатній основі.

    У прийнятті звіту оператора може бути відмовлено у разі:

    подання документів неналежною особою;

    подання неповного пакета документів для прийняття звіту оператора;

    виявлення в документах, поданих для прийняття звіту оператора, недостовірних відомостей;

    подання звіту оператора, визнаного за результатами верифікації незадовільним;

    неусунення обставин, що стали підставою для прийняття рішення про залишення заяви про надання адміністративної послуги про прийняття звіту оператора без руху, після закінчення строків, встановлених абзацом десятим цієї частини.

    За наявності підстави для відмови у прийнятті звіту оператора уповноважений орган приймає рішення про відмову у наданні адміністративної послуги із зазначенням вичерпного переліку обставин, що стали підставою для прийняття такого рішення.

    Протягом 10 робочих днів з дня отримання оператором рішення уповноваженого органу про відмову у прийнятті звіту оператора оператор має право усунути зазначені в рішенні уповноваженого органу обставини, що стали підставою для відмови у прийнятті звіту оператора, та повторно подати до уповноваженого органу документи для прийняття звіту оператора. При цьому датою повторного подання документів для прийняття звіту оператора вважається дата першого їх подання.

    {Частина шоста статті 10 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2801-IX від 01.12.2022 ; в редакції Закону № 4017-IX від 10.10.2024 }

    7. Державний контроль у сфері моніторингу, звітності та верифікації здійснюється відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

    У разі необхідності перевірки достовірності даних, наведених у документах, поданих для отримання адміністративної послуги, у тому числі для прийняття звіту оператора, а також неподання таких документів центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів (виникнення обов’язку щодо подання таких документів) проводить позапланову перевірку.

    Попередня

    11/21

    Наступна
    Додати в обране
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст

    Приймаємо до оплати