Стаття 16-1. Інклюзивне навчання
1. Для навчання дітей з особливими освітніми потребами заклади загальної середньої освіти на підставі звернення батьків дитини або осіб, які їх замінюють, утворюють інклюзивні та/або спеціальні групи і класи.
2. Інклюзивне навчання - система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.
Організація інклюзивного навчання у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
3. Відповідно до індивідуальних особливостей освітньої діяльності для кожного учня з особливими освітніми потребами складається індивідуальна програма розвитку дитини - документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання, визначає перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання.
Психолого-педагогічні послуги - комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.
Корекційно-розвиткові послуги (допомога) - комплексна система заходів супроводження дитини з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
4. Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі забезпечує асистент вчителя.
Освітні та соціальні потреби дітей із складними порушеннями розвитку під час їх перебування в закладі загальної середньої освіти задовольняються асистентом дитини - соціальним працівником, одним із батьків або особою, уповноваженою ними.
5. Навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами здійснюються за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, з урахуванням потреб дитини, визначених індивідуальною програмою розвитку.
Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки дітям з особливими освітніми потребами здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
{Закон доповнено статтею 16-1 згідно із Законом № 2541-VIII від 06.09.2018}
- Стаття 1. Законодавство України про загальну середню освіту
- Стаття 2. Основні завдання законодавства України про загальну середню освіту
- Стаття 3. Загальна середня освіта
- Стаття 4. Система загальної середньої освіти
- Стаття 5. Завдання загальної середньої освіти
- Стаття 6. Здобуття повної загальної середньої освіти
- Стаття 7. Мова навчання і виховання у закладах загальної середньої освіти
- Стаття 8. Заклад загальної середньої освіти
- Стаття 9. Типи закладів освіти, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти
- Стаття 10. Статус закладу загальної середньої освіти
- Стаття 11. Створення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання закладу загальної середньої освіти
- Стаття 12. Термін навчання
- Стаття 13. Форми навчання
- Стаття 14. Наповнюваність класів закладів загальної середньої освіти
- Стаття 15. Освітня програма
- Стаття 16. Навчальний рік та режим роботи закладу загальної середньої освіти
- Стаття 16-1. Інклюзивне навчання
- Стаття 17. Виховний процес у закладах загальної середньої освіти
- Стаття 18. Зарахування учнів
- Стаття 19. Учасники освітнього процесу
- Стаття 20. Учень (вихованець)
- Стаття 21. Соціальний захист учнів (вихованців)
- Стаття 22. Охорона та зміцнення здоров'я учнів (вихованців)
- Стаття 23. Заохочення учнів (вихованців)
- Стаття 24. Педагогічні працівники
- Стаття 25. Педагогічне навантаження
- Стаття 26. Трудові відносини в системі загальної середньої освіти
- Стаття 27. Атестація та підвищення кваліфікації педагогічних працівників
- Стаття 28. Права та обов'язки педагогічних працівників системи загальної середньої освіти
- Стаття 29. Права та обов'язки батьків або осіб, які їх замінюють
- Стаття 30. Поняття Державного стандарту загальної середньої освіти
- Стаття 31. Розроблення та затвердження Державних стандартів загальної середньої освіти
- Стаття 32. Зміст Державних стандартів загальної середньої освіти
- Стаття 33. Додержання Державних стандартів загальної середньої освіти
- Стаття 34. Атестація та оцінювання знань учнів (вихованців)
- Стаття 35. Органи управління системою загальної середньої освіти
- Стаття 36. Основні завдання органів управління системою загальної середньої освіти
- Стаття 37. Повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в системі загальної середньої освіти
- Стаття 38. Повноваження закладу загальної середньої освіти
- Стаття 39. Управління та громадське самоврядування закладу загальної середньої освіти
- Стаття 40. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти
- Стаття 41. Завдання науково-методичного забезпечення системи загальної середньої освіти
- Стаття 42. Здійснення науково-методичного забезпечення системи загальної середньої освіти
- Стаття 43. Фінансово-господарська діяльність закладів загальної середньої освіти
- Стаття 44. Матеріально-технічна база закладів загальної середньої освіти
- Стаття 45. Штатні розписи закладів загальної середньої освіти
- Стаття 46. Міжнародне співробітництво у системі загальної середньої освіти
- Стаття 47. Відповідальність за порушення законодавства про загальну середню освіту
- . прикінцеві положення
Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.