Стаття 8. Міжнародне співробітництво

Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків (ЗМІСТ) Інші закони
  • 1402

    Переглядів

  • 1402

    Переглядів

  • Додати в обране

    1. Комісія відповідно до своєї компетенції на умовах взаємності здійснює міжнародне співробітництво з міжнародними організаціями, відповідними регуляторами ринків капіталу та організованих товарних ринків іноземних держав, організаціями (асоціаціями) таких регуляторів, у тому числі в рамках Багатостороннього меморандуму про взаєморозуміння щодо консультування та співробітництва і обміну інформацією (Multilateral Memorandum of Understanding Concerning Consultation and Cooperation and the Exchange of Information - MMoU) Міжнародної організації комісій з цінних паперів (International Organization of Securities Commissions - IOSCO) (далі - Меморандум IOSCO).

    2. Комісія має право в рамках міжнародного співробітництва:

    1) укладати міжвідомчі міжнародні договори України відповідно до Закону України "Про міжнародні договори України";

    2) обмінюватися, у тому числі в рамках Меморандуму IOSCO, в установленому законодавством порядку інформацією:

    а) щодо здійснення правозастосування та інших повноважень, передбачених законом;

    б) пов’язаною з ліцензуванням, іншими формами авторизації та наглядом за діяльністю учасників ринків капіталу та професійних учасників організованих товарних ринків;

    в) про ринкові умови та події на ринках капіталу та організованих товарних ринках;

    г) щодо ідентифікації, зокрема, осіб, які є бенефіціарними власниками чи контролерами професійних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків;

    ґ) про емітентів, цінні папери яких допущені або щодо яких подано заявку про допуск до торгів на організованому фондовому ринку;

    д) про подання неповної чи недостовірної інформації емітентами або професійними учасниками ринків капіталу та організованих товарних ринків;

    е) щодо порушень умов провадження професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках;

    є) про судові рішення щодо емітентів або професійних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків;

    ж) про дії чи події, що впливають або можуть вплинути на фінансові інструменти, які допущені до торгів на організованих ринках;

    з) щодо наявності ознак маніпулювання та/або неправомірного використання інсайдерської інформації;

    и) про порушення профільного законодавства та законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;

    і) іншою інформацією щодо ринків капіталу та організованих товарних ринків;

    3) проводити консультації з міжнародними організаціями, відповідними регуляторами ринків капіталу та організованих товарних ринків іноземних держав, організаціями (асоціаціями) таких регуляторів з питань функціонування ринків капіталу та організованих товарних ринків, регулювання діяльності акціонерних товариств.

    3. У рамках Меморандуму IOSCO Комісія має право:

    1) обмінюватися в установленому законодавством порядку інформацією про учасників ринків капіталу, у тому числі про їхні операції на таких ринках, кінцевих бенефіціарних власників, контролерів та власників юридичних осіб, інших фізичних або юридичних осіб, зазначених у запитах, отриманих від регуляторів ринків капіталу іноземних держав, які є підписантами Меморандуму IOSCO (далі - регулятори - підписанти Меморандуму IOSCO), у тому числі інформацією з обмеженим доступом, інформацією, яка становить професійну таємницю на ринках капіталу та організованих товарних ринках, банківську таємницю, інформацією, яка містить персональні дані, а також іншою інформацією, розпорядником якої є Комісія;

    2) надавати допомогу з урахуванням вимог законодавства:

    а) відповідно до запитів, отриманих від регуляторів - підписантів Меморандуму IOSCO:

    у налагодженні співпраці з особами, які володіють або можуть володіти інформацією щодо предмета запиту, у тому числі отримувати добровільні свідчення або заяви таких осіб;

    в отриманні інформації або документів, у тому числі судових рішень;

    у здійсненні розслідувань, що проводяться регуляторами - підписантами Меморандуму IOSCO;

    б) надавати чи отримувати інформацію та/або документи щодо:

    регуляторних вимог та процесів;

    виявлення, зменшення або усунення потенційних ризиків для ринків капіталу або інвесторів;

    3) проводити розслідування на запит регулятора - підписанта Меморандуму IOSCO в порядку, встановленому статтею 34 цього Закону;

    4) здійснювати інші заходи, передбачені Меморандумом IOSCO.

    4. Інформація, отримана або надана в рамках Меморандуму IOSCO Комісією та іншими регуляторами - підписантами Меморандуму IOSCO, використовується відповідно до його положень, у тому числі для:

    1) цілей, зазначених у запиті Комісії або регулятора - підписанта Меморандуму IOSCO, у тому числі для забезпечення дотримання вимог законодавства, пов’язаних із таким запитом;

    2) здійснення заходів державного регулювання та нагляду (зокрема здійснення правозастосування) відповідно до запиту Комісії або регулятора - підписанта Меморандуму IOSCO, у тому числі для надання допомоги СРО у здійсненні таких заходів (у разі делегування такій СРО відповідних повноважень);

    3) сприяння органам досудового розслідування;

    4) проведення Комісією або регулятором - підписантом Меморандуму IOSCO розслідування, пов’язаного з порушеннями законодавства, зазначеними у відповідному запиті.

    У разі необхідності використання інформації, отриманої за запитом відповідно до Меморандуму IOSCO, для цілей інших, ніж передбачені пунктами 1-4 цієї частини, таке використання можливе виключно за умови отримання згоди на це надавача такої інформації - відповідного регулятора - підписанта Меморандуму IOSCO або Комісії.

    5. Інформація щодо наявності запиту регулятора - підписанта Меморандуму IOSCO, проведення консультацій з таким регулятором, інформація, що міститься в такому запиті, а також відомості, одержані під час здійснення заходів відповідно до такого запиту, є професійною таємницею на ринках капіталу та організованих товарних ринках.

    6. Розкриття інформації про наявність запиту регулятора - підписанта Меморандуму IOSCO іншим особам можливе виключно за умови, що виконання такого запиту є неможливим без розкриття інформації про його наявність, а також лише після проведення консультацій з таким регулятором та отримання його письмової згоди на розкриття такої інформації.

    Інформація, отримана за запитом Комісії від регулятора - підписанта Меморандуму IOSCO, також розкривається Комісією за рішенням суду невідкладно після повідомлення про це такого регулятора - підписанта Меморандуму IOSCO.

    7. Комісія може відмовити у виконанні заходів відповідно до запиту регулятора - підписанта Меморандуму IOSCO у разі наявності хоча б однієї з таких обставин:

    1) виконання таких заходів суперечить інтересам суспільства та держави;

    2) запит оформлений з порушенням положень Меморандуму IOSCO;

    3) запит подано щодо обставин, за фактом яких в Україні вже розпочато кримінальне провадження, крім випадків, якщо регулятор - підписант Меморандуму IOSCO, який подав запит, зможе довести, що заходи впливу, які будуть ним застосовані, матимуть іншу правову природу або не дублюватимуть заходи, які можуть бути застосовані судом у кримінальному провадженні;

    4) запит подано стосовно особи, яка була засуджена в Україні за тими самими обставинами, що зазначені у такому запиті, крім випадків, якщо регулятор - підписант Меморандуму IOSCO, який подав запит, зможе довести, що заходи впливу, що будуть ним застосовані, матимуть іншу правову природу або не дублюватимуть заходи, що були застосовані судом у кримінальному провадженні;

    5) виконання таких заходів призведе до порушення Комісією вимог закону.

    {Стаття 8 із змінами, внесеними згідно із Законами № 1294-IV від 20.11.2003 , № 2804-IV від 06.09.2005, № 3201-IV від 15.12.2005, № 3541-IV від 15.03.2006, № 801-VI від 25.12.2008 , № 1720-VI від 17.11.2009 , № 2258-VI від 18.05.2010 , № 2927-VI від 13.01.2011, № 5042-VI від 04.07.2012, № 5518-VI від 06.12.2012, № 289-VIII від 07.04.2015, № 1983-VIII від 23.03.2017 , № 2210-VIII від 16.11.2017, № 2418-VIII від 15.05.2018 , № 122-IX від 20.09.2019 , № 139-IX від 02.10.2019 , № 79-IX від 12.09.2019 , № 738-IX від 19.06.2020 , № 1089-IX від 16.12.2020 , № 1150-IX від 28.01.2021 , № 1953-IX від 14.12.2021 , № 2465-IX від 27.07.2022 ; в редакції Закону № 3585-IX від 22.02.2024 }

    Попередня

    9/43

    Наступна
    Додати в обране
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст

    Приймаємо до оплати