УХВАЛА26 лютого 2020 рокуКиївсправа №810/4407/18адміністративне провадження №К/9901/5267/20Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:судді-доповідача - Ханової Р. Ф.,суддів - Гончарової І. А, Олендера І. Я.,перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДФС у Київській області
на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 березня 2019 рокуу справі №810/4407/18за позовом Товариства з додатковою відповідальністю "Бердянський Хлібокомбінат"до Головного управління ДФС у Київській областіпро визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:До Верховного Суду надійшла касаційна скарга Головного управління ДФС у Київській області на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 березня 2019 року у справі №810/4407/18, предметом спору у якій є вимоги про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, якими зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за 2015 рік на 54604 гривень, збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ на
59100гривень, у тому числі на 39400 гривень за основним платежем, та на 19700 гривень за штрафними (фінансовими) санкціями, зменшено розмір від'ємного значення суми ПДВ за червень 2017 року на 1695 гривень.Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2018 року адміністративний позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 26 липня 2018 року № 0022952200, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми ПДВ за червень 2017 року на 1695,00 гривень, а в іншій частині позовних вимог - відмовлено.Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 березня 2019 року рішення Київського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2018 року скасовано, прийнято нову постанову, якою адміністративний позов товариства з додатковою відповідальністю "Бердянський Хлібокомбінат" задоволено в повному обсязі.У касаційній скарзі скаржник, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 березня 2019 року у справі №810/4407/18 та прийняти нове рішення, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
При вирішенні питання про відкриття касаційного провадження за зазначеною касаційною скаргою Суд виходить з наступного.Відповідно до частини
3 статті
3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.Згідно з частиною
1 статті
13 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.Відповідно до частини
1 статті
328 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених частини
1 статті
328 Кодексу адміністративного судочинства України.Аналіз наведених норм дає підстави для висновку про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.
В свою чергу, відповідно до пункту
2 частини
5 статті
328 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до пункту
2 частини
5 статті
328 Кодексу адміністративного судочинства України розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків, якщо: а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовної практики; б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до пункту
2 частини
5 статті
328 Кодексу адміністративного судочинства України позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи; в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу; г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.Згідно з пункту
6 частини
6 статті
12 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей пункту
6 частини
6 статті
12 Кодексу адміністративного судочинства України справи щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб віднесено до категорії справ незначної складності.Згідно з пунктом
24 частини
1 статті
4 Кодексу адміністративного судочинства України розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб - розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який вираховується станом на 1 січня календарного року, в якому подається відповідна заява або скарга, вчиняється процесуальна дія чи ухвалюється судове рішення.На час звернення позивача з адміністративним позовом - 2018 рік, відповідно до норм
Закону України "Про державний бюджет України на 2018 рік" прожитковий мінімум для працездатних осіб у місячному розмірі з 01 січня 2018 року встановлено 1762,00 гривні.Предметом позову у цій справі є вимоги про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, якими зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за 2015 рік на 54604 гривень, збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ на 59100 гривень, у тому числі на 39400 гривень за основним платежем, та на 19700 гривень за штрафними (фінансовими) санкціями, зменшено розмір від'ємного значення суми ПДВ за червень 2017 року на
1695
гривень, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ця справа за критерієм, встановленим пунктом
6 частини
6 статті
12 Кодексу адміністративного судочинства України, є справою незначної складності.Згідно з пунктом
1 частини
1 статті
333 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.Таким чином, оскільки оскаржуване судове рішення прийнято у справі незначної складності, передбачені пунктом
2 частини
5 статті
328 Кодексу адміністративного судочинства України виняткові обставини відсутні, тому у відкритті касаційного провадження у даній справі слід відмовити.Керуючись статтями
328,
333,
359 Кодексу адміністративного судочинства України,УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління ДФС у Київській області на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 березня 2019 року у справі №810/4407/18 за позовом Товариства з додатковою відповідальністю "Бердянський Хлібокомбінат" до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.Копію ухвали разом з касаційною скаргою та доданими до неї матеріалами направити заявникові.Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.Суддя-доповідач Р. Ф. ХановаСудді І. А. Гончарова
І. Я. Олендер