31.07.2016
Присоединяйтесь к нам в социальных сетях: telegram viber youtube

Спадщина на земельну ділянку. Порядок оформлення

В цій статті ми розглянемо особливості оформлення спадщини на земельну ділянку з урахуванням змін у законодавстві в 2013 р. З 2013 р. порядок оформлення спадщини на земельну ділянку істотно змінився. Законодавством розділено поняття реєстрації земельної ділянки та реєстрації права на земельну ділянку. Нотаріуси, при цьому, отримали доступ та повноваження щодо проведення реєстрації права власності на земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно самостійно.

Користуйтесь консультацією: КОЖЕН ГРОМАДЯНИН МАЄ ПРАВО НА БЕЗОПЛАТНЕ ОТРИМАННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

Загалом, процедура оформлення спадщини на буд-яке майно складається з наступних етапів:

  • відкриття спадкової справи нотаріусом за останнім місцем проживання спадкодавця чи місцезнаходженням його нерухомого майна;
  • подання нотаріусу нотаріально засвідчених заяв про прийняття спадщини від спадкоємців;
  • визначення спадкової маси, в т.ч. перевірка реєстрації майна за спадкодавцем;
  • видача свідоцтва про право на спадщину спадкоємцеві (не раніше ніж через 6 місяців з дня відкриття спадщини);
  • реєстрація права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (якщо успадковане нерухоме майно).

Щодо оформлення спадщини на земельну ділянку є свої особливості. Для оформлення спадщини саме на земельну ділянку нотаріусу необхідно мати в спадковій справі також витяг з кадастру (ДЗК) на земельну ділянку.

Користуйтесь консультацією: Присвоєння кадастрового номеру дачним ділянкам, які були приватизовані до 2004 року

Витяг з кадастру видається місцевим управлінням Держгеокадастру на підставі запиту нотаріуса. На практиці нотаріус складає нотаріальний запит та передає його заінтересованій особі (спадкоємцю) в руки для отримання останнім Витягу з кадастру. В тексті нотаріального запиту, при цьому, вказується особа, яку уповноважено отримати витяг з ДЗК на руки.

Нотаріус, отримавши витяг з кадастру, проводить всі необхідні заходи щодо належного оформлення спадкової справи та не раніше ніж через 6 (шість) місяців з моменту відкриття спадщини (день смерті спадкодавця) видає спадкоємцеві свідоцтво про право на спадщину на земельну ділянку. Одночасно, нотаріус також проводить реєстрацію права власності на земельну ділянку за спадкоємцем в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Таким чином, для того щоб отримати земельну ділянку у спадщину спадкоємцеві необхідно вчинити наступні дії:

  • подати нотаріусу заяву про прийняття спадщини;
  • отримати Витяг з кадастру в місцевому управлінні Держгеокадастру на підставі запиту нотаріуса;
  • отримати у нотаріуса свідоцтво про право на спадщину;
  • отримати у нотаріуса витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Вспомните новость: Депутат Самопомощи и по совместительству, старший партнер "Ильяшев и партнеры", Роман Марченко попытался присвоить землю, принадлежащую больнице

З моменту отримання витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, спадщина на земельну ділянку може вважатись оформленою належним чином. Вказаний витяг є остаточним документом, який підтверджує право власності на успадковану земельну ділянку. Додатково звертатись до реєстраційної служби (Укрдержреєстру) для реєстрації права власності на земельну ділянку не потрібно.

Все було б добре, якби не один нюанс. Часто опиняється так, що земельна ділянка з однієї сторони належала спадкодавцю на праві власності на підставі державного акту. Але в той же час в Держаному земельному кадастрі відсутні відомості щодо присвоєння такій земельній ділянці кадастрового номеру. В цьому випадку процес оформлення спадщини на земельну ділянку уповільнюється необхідністю організації дій щодо внесення земельної ділянки до бази Державного земельного кадастру та отримання відповідного витяг з кадастру (ДЗК).

Вспомните новость: Дедушка, на которого коммунист Калетник оформил 14 га бучанского леса, умер. Кто стал его наследником - неизвестно

Отримати витяг з кадастру на земельну ділянку, яка не має кадастрового номеру, можна звернувшись до землевпорядної організації, яка має в своєму штаті сертифікованих інженерів-землевпорядників. Землевпорядна організація розробить технічну документацію щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), погодить її у необхідних установах та отримає витяг з кадастру, який в подальшому треба буде подати нотаріусу для прийняття спадщини на земельну ділянку. Для більшого розуміння процедури додамо, що технічна документація щодо встановлення меж земельної ділянки розробляється на ім'я спадкодавця, а сам витяг з кадастру видається на ім'я спадкоємця, що зазначений в запиті нотаріуса.

Законодавство в цій статті:

  • Закон України «Про нотаріат»;
  • Закон України «Про державний земельний кадастр»;
  • Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»;
  • Порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затверджений Наказом від 22.02.2012  № 296/5 Міністерства юстиції України;
  • Порядок ведення державного земельного кадастру, затверджений Постановою від 17 жовтня 2012 р. № 1051 Кабінету міністрів України;
  • Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затверджений Постановою від 22 червня 2011 р. № 703 Кабінету міністрів України.

Джерело: Землевпорядник

Пользуйтесь консультацией: Соседские споры: обозначаем границы участка

8
Нравится
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярні судові рішення
Название события
Загрузка основного изображения
Выбрать изображение
Текст описание события: