Главная Блог ... Аналитические статьи Статьи ШКОЛА МАЙБУТНЬОГО. Як виглядатиме Нова українська школа. ШКОЛА МАЙБУТНЬОГО. Як виглядатиме Нова українська ...

ШКОЛА МАЙБУТНЬОГО. Як виглядатиме Нова українська школа.

Отключить рекламу
 - tn1_0_37269400_1524652828_5ae05b1c5b05e.jpg
Основні нововведення, які торкнуться всіх сторін навчального процесу – вчителів, батьків та дітей.

Що змінилось в системі освіти, у зв'язку із прийняттям нового закону про освіту та до чого слід готуватися батькам. В даному огляді (статті) буде розкрито основні новації та новий підхід до освіти, те що чекає дітей які підуть з 2018 року до школи в перший раз.

Новий закон про освіту був прийнятий Верховною радою України наприкінці минулого року (05 вересня 2017 року), пізніше відповідно він був підписаний Президентом України (25 вересня 2017 року), пройшов процедуру публікації в газеті та офіційно набрати чинності з 28 вересня 2017 року. Отже, з цієї дати офіційно дано початок освітній реформі.

Ухвалення нового закону, як завірило нас керівництво профільного міністерства (МОН) сприятиме відкриттю шляху до створення і реалізації концепції нової української школи. Що являє собою ця нова концепція, ми спробуємо розібратися далі.

Отже, як виглядатиме нова українська школа. Отримання повної загальної середньої освіти буде проходити на протязі 12 років наступним чином:

  1. Початкова школа

1 клас

2 клас

3 клас

  1. клас

2. Базова середня школа (гімназія)

5 клас

6 клас

7 клас

8 клас

  1. клас

3. Профільна середня школа

10 клас

11 клас

12 клас

Після закінчення кожного рівня знання учнів перевірятимуть за допомогою державної підсумкової атестації (ДПА). Після 4 класу це буде моніторинг успішності, а після 9 - повноцінне зовнішнє незалежне оцінювання.

Вводитися поняття інтегрованого навчання, тобто об'єднання матеріалу кількох навчальних предметів в один. Наприклад, в рамках однієї дисципліни викладають мову і літературу, або ж об'єднують предмети певного циклу (наприклад, природничо-математичного). Головною метою інтегрованих уроків має бути формування цілісної картини світу і підвищення пізнавального інтересу учнів, заявляють у Міносвіти. Обов'язкові предмети скоротять з 22 до 9. Це станеться через те, що замість фізики, хімії, біології, географії та астрономії будуть створюватися інтеграційні курси "природа і людина", "людина і світ". Мови та літератури з'єднаються в предмет "словесність", а алгебра і геометрія повернуться в загальний курс математики. Старша школа повинна буде профільною, а у шкіл також буде можливість створювати власні "спецкурси" для поглибленого вивчення предмета.

Слід також вділити основні та ключові компетенції, яких навчатимуть дітей. Перед учнями стоїть завдання оволодіти наступними ключовими компетенціями.

Ті що є наразі в школі:

-Спілкування державною мовою (і рідною у разі відмінності мовами);

-Здатність спілкуватися рідною (і рідною у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

-Математична компетентність;

-Компетентність у галузі природничих наук, техніки та технології;

-Інформаційно комунікаційна компетентність.

Ті, що додають в рамках реформи:

-Жага до навчання, та навчання впродовж життя;

-Громадянські та соціальні компетентності, пов'язані з ідеями демократії, справедливості, рівності прав людини, добробуту та здорового образу життя;

-Підприємливість та фінансова грамотність;

-Культурна компетентність;

-Екологічна компетентність;

-Інноваційність.

Новий підхід до педагогічної свободи. Шкільним вчителям та вихователям ДНЗ дали можливість самостійно розробляти освітні програми, але лише на основі розробленого МОН державного стандарту. Тобто програму яка зацікавить дітей, та відкриє в них нові можливості до освоєння та сприйняття матеріалу зробити зможе ледь не кожен вчитель. Розроблена освітня програма схвалюватиметься педагогічною радою закладу та затверджуватиметься керівником, без необхідності погоджувати це з МОН.

Третя, план роботи закладів освіти буде затверджуватися лише керівником закладу та не потребуватиме погодження з управлінням освіти.

Територіальна доступність. Початкова та середня освіта буде здобуватися учнем у найбільш наближеному до його місця проживання закладі освіти (філії або школи). Вводяться нові поняття:
Освітній округ – це сукупність закладів освіти (їхніх філій), у тому числі закладів позашкільної освіти, закладів культури, фізичної культури та спорту, що забезпечують доступність освіти для осіб, які проживають на відповідній території. Опорний заклад освіти – це заклад загальної середньої освіти, що має зручне розташування для підвезення дітей з інших населених пунктів та який забезпечує на належному рівні здобуття профільної освіти. Філія закладу освіти - це територіально відокремлений структурний підрозділ, що не має статусу юридичної особи та діє на підставі положення, затвердженого засновником відповідного закладу освіти.

Автономія шкіл. Директора обиратимуть за конкурсом на шість років. Однак він не може перебувати на посаді в одній школі довше, ніж два терміни поспіль. Керівник сам має право призначати собі заступників і формувати педагогічний колектив.

"Ні корупції", щоб уникнути корупції, кожен навчальний заклад буде оприлюднювати надходження всіх коштів, а також, на що їх витрачають. Як вважає в МОН, так батьки зможуть побачити реальну картину, скільки грошей виділяє на школу держава, і зможуть контролювати свої благодійні внески.

Легалізація репетиторства. Закон фактично легалізував репетиторство для шкільних вчителів. Документ дозволяє вчителям, або будь-яким особам, які зареєструються як ФОПи, займатися викладацькою діяльністю.

Інформаційна прозорість. Кожен навчальний заклад повинен бути прозорим та публічним, а отже кожний охочий або заінтересований в діяльності має право вільно ознайомитися за доступною інформацією про заклад. До такої інформації в законодавстві, зокрема, містяться закони, ліцензії, свідоцтва про інституційну акредитацію та акредитацію програм, структура та органи управління установою, кадрова структура, освітні програми, мова освітнього процесу, вакансії та конкурси, матеріально-технічна підтримка, наявність гуртожитків, місця в них і розмір оплати житла, результати моніторингу якості, річний звіт, правила прийому, умови доступності для людей з особливими потребами, розмір плати за навчання, список вартість додаткові послуги. Бюджет і фінансовий звіт про отримання та використання всіх отриманих коштів, інформація про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, включаючи їх вартість, а також кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законом, повинні бути публічно розкривається.

Автор статті: Завальнюк Олег

  • 3981

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 3981

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные аналитические статьи

    Смотреть все статьи
    Смотреть все статьи
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст