Главная Сервисы для юристов ... Законы Про рекламу Стаття 27. Відповідальність за порушення законодавства про рекламу Стаття 27. Відповідальність за порушення законодав...

Стаття 27. Відповідальність за порушення законодавства про рекламу

Про рекламу (СОДЕРЖАНИЕ) Прочие законы
  • 5138

    Просмотров

  • 5138

    Просмотров

  • Добавить в избраное

    1. Особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

    Дія положень цієї статті не поширюється на порушення, зазначені у статтях 24, 24 - 1 та 25 цього Закону.

    {Частину першу статті 27 доповнено абзацом другим згідно із Законом № 5067-VI від 05.07.2012 ; в редакції Закону № 3136-IX від 30.05.2023 }

    2. Відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть:

    1) рекламодавці, винні:

    у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом;

    у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами;

    у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом;

    у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами (у тому числі користувацького контенту, який визнається рекламою), в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту;

    у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно;

    2) виробники реклами, винні у порушенні прав третіх осіб при виготовленні реклами;

    3) розповсюджувачі реклами, винні у порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.

    {Частина друга статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 286-IX від 12.11.2019 ; в редакції Закону № 3136-IX від 30.05.2023 }

    3. З метою захисту інтересів суспільства, держави, споживачів реклами і учасників рекламного ринку державні органи, зазначені у статті 26 цього Закону, можуть звертатися до суду з позовами про заборону відповідної реклами та її публічне спростування.

    4. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Антимонопольного комітету України, Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей, а також крім тих, які віднесено до компетенції Національного банку України, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на:

    {Абзац перший частини четвертої статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2849-IX від 13.12.2022 ; в редакції Закону № 3136-IX від 30.05.2023 }

    рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами;

    виробників реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, - у розмірі п'ятикратної вартості виготовлення реклами;

    розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдження реклами.

    {Абзац четвертий частини четвертої статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1033-V від 17.05.2007 }

    Повторне вчинення перелічених порушень протягом року тягне за собою накладення штрафу у подвійному від передбаченого за ці порушення розмірі.

    {Абзац шостий частини четвертої статті 27 виключено на підставі Закону № 3498-IX від 22.11.2023 }

    {Частина четверта статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012 }

    5. Вартість розповсюдженої реклами визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов'язкових платежів), які встановлені Податковим кодексом України.

    {Частина п'ята статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2756-VI від 02.12.2010 }

    6. За неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації про вартість розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами, та/або вартість розповсюдження реклами, а також інформації, передбаченої частиною другою статті 26 цього Закону, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    {Частина шоста статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012 ; в редакції Закону № 1750-IX від 10.09.2021 }

    7. У разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    {Частина сьома статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012 }

    8. Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу у розмірі 300 і більше неоподатковуваних мінімумів доходів громадян приймається виключно центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

    {Частина восьма статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012 }

    9. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, може вимагати від рекламодавців публікації відомостей, що уточнюють, доповнюють рекламу, та звертатися з позовом до суду щодо протиправних дій рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами.

    {Частина дев'ята статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012 }

    10. Антимонопольний комітет України накладає стягнення на рекламодавців за порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

    Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення у порядку, передбаченому Законом України "Про медіа", притягає суб’єктів у сфері медіа до відповідальності за порушення вимог цього Закону щодо порядку розповсюдження реклами.

    Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладає стягнення (штраф) на рекламодавців та/або розповсюджувачів реклами, розміщеної з порушенням вимог частини одинадцятої статті 8 цього Закону, у розмірі десяти мінімальних заробітних плат у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, крім випадків, якщо така реклама є рекламою азартних ігор та організаторів азартних ігор. Ті самі дії, вчинені повторно протягом одного року після накладення стягнення (штрафу), тягнуть за собою накладення штрафу у подвійному від передбаченого за ці порушення розмірі.

    У разі якщо реклама, розміщена з порушенням вимог частини десятої статті 8 цього Закону, є рекламою азартних ігор та організаторів азартних ігор, фінансові санкції до порушників застосовуються у порядку, визначеному Законом України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор".

    {Частина десята статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2849-IX від 13.12.2022 ; в редакції Закону № 3136-IX від 30.05.2023 }

    11. Рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.

    12. Положення цієї статті не обмежують прав споживачів реклами, яким було завдано шкоди недобросовісною, неправомірною порівняльною рекламою та/або дискримінаційною рекламою, на відшкодування шкоди відповідно до законодавства України.

    {Частина дванадцята статті 27 в редакції Закону № 1750-IX від 10.09.2021 }

    13. За порушення частини другої статті 14 - 3 цього Закону на розповсюджувача реклами накладається штраф у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    {Статтю 27 доповнено частиною тринадцятою згідно із Законом № 3136-IX від 30.05.2023 }

    Предыдущая

    38/40

    Следующая
    Добавить в избраное
    КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ":

    Аналізуйте судовий акт: Права на звернення до суду з позовом про стягнення штрафів за порушення законодавства про рекламу Держспоживслужба не має (ВС КАС справа № 816/259/18 від 23.09.2021 р.)
     Суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених частиною 4 статті 46 КАС України, і право Держспоживслужби на звернення до адміністративного суду з позовом про стягнення штрафів за порушення законодавства про рекламу там не передбачено. 

    Після проведення перевірки - огляду білбордів Держспоживслужбою було встановлено  розміщення реклами методів діагностики, що не містять тексту попередження "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров`я". За результатами перевірки було складено протокол та прийнято рішення про накладення на підприємця штрафу у розмірі 3740 грн. Проте, потім, Держспоживслужба (а якщо точніше - Головне управління Держпродспоживслужби області) вирішила звернутись до суду з позовом до цієї ж фізичної особи-підприємця - і подала позов до адміністративного суду, в якому просила стягнути штраф. 

    Дивно, але суди першої та другої інстанції позов Держспоживслужби задовольнили - і стягнули з відповідача штраф. Не погоджуючись із підставами прийнятого рішення відповідач подав касаційну скаргу.

    Цікаво, що в цьому рішенні ВС КАС звернув увагу на відсутність підстав у Держспоживслужби для подання позову із такими вимогами. Обґрунтовуючи свою позицію та відповідаючи на аргументи позивача - ВС КАС зазначив: Читати повністю

    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст