1. Збитки, завдані об'єкту благоустрою в результаті порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, підлягають відшкодуванню в установленому порядку.
2. Оцінка завданих збитків проводиться балансоутримувачем у разі:
1) протиправного пошкодження чи знищення елементів благоустрою;
2) пошкодження чи знищення елементів благоустрою при:
а) ліквідації аварій на інженерних мережах та інших елементах благоустрою;
б) здійсненні ремонту інженерних мереж;
в) видаленні аварійних сухостійних дерев та чагарників;
г) прокладанні нових інженерних мереж;
ґ) виконанні інших суспільно необхідних робіт.
3. У випадках пошкодження чи знищення елементів благоустрою, визначених пунктом 2 частини другої цієї статті, винна юридична чи фізична особа усуває пошкодження (відновлює елементи благоустрою) власними силами або за домовленістю з балансоутримувачем перераховує на його рахунок суму відновної вартості.
Порядок визначення відновної вартості об'єктів благоустрою затверджується Кабінетом Міністрів України.
4. Розмір відшкодування збитків, завданих об'єкту благоустрою, визначається балансоутримувачем за методикою визначення відновної вартості об'єктів благоустрою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
5. У разі якщо пошкодження чи знищення елементів благоустрою здійснюється балансоутримувачем у ході усунення аварії на власних інженерних мережах чи власних об'єктах або якщо особу, яка пошкодила чи знищила елементи благоустрою, не виявлено, відновлювальні роботи проводяться за рахунок власника об'єкта благоустрою.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.
Аналізуйте судовий акт: На підставі експертизи можна перевірити правильність визначення розміру шкоди, що підлягає стягненню з органу місцевого самоврядування. (ВС КАС, справа № 380/25725/21 від 15.05.2023 р.)
Товариство позивалось до виконавчого комітету міської ради, оскільки відповідач прийняв рішення про демонтаж засобів зовнішньої реклами Товариства, через нібито, закінчення строку дії дозволів на її розміщення. Також, позивач просив відшкодувати йому за рахунок бюджетних асигнувань 576 822,53 грн реальних збитків, завданих цим незаконним демонтажем.
Пояснював, що дозволи підпадають під пряму дію п. 2-1 ст. 11 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», згідно з яким вони вважаються продовженими на весь період дії карантину або обмежувальних заходів, пов`язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID19), і протягом трьох місяців з дня його/їх закінчення, а тому оскаржуване рішення відповідача є протиправним і підлягає скасуванню.
Розмір майнової шкоди позивач доводив проектно-кошторисною документацію, складеною спеціалізованим підприємством на проведення відновлювальних робіт, згідно з якою загальна сума відновної вартості демонтованих конструкцій становить 576 822,53 грн.
Суд першої інстанції, як і апеляційний суд задовольнили позов лише частково - в частині визнання рішення про демонтаж незаконним і його скасування. А ось в частині стягнення майнової шкоди з ОМС (органу місцевого самоврядування) - відмовили. Суд першої інстанції дійшов висновку, що надана позивачем проектно-кошторисна документація не може бути врахована судом, оскільки така передбачає встановлення нових засобів зовнішньої реклами, що не є шкодою в розумінні закону; мовляв треба залишкова (балансова) вартість демонтованих конструкцій згідно бухгалтерського та податкового обліку. Суд апеляційної інстанції мотиви відмови пояснював іншим - що розмір відшкодування збитків, завданих об'єкту благоустрою, визначається за Методикою визначення відновної вартості об'єкта благоустрою, наказом Міністерства ЖКГ України від 3 листопада 2008 року № 326 (далі - Методика № 326). До того ж суд апеляційної інстанції відмовив у задоволенні клопотання Товариства про призначення судової експертизи з метою перевірки правильності розрахованої у проектно-кошторисній документації суми відновної вартості демонтованих засобів зовнішньої реклами. Читати повністю