Главная Юридический мир ... События Контрольовані іноземні компанії (КІК) 2024: визначення КІК, контролюючі особи, об’єкт оподаткування і скоригований прибуток, повідомлення про КІК, звіт про КІК, звільнення від оподаткування, фіскальний контроль та штрафи, Законопроект № 8137, Закон 2970-IX (CRS), способи мінімізації ризиків Контрольовані іноземні компанії (КІК) 2024: визнач...

Контрольовані іноземні компанії (КІК) 2024: визначення КІК, контролюючі особи, об’єкт оподаткування і скоригований прибуток, повідомлення про КІК, звіт про КІК, звільнення від оподаткування, фіскальний контроль та штрафи, Законопроект № 8137, Закон 2970-IX (CRS), способи мінімізації ризиків

19.01.2024
Просмотров : 429
 - a1cf759a0961c37a4f5752254885c244.jpg
Дата события
2024-02-06
Время проведения: 10:00-18:00
Записаться на семинар
Задать вопрос автору
Стоимость участия
3250грн
Online

🔥 Контрольовані іноземні компанії (КІК) 2024; Як дізнатись чи будуть застосовними правила КІК до вас та/або вашої іноземної компанії?; Які обов’язки контролюючої особи КІК?; Як дізнатись чи є підстави для звільнення прибутку КІК від оподаткування в Україні?;

Повідомлення про КІК; Як підготувати звіт про КІК? Звідки податкові органи будуть отримувати інформацію про КІК?; Чи потрібно повідомляти податкову про зміни в діяльності КІК (купівля/ продаж частки, ліквідація компанії)?; Як підготуватись до проведення аудиту КІК за вимогою податкової?; Як відповідати на запити ДПС та надавати документи для перевірки?; Законопроект № 8137;

Як мінімізувати КІК-ризики?; Все про штрафи або до чого призводять «кинуті» нерезиденти; Закон України № 2970-IX (CRS); Як змінити статус резидента України для мінімізації ризиків?;

🔥 Контрольовані іноземні компанії (КІК) 2024: визначення КІК, контролюючі особи, об’єкт оподаткування і скоригований прибуток, повідомлення про КІК, звіт про КІК, звільнення від оподаткування, фіскальний контроль та штрафи, Законопроект № 8137, Закон 2970-IX (CRS), способи мінімізації ризиків

❗️ ДАТА: 06 Лютого 2024 року з 10:00 до 18:00

〰️ Участь Онлайн (ZOOM) з можливістю поставити запитання в чаті.

〰️ Участь в Залі для конференції: Київ, вул. Михайлівська 1/3, Готель "Козацький", 1 поверх

❗️Реєстрація та умови участі:

〰️ Моб: +38 (067) 318-23-78 [ Viber, Telegram ]

〰️ Олександр Шевченко, координатор заходу.

❗️ДОПОВІДАЧ:

〰️ КУЗНЄЧІКОВА Олена — Адвокат, керуючий партнер LAW GUIDE. Спеціалізується на питаннях побудови холдингових структур, питаннях податкового і корпоративного планування (включаючи міжнародне), структуруванні M&A-угод і підготовці бізнесу до продажу. Питаннях залучення фінансування і збереження конфіденційності володіння активами, питаннях взаємодії з українськими і міжнародними банками, супроводі спорів з податковими та митними органами.

ПРОГРАМА СЕМІНАРУ: https://marmaer.ua/k_course/kontroliruemye-inostrannye-kompanii

Блок №1. Контрольовані іноземні компанії 2024: вдосконалення оподаткування КІК, визначення КІК, звільнення від оподаткування.

1. Законопроект № 8137 про внесення змін до ПКУ щодо вдосконалення оподаткування контрольованих іноземних компаній (в очікуванні предфінальної Робочої групи з КІК-правил).

— Застосування до КІК українських правил ТЦУ

— Намір прибрати пільгові ставки (5%/9%) для наскрізних дивідендів українського походження, що можуть нараховуватись чи виплачуватись на користь іноземних кондуїтних компаній. Для КІКів з неукраїнськими джерелами доходів податкове навантаження можна знизити до 1,5% ВЗ, а для КІКів суто з української операційкою – навантаження 10,5% (ПДФО + ВЗ).

— Для цілей застосування КІК-виключення з-під оподаткування контролера буде враховуватись лише чинна угода про уникнення подвійного оподаткування (Стразбургська конвенції не застосовується – неможливість звільнення з під КІК-оподаткування скорегованого прибутку КІКз класичних офшорних територій).

— Звіт з КІК подається з декларацією за наступний рік, а можливість подання скороченого звіту виключається (тобто, звіт за 2023 рік подаватимемо до травня 2025, так щороку).

— зобов’язання подавати КІК-повідомлення стосується лише тих змін, що приводять до набуття чи втрати статусу контролера над таким КІК

— Штрафні санкції за неповідомлення про КІК знижуються до 50 розмірів прожиткового мінімуму. Штраф за неподання КІК повідомлення зменшено в 6 разів.

— Штрафні санкції за несвоєчасне повідомлення про КІК 2024.

— Статус контролюючої особи визначається щодо іноземних компаній станом на 31 грудня календарного року;

— Критерій 50% і більше визначає особу контролюючою. Однак, частка 10% з 2024 року підпадатиме під «кваліфікований» розмір частки для цілей визначення ознак контролера

— Довіреність свідчить про фактичний контроль, але тільки на термін більш на 183 дні.

— Уточнений порядок визначення фінансового результату від операцій з цінними паперами, корпоративними правами, деривативними контрактами.

— Дохід від будь-якої діяльності за звітний період визначається за даними окремої фінансової звітності, якщо він становить 2 млн євро.

— Виключено з доходів кошти або майно, отримані як погашення за правами вимоги після безподаткової ліквідації, за винятком курсової різниці, яка оподатковується у загальному порядку.

— Уточнення критерії віднесення особи до контрольованих

— Уточнено які благодійні та громадські організації не вважаються КІК, а членство в них відповідно не призводить до визнання платника податків контрольованою особою

— Удосконалення процедури податкового аудиту щодо КІК

— Спрощення порядку розрахунку скоригованого чистого доходу іноземних контрольованих компаній. Конкретизується застосування цінно-паперового корегування скорегованого прибутку КІК в частині визначення фінансового результату.

2. Визначення контрольованих іноземних компаній (КІК).

— В чому суть правил контрольованих компаній в Україні і в світі (оподаткування нерозподіленого прибутку офшорних структур).

— Визначення та ознаки контролюючої особи: володіння часткою в іноземній компаній (самостійно понад 50% або спільно з іншими українцями (понад 50% – сукупний розмір), здійснення над нею фактичного контролю

— Чи передбачені винятки (нюанси щодо фізичних осіб, які володіють КІК опосередковано через ЮО-резидента)?

— Що таке «КІК» і їх види:

а) Юридична особа (корпоративне утворення/об’єднання/організації): володіє активами, має права та обов’язки, діяльність від власного імені;

б) Партнерства/трасти/фонди/особи нерезиденти/інші установи та організації(перелік КМУ): діяльність, спрямована на отримання доходу (прибутку), діє в інтересах своїх учасників, партнерів, засновників, довірителів або інших вигодоотримувачів

— Володіння часткою в ЮО:

а) Частка в іноземній юр особі (утворенні): що надає право впливу на орган управління, та/або отримання прибутку, та/або блокування розподілу прибутку, та/або отримання активів при ліквідації. Визначення розміру у разі різних часток (найбільше значення).

б) Розрахунок частки опосередкованого володіння (множення та підсумовування часток – коли який спосіб);

в) Усі права та сума часток, що належить особі безпосередньо чи опосередковано.

г) Що вважається «володінням часткою»: володіння на підставі права власності, право власності на відповідну частку юридично належить іншим особам, які діють в інтересах такої особи, засновник трасту, власник частки майна фонду/ іншого утворення без статусу ЮО, до активів якого входить зазначена частка, або учасником (партнером з повною або обмеженою відповідальністю) партнерства, до активів якого входить частка в юр особі.

— Володіння часткою в утворенні, що не є ЮО:

а) Засновник трасту/утворення з активами у вигляді частки юридичної особи – НЕ ВОЛОДІЄ часткою юридичної особи: не має право надавати прямо/ опосередковано розпорядження про виплату на її користь прибутку, не має право розпоряджатися прямо/ опосередковано прибутком/доходом, не має право на повернення її майна, що входить до складу активів, не має права припинення такого утворення, не здійснює фактичний контроль (обов’язкове дотримання всіх умов)

б) Особа – не засновник трасту/утворення з активами у вигляді частки юридичної особи – ВОЛОДІЄ часткою юридичної особи: має юридично/фактично право вимагати нарахування та виплати доходу/прибутку, має право прямо/опосередковано розпоряджатися активами та отримати їх у разі ліквідації, здійснює фактичний контроль (хоча б одна умова)

— Повідомлення про заснування утворення без статусу ЮО:

а) Пакет документів: повідомлення особи, що здійснює управління та/або контроль іноземного утворення (трастового керуючого тощо), витяг з трастової угоди у вигляді інформації щодо засновника трасту, трастового керуючого, протектора, бенефіціарів та відомостей 39-2.1.5.1, юридичний висновок за законодавством країни заснування діскреційного безвідкличного трасту, підтверджуючий відомості 39-2.1.5.1, наданий юридичною фірмою або іншою уповноваженою особою

б) Хто і коли подає, наслідки не подання.

— Фактичний контроль:

а) Над юридичною особою — можливість здійснювати суттєвий або вирішальний вплив на рішення такої юридичної особи щодо укладення угод, розпорядження активами та прибутком, припинення діяльності незалежно від юридичного оформлення такого впливу;

б) Ознаки контролю: надання особою зобов’язуючих вказівок органам управління юридичної особи, ведення особою перемовин щодо укладання правочинів юридичною особою та узгодження суттєвих умов таких правочинів; здійснення особою операцій за банківськими рахунками юридичної особи або наявність можливості блокувати операції за такими рахунками; зазначення особи в якості засновника (бенефіціара, фактичного вигодонабувача) юридичної особи під час відкриття рахунків такою юридичною особою (крім випадків трасту, фонду, установи, іншого утворення без статусу юридичної особи).

в) Над іноземним утворенням без статусу юридичної особи — можливість здійснення вирішального впливу на рішення особи чи осіб, які здійснюють управління активами такого утворення, прийняття рішень або можливість прийняття рішень про заміну осіб, які здійснюють управління активами такого утворення, а також здійснення або можливість здійснення вирішального впливу на рішення щодо розподілу прибутку відповідно до особистого закону та/або установчих документів такого утворення/

г) Винятки щодо утворення без статусу юридичної особи – не застосовуються до фізичної особи, яка є посадовою особою, та/або до фахівців у галузі права, аудиту, бухгалтерського обліку, довірчого управління власністю, які діють на користь та в інтересах такої юридичної особи з дотриманням належних професійних стандартів (адвокати, аудитори, трастові керуючі, протектори, гарантори, енфорсери, менеджери фондів, страховщики)/

— Найпоширеніші питання щодо ризиків: чи є ризики для українських бухгалтерів, що керують іноземними рахунками своїх бенефіціарів? Як уникнути статусу «контролера»? Чи буде «виходом» розмивання часток? Хто буде нести КІК-ризики при сукупному контролі над Контрольованими іноземними компаніями?

— Фактичний контроль в рамках КІК, фактичний контроль для критеріїв ПП і фактичний контроль для визнання нерезидентної компанії резидентом України – чи є різниця?

3. Звільнення від оподаткування за правилами КІК.

— Звільнення від оподаткування за правилами Контрольованих іноземних компаній – на які випадки поширюється?

а) Пороги прибутковості (КІК, які сукупно заробляють дохід € 2 млн або які є публічними (акції КІКа допущені до лістингу на біржі, перелік яких затверджено КМУ) чи мають статус благодійних);

б) Інші критерії (двосторонній договір між країнами про уникнення подвійного оподаткування/обмін податковою інформацією; сплата податку на прибуток за ставкою 13%, чи доля пасивних доходів КІК 50% загальної суми доходів КІК ). Коли доходи визнаються активними (КІК виконує суттєві функції, несе ризики та використовує активи в операціях, з яких отримано доходи, має необхідні ресурси для виконання зазначених функцій, управління ризиками та використання активів)

— Ставки ПДФО для бенефіціарів контрольованих іноземних компаній і умови їх застосування. Яким умовам належить відповідати для можливості застосування найнижчих ставок в 5% і 9% ПДФО (наскрізні дивіденди для фізичних осіб)?

— Безподаткова ліквідація контрольованих іноземних компаній – умови на терміни застосування (податкові періоди, які підпадають під звільнення від сплати ПДФО, нюанси щодо сплати ВЗ, необхідність аудиторського висновку, ліквідація більш ніж однієї юридичної особи, розкриття інформації про джерела отримання коштів). Чи можна ще встигнути стрибнути в останній потяг?

— Санкції за порушення правил Контрольованих іноземних компаній. Пільговий «тренувальний» період (за результатами 2022-2023 рр. не застосовуються штрафні санкції та пеня за порушення ст.392 ПКУ «під час визначення та обчислення прибутку КІК»; неподання КІК-звіту – ризик або вигідна стратегія)?

— Розклад КІК – апокаліпсису (дорожня карта важливих дат застосування правил Контрольованих іноземних компаній) для українських резидентів – фізичних і юридичних осіб.

— Деталізуються правила розрахунку ПДФО від іноземного доходу з інвестиційного прибутку, прибутку КІК та виплат доходу від партнерств, трастів, фондів та інших утворень без юрособи.

Блок №2. Визначення бази оподаткування та КІК звітність.

1. База оподаткування та скоригований прибуток КІК

— Об’єкт оподаткування, платник (фізична або юридична особа володіє часткою або контролює частку в розмірі 25% і більше у КІК спільно з іншими фізичними та/або юридичними особами, та при цьому жодна з осіб самостійно не визначить себе контролюючою – вважається, що всі зазначені особи є контролюючими особами для КІК у рівних частках (незалежно від того, чи досягає розмір частки кожного з них 25 %)

— Скоригований прибуток:

а) Визначення поняття (Прибуток КІК до оподаткування відповідно до даних її неконсолідованої фінансової звітності);

б) Особливі порядки при розрахунку скоригованого прибутку КІК: операції КІК з цінними паперами, витрати КІК від уцінки необоротних активів, витрати КІК на нарахування процентів за борговими зобов’язаннями, доходи і витрати КІК за операціями з нерезидентами – пов’язаними особами/ перелік держав та ОПФ за Постановою КМУ, якщо КІК володіє часткою в іншій іноземній юридичній особі, яка визнається КІК для тієї самої контролюючої особи, якщо КІК отримує дохід через постійне представництво в Україні;

в) Правила щодо визначення скоригованого прибутку: щодо кожної КІК окремо, від’ємне значення не зменшує прибуток інших КІК, контролююча особа здійснює розрахунок скоригованого прибутку кожної КІК на підставі фінансової звітності з урахуванням особливостей ПКУ, Контролюючий орган може здійснити перерахунок скоригованого прибутку КІК

— Коригуючі різниці за ПКУ – кейси та особливості (опосередковане володіння КІК через інший КІК, інші коригування застосовуються починаючи з 1 січня 2023 року)

АНАЛІЗ КЕЙСУ: Контролер володіє кількома КІК. Особливості врахування доходів від участі в капіталі та дивідендів при розрахунку скоригованого прибутку КІК.

2. Звіт та повідомлення про КІК – в чому різниця і яке наповнення

а) Повідомлення про КІК. Особливості.

— Які зобов’язання покладаються на контролера? КІК (розрахунок скоригованого прибутку, подання звіту про КІК, подання повідомлень про зміну участі в КІК, надання документів за запитом податкової)

— Мінфін затвердив форму Повідомлення про КІК та Порядок надсилання Повідомлення до контролюючого органу. (Наказ МФУ № 512 від 22.09.2021, набрання чинності цих документів – з 01 січня 2022 року).

— Кому, коли і як треба подавати податківцям цей документ(повідомлення про кожне набуття частки/початок здійснення фактичного контролю над іноземною ЮО/набуття частки в доходах без створення ЮО, ліквідацію або відчуження прав чи частки)?

— Які підстави для відмови у прийнятті Повідомлення?

— Форма повідомлення про КІК

б) Звіт про КІК ( Контрольовані іноземні компанії ). Особливості.

— Наказ МФУ № 254 Про затвердження форми Звіту про КІК, Порядку заповнення Звіту ітд

— Коли подавати звіт? (одночасно з декларацією про майновий стан (ФО) чи з декларацією з податку на прибуток підприємств(ЮО))? Чи завжди потрібно подавати звіт про КІК?

— Яке наповнення звіту про КІК? Чи потрібно вказувати розмір прибутків, суми виплачених дивідендів, операції з низько-податковими юрисдикціями, прибутки, отримані від постійних представництв?

— Обов’язкові додатки до форми звіту – аудійована звітність офшорів, ТЦУ – документація контрольованих іноземних компаній.

— Фінансова звітність для утворень без статусу ЮО (окрема фінансова звітність за міжнародними стандартами за такі утворення, розраховувати скоригований прибуток). Виключення (контролююча особа особисто набула майнові права на частку в активах, доходах чи прибутку трасту, фонду чи іншого утворення без статусу юридичної особи та відображає доходи, отримані через таке утворення, у власній декларації про майновий стан і доходи (податковій декларації з податку на прибуток підприємств; безпосереднім власником частки у партнерстві, трасті, фонді або іншому утворенні без статусу юридичної особи є КІК, яка враховує прибуток, отриманий через або від такого утворення, при складанні власної фінансової звітності)

3. Податковий контроль за КІК – строки, штрафи, підстави.

а) Форми та межі податкового контролю за КІК (запити про надання додаткових пояснень та первинної документації контрольованих іноземних компаній, проведення відеоконференції із співробітниками КІК, зустрічні звірки).

б) Підстави перевірки контролюючих осіб (платник податків є контролюючою особою та не подав звіт про КІК та/або відомості, зазначені платником податків у звіті про КІК, не відповідають дійсності або містять помилки). Процедурні питання (не більше однієї перевірки контролюючої особи протягом двох календарних років, не перешкоджає проведенню перевірок за ст 75 ПКУ, строк обчислюється з дня прийняття рішення про її проведення до дня складення довідки, Тривалість не повинна перевищувати шість місяців).

в) Термін та обсяг відповіді: протягом 2 місяців з дня отримання запиту, пояснення фактів, викладених в запиті, надати належним чином засвідчені копії відповідних документів.

г) Інструментарій для дослідження: реєстри бенефіціарних власників в інших країнах, комерційні бази даних Orbis, Youcontrol, інші, інформація від АМКУ, Фінмоніторингу, банків, державних органів, внутрішні бази ДПС, документація ТЦ, обмін інформацією за запитом, 0бмін інформацією з ІКО (у т. ч. CRS), інформація з декларацій з заявами по безподатковій ліквідації.

д) Штрафи про неподання звіту про КІК:

— Неподання Звіту про КІК – 100 прожиткових мінімумів (ПМ), встановлених на 01 січня звітного року (на 01.01.2022 розмір ПМ – 2481 грн.) штраф – 248 100 грн. Повторне неподання Звіту про КІК протягом 30 календарних днів після сплати штрафу 5 ПМ (12 405 грн.) за кожен календарний день, але не більше 300 ПМ – штраф – 744 300 грн.

— Несвоєчасна подача Звіту про КІК – штраф у розмірі 1 ПМ за кожний календарний день неподання, але не більше 50 ПМ – штраф 124 050 грн.

— Не відображення в Звіті про КІК інформації стосовно наявних КІК та/або не відображення інформації, передбаченої пп. «г» – «з» 392.5 ПКУ – 3% суми доходу КІК або 25% скоригованого прибутку КІК, не відображених у звіті про контрольовані іноземні компанії, але не більше 1000 ПМ

4. Штрафи за неповідомлення про зміну долі участі в КІК, не відображення КІК в Звіті.

— Не повідомлення контролером протягом 60 календарних днів інформації про зміну долі участі в КІК або здійснення фактичного контролю над КІК, створення утворень без статусу юридичної особи штраф 744 300 грн, Неподання (не в повному обсязі) документації з ТЦУ штраф до 2 481 000 грн.

— Коли будуть застосовуватись штрафні санкції та пеня під час визначення та обчислення прибутку КІК?

Блок №3. Мінімізація КІК-ризиків

1. З яких джерел і яким шляхом контролюючі особи можуть отримати інформацію по ваших закордонних активах і КІКах?

— Слідчі дії, бази даних та витік даних, державні реєстри, запити податкової та обмін податковою інформацією, автоматичний обмін податковою інформацією (CRS), обмін покраїнною звітністю по ТЦУ). Чи реальне отримання інформації по офшорам?

— Використання закордонних рахунків і КІК-ризики. Як працює процедура автоматичного обміну банками фінансовою інформацією для податкових цілей (CRS) і чому важливий резидентський статус. Обсяг інформації, що надається в рамках CRS.

— Перші результати автоматичного обміну CRS. Перспективи приєднання України до автоматичного обміну банківською інформацією.

— Дедлайни 2024 року – що можна зробити в 2024 му для мінімізації КІК-ризиків?

— Можливі наслідки CRS та CFC (КІК).

2. Автоматичний обмін фінансовою інформацією (CRS): нові вимоги до перевірки фінансових рахунків

— Закон України CRS № 2970-IX щодо імплементації в Україні Загального стандарту звітності (Common Reporting Standart).

а) Коли Україна приєднується до автоматичного обміну банківською інформацією за стандартом CRS та як він буде відбуватись?

— Юрисдикції, що застосовують стандарт CRS;

— CRS: як це працює? Алгоритм дій щодо обміну фінансовою інформацією.

— Перелік інформації, що розкривається в межах CRS;

— План щодо імплементації CRS (стадії ухвалення рішень, етапи обміну інформацією). CRS плани Мінфіну на 2024 р. (міжвідомча угода, підзаконні НПА)

б) Пропоновані зміни в ПКУ:

— вимога для фінансових агентів застосовувати правила CRS, включаючи коментарі до нього, під час здійснення належної комплексної перевірки (фінансових рахунків;

— вимоги щодо мінімального строку зберігання документів, що підтверджують виконання фінансовими агентами вимог CRS (щонайменше 5 років);

— перехідні правила для застосування CRS;

— диференційована система фінансових (штрафних) санкцій для фінансових агентів, що передбачає відповідальність за різні види правопорушень, враховуючи істотність правопорушення;

— введення Податкового кодексу України визначення терміна «партнерство»;

— уточнення правила надання інформації на запит контролюючих органів банками та іншими суб’єктами для виконання зобов’язань ДПС відповідно до міжнародних конвенцій;

— зобов’язання резидентів України, які на договірних умовах надають послуги щодо управління та адміністрування іноземними трастами, інформувати органи ДПС про укладення відповідних договорів, зберігати на території України та надавати на запит ДПС документи про структуру власності, КБВ, первинні документи та окрему фінансову звітність щодо діяльності іноземних трастів;

— введення для іноземних компаній з місцем ефективного управління в Україні та для нерезидентів, які ведуть в Україні діяльність, що створює постійне представництво, зобов’язання розкривати ДПС інформацію про структуру власності та КБВ.

в) Незадоволення ОЕСР схемами резидентства (країни високого ризику, рекомендації для фінансових установ щодо перевірки клієнтів (резидентська адреса, перебування останні 90 днів, податкова декларація).

б) До чого може привести подання банку помилкової чи недостовірно інформації про резидентський статус банківського клієнта?

❗️ СТРЕС-ТЕСТУВАННЯ (АУДИТ)!!!

〰️ Стрес-тестування (Аудит) ваших КІК-ризиків (пільгові умови для учасників семінару), базовий і поглиблений формат.

❗️ РЕЄСТРАЦІЯ ТА УМОВИ УЧАСТІ:

〰️ Моб: +38 (067) 318-23-78 [ Viber, Telegram ]

〰️ Олександр Шевченко, координатор заходу.

❗️ ВАРТІСТЬ УЧАСТІ:

〰️ Участь Онлайн (ZOOM) з можливістю поставити запитання в чаті: 3250 грн.

〰️ Участь в залі для конференції: 3350 грн

〰️ Адреса: Київ, вул. Михайлівська 1/3, Готель "Козацький", 1 поверх

〰️ У вартість включено: чат з доповідачем, відповіді на питання, презентації та матеріали, доступ до відеозапису, обід, кава та випічка, сертифікат.

❗️ ЗНИЖКИ:

〰️ 2 учасники - 5%, 3 і більше учасників - 10%.

429
Просмотров
0
Коментарии

Оставьте Ваш комментарий:

Добавить
logo

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст