УХВАЛА04 квітня 2018 рокум. Київсправа №147/286/17адміністративне провадження №К/9901/44307/18Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:Судді-доповідача - Стародуба О.П.,суддів - Анцупової Т.О., Кравчука В.М.,розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_2 на ухвалу Тростянецького районного суду Вінницької області від 28.09.2017р. (суддя - Волошин І.А.) та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від08.11.2017р. (судді - Білоус О.В., Соврига Д.І., Курко О.П.) у справі за його позовом до Тростянецької селищної ради Тростянецького району Вінницької області, третя особа - ОСОБА_3, про визнання протиправним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень,
встановив:У березні 2017р. ОСОБА_2 звернувся до суду з даним позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати рішення 31 позачергової сесії 5 скликання Тростянецької селищної ради Тростянецького району Вінницької області від09.07.2010 року №543 "Про розгляд заяви ОСОБА_2".Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 09.07.2010р. відповідачем прийнято спірне рішення, яким затверджено протокол депутатської комісії з питань земельних ресурсів, раціонального природокористування та охорони навколишнього природного середовища від 26.05.2010р. "Про становлення межових знаків між земельною ділянкою ОСОБА_2 та земельною ділянкою ОСОБА_4". Про вказане рішення він дізнався під час розгляду іншої справи, в якій його було визначено як третю особу. Вказував, що рішення відповідача ухвалено начебто за його заявою, проте таку він не подавав, крім того таке рішення прийнято з грубим порушенням
Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", суперечить його правам, а тому підлягає скасуванню.Ухвалою Тростянецького районного суду Вінницької області від 28.09.2017р., залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від08.11.2017р., провадження у справі закрито, на тій підставі, що справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Суди виходили з того, що в даному випадку наявний приватно-правовий спір, який належить розглядати в порядку цивільного судочинства.На вказані ухвали судів першої та апеляційної інстанцій надійшла касаційна скарга позивача в якій він, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить їх скасувати, а справу направити до суду першої інстанції для продовження розгляду.В обґрунтування касаційної скарги позивач посилається на те, що відповідачем у даній справі є орган місцевого самоврядування, як суб'єкт владних повноважень, який ухвалив спірне рішення. В свою чергу підставою для подання даного адміністративного позову слугувала саме протиправна, на його думку, бездіяльність органу місцевого самоврядування з приводу ухвалення незаконного рішення як по суті так і по процедурі його прийняття, а не встановлення меж земельних ділянок, як зазначили суди попередніх інстанцій.Відповідно до частини
6 статті
346 КАС України справа підлягає передачі на розгляд Великої Палати Верховного Суду у всіх випадках, коли учасник справи оскаржує судове рішення з підстав порушення правил предметної юрисдикції.За таких обставин, враховуючи що учасник справи оскаржує рішення судів попередніх інстанцій з підстав порушення правил предметної юрисдикції, за правилами частини
6 статті
346 КАС України такі підстави оскарження є безумовною підставою передачі справи на розгляд Великої Палати Верховного Суду, а тому дана справа підлягає передачі на розгляд Великої Палати Верховного Суду.
Керуючись ст.ст.
346,
347 Кодексу адміністративного судочинства України,ухвалив:Справу за позовом ОСОБА_2 до Тростянецької селищної ради Тростянецького району Вінницької області, третя особа - ОСОБА_3, про визнання протиправним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень передати на розгляд Великої Палати Верховного Суду.Ухвала набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.Судді:
О.П. СтародубТ.О. АнцуповаВ.М. Кравчук