Головна Блог ... Аналітична стаття Статті Штраф ТЦК законний, якщо військовозобов’язаний порушив конкретну норму права та був повідомлений про час та місце розгляд у справи належним чином Штраф ТЦК законний, якщо військовозобов’язаний пор...

Штраф ТЦК законний, якщо військовозобов’язаний порушив конкретну норму права та був повідомлений про час та місце розгляд у справи належним чином

Відключити рекламу
 - ed87b44e817ee43f05246360a2d28425.jpg

Ось про що важливо знати:

1️. Притягнути особу до адміністративної відповідальності можливо виключно за конкретне порушення певної норми права.

Одним з нормативних актів, який визначає правила військового обліку, є Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затверджений Постановою Кабміну від 30 грудня 2022 р. № 1487

Зокрема, нас цікавить Додаток 2 до Порядку - Правила військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

Отже, якщо має місце порушення правила, для прикладу “ у разі залишення свого місця проживання стати в семиденний строк з дати взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на військовий облік у районному (міському) ТЦК та СП за місцем перебування на обліку внутрішньо переміщеної особи”, адміністративна відповідальність має застосовуватись конкретно за вказане порушення саме цього правила.

Таке конкретне правило та його порушення мають бути зазначені у постанові про адміністративне правопорушення, яка виноситься керівником ТЦК та СП.

Наприклад, Восьмий апеляційний адміністративний суд у постанові 21 лютого 2024 року у справі № 456/3088/23, вказав, що ТЦК та СП, виносячи постанову про притягнення особи до адміністративної відповідальності, не конкретизував відповідно до суті викладеного правопорушення у відповідності до диспозиції ч. 2 ст. 210-1 КУпАП, які саме норми, передбачені постановою Кабінету Міністрів України N 1487 від 30.12.2022 року.

2️. Передумовою законного притягнення особи до адміністративної відповідальності є обов'язкове належне повідомлення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, про час та місце розгляду справи.

Відповідно до частини 1 статті 268 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Факт неповідомлення або неналежного повідомлення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, про час та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення є підставою для визнання постанови у справі про адміністративне правопорушення неправомірною, як такої, що винесена з порушенням встановленої процедури

Сформована судова практика чітко вказує, належним повідомленням є саме письмові докази - відмітка про отримання листа з повідомленням про вручення.

Наприклад, в рішенні від 08 травня 2024 р. по справі № 642/1199/24 Другий апеляційний адміністративний суд зазначив, що наявні у матеріалах справи відомості, а саме роздруківка текстового повідомлення, котре відповідачем направлено на мобільний номер, не дають суду обґрунтованих підстав для встановлення факту належного повідомлення позивача про місце і час розгляду справи у встановлений процесуальний спосіб https://reyestr.court.gov.ua/Review/118903325

Рішенням Радехівського районного суду Львівської області у справі № 451/414/23 від 17 травня 2023 року позов про скасування постанови ТЦК та СП задоволено.

Суд зазначив, що несвоєчасне повідомлення або неповідомлення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, про час та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення є підставою для визнання постанови у справі про адміністративне правопорушення неправомірною як такої, що винесена з порушенням встановленої процедури https://reyestr.court.gov.ua/Review/110934616

Апеляційний суд у згаданій справи, залишивши рішення суду першої інстанції без змін, вказав: факт неповідомлення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, про час та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення є підставою для визнання постанови у справі про адміністративне правопорушення неправомірною, як такої, що винесена з порушенням встановленої процедури https://reyestr.court.gov.ua/Review/112237904

Автор статті: Дар'я Тарасенко

Джерело: ТГ

  • 1989

    Переглядів

  • 0

    Коментарі

  • 1989

    Переглядів

  • 0

    Коментарі


  • Подякувати Відключити рекламу

    Залиште Ваш коментар:

    Додати

    КОРИСТУЙТЕСЯ НАШИМИ СЕРВІСАМИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЮРИДИЧНИХ ПОСЛУГ та КОНСУЛЬТАЦІЙ

    • Безкоштовна консультація

      Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях

    • ВІДЕОДЗВІНОК ЮРИСТУ

      Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс

    • ОГОЛОСІТЬ ВЛАСНИЙ ТЕНДЕР

      Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію

    • КАТАЛОГ ЮРИСТІВ

      Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом

    Популярні аналітичні статті

    Дивитись усі статті
    Дивитись усі статті
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст