21 - 22 жовтня | 10:00 - 16:00
2 дні досвіду найкращих експертів України.
ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ - 2021.
Навчання Уповноважених осіб - підготовка до тестування. Все, що потрібно знати Уповноваженій особі. Закупівлі товарів, робіт і послуг: організація, планування та проведення. Як проводити тендери. Правові та практичні питання. Типові помилки та нетипові ситуації. Нові практики та тенденції в закупівлях в 2021р.
Спікери:
Тетяна Колісник - один з найкращих експертів-практиків в Україні з питань проведення тендерів з 15-м досвідом практичної роботи в Мінекономрозвитку.
Наталя Заєць - Досвід роботи: ГоловКРУ (нині Держаудитслужба) Мінекономрозвитку (підрозділ моніторингу Департаменту держзакупівель) КМДА (як орган оскарження) ДП НАК "Нафтогаз".
Наталя Шимко - заступник генерального директора ДП "Прозорро". Екс-заступник Директора Департаменту регулювання публічних закупівель МЕРТУ. Один з найкращих експертів у сфері публічних закупівель.
Програма навчання:
1. ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ в 2021р. Державні закупівлі: проведення тендерів в Україні. Нові практики та тенденції в закупівельній роботі в 2021р.
-
Правове регулювання публічних закупівель.
-
Термінологія та практика її застосування: аномально низька ціна тендерної пропозиції; вартість життєвого циклу; електронний каталог; спрощена закупівля тощо.
-
Аномально низька ціна (АНЦ). Хто її визначає. Як здійснюється повідомлення? Як обґрунтувати аномально низьку ціну. Коли виникає питання демпінгової ціни? Якщо всі учасники будуть понижувати ціну: чи буде аномально низька ціна?
-
Електронна версія ст. 17 Закону. Наслідки для Учасника та Замовника.
-
Закупівлі на суму до 50 тисяч гривень. Обов’язковість використання ProZorro при закупівлях від 50 тисяч (нова спрощена процедура). Яку інформацію Замовник повинен оприлюднити в електронній системі закупівель. Строки оприлюднення. Наслідки порушення та відповідальність. «Онлайн-магазин» для бюджетних установ: електронні каталоги поширених товарів.
-
Нецінові критерії оцінки пропозиції. Успішні практики оскарження.
-
Електронний підпис/кваліфікований електронний підпис/удосконалений електронний підпис: що є правильним. Електронна печатка. Особливості підписання ФОП. За щ будуть відхилені пропозиції Учасників.
-
«24 години на виправлення помилок у тендерних пропозиціях». Як це технічно відбувається. Відсутність документа/наявність не того документа виправляється чи ні?
-
Уповноважена особа(УО). Особливості переходу від тендерних комітетів до Уповноважених осіб. Як організувати роботу Уповноважениї особи. Навчання Уповноважених осіб, підготовка та організація тестування Уповноважених осіб (УО).
-
Чи може тендерний комітет провести закупівлі для забезпечення потреб 2022р.
-
Як вимагати підтвердження кваліфікаційних критеріїв.
-
Спрощена закупівля. Строки проведення закупівлі, укладення договору .
-
Закупівля лікарських засобів..
-
Закупівля за рамковими угодами.
-
Відхилення аномально низьких цінових пропозицій (які на понад 40% відрізняються від середньої ціни пропозиції).
-
Можливість відхилення пропозиції постачальників, які раніше не виконали умови договору.
-
Укладення "прямих" договорів без використання електронної системи PROZORRO.
-
Особливості взаємодії Замовників з Учасниками та органом оскарження.
-
Запровадження персональної відповідальності посадових осіб. Критично змінені умови проведення моніторингу. Штраф зразу до 170 000 грн. на посадову особу або уповноважену особу.
-
Нові практики та тенденції в закупівлях в 2021р.
2. Організація діяльності Уповноваженої особи. Обов'язки, оплата праці. Навчання Уповноважених осіб та підготовка до тестування. Заходи, пов'язані з переходом на формат роботи Уповноважених осіб.
-
Координація діяльності тендерного комітету - уповноваженої особи - уповноважених осіб.
-
Рішення про призначення Уповноваженої особи. Положення про Уповноважену особу.
-
Оформлення рішень Уповноваженої особи.
-
Перехід від тендерних комітетів на Уповноважених осіб.
-
Розмежування повноважень закупівельників в організації Замовника.
-
Сфери обов'язків особи, що відповідає за проведення публічних закупівель. Кваліфікаційні вимоги до знань та професійних компетенцій. Способи призначення Уповноважених осіб. Порядок організації тестування.
-
Тестування Уповноважених осіб Замовника.
-
Чи несе відповідальність УО за несвоєчасне оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про зміни до договору, звіту про виконання договору, якщо вони не виконують договірну роботу?
-
Робота з персональними даними. Коли можна/неможна їх вимагати від Учасника. Кому, в яких випадках та за якою процедурою можна надавати персональні дані в т.ч. правоохоронним та контролюючим органам.
-
Доплати УО. Чи буде це "іншою оплаченою діяльністю" для держслужбовців згідно ЗУ "Про подолання корупції"
-
Особливості використання ЕЦП / Кваліфікований електронний підпис.
-
Звітність роботи Уповноваженої особи.
3. Планування закупівель. Роль Учасників в процесі планування.
-
Особливості формування річного плану закупівель.
-
Відшкодування , "новий предмет закупівлі", законні варіанти уникнення проведення відповідних процедур закупівель.
-
Чинники, що впливають на вибір процедури та виду закупівлі.
4. Визначення предмета закупівлі товарів, робіт і послуг: порушення та правомірні рішення.
-
Можливості ділення та об’єднання предмету закупівлі. Випадки, коли потенційно підходить декілька кодів ЄЗС – поділ між кодами чи все в один.
-
Закупівля робіт та послуг: як застосовувати показники Національного Класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Визначення виду предмета закупівлі як роботи, під час капітального ремонту рухомого майна (у т. ч. транспортних засобів).
-
Особливості визначення предмета закупівлі послуг з поточного ремонту приміщень, поточного ремонту обладнання, капітального ремонту, проектування, експертизи та технагляду у будівництві, авторського нагляду, технічного нагляду. Послуги чи роботи?
-
Поточний ремонт обладнання — 4-й знак Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 чи окремий об’єкт?
-
Особливості визначення предмета закупівлі при закупівлі робот та послуг в одній закупівлі з товарами.
-
Визначення предмета закупівлі товарів, що належать до різних четвертих знаків ДК 021:2015.
-
Як визначити предмет закупівлі якщо в договорі кілька кодів ДК.
5. Як розрахувати очікувану вартість предмета закупівлі. Порядок оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі в електронній системі уповноваженого органу.
-
Строки проведення процедур закупівель. Як правильно розрахувати строки проведення процедур закупівель.
-
Новий Наказ стосовно оприлюднення інформації – що робити щоб не виникло проблем із Держказначейством при реєстрації договорів.
-
Оприлюднення інформації про внесення змін до договорів про закупівлю у випадках, не передбачених Законом про публічні закупівлі.
-
Чи повинен Замовник надавати відповіді на публікації в різних електронних ресурсах, окрім DOZORRO та PROZORRO (зокрема «Наші гроші» тощо). Наслідки для Замовника у випадку ігнорування публікацій.
-
Хто підписує документи ЕЦП? Уповноважена особа забезпечує публікацію: чи можуть інші працівники підписувати своїм КЕП інформацію у системі електронних закупівель?
-
Рекомендації щодо роботи з Веб-порталом публічних закупівель щодо оприлюднення інформації.
-
Рекомендації щодо роботи у Веб-сервісі Замовника.
6. Спрощені закупівлі. Порядок проведення.
-
Чи є обов’язковим їх проведення. В яких випадках є сенс їх проводити.
-
Варіанти розрахунків строків для проведення спрощених закупівель.
-
Вимоги, які може встановлювати Замовник.
-
Які дії під час проведення спрощених закупівель вважаються порушенням принципів закупівель. Наслідки для Замовників та Учасників торгів.
-
Особливості розгляду пропозицій, поданих на участь у спрощених закупівлях.
-
Коли необхідно відхиляти пропозиції та відміняти спрощену закупівлю.
-
Чи має право Замовник розглядати «дозавантажені» Учасником документи.
-
Договір про закупівлю за результатами спрощеної процедури: додаткова категорія договорів. Строки укладання договору. Умови спрощених договорів. Умови та особливості укладання "спрощених" договорів.
-
Що є підставою для публікації інформації про придбання товару, послуги без укладення договору.
-
Випадки, при яких Замовник має право не проводити спрощені закупівлі.
7. Укладання "Прямого" договору
-
Випадки застосування.
-
Звіт про договір, укладений без використання електронної системи.
-
Обсяг інформації, яку Замовник повинен оприлюднити в електронній системі.
-
Строк оприлюднення. Наслідки порушення.
8. Процедури закупівель: практика та особливості проведення.
-
Відкриті торги: покроковий алгоритм проведення процедури відкритих торгів.
-
Переговорна процедура та її застосування. Коли можна застосовувати. Особливості обґрунтування.
-
Відмова участі в торгах.
-
Участь нерезидентів.
-
Валюта тендерної пропозиції. Як привести тендерні пропозиції, подані в різних валютах, до однієї валюти.
-
Торги з обмеженою участю. Етапи проведення. Кількість учасників. Кваліфікаційний відбір. Можливість зміни ціни.
-
Відміна Замовником торгів чи визнання їх такими що не відбулись.
-
Коли ЕС3 автоматично відміняє торги.
9. Вимоги тендерної документації: формування, встановлення, застосування. Внесення змін та порядок надання роз'яснень. Формування тендерної документації у формі електронних полів.
10. Кваліфікаційні критерії до учасників та спосіб їх документального підтвердження. Як вимагати підтвердження кваліфікаційних критеріїв.
-
Наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
-
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
-
Виконання аналогічних договорів — правомірна вимога чи дискримінація? Який договір є аналогічним?
-
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
-
Коли потрібно застосовувати всі кваліфікаційні критерії під час відкритих торгів?
-
Чи поширюється інструмент «24 години на виправлення помилок» на документи для кваліфікаційних критеріїв.
-
Наявність фінансової спроможності. Критерій фінансової спроможності – у яких випадках оптимально його застосування, та у яких межах.
-
Ліцензія на можливість надання послуг, що є предметом закупівлі – вимагається від учасника, або від переможця.
11. Вимоги до предмета закупівлі та їх документальне підтвердження у складі тендерної пропозиції. Технічні специфікації, сертифікати, маркування та інші засоби підтвердження відповідальності.
-
Конкуренція учасників чи виробників: враховуємо позицію АМКУ.
-
Кількість товару та місце його поставки.
-
Місце поставки робіт чи надання послуг, їх обсяги. Строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг.
-
Поглиблені технічні специфікації згідно вимог нового Закону.
-
Як правильно прописати технічне завдання, якщо неможливо спланувати обсяги предмета закупівлі - на прикладі закупівлі послуг з технічного обслуговування автомобілів та запчастин.
-
Чи можна змінювати термін постачання під час оголошення повторної процедури закупівлі або проведення переговорної процедури за умови, що закупівля двічі не відбулася?
-
Чи має право Учасник пропонувати в торгах одночасно продукцію двох виробників? Чи є це підставою для відхилення?
-
Маркування, еквіваленти, технічна специфікація відповідно до вимог статті 23 Закону.
-
Встановлення вимоги щодо маркувань, протоколів випробувань, сертифікатів - обов’язок чи право замовника.
-
Як визначати маркування, протоколи випробувань для послуг.
-
Врахування потреб осіб з інвалідністю при закупівлі товарів та послуг окрім веб-сайтів.
-
Необхідність зазначати еквіваленти характеристикам/термінології/ умовним позначенням, передбачених існуючими стандартами.
-
Забезпечення тендерної пропозиції Учасника та його повернення: 5 робочих днів зі звернення Учасника чи самостійно? Вибір оптимального способу і розміру забезпечення.
12. Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій. Розширення переліку критеріїв оцінки: ціна або вартість життєвого циклу.
-
Що повинен включати опис методики оцінки за критерієм «ціна» або ціна/вартість життєвого циклу? Враховуємо чи не враховуємо ПДВ, коли оцінюємо тендерну пропозицію? Як правильно прописати механізм в тендерній документації? Хто може скористатися?
13. Договір про закупівлю. Особливості укладання, внесення змін, розірвання, виконання.
-
Внесення змін та коригування умов договору. Зміна ціни, номенклатури, обсягу. Чи вважається істотними умовами зміна керівництва або реквізитів у постачальника. Як укласти додаткову угоду.
-
Як запобігти демпінгу.
-
Що робити з договором про закупівлю, якщо договір укладено без ПДВ, а потім Виконавець отримує статус платника ПДВ.
-
Практика застосовування оперативно-господарських санкцій.
-
Попередня оплата. Розірвання договору в т.ч. в односторонньому порядку.
-
Строки укладання договорів. Максимальні строки. Як обґрунтувати подовження строків їх укладання згідно нового Закону.
-
Валюта тендерної пропозиції. Як привести тендерні пропозиції в різних валютах до співвідносного вигляду.
-
Зміна ціни за одиницю товару. Як Учаснику врахувати у договорі зміну ціни.
-
Чи поширюється можливість подовження строків на укладення договору переговорної процедури закупівлі.
14. Закупівля електроенергії та інших комунальних послуг. Як має закуповуватись електроенергія. Тендери чи прямі договори з постачальниками?
-
Особливості укладання договорів з постачальникам універсальних послуг та постачальниками «останньої надії». Чи встановлюються кваліфікаційні критерії по статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» при закупівлі електроенергії.
-
Ризики відкритих торгів.
-
Демпінг на торгах: як можна запобігти.
-
Особливості укладання договорів з постачання універсальних послуг та постачальниками «останньої надії».
15. Застосування ст. 17 Закону та її електронна версія. Робота з відкритими реєстрами. Відмова Учаснику в участі у процедурі закупівлі. За що можна відхилити Учасника та переможця за ст. 17 Закону. Обов'язок застосування. Коли не застосовувати. Як правильно вимагати спосіб документального підтвердження, зокрема на виконання частин 3 та 6 Закону. Частина 6 статті 17 під час проведення переговорної процедури закупівлі.
16. Антиконкурентні узгоджені дії: як боротися та виявляти.
17. Публічні закупівлі. Державне регулювання та контроль в 2021р.
-
Уповноважений орган та його функції і повноваження.
-
Державна Казначейська служба України та обслуговуючф банки: функції та повноваження.
-
Функції ДАСУ у сфері закупівель.
-
Випадки повернення оплати за скаргу.
-
Громадський контроль щодо публічних закупівель.
18. Взаємодія з органами контролю у сфері публічних закупівель. Моніторинг закупівель. Як використовувати рішення органу оскарження та висновків щодо моніторингу при організації та проведенні закупівель.
-
Оскарження процедур закупівель в АМКУ. Готуємо документи для органу оскарження у разі скарги Учасника.
-
Вносимо зміни до тендерної документації за рішенням органу оскарження.
-
Які процедури можуть потрапити під моніторинг закупівель?
-
Як проводиться моніторинг закупівель?
-
Ризик індикатор як машинний контроль
-
Які права у замовника в ході моніторингу закупівель?
-
Що робтити Замовнику коли за результатами моніторингу виявлено порушення.
-
Що робити замовнику коли за результатами моніторингу встановлено порушення?
-
Надаємо роз’яснення на звернення аудиторів під час моніторингу процедури закупівель.
-
Які штрафи можуть бути у разі якщо замовником допущено порушення та не виправлено його за вимогою результатів моніторингу?
-
Судовий позов щодо результатів моніторингу: коли є сенс?
-
Як накладаються штрафи за результатами моніторингу закупівлі?
-
Чи має право АМКУ виходити за межі скарги;
-
Алгоритм захисту під час моніторингу, перевірок, ревізій, зустрічних звірок.