Стаття 12. Право клієнта на інформацію

Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (ЗМІСТ) Інші закони
  • 1795

    Переглядів

  • 1795

    Переглядів

  • Додати в обране

    1. Фінансова установа зобов’язана розкривати клієнтам визначену законодавством інформацію про умови та порядок її діяльності, що розміщується у місці надання послуг клієнтам та/або на власному веб-сайті фінансової установи. Така інформація повинна, зокрема, включати:

    1) перелік послуг, що надаються фінансовою установою, порядок та умови їх надання;

    2) вартість, ціну/тарифи, розмір плати (проценти) щодо фінансових послуг залежно від виду фінансової послуги;

    3) інформацію про механізми захисту прав споживачів фінансових послуг.

    На вимогу клієнта фінансова установа зобов’язана в порядку, визначеному законодавством, надати таку інформацію:

    1) відомості про фінансові показники діяльності фінансової установи та її економічний стан, які підлягають обов’язковому оприлюдненню;

    2) перелік керівників фінансової установи та її відокремлених підрозділів;

    3) кількість акцій фінансової установи та розмір часток, які знаходяться у власності членів її виконавчого органу, а також перелік осіб, частки яких у статутному капіталі фінансової установи або належна їм кількість акцій фінансової установи перевищують 5 відсотків;

    4) іншу інформацію, право на отримання якої визначено законом.

    {Частина перша статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1170-VII від 27.03.2014 ; в редакції Закону № 122-IX від 20.09.2019 }

    2. Перед укладенням договору про надання фінансових послуг фінансова установа чи інший суб’єкт господарювання, що надає фінансові послуги, зобов’язані повідомити клієнта у письмовій або електронній формі, у тому числі шляхом надання клієнту доступу до такої інформації на власному веб-сайті особи, яка надає фінансові послуги, про:

    1) особу, яка надає фінансові послуги:

    а) найменування (для фізичної особи - підприємця: прізвище, ім’я та (за наявності) по батькові), місцезнаходження, контактний телефон і адреса електронної пошти особи, яка надає фінансові послуги, адреса, за якою приймаються скарги споживачів фінансових послуг;

    б) найменування особи, яка надає посередницькі послуги (за наявності);

    в) відомості про державну реєстрацію особи, яка надає фінансові послуги;

    г) інформацію щодо включення фінансової установи до відповідного державного реєстру фінансових установ або Державного реєстру банків;

    ґ) інформацію щодо наявності в особи, яка надає фінансові послуги, права на надання відповідної фінансової послуги;

    д) контактну інформацію органу, який здійснює державне регулювання щодо діяльності особи, яка надає фінансові послуги;

    2) фінансову послугу - загальну суму зборів, платежів та інших витрат, які повинен сплатити клієнт, включно з податками, або якщо конкретний розмір не може бути визначений - порядок визначення таких витрат;

    3) договір про надання фінансових послуг:

    а) наявність у клієнта права на відмову від договору про надання фінансових послуг;

    б) строк, протягом якого клієнтом може бути використано право на відмову від договору, а також інші умови використання права на відмову від договору;

    в) мінімальний строк дії договору (якщо застосовується);

    г) наявність у клієнта права розірвати чи припинити договір, права дострокового виконання договору, а також наслідки таких дій;

    ґ) порядок внесення змін та доповнень до договору;

    д) неможливість збільшення фіксованої процентної ставки за договором без письмової згоди споживача фінансової послуги;

    4) механізми захисту прав споживачів фінансових послуг:

    а) можливість та порядок позасудового розгляду скарг споживачів фінансових послуг;

    б) наявність гарантійних фондів чи компенсаційних схем, що застосовуються відповідно до законодавства.

    {Статтю 12 доповнено частиною другою згідно із Законом № 3462-VI від 02.06.2011 ; в редакції Закону № 122-IX від 20.09.2019 }

    3. Інформація, що надається клієнту, повинна забезпечувати правильне розуміння суті фінансової послуги без нав'язування її придбання.

    {Статтю 12 доповнено частиною третьою згідно із Законом № 3462-VI від 02.06.2011 }

    4. Фінансова установа під час надання інформації клієнту зобов'язана дотримуватися вимог законодавства про захист прав споживачів.

    {Статтю 12 доповнено частиною четвертою згідно із Законом № 3462-VI від 02.06.2011 }

    5. Забороняється покладати на споживача фінансових послуг сплату будь-яких платежів, відшкодувань, штрафних санкцій за реалізацію ним права на відмову від договору, предметом якого є надання йому фінансової послуги, чи за дострокове розірвання (ініціювання дострокового розірвання) споживачем фінансових послуг такого договору, а також забороняється стягувати такі платежі, відшкодування, штрафні санкції.

    Забороняється покладати на споживача фінансових послуг сплату будь-яких платежів, відшкодувань, штрафних санкцій за дострокове виконання ним умов договору, предметом якого є надання йому фінансової послуги, а також забороняється стягувати такі платежі, відшкодування та штрафні санкції.

    {Статтю 12 доповнено частиною п'ятою згідно із Законом № 122-IX від 20.09.2019 }

    6. Орган, який здійснює державне регулювання відповідного ринку фінансових послуг, має право визначити мінімальний обсяг інформації, яка повинна надаватися клієнту щодо кожного виду фінансових послуг, якщо такий мінімальний обсяг інформації не встановлений законом.

    {Статтю 12 доповнено частиною шостою згідно із Законом № 122-IX від 20.09.2019 }

    Попередня

    13/55

    Наступна
    Додати в обране
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст