Головна Блог ... Новини Для чого потрібен новий Закон “Про адміністративну процедуру”, який підписав Президент Для чого потрібен новий Закон “Про адміністративну...

Для чого потрібен новий Закон “Про адміністративну процедуру”, який підписав Президент

эксклюзив
Відключити рекламу
 - d724fc191561d634cac18e94fad09a63.jpg

13 червня 2022 року, після декількох місяців з моменту прийняття (17.02.2022 р.) Головою держави було підписано законопроект №3475, а саме - Закон України “Про адміністративну процедуру”. Закон набуває чинності аж в кінці наступного року - тобто 15.12.2023 року, оскільки його Прикінцевими та перехідними положеннями встановлено строк 18 місяців із дня опублікування (15.06.2022 р., в Голосі України), тож є ще час і для громадян розібратися в його нюансах, і для Уряду - привести у відповідність свої нормативно-правові акти.

Новий Закон являє собою, на кшталт “процесуальним кодексом” адміністративної процедури, в процесі якої розглядаються адміністративні справи - тобто справи, що розглядаються адмінорганами і стосуються публічно-правових відносин щодо забезпечення реалізації права, свободи чи законного інтересу осіб (як юридичних так і фізичних осіб).

Згадайте новину: Про затвердження Положення про Єдиний державний реєстр виконавчих документів (ЄДРВД) - опубліковано наказ

На стороні адміноргану виступають будь-які суб’єкти, яких уповноважено на функцію пуб. адміністрації, наприклад:

  • органи викон.влади;
  • органи влади АРК;
  • ОМС;
  • посадова особа таких органів.

Закон, при цьому розповсюджуються на всі адмінсправи органів публічної адміністрації, крім:

  • розгляду звернення, що містить пропозицію/рекомендацію з формування держ. політики, вирішення місцевих питань і врегулювання сусп. відносин;
  • конституційне, кримінальне, судове, виконавче (крім виконання адмінактів) провадження, оперативно-розшукову, розвідувальну, контррозвідувальну діяльність, вчинення нот.дій, виконання покарань, застосування зак-ва про нацбезпеку і оборону, громадянства, притулок в Україні, захисту економічної конкуренції (крім справ щодо дозволів/висновків на узгоджені дії, концентрацію);
  • справ щодо державної, дипломатичної або військ. служби, служби в ОМС, в поліції, іншої пуб.служби;
  • реалізації прав на референдум і вибори;
  • оскарження пуб.закупівель;
  • нагородження держ. нагородами та відзнаками;
  • помилування.

Згадайте новину: Частина 1, ст. 39 ЖК України визнана неконституційною, знімати з житлової черги у разі зміни місця проживання неможливо

Цей Закон, на кшталт процесуальних кодексів, містить регулювання щодо вимог і порядку ініціювання адмінсправ, їх розгляду, строків, участі зацікавлених осіб, їх прав та навіть - відводу тих хто розглядає такі справи, залишення без руху, виконання результатів розгляду адміністративних справ - адміністративних актів, та багато іншого.

Серед цікавих нюансів варто звернути увагу на:

  • те що адмінпроцедура, окрім як Основним Законом, цим Законом та іншими, міжн.договорами, здійснюється з урахуванням практики ЄСПЛ;
  • обов’язковому врахуванню та застосуванню при розгляді адмінсправ є висновки, викладені у постановах ВС, щодо відповідних норм права (і це прямо вказано в Законі);
  • адмінакт має прийматися з дотриманням балансів між несприятливими наслідками для осіб і цілями, на які він спрямований. Зафіксовано - що повинні бути найменшими негативні наслідки для особи та публічних інтересів;
  • адмінорган, який порушує права особи, не чекаючи подання скарги чи пред’явлення позову має поновити такі права;
  • унормовано, що особа-учасник адмінпровадження має право знати про його початок, право на участь і на ознайомлення з матеріалами;
  • особа має право бути заслуханою адмінорганом, надавати пояснення/заперечення до прийняття акта;
  • зафіксовано право на відвід посадової особи адміноргану або члена колегіального адміноргану;
  • унормовано строк адмінпроцедури. Такий має бути не більше 30 днів після надходження заяви, а в разі проведення слухання- не більше 45 днів з дня реєстрації заяви адмінорганом - якщо законом не визначено інший;
  • адмінорган наділений правом офіційно засвідчувати справжність підпису особи, копію документа чи витягу, якщо це пов’язано з адмінпровадженням, крім випадків, виключності нотаріального засвідчення.

Згадайте новину: Президент Зеленський підписав закон про штрафи за порушення вивезення валюти за кордон - ЗУ № 6051

Поряд з тим, необхідно звернути увагу, що виконання результату адмінпроцедури (адмінакту) є обов’язковим і може забезпечуватись цим же органом, який його прийняв шляхом таких заходів впливу:

  • вчинення за рахунок зобов’язаного адресата адмінакта дій - іншою особою;
  • накладення грош.стягнення за невиконання адмінакта;
  • безпосередній вплив.

Так, зокрема, грош. стягнення (якщо неможливим є виконання дій за рахунок зобов'язаної особи) може полягати у винесенні постанови про накладення такого у розмірі (якщо інше не передбачено законом):

  • від 70 - 530 НМДГ (НМДГ 17 гривень, тобто від 1190 гривень - 9010 гривень) - стосовно фізичних осіб;
  • від 175 - 1765 НМДГ (від 2975 гривень - 30005 гривень) - стосовно фізичних осіб - підприємців, громадських об’єднань, що не мають статусу юридичної особи, юридичних осіб.

​​Джерело: юридичний ресурс Протокол

Згадайте новину: Пункт 4, частина 1, ст. 284 КПК визнано неконституційним. Тепер кримінальне провадження автоматично не закривається

  • 2092

    Переглядів

  • 0

    Коментарі

  • 2092

    Переглядів

  • 0

    Коментарі


  • Подякувати Відключити рекламу

    Залиште Ваш коментар:

    Додати

    КОРИСТУЙТЕСЯ НАШИМИ СЕРВІСАМИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЮРИДИЧНИХ ПОСЛУГ та КОНСУЛЬТАЦІЙ

    • Безкоштовна консультація

      Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях

    • ВІДЕОДЗВІНОК ЮРИСТУ

      Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс

    • ОГОЛОСІТЬ ВЛАСНИЙ ТЕНДЕР

      Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію

    • КАТАЛОГ ЮРИСТІВ

      Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом

    Популярні новини

    Дивитись усі новини
    Дивитись усі новини
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст