Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 19.10.2016 року у справі №902/39/16 Постанова ВГСУ від 19.10.2016 року у справі №902/3...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2016 року Справа № 902/39/16 Вищий господарський суд України у складі колегії:

Головуючого:Студенця В.І.,суддів:Грека Б.М., Палія В.В.;за участю представників сторін позивача - ОСОБА_4.; відповідача - Щербаківський Г.Г.;розглянувши касаційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_7на постановуРівненського апеляційного господарського суду від14.06.2016та на рішенняГосподарського суду Вінницької областівід14.03.2016у справі№ 902/39/16за позовомФізичної особи-підприємця ОСОБА_7доЖмеринської районної ради Вінницької областіпровизнання права на приватизацію та зобов'язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_7 (далі - ФОП ОСОБА_7.) звернулась до Господарського суду Вінницької області з позовом до Жмеринської районної ради Вінницької області про визнання за ФОП ОСОБА_7 права на приватизацію Культурно-дозвільного центру, загальною площею 2 240, 1 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, шляхом викупу; зобов'язання Жмеринську районну раду Вінницької області підготувати об'єкт - культурно-дозвільний центр, загальною площею 2 240, 1 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 до приватизації шляхом викупу відповідно до рішення 23 сесії 6 скликання Жмеринської районної ради Вінницької області від 21.11.2013 "Про перелік об'єктів спільної власності територіальних громад Жмеринського району, які підлягають приватизації у 2013-2018 роках; зобов'язання Жмеринську районну раду Вінницької області протягом двох місяців від дня набрання судовим рішенням законної сили провести приватизацію об'єкта - культурно-дозвільного центру, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, шляхом викупу з укладенням договору купівлі-продажу культурно-дозвільного центру з підписанням акту приймання-передачі об'єкта.

Ухвалою Господарського суду Вінницької області від 18.01.2016 порушено провадження у справі № 902/39/16 за позовом ФОП ОСОБА_7 до Жмеринської районної ради Вінницької області про визнання права на приватизацію та зобов'язання вчинити дії.

Рішенням Господарського суду Вінницької області (суддя Тварковський А.А.) від 14.03.2016 в задоволенні позову відмовлено повністю.

Постановою Рівненського апеляційного господарського суду (колегія суддів у складі: головуючий суддя Демидюк О.О., судді Павлюк І.Ю., Юрчук М.І.) від 14.06.2016 рішення Господарського суду Вінницької області від 14.03.2016 залишено без змін.

Не погоджуючись з постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 14.06.2016 та рішенням Господарського суду Вінницької області від 14.03.2016, ФОП ОСОБА_7 подала касаційну скаргу, в якій просить оскаржувані судові рішення скасувати та прийняти нове, яким позов задовольнити повністю.

Касаційна скарга мотивована тим, що рішення судів попередніх інстанцій прийняті з порушенням норм матеріального права, а саме ч. 1 ст. 144 Конституції України, ч. 1 ст. 289 ГК України, ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ч. 1 ст. 8, ст. 11 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та норм процесуального права, зокрема ст.ст. 42, 43, 43 ГПК України.

Ухвалою Вищого господарського суду України від 13.09.2016 (колегія суддів у складі: головуючий суддя ОСОБА_8, судді Г.М. Мачульський, В.С. Божок) касаційну скаргу ФОП ОСОБА_7 прийнято до провадження та призначено до розгляду на 28.09.2016.

На адресу суду 22.09.2016 від Жмеринської районної ради Вінницької області надійшов відзив на касаційну скаргу ФОП ОСОБА_7, в якій відповідач просив відмовити в її задоволенні, а оскаржувані судові рішення залишити без змін.

Розпорядженням Керівника апарату Вищого господарського суду України від 27.09.2016 № 08.03-04/4518 відповідно до п. 2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, у зв'язку із звільненням судді ОСОБА_8 згідно з постановою Верховної Ради України від 22.09.2016 призначено повторний автоматичний розподіл справи, в результаті якого згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи від 27.09.2016 для розгляду касаційної скарги ФОП ОСОБА_7 визначено колегію суддів у складі: головуючий суддя В.І. Студенець, судді Б.М. Грек, В.В. Палій.

Ухвалою Вищого господарського суду України від 29.09.2016 розгляд касаційної скарги ФОП ОСОБА_7 призначено на 19.10.2016.

Колегія суддів, розглянувши наявні матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування норм матеріального і процесуального права вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Як встановлено господарськими судами між територіальною громадою Жмеринського району Вінницької області в особі Жмеринської районної ради (власник майна), від імені яких на підставі рішення 3 сесії 5 скликання Жмеринської районної ради від 21 вересня 2006 року діє Жмеринська дирекція кіновідеомережі і кіновідеопрокату (орендодавець) та ФОП ОСОБА_7, (орендар) 22.12.2008 укладено договір оренди майна, що належить до спільної комунальної власності територіальних громад району.

Відповідно до п. 1.1 договору орендодавець передає, а орендар приймає в оренду (строкове платне користування) приміщення кінотеатру "ІНФОРМАЦІЯ_1", що в цілому складається з будівлі кінотеатру з прибудовами літ. "А" загальною площею 1265,5 кв.м, що розташоване у АДРЕСА_1. Будівля кінотеатру з прибудовами належить на праві власності територіальним громадам Жмеринського району в особі Жмеринської районної ради Вінницької області на підставі свідоцтва № 362 про право власності на будівлю кінотеатру з прибудовами, виданого виконавчим комітетом Жмеринської міської ради 27 жовтня 2008 року на підставі рішення від 16.10.2008 року № 296, зареєстрованого Жмеринським районним структурним підрозділом "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" 27 жовтня 2008 року в реєстровій книзі № 85 від 575. Об'єкт оренди (приміщення кінотеатру "ІНФОРМАЦІЯ_1" - будівля з прибудовами) знаходиться на балансі Жмеринської дирекції кіновідеомережі та кіновідеопрокату.

У п. 1.3 договору зазначено, що майно передається з метою покращення стану об'єкту оренди, здійснення комплексної реконструкції (з обов'язковим збереженням цільового призначення кінотеатру) у культурно-дозвільний центр "ІНФОРМАЦІЯ_1", технічного сучасного переобладнання та подальшої ефективної експлуатації приміщень кінотеатру "ІНФОРМАЦІЯ_1" орендарем для підприємницької діяльності у відповідності з умовами даного договору.

Відповідно до п. 1.4. договору збереження цільового призначення кінотеатру є обов'язковим для орендаря.

Орендар вступає у строкове платне користування майном у термін, указаний у договорі, але не пізніше дати підписання сторонами цього договору та акта приймання-передачі майна, який складається протягом п'яти днів з моменту укладення сторонами даного договору (п. 2.1. договору).

Згідно з п. 2.2. договору передача майна в оренду не тягне за собою виникнення в орендаря права власності на це майно. Майно залишається в спільній власності територіальних громад селищ та сіл Жмеринського району, а орендар володіє і користується ним протягом строку оренди.

Відповідно до п. 2.4 договору у разі припинення цього договору майно повертається орендодавцем його балансоутримувачу (а у випадку його ліквідації - власнику майна). Орендар повертає майно орендодавцю (балансоутримувачі) аналогічно до порядку, встановленому при передачі майна орендарю за цим договором.

Згідно з п. 5.4. договору орендар зобов'язався здійснити заплановану реконструкцію об'єкту з метою приведення його до стану культурно-дозвільного центру, у томі числі (відповідно до конкурсних пропозицій) виконати: роботи з комплексної реконструкції об'єкту оренди з розширення існуючих площ; ремонт (чи реконструкцію) даху будівлі; перепланування окремих приміщень для розміщення продуктового, споживчого супермаркету, дискотеки, боулінг-клубу тощо; реконструкцію та технічне переоснащення кінотеатру (створення сучасного глядацького залу) та відповідної інфраструктури для очікування та відпочинку у томі числі службові приміщення, міні-магазини, заклади харчування; заміну (встановлення) систем опалення та вентиляції інших комунікаційних мереж; структурне покращення розподілу приміщень та переходів між ними; комплексне проектування ефективного використання площ; облаштування та покращення прибудинкової території.

Також відповідно до п. 5.5. договору при використанні майна протягом строку оренди орендар зобов'язується своєчасно здійснювати капітальний, поточний та інші види ремонту орендованого майна.

Пунктом 7.4. договору орендодавець зобов'язався при припиненні договору оренди відшкодувати орендарю дійсну вартість зроблених останнім невідокремлюваних поліпшень орендованого майна, в сумі приросту вартості орендованого майна в результаті таких поліпшень, але не менше суми фактично понесених орендарем витрат на здійснення поліпшень з урахуванням їх амортизації та індексації втрат на індекс інфляції. Приріст вартості (та дійсна вартість об'єкту оренди) для розрахунку відшкодування визначаються шляхом проведення експертної оцінки майна станом на момент проведення відшкодування, відшкодування повинно бути здійснено не пізніше 30 днів від дати припинення договору.

Відповідно до п. 10.1. цей договір укладено строком на 25 років, та діє з 15 грудня 2008 року до 14 грудня 2033 року включно.

Відповідно до акту прийому-передачі нежитлового приміщення 26.12.2008 орендодавець передав, а орендар прийняв в оренду (строкове платне користування) приміщення кінотеатру "ІНФОРМАЦІЯ_1".

Як встановлено господарськими судами, орендарем здійснено реконструкцію кінотеатру "ІНФОРМАЦІЯ_1" під культурно-дозвільний центр, за результатами якої площа об'єкту оренди збільшилась до 2240,1 кв.м.

Територіальною громадою Жмеринського району в особі Жмеринської районної ради Вінницької області 18.06.2013 отримано свідоцтво на право власності ідентифікаційний номер 5043408 на нерухоме майно: будівлю культурно-дозвільного центру, загальною площею 2240,1 кв.м.

Рішенням 22 сесії 6 скликання Жмеринської районної ради від 29 серпня 2013 року "Про зміну назви об'єкта спільної власності територіальних громад Жмеринського району", відповідно до ст. 43, 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", договору оренди майна, що належить до спільної комунальної власності сіл селища району, у зв'язку із проведенням реконструкції приміщень кінотеатру "ІНФОРМАЦІЯ_1" під культурно-дозвільний центр та виготовлення нового свідоцтва про право власності на будівлю вирішено змінити назву кінотеатру "ІНФОРМАЦІЯ_1", розташованого за адресою: АДРЕСА_1, на культурно-дозвільний центр.

Відповідно до рішення 23 сесії 6 скликання Жмеринської районної ради від 21 листопада 2013 року "Про перелік об'єктів спільної власності територіальних громад Жмеринського району, які підлягають приватизації у 2013-2018 роках" затверджено перелік об'єктів спільної власності територіальних громад Жмеринського району, які підлягають приватизації у 2013-2018 роках, до якого включено об'єкт під назвою культурно-дозвільний центр, адреса: АДРЕСА_1, шляхом викупу орендарем.

На виконання вищевказаного рішення відповідачем оголошено конкурс з відбору суб'єктів оціночної діяльності, що стверджується оголошенням в засобах масової інформації від 13 грудня 2013 року.

Рішенням 33 сесії 6 скликання Жмеринської районної ради від 29 січня 2015 року "Про внесення змін до рішення 23 сесії 6 скликання Жмеринської районної ради від 21 листопада 2013 року "Про перелік об'єктів спільної власності територіальних громад Жмеринського району, які підлягають приватизації у 2013-2018 роках" внесено зміни щодо строку проведення приватизації, затвердженого у переліку об'єкта, згідно із якими термін дії приватизації, зазначений у попередньому рішенні " 2013-2018 роках", замінено на " 2013-2014 роках".

Предметом спору у даній справі є матеріально-правова вимога ФОП ОСОБА_7 до Жмеринської районної ради Вінницької області про визнання права на приватизацію та зобов'язання вчинити дії.

Місцевий господарський суд, відмовляючи в задоволенні позовних вимог, виходив з того, що як ним встановлено, дворічний строк з моменту прийняття рішення 23 сесії 6 скликання Жмеринської районної ради від 21 листопада 2013 року "Про перелік об'єктів спільної власності територіальних громад Жмеринського району, які підлягають приватизації у 2013-2018 роках", відповідно до якого до вказаного переліку включено об'єкт під назвою культурно-дозвільний центр (адреса: АДРЕСА_1), сплив. Таким чином, право позивача на викуп об'єкта оренди в силу прямої заборони закону у цій розпочатій процедурі уже реалізовано бути не може, оскільки сама процедура обмежена часовими рамками, відтак вичерпала свою дію незалежно від того, на якій стадії вона знаходиться.

Разом із тим, місцевим господарським судом зазначено, що позивача переважного права перед іншими особами на викуп об'єкту оренди при включенні об'єкту оренди до складу об'єктів, що підлягають приватизації, ніхто не позбавляв і воно продовжує існувати в силу п. 6.6 договору оренди у продовж усього строку чинності договору. Відтак в будь-який момент він може як покупець в силу вимог ст. 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" ініціювати відповідну приватизаційну процедуру, як і будь-який інший покупець, надавши відповідну заяву та перелік необхідних документів.

Більше того, чинним залишається рішення 33 сесії 6 скликання Жмеринської районної ради Вінницької області від 29 січня 2015 року "Про внесення змін до рішення 23 сесії 6 скликання від 21.11.2013 "Про перелік об'єктів спільної власності територіальних громад Жмеринського району, які підлягають приватизації у 2013-2018 роках", яким змінено термін проведення приватизації до 2014 року. Дане рішення позивачем не оскаржувалось, в судовому порядку воно не скасовано. Також матеріали справи не містять жодного доказу, який свідчив б про вчинення позивачем заходів щодо стимулювання районної ради виконувати свої обов'язки відповідно до чинного законодавства у відведений Законом строк.

Суд апеляційної інстанції, погодившись з висновками місцевого господарського суду, також зазначив, що орендар, укладаючи договір оренди, цілком усвідомлював правові наслідки з укладення цього договору, що за умовами вказаного договору він не набуває право власності на орендоване майно, а лише в подальшому використовує його за цільовим призначенням на строк дії договору оренди.

Відповідно до приписів статті 1 Закону України "Про приватизацію державного майна" приватизація державного майна - це відчуження майна, що перебуває у державній власності, і майна, що належить Автономній Республіці Крим, на користь фізичних та юридичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до цього Закону, з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва та залучення коштів на структурну перебудову економіки України.

Згідно з частиною 4 статті 3 Закону України "Про приватизацію державного майна" відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування.

За приписами статті 15 Закону України "Про приватизацію державного майна" приватизація майна невеликих державних підприємств (об'єктів малої приватизації) здійснюється відповідно до Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".

Статтею 51 Закону України "Про приватизацію державного майна" передбачено, що група Ж - об'єкти соціально-культурного призначення, в тому числі разом із земельними ділянками державної власності, на яких вони розташовані, крім тих, що не підлягають приватизації.

До об'єктів соціально-культурного призначення належать об'єкти освіти, охорони здоров'я, культури, фізичної культури та спорту, туризму, мистецтва і преси, телебачення, радіомовлення, видавничої справи; санаторно-курортні заклади, будинки і табори відпочинку, профілакторії; інші об'єкти, призначені для задоволення соціальних та культурних потреб громадян незалежно від вартості майна; об'єкти соціально-культурного призначення, що не включені до статутного капіталу господарських товариств, перебувають на балансі підприємств, якщо такі об'єкти не включено до складу майна, що передається у комунальну власність.

Об'єкти приватизації, що належать до груп А, Д і Ж, є об'єктами малої приватизації.

Згідно з ч. 5 ст. 12 Закону України "Про приватизацію державного майна" строк проведення приватизації об'єкта не повинен перевищувати двох років з моменту прийняття рішення про його приватизацію.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" об'єктами малої приватизації є, зокрема, об'єкти соціально-культурного призначення, в тому числі разом із земельними ділянками державної власності, на яких вони розташовані, крім тих, що не підлягають приватизації (група Ж).

Статтею 3 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" передбачено, що приватизація об'єктів малої приватизації здійснюється шляхом: викупу; продажу на аукціоні (в тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни); продажу за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону (далі - конкурс). Шляхом продажу за конкурсом може здійснюватися приватизація окремих єдиних майнових комплексів групи А та окремих об'єктів групи Ж.

Згідно з ч. 3 ст. 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" включення об'єктів малої приватизації до переліків, зазначених у частині першій цієї статті, здійснюється з ініціативи державного органу приватизації, уповноваженого органу управління чи покупця.

Покупці подають до відповідного органу приватизації заяву про включення підприємства до одного із зазначених у цій статті переліків об'єктів, що підлягають приватизації (ч. 4 ст. 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)").

Орган приватизації розглядає подану заяву і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації включає підприємство до переліків, зазначених у частині першій цієї статті. Результати розгляду не пізніш як через 20 днів з дня подання заяви доводяться до заявника у письмовій формі (ч. 5 ст. 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)").

Статтею 8 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" визначено порядок підготовки об'єкта малої приватизації до продажу. Так, з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Підготовка об'єкта малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації, які: встановлюють ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову ціну об'єкта на аукціоні, за конкурсом з урахуванням результатів оцінки об'єкта, проведеної відповідно до методики оцінки майна, затвердженої Кабінетом Міністрів України;готують та публікують інформацію про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації; проводять у разі необхідності реорганізацію або ліквідацію державного підприємства;замовляють у разі потреби проведення екологічного аудиту; замовляють проведення робіт із землеустрою.

Для забезпечення виконання зазначених функцій органи приватизації можуть залучати відповідні організації та спеціалістів у порядку і на умовах, що встановлюються Фондом державного майна України.

Покупець, який у встановленому порядку подав заяву про приватизацію підприємства, може за власний рахунок замовити проведення аудиторської перевірки фінансового стану вказаного підприємства.

Строк підготовки об'єкта малої приватизації до продажу, крім об'єктів, набуття права власності на які пов'язане з переходом права на земельну ділянку державної власності, не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації.

Відповідно до ст. 9 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" за рішенням органів приватизації проводиться інвентаризація майна об'єкта малої приватизації в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, та оцінка такого об'єкта відповідно до методики оцінки майна, затвердженої Кабінетом Міністрів України. Ціна продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, та початкова ціна об'єкта малої приватизації на аукціоні або за конкурсом встановлюється на підставі результатів його оцінки.

Згідно із ст. 10 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" відповідний орган приватизації публікує в інформаційному бюлетені та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації, перелік об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу, який містить назву об'єкта приватизації та його місцезнаходження. Зазначений перелік публікується не пізніш як за 15 днів з дня прийняття рішення про затвердження переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.

Частиною 1 ст. 11 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" передбачено, що викуп застосовується щодо об'єктів малої приватизації, які не продано на аукціоні, за конкурсом, а також у разі, якщо право покупця на викуп об'єкта передбачено законодавчими актами.

Право власності на державне майно підтверджується договором купівлі-продажу, який укладається між покупцем та уповноваженим представником відповідного органу приватизації, а також актом приймання-передачі зазначеного майна (ч. 1 ст. 23 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)").

Виходячи з наведеного, в процедурі приватизації укладенню договору купівлі-продажу передує рішення органу приватизації, в даному випадку місцевої ради, про затвердження переліків об'єктів, які підлягають приватизації шляхом викупу.

Як встановлено господарськими судами відповідно до рішення 23 сесії 6 скликання Жмеринської районної ради від 21 листопада 2013 року "Про перелік об'єктів спільної власності територіальних громад Жмеринського району, які підлягають приватизації у 2013-2018 роках" затверджено перелік об'єктів спільної власності територіальних громад Жмеринського району, які підлягають приватизації у 2013-2018 роках, до якого включено об'єкт під назвою культурно-дозвільний центр, адреса: АДРЕСА_1, шляхом викупу орендарем.

Рішенням 33 сесії 6 скликання Жмеринської районної ради від 29 січня 2015 року "Про внесення змін до рішення 23 сесії 6 скликання Жмеринської районної ради від 21 листопада 2013 року "Про перелік об'єктів спільної власності територіальних громад Жмеринського району, які підлягають приватизації у 2013-2018 роках" внесено зміни щодо строку проведення приватизації, затвердженого у переліку об'єкта, згідно із якими термін дії приватизації, зазначений у попередньому рішенні "2013-2018 роках", замінено на "2013-2014 роках".

Зазначене рішення позивачем не оскаржувалось, в судовому порядку воно не скасоване.

При цьому оскільки дворічний строк, встановлений ч. 5 ст. 12 Закону України "Про приватизацію державного майна", з моменту прийняття рішення 23 сесії 6 скликання Жмеринської районної ради від 21 листопада 2013 року "Про перелік об'єктів спільної власності територіальних громад Жмеринського району, які підлягають приватизації у 2013-2018 роках", відповідно до якого до вказаного переліку включено об'єкт під назвою культурно-дозвільний центр (адреса: АДРЕСА_1), сплив, то колегія суддів вважає, що суди попередніх інстанцій обґрунтовано дійшли висновку про відсутність правових підстав для задоволення позову.

Відповідно до ст. 1117 ГПК України переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Касаційна інстанція не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти докази.

Доводи ФОП ОСОБА_7, викладені у касаційній скарзі, колегія суддів вважає необґрунтованими та такими, що не спростовують висновків судів попередніх інстанцій та передусім зводяться до переоцінки доказів, а суд касаційної інстанції в силу ч. 2 ст. 1117 ГПК України не має права додатково перевіряти докази.

З урахуванням меж перегляду справи в касаційній інстанції, колегія суддів вважає, що під час розгляду справи фактичні її обставини були встановлені судами попередніх інстанцій на підставі всебічного, повного і об'єктивного дослідження поданих доказів в їх сукупності, висновки судів відповідають цим обставинам і їм дана належна юридична оцінка з правильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для зміни чи скасування оскаржуваних судових рішень.

Керуючись ст.ст. 1115, 1117, 1119 - 11111 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України, -

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_7 залишити без задоволення, а постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 14.06.2016 та рішення Господарського суду Вінницької області від 14.03.2016 у справі № 902/39/16 - без змін.

Головуючий - суддя Студенець В.І.

Судді: Грек Б.М.

Палій В.В.

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст