Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 10.01.2017 року у справі №905/1890/16 Постанова ВГСУ від 10.01.2017 року у справі №905/1...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 січня 2017 року Справа № 905/1890/16

Вищий господарський суд України у складі: суддя Селіваненко В.П. - головуючий (доповідач), судді Бондар С.В. і Карабань В.Я.

розглянув касаційну скаргу публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Київ, в особі регіональної філії "Донецька залізниця" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Красний Лиман Донецької області,

на рішення господарського суду Донецької області від 04.10.2016 та

постанову Донецького апеляційного господарського суду від 09.11.2016

зі справи № 905/1890/16

за позовом публічного акціонерного товариства "ДТЕК Добропільська ЦЗФ", м. Добропілля Донецької області (далі - Товариство),

до: публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Київ, в особі регіональної філії "Донецька залізниця" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі - ПАТ "Українська залізниця" в особі філії);

державного підприємства "Донецька залізниця", м. Донецьк (далі - ДП "Донецька залізниця"),

про стягнення 7 001,12 грн.

Судове засідання проведено за участю представників сторін:

Товариства - не з'яв.,

ПАТ "Українська залізниця" в особі філії - Луценко М.П.,

ДП "Донецька залізниця" - не з'яв.

За результатами розгляду касаційної скарги Вищий господарський суд України

ВСТАНОВИВ:

Позов було подано про стягнення з ПАТ "Українська залізниця" в особі філії вартості недостачі вугілля в сумі 7 001,12 грн.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 27.07.2016 залучено до участі у справі другого відповідача - ДП "Донецька залізниця".

Рішенням господарського суду Донецької області від 04.10.2016 (суддя Сажнева М.В.), залишеним без змін постановою Донецького апеляційного господарського суду від 09.11.2016 (колегія суддів у складі: Ломовцева Н.В. - головуючий, Колядко Т.М. і Татенко В.М.): позов задоволено частково; з ПАТ "Українська залізниця" в особі філії стягнуто на користь Товариства 4 718,15 грн. вартості недостачі вантажу та 928,63 грн. судового збору; в іншій частині позову відмовлено; у задоволенні позовних вимог до ДП "Донецька залізниця" відмовлено.

У касаційній скарзі до Вищого господарського суду України ПАТ "Українська залізниця" в особі філії просить скасувати оскаржувані судові рішення з даної справи і прийняти нове рішення, яким у позові відмовити. Скаргу мотивовано порушенням господарськими судами у вирішенні спору норм матеріального та процесуального права.

Відзиви на касаційну скаргу не надходили.

Сторони відповідно до статті 1114 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) належним чином повідомлені про час і місце розгляду касаційної скарги.

Перевіривши на підставі встановлених попередніми судовими інстанціями фактичних обставин справи правильність застосування ними норм матеріального і процесуального права, Вищий господарський суд України дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення касаційної скарги з огляду на таке.

Судові інстанції у розгляді справи виходили з таких обставин та висновків.

31.12.2013 ПАТ "ДТЕК Павлоградвугілля" (замовник) та Товариством (виконавець) укладено договір № 13-15/75-У (далі - Договір), за умовами якого замовник зобов'язався передати (поставити) виконавцю вугілля для збагачення, оплатити послуги виконавця, пов'язані зі збагаченням вугілля, та прийняти концентрат.

Відповідно до пункту 1.1 Договору виконавець зобов'язаний прийняти вугілля, провести його збагачення та передати (поставити) отриманий в результаті збагачення концентрат замовнику в строки та на умовах, обумовлених дійсним договором та відповідними специфікаціями.

Постачання (передача) виконавцю вугілля проводиться залізничним транспортом у напіввагонах, вантажною швидкістю рівномірно протягом місяця, якщо інше не вказано у відповідних специфікаціях та/або заявках замовника. Партії вугілля визначаються вантажовідправником згідно з ДСТУ 4096-2002.

За пунктом 10.1 Договору цей договір вступає в силу з моменту його підписання обома сторонами (дата початку терміну дії договору).

04.12.2015 зі станції Добропілля Донецької залізниці Товариством (вантажовідправник) на адресу вантажоотримувача - ДТЕК Зуївська ТЕС на станцію Сороче Донецької залізниці у вагонах №№ 53536520, 55340004, 62313036 за залізничною накладною на групу вагонів № 50421767 відвантажено вантаж: вугілля кам'яне марки г-газовий.

За залізничною накладною № 50421767 маса вантажу становить: у вагоні № 53536520 - 69000 кг (брутто - не зазначено, тара - 21800 кг), у вагоні № 5340004 - 70000 кг (брутто - не зазначено, тара - 23500 кг), у вагоні № 62313036 - 70000 кг (брутто - не зазначено, тара - 23500 кг).

На станції призначення Сороче Донецької залізниці 07.12.2015 були складені комерційні акти №№ БИ 570975/77, БИ 570976/78, БИ 570977/79.

Відповідно до комерційного акта від 07.12.2015 № БИ 570975/77 було здійснено комерційне переважування вагону № 53536520 на вагах вантажоодержувача ВВЭТ-150 № 0056, повірка 22.10.2015, та встановлено, що за документами у вагоні № 53536520 вантаж - вугілля кам'яне марки г-газовий, вугілля марки Г 0-100, марковане однією продольною бороздою, катка ущільнення, за документом вага брутто 90800 кг, нетто 69000 кг, тара 21800 кг, фактично при переважуванні брутто 89860 кг, тара 21800 кг, нетто 68060 кг, що менше ваги, зазначеної у документі, на 940 кг. При огляді - завантаження на рівні бортів, маркування порушене, по ходу поїзда по довжині 7 люка по всій ширині вагону поглиблення вантажу 500 мм. Двері та люки закриті, течі вантажу не виявлено. Вагон у технічному відношенні справний.

Згідно з комерційним актом від 07.12.2015 № БИ 570976/78 було здійснено комерційне переважування вагону № 55340004 на вагах вантажоодержувача ВВЭТ-150 №0056, повірка 22.10.2015, та встановлено, що за документами у вагоні №55340004 вантаж - вугілля кам'яне марки г-газовий, вугілля марки Г 0-100, марковане однією продольною бороздою, катка ущільнення, за документом вага брутто 93500 кг, нетто 70000 кг, тара 23500 кг, фактично при переважуванні брутто 90440 кг, тара 23500 кг, нетто 66940 кг, що менше ваги, зазначеної у документі, на 3060 кг. При огляді - завантаження на рівні бортів, маркування порушене, по ходу поїзда по довжині 1-2 люка по всій ширині вагону поглиблення вантажу 800 мм. Двері та люки закриті, течі вантажу не виявлено. Вагон у технічному відношенні справний.

Також відповідно до комерційного акта від 07.12.2015 № БИ 570977/79 було здійснено комерційне переважування вагону № 62313036 на вагах вантажоодержувача ВВЭТ-150 №0056, повірка 22.10.2015, та встановлено, що за документами у вагоні № 62313036 вантаж - вугілля кам'яне марки г-газовий, вугілля марки Г 0-100, марковане однією продольною бороздою, катка ущільнення, за документом вага брутто 93500 кг, нетто 70000кг, тара 23500 кг, фактично при переважуванні брутто 90350 кг, тара 23500кг, нетто 66850кг, що менше ваги, зазначеної у документі, на 3150 кг. При огляді - завантаження на рівні бортів, маркування порушено, по ходу поїзду по довжині 1-2 люка по всій ширині вагону, поглиблення вантажу 500 мм. Двері та люки зачинені, течі вантажу не виявлено. Вагон у технічному відношенні справний.

Дані комерційні акти підписані уповноваженими особами.

На станції відправлення вантаж був прийнятий до перевезення без зауважень. Залізницею не було зроблено будь-яких зауважень до стану вагонів та вантажу і на проміжних станціях. Комерційні акти №№ БИ 570975/77, БИ 570976/78, БИ 570977/79 не містять відомостей про те, що вагони №№ 53536520, 55340004, 62313036 мають технічні несправності, які могли б призвести до втрати вантажу.

У графі 20 залізничної накладної № 50421767 "Найменування вантажу" зазначено, що спірний вантаж навантажено нижче бортів з вологістю - 7%.

При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) для вантажів, що здаються до перевезення у вологому стані, становить 2 % маси, зазначеної в перевізних документах (пункт 27 Правил видачі вантажів).

Відповідно до довідки про вартість вугільної продукції, підписаної генеральним директором та начальником економіки та фінансів Товариства, ціна 1 т вугільної продукції за накладною № 50421767 складає 1 383,62 грн. з ПДВ.

За даними комерційних актів:

- від 07.12.2015 № БИ 570975/77 недостача у вагоні № 53536520 складає 940 кг;

- від 07.12.2015 № БИ 570976/78 недостача у вагоні № 55340004 складає 3060 кг;

- від 07.12.2015 № БИ 570977/79 недостача у вагоні № 62313036 складає 3150 кг.

За здійсненим судом перерахунком з урахуванням норм природної втрати 2% для мінерального палива під час перевезення, за залізничною накладною № 50421767 у вагоні № 53536520 виявлена недостача (940 кг), що не перевищує норми природної втрати (1 380 кг).

За здійсненим судом перерахунком загальна вартість недостачі вантажу у вагонах, що направлялися за накладною № 50421767, становить 4 718,15 грн.

Заперечення ПАТ "Українська залізниця" в особі філії щодо ненабуття статусу правонаступника ДП "Донецька залізниця" судами попередніх інстанцій не прийняті.

Причиною виникнення спору зі справи стало питання щодо наявності чи відсутності підстав для стягнення саме з ПАТ "Українська залізниця" в особі філії на користь Товариства 7 001,12 грн. вартості недостачі вантажу.

Відповідно до приписів частини п'ятої статті 307 Господарського кодексу України (далі - ГК України), які кореспондуються з положеннями частини другої статті 908 та статті 920 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно із статтею 105 Статуту залізниць України залізниці, вантажовідправники, вантажоодержувачі, пасажири, транспортні, експедиторські і посередницькі організації та особи, які виступають від імені вантажовідправника і вантажоодержувача, несуть матеріальну відповідальність за перевезення у межах і розмірах, передбачених цим Статутом та окремими договорами.

Статтею 110 Статуту залізниць України визначено, що залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу або передачі згідно з Правилами іншому підприємству.

Залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу у разі, коли вантаж надійшов у непошкодженому вагоні (контейнері) з непошкодженими пломбами відправника чи без пломб, коли таке перевезення дозволено Правилами, а також якщо вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрати, псування або пошкодження вантажу під час перевезення (пункт "а" статті 111 Статуту залізниць України).

За приписами статей 113, 127 Статуту залізниць України залізниця несе матеріальну відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди зокрема за недостачу прийнятого до перевезення багажу, вантажобагажу, якщо не доведе, що недостача відбулася не з її вини.

При цьому у випадку недостачі вантажу залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, у розмірі дійсної вартості недостачі, яка, як визначено статтею 115 Статуту залізниць України, визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу.

Обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць (стаття 129 Статуту залізниць України).

Вантаж вважається доставленим без утрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто. При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить 2 % маси, зазначеної в перевізних документах, зокрема: вантажі рідкі або здані до перевезення в сирому (свіжому) або у вологому стані (абз. перший і другий пункту 27 Правил видачі вантажів (статті 35, 42, 46, 47, 48, 52, 53 Статуту), затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644).

Суди попередніх інстанцій з посиланням на приписи частини третьої статті 314 ГК України, частини другої статті 924 ЦК України, статті 110, 113, 114, 115, 129 Статуту залізниць України, встановивши, що вина ПАТ "Українська залізниця" у недостачі у зв'язку з незабезпеченням збереження вантажу на шляху прямування, підтверджена належним чином складеними комерційними актами, в яких зафіксовано відповідний розмір недостачі кам'яного вугілля у вагонах, дійшли обґрунтованого висновку про наявність підстав для відшкодування на користь позивача вартості недостачі вантажу в розмірі 4 718,15 грн. з урахуванням розрахунку такої вартості (за мінусом 2% норми природної втрати маси вантажу), здійсненого судом з посиланням на підпункт 3 пункту 27 Правил видачі вантажу, згідно з яким норма природної втрати мінерального палива, до якого відноситься й вугілля кам'яне, складає 2%, а не 1%, як помилково вказано позивачем при розрахунку, оскільки кам'яне вугілля було відвантажено у вагони у стані вологості 7% .

Проте висновки судів попередніх інстанцій стосовно того, що саме ПАТ "Українська залізниця" в особі філії є належним відповідачем у справі та що з ПАТ "Українська залізниця" в особі філії підлягає стягненню 4 718,15 грн. вартості недостачі вантажу, оскільки ПАТ "Українська залізниця" є правонаступником ДП "Донецька залізниця", є помилковими з огляду на таке.

Стаття 104 ЦК України визначає, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади (стаття 106 ЦК України).

За приписами статті 107 цього ж Кодексу після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов'язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов'язання, які оспорюються сторонами.

Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.

Закон України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування" № 4442-VI був прийнятий 23.02.2012 та набрав чинності 22.03.2012. При цьому пунктом 2 Перехідних та прикінцевих положень названого Закону передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України "Про утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" від 25.06.2014 № 200 вирішено утворити публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" (100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності) на базі Державної адміністрації залізничного транспорту, підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, які реорганізовуються шляхом злиття, згідно з додатком 1 (у т.ч. державне підприємство "Донецька залізниця", код ЄДРПОУ 01074957). Комісії необхідно у чотиримісячний строк з дати затвердження її персонального складу подати Міністерству інфраструктури: зведений акт оцінки майна, що вноситься до статутного капіталу товариства за формою згідно з додатком 5; зведені передавальні акти майна, земельних ділянок (абз. 2, 3 пункту 4). Міністерству інфраструктури: 1) у двомісячний строк: вжити заходів для реорганізації Укрзалізниці та підприємств, зазначених у додатку 1; 3) до 31 серпня 2015 року затвердити зведений акт оцінки, зведені перелік і передавальний акт майна, що вноситься до статутного капіталу товариства, та майна, яке закріплюється за товариством на праві господарського відання з відображенням вартості, визначеної за результатами незалежної оцінки; 4) вжити до 31 грудня 2015 року заходів для припинення Укрзалізниці та підприємств, зазначених у додатку 1. Установлено, що майно (активи, власний капітал та зобов'язання) підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, яке розміщене на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції (далі - майно), не включається до переліків і зведених актів інвентаризації майна, що затверджуються Міністерством інфраструктури відповідно до цього пункту, а відображається в балансі (крім зобов'язань підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, які розташовані на тимчасово окупованій території) і закріплюється в частині активів за публічним акціонерним товариством "Українська залізниця" на праві господарського відання до проведення його інвентаризації та оцінки відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України № 604 від 12.11.2014 (пункт 5 згаданої постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 № 200).

Постановою Кабінету Міністрів України "Деякі питання інвентаризації майна підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, яке розміщене на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції" від 12.11.2014 № 604 на часткову зміну пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 25 червня 2014 № 200 "Про утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" встановлено, що майно (активи, власний капітал та зобов'язання) підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, яке розміщене на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції, не включається до переліків і зведених актів інвентаризації майна, що затверджуються Міністерством інфраструктури відповідно до пункту 5 зазначеної постанови, а відображається в балансі (крім зобов'язань підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, які розташовані на тимчасово окупованій території) і закріплюється в частині активів за публічним акціонерним товариством "Українська залізниця" на праві господарського відання до проведення його інвентаризації та оцінки відповідно до пункту 2 цієї постанови.

Комісії з утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" разом з Міністерством інфраструктури необхідно: 1) під час проведення інвентаризації та оцінки майна: сформувати окремі акти обліку активів, власного капіталу і зобов'язань державних підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, які розташовані на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції, за даними фінансової звітності за видами активів, власного капіталу та зобов'язань у розрізі статей балансу на останню дату, на яку надавалася фінансова звітність; сформувати окремі акти обліку активів, які розміщені на тимчасово окупованій території і обліковуються на балансах підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, які розташовані на іншій території України; 2) після завершення тимчасової окупації території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя та завершення проведення антитерористичної операції провести інвентаризацію та оцінку майна і за результатами подати пропозиції щодо зміни статутного капіталу публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" згідно із законодавством (пункт 2 даної постанови).

Таким чином, вказана постанова Кабінету Міністрів України фактично передбачає часткове правонаступництво ПАТ "Українська залізниця" (лише в частині активів) щодо ДП "Донецька залізниця", розташованого на території проведення антитерористичної операції, оскільки зобов'язання ДП "Донецька залізниця" як не відображаються у балансі правонаступника, так і не включаються до переліків і зведених актів інвентаризації майна (аналогічна правова позиція викладена у постанові Вищого господарського суду України від 17.10.2016 зі справи № 905/1774/15), що помилково не враховано у вирішенні спору судами попередніх інстанцій.

При цьому за змістом зведеного передавального акта від 06.08.2015, затвердженого Міністром інфраструктури України 18.08.2015, комісією з утворення ПАТ "Українська залізниця" (до складу якої входив голова комісії з реорганізації ДП "Донецька залізниця") на підставі статті 107 ЦК України складено та підтверджено вартість і склад активів та зобов'язань. В акті зазначено, що майно, яке розташовано на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції, не включено до переліків і зведених актів інвентаризації майна, а відображено в балансі (крім зобов'язань підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, які розташовані на тимчасово окупованій території) і закріплюються в частині активів за ПАТ "Українська залізниця" на праві господарського відання до проведення його інвентаризації та оцінки, відповідно до пункту 2 названої постанови Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 № 604.

Як визначено Указом Президента України від 14.04.2014 № 405/2014 "Про рішення Ради національної безпеки та оборони України від 13.04.2014 "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України", антитерористичну операцію розпочато з 14.04.2014 на території Донецької та Луганської областей.

Згідно з приписами статті 1 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" період проведення антитерористичної операції триває до дати набрання чинності Указу Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Таким чином, з урахуванням того, що ДП "Донецька залізниця" знаходиться в зоні проведення антитерористичної операції процедура реорганізації і передача всіх прав і обов'язків ПАТ "Українська залізниця" призупинена до завершення проведення антитерористичної операції (що передбачено спеціальним підзаконним нормативно-правовим актом - постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 № 604, яка фактично передбачає часткове правонаступництво ПАТ "Українська залізниця" щодо ДП "Донецька залізниця"), зобов'язання ДП "Донецька залізниця" як не відображаються у балансі правонаступника, так і не включаються до переліків і зведених актів інвентаризації майна, ДП "Донецька залізниця" самостійно здійснює свою господарську діяльність та не передавало ПАТ "Українська залізниця" свої зобов'язання і документи на їх підтвердження, а тому саме ДП "Донецька залізниця" й несе самостійну відповідальність за своїми зобов'язаннями перед позивачем, у той час як ПАТ "Українська залізниця" не стало правонаступником у частині зобов'язань ДП "Донецька залізниця".

Згідно з приписами частини першої статті 11110 ГПК України підставами для скасування або зміни рішення місцевого чи апеляційного господарського суду або постанови апеляційного господарського суду є порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Оскільки фактичні обставини, які входять до предмета доказування у цій справі, з'ясовані судами попередніх інстанцій з достатньою повнотою, однак допущено помилки у застосуванні норм матеріального права, у зв'язку з чим висновки суду першої і апеляційної інстанції не відповідають цим обставинам, Вищий господарський суд України вважає за можливе прийняти нове рішення у зазначеній справі, а саме про часткове задоволення позову до ДП "Донецька залізниця" та відмову в позові до ПАТ "Українська залізниця" в особі філії.

Відповідно до приписів статті 4 Закону України "Про судовий збір", статті 49 ГПК України підлягають перерозподілу і судові витрати зі справи.

Керуючись статтями 49, 1117, 1119-11111, 122 ГПК України, Вищий господарський суд України

ПОСТАНОВИВ:

1. Касаційну скаргу публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Донецька залізниця" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" задовольнити частково.

2. Рішення господарського суду Донецької області від 04.10.2016 та постанову Донецького апеляційного господарського суду від 09.11.2016 зі справи № 905/1890/16 скасувати.

3. Прийняти нове рішення, яким:

3.1. Позов публічного акціонерного товариства "ДТЕК Добропільська ЦЗФ" до державного підприємства "Донецька залізниця" задовольнити частково;

3.2. Стягнути з державного підприємства "Донецька залізниця" на користь публічного акціонерного товариства "ДТЕК Добропільська ЦЗФ" 4 718,15 грн. вартості недостачі вантажу і 928,63 грн. судового збору;

3.3. У решті позову публічного акціонерного товариства "ДТЕК Добропільська ЦЗФ" до державного підприємства "Донецька залізниця" відмовити.

4. У позові публічного акціонерного товариства "ДТЕК Добропільська ЦЗФ" до публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Донецька залізниця" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" відмовити.

5. Здійснити поворот виконання рішення господарського суду Донецької області від 04.10.2016 у справі № 905/1890/16 у частині стягнення з публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Донецька залізниця" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" на користь публічного акціонерного товариства "ДТЕК Добропільська ЦЗФ" 4 718,15 грн. вартості недостачі вантажу, 928,63 грн. судового збору, - у разі подання публічним акціонерним товариством "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Донецька залізниця" відповідних заяви і довідки.

6. Стягнути з публічного акціонерного товариства "ДТЕК Добропільська ЦЗФ" на користь публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Донецька залізниця" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" 1 515,80 грн. судового збору за розгляд апеляційної скарги та 1653, 60 грн. судового збору за розгляд касаційної скарги.

7. Видачу відповідних наказів доручити господарському суду Донецької області.

Суддя В. Селіваненко

Суддя С. Бондар

Суддя В. Карабань

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст