Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 11.06.2018 року у справі №820/11337/15 Ухвала КАС ВП від 11.06.2018 року у справі №820/11...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 липня 2018 року

Київ

справа №820/11337/15

адміністративне провадження №К/9901/17739/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Гончарової І.А.,

суддів - Ханової Р.Ф., Юрченко В.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження заяву Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 04 травня 2017 року

в справі №820/11337/15

за позовом ОСОБА_2

до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова

про скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Центральна об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області (далі - Інспекція), яка є правонаступником Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова, у липні 2017 року звернулась до Верховного суду України із заявою про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 04.05.2017 у справі в зв'язку з неоднаковим застосуванням судом касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, що спричинило ухвалення різних за змістом судових рішень у подібних правовідносинах.

Ухвалою Верховного Суду України від 20.07.2017 відкрито провадження у справі. 07.02.2018 справу передано до Касаційного адміністративного суду.

Відповідно до пункту 1 частини 1 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, що діє з 15.12.2017) заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України в адміністративних справах, які подані та розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку колегією у складі трьох або більшої непарної кількості суддів за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви розглядаються без повідомлення та виклику учасників справи, за винятком випадку, коли суд, з огляду на обставини справи ухвалить рішення про інше.

Згідно з приписами частини 1 статті 242 КАС України (в редакції, що діяла до 15.12.2017) за наслідками розгляду справи більшістю голосів від складу суду приймається одна з таких постанов:

про повне або часткове задоволення заяви;

про відмову у задоволенні заяви.

Відповідно до частини 1 статті 244 КАС України (в редакції, що діяла до 15.12.2017) суд відмовляє у задоволенні заяви, якщо обставини, які стали підставою для перегляду справи, не підтвердилися або норма права у рішенні, про перегляд якого подана заява, застосована правильно.

Постанова про відмову у задоволенні заяви має бути вмотивованою.

Постановою Вищого адміністративного суду України від 04.05.2017 залишено без задоволення касаційну скаргу Інспекції, а постанову Харківського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2015 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 04 лютого 2016 року у справі № 820/11337/15 - без змін.

За результатами касаційного перегляду справи Вищий адміністративний суд України, застосувавши положення статті 12 Податкового Кодексу України, погодився з висновками судів попередніх інстанцій про те, що у контролюючого органу були відсутні правові підстави для винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, оскільки запроваджені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» зобов'язання щодо сплати транспортного податку з фізичних осіб виникають у платників податків лише після 01.01.2016 року.

В якості прикладу неоднакового застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм процесуального права Інспекція посилалась на ухвали Вищого адміністративного суду України від 03.08.2016 у справі №820/1677/16 та від 28.09.2016 у справі №826/18692/16, в яких суд касаційної інстанції дійшов висновку про те, що обов'язок фізичних осіб щодо сплати транспортного податку існував і у 2015 році.

Вказаний висновок суду касаційної інстанції не відповідає правовій позиції Верховного Суду, висловленій в постановах цього суду 10 квітня 2018 року у справі № 809/4463/16 та від 23 травня 2018 року у справі №805/3661/16-а відповідно до якої, суд, здійснивши аналіз статті 12 Податкового Кодексу України, дійшов висновку про те, що транспортний податок з фізичних осіб має справлятися не раніше 2016 року.

З огляду на вищевикладене, судом касаційної інстанції у справі №820/11337/15 правильно застосовано норми права, що регулюють спірні правовідносини.

Враховуючи наведене колегія суддів Касаційного адміністративного суду вважає відсутніми підстави для задоволення заяви Інспекції про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 04.05.2017.

Керуючись статтями 242, 244 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, що діяла до 15.12.2017) та пунктом 1 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, що діяла до 15.12.2017),

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити у задоволенні заяви Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 04 травня 2017 року в справі №820/11337/15.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Судді І.А. Гончарова

Р.Ф. Ханова

В.П. Юрченко

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст