Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 19.06.2018 року у справі №804/7482/16 Ухвала КАС ВП від 19.06.2018 року у справі №804/74...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 червня 2018 року

Київ

справа №804/7482/16

адміністративне провадження №К/9901/42072/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача - Юрченко В.П., суддів - Васильєвої І.А., Пасічник С.С., розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргуДніпропетровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській областіна постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2016 року (суддя І.А. Гончарова) та ухвалуДніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 02 лютого 2017 року (колегія суддів: О.М. Лукманова, Л.А. Божко, О.О. Круговий)у справі№804/7482/16за позовомТовариства з обмеженої відповідальністю «Перша Протеїнова Компанія»доДніпропетровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській областіпровизнання бездіяльності протиправною та зобов'язання видати довідку,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Перша Протеїнова Компанія» (далі - Товариство) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Дніпропетровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (далі - ДПІ), у якому просило: визнати протиправною бездіяльність ДПІ щодо ненадання довідки за формою 30-ОПП;

зобов'язати ДПІ видати довідку за формою 30-ОПП та передати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстратором ті інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою №30-ОПП.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність в частині ненадання у відповідь на запит голови ліквідаційної комісії від 26 серпня 2016 року про надання інформації про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів відповідної довідки за формою 30-ОПП, а також на запит від 06 вересня 2016 року про видачу документа - довідки за формою 30-ОПП, що були направлені з метою проведення ліквідаційної процедури. Відповідач необґрунтовано посилається на необхідність проведення перевірки, оскільки за фактом отримання повідомлення про припинення юридичної особи контролюючим органом приймається рішення про проведення перевірки. З урахуванням отриманого повідомлення про припинення юридичної особи контролюючий орган мав право винести рішення про проведення перевірки у період з 10 червня 2016 року до 19 червня 2016 року.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2016 року, яка ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 02 лютого 2017 року залишена без змін, позов задоволено частково. Визнано протиправною відмову ДПІ у наданні довідки про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП, викладену у листі від 12 вересня 2016 року №13943/10/04-17-17-25, та зобов'язано ДПІ видати довідку за формою 30-ОПП та передати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстратором ті інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою №30-ОПП.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з чим погодився суд апеляційної інстанції, зазначив, що у ДПІ існувало право для призначення податкової перевірки Товариства з 09 червня 2016 року і саме з цієї дати вираховується 10 робочих днів для призначення перевірки. Також ДПІ не виконано обов'язку щодо того, що за результатами проведення відповідних заходів у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків, але не пізніше дня закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог відповідальні працівники повинні внести до Єдиного банку даних юридичних осіб або підтвердити інформацію щодо наявності/відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів. Вимога щодо надання державному реєстратору відомостей або самостійне внесення інформації до Єдиного банку даних юридичних осіб щодо наявності або відсутності у позивача заборгованості зі сплати податків і зборів згідно п. 11.8 Порядку обліку платників податків і зборів, відповідачем не виконана.

Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, відповідач подав касаційну скаргу, в якій просить їх скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказується на те, що позивач умисно та протиправно ухиляється від проведення перевірки. А отже, видача довідки про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою №30-ОПП без проведення податкової перевірки не було можливим.

Відзив або заперечення на касаційну скаргу не надходили, що не перешкоджає її розгляду по суті.

З урахуванням відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю, касаційний суд дійшов висновку про можливість розгляду касаційної скарги в порядку письмового провадження відповідно до пункту 1 частини першої статті 345 Кодексу адміністративного судочинства України.

Переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення судовими інстанціями фактичних обставин справи та правильність застосування ними норм матеріального та процесуального права, Верховний Суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги, виходячи з наступного.

Судами встановлено, що відповідно до протоколу загальних зборів учасників Товариства №2В від 07 червня 2015 року вирішено припинити юридичну особу позивача шляхом його ліквідації у добровільному порядку. 09 червня 2016 року прийнято рішення про припинення юридичної особи в порядку, передбаченого Цивільним законодавством України. Наказом №1Л від 07 червня 2016 року призначено голову ліквідаційної комісії Михайленко О.В.

Встановлено, що 26 серпня 2016 року голова ліквідаційної комісії Товариства звернувся до ДПІ із запитом на отримання публічної інформації, в якому просив надати документально підтверджену інформацію про наявність заборгованості перед бюджетом позивача. Листом від 29 серпня 2016 року за №13114/10/04-17-07-61 ДПІ повідомила про відсутність заборгованості станом на 29 серпня 2016 року за самостійно визначеними та узгодженими податковими зобов'язаннями.

06 вересня 2016 року головою ліквідаційної комісії Товариства з метою проведення ліквідаційної процедури подано до ДПІ запит на інформацію, в якому просив надати інформацію: дату отримання відомостей про припинення позивача з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; чи складався наказ про проведення документальної перевірки у встановлений Законом строк; чи направлявся відповідний наказ про проведення документальної перевірки на адресу позивача; чи є законодавчо визначені підстави для проведення документальної перевірки Товариства у разі недотримання строків призначення, проведення перевірки контролюючим органом встановлених Порядком обліку платників податків і зборів №1588.

ДПІ листом від 12 вересня 2016 року за №13962/10/04-17-17-15 повідомлено, що відомості до Єдиного державного реєстру щодо припинення діяльності Товариства надійшли до ДПІ 09 червня 2016 року; видано наказ від 09 вересня 2016 року №366 про проведення документальної перевірки за період з 01 січня 2015 року по теперішній час, який буде вручено ліквідатору підприємства, документальну перевірку буде розпочато з 15 вересня 2016 року.

Згідно ч. 1, ч. 2, ч. 4 ст. 13 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами. Технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем, зокрема, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії. Відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Згідно п. 11.1, п. 11.5, п. 11.6, п. 11.8, п. 11.9 Порядку обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року № 1588, у редакції наказу Міністерства фінансів України 22.04.2014 року № 462, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 року за № 1562/20300, платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації). Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу. У зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи. При проведенні заходів, пов'язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог. а результатами проведення відповідних заходів у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків, але не пізніше дня закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог відповідальні працівники таких підрозділів (органів) вносять до Єдиного банку даних юридичних осіб або підтверджують інформацію щодо наявності / відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів. У разі отримання документів згідно з пунктами 11.1-11.4 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи, припинення (закриття) постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими пунктами 11.11 та 11.12 цього розділу) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі. Призначається перевірка у такі строки: не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; протягом десяти робочих днів після одержання того документа, що надійшов до контролюючого органу першим, в інших випадках.

Згідно п. 11.14, п. 11.17, п. 11.19, п. 11.20 вищевказаного Порядку обліку платників податків і зборів, до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості: про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП. У разі прийняття рішення про припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру: у разі відсутності грошових зобов'язань та/або податкового боргу - відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП. Відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП є єдиним документом, що підтверджує відсутність (наявність) заборгованості з податків, зборів у випадках припинення юридичних осіб, визначених Законом. Дані про видачу довідки за формою № 12-ОПП або відомостей за формою № 30-ОПП, відомостей про узгодження плану реорганізації фіксуються в журналі за формою № 6-ОПП, а відмітки про їх видачу, дата видачі та номер запису у журналі заносяться до Єдиного банку даних юридичних осіб.

Верховний Суд погоджується із висновком судів попередніх інстанції, що після отримання інформації щодо ліквідації платника податків контролюючий орган мав повноваження щодо призначення податкової перевірки позивача протягом десяти робочих днів, та, як наслідок, ДПІ протиправно не було вжито до закінчення строку встановленого для заявлення вимог кредиторів заходів щодо підтвердження або спростування наявності у Товариства заборгованості зі сплати податків і зборів.

Відтак, доводи касаційної скарги спростовуються наявними у справі доказами та не ґрунтуються на нормах чинного законодавства.

Суд касаційної інстанції визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального та процесуального права при вирішенні даної справи та вважає, що суди повно встановив обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, та надали їм правову оцінку на підставі норм закону, що підлягали застосуванню до даних правовідносин.

Відповідно до статті 350 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись статтями 341, 345, 349, 350 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

1. Касаційну скаргу Дніпропетровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області залишити без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2016 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 02 лютого 2017 року - без змін.

2. Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

........................

........................

...........................

В.П.Юрченко І.А.ВасильєваС.С.Пасічник Судді Верховного Суду

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст