Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова КАС ВП від 22.06.2023 року у справі №500/1995/21 Постанова КАС ВП від 22.06.2023 року у справі №500...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

касаційний адміністративний суд верховного суду ( КАС ВП )

Державний герб України

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2023 року

м. Київ

справа №500/1995/21

адміністративне провадження № К/9901/42604/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Чиркіна С.М.,

суддів: Кравчука В.М., Шарапи В.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 20.05.2021 (головуючий суддя: Мартиць О.І.) та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22.10.2021 (головуючий суддя: Коваль Р.Й., судді: Гудим Л.Я., Гуляк В.В.) у справі № 500/1995/21 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

І. РУХ СПРАВИ

У квітні 2021 року ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 або позивач) звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області (далі - ГУПФУ в Тернопільській області або відповідач), в якому просив:

визнати протиправною бездіяльність ГУПФУ в Тернопільській області щодо непроведення перерахунку та виплати позивачу пенсії з урахуванням довідок Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області від 08.02.2021 № 19 та від 16.02.2021 № 25, виготовлених на виконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 05.01.2021 у справі № 500/3660/20;

зобов`язати відповідача здійснити перерахунок та виплату позивачу пенсії з 01.04.2019 на підставі довідки Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області від 08.02.2021 № 19 про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Законну України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Закон № 2262-ХІІ), статті 9 Закону України від 20.12.1991 № 2011-ХІІ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (далі - Закон № 2011-ХІІ) та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (Постанова № 704), з урахуванням раніше виплачених сум;

зобов`язати відповідача здійснити перерахунок та виплату йому пенсію з 01.02.2020 на підставі довідки Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області від 16.02.2021 № 26 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2020 на виконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 05.01.2021 у справі № 500/3660/20, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262-ХІІ, статті 9 Закону № 2011-ХІІ та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України №704, з урахуванням раніше виплачених сум.

Тернопільській окружний адміністративний суд рішенням від 20.05.2021, яке залишене без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22.10.2021, позов задовольнив частково:

визнав протиправною бездіяльність відповідача щодо непроведення перерахунку пенсії ОСОБА_1 з 01.04.2019, на підставі оновленої довідки Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області від 08.02.2021 №19, із зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, з урахуванням виплачених сум;

зобов`язав ГУПФУ в Тернопільській області здійснити перерахунок та виплату основного розміру пенсії ОСОБА_1 на підставі виданої Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області оновленої довідки від 08.02.2021 №19 про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019, із зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, починаючи з 01.04.2019, із урахуванням проведених виплат.

У задоволенні решти позовних вимог відмовив.

Не погоджуючись із рішеннями судів попередніх інстанцій в частині відмови у задоволенні позову, позивач подав касаційну скаргу, у якій просить суд касаційної інстанції скасувати оскаржувані судові рішення в оскаржуваній частині і у цій частині ухвалити нову постанову про задоволення позову. В решті (щодо задоволених позовних вимог) рішення судів попередніх інстанцій просить залишити без змін.

IІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою Верховного Суду від 17.01.2022 відкрито касаційне провадження у справі.

За результатами повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначений новий склад суду.

Ухвалою Верховного Суду від 21.06.2023 справу призначено до розгляду в порядку письмового провадження.

ІІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Судами попередніх інстанцій встановлено, що позивач є пенсіонером МНС України, перебуває на обліку в ГУ ПФ України в Тернопільській області та отримує пенсію за вислугу років, яка йому призначена згідно із Законом № 2262-ХІІ.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 05.01.2021 у справі № 500/3660/20, яке набрало законної сили, позов ОСОБА_1 до Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області задоволено повністю, зокрема:

зобов`язано УДСНС у Тернопільській області підготувати та надати до ГУ ПФУ в Тернопільській області оновлену довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 відповідно до вимог статей 43 і 63 закону № 2262-ХІІ, положень постанови Кабінету Міністрів № 704, із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для перерахунку основного розміру пенсії з 01.04.2019;

зобов`язано УДСНС у Тернопільській області підготувати та надати до ГУ ПФУ в Тернопільській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , виходячи із розрахункової величини - прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2020 року відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262-ХІІ, статті 9 Закону № 2011-XII з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України № 704 із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії для перерахунку основного розміру пенсії із 01 лютого 2020 року.

На виконання рішення судового рішення у справі № 500/3660/20, УСДНС у Тернопільській області виготовлено ОСОБА_1 довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії від 08.02.2021 №19, в якій вказано основні та додаткові види грошового забезпечення станом на 05.03.2019 за посадою командир відділення 7-ої державної пожежно-рятувальної частини Бережанського РВ (за відповідною посадою, яку позивач обіймав на день звільнення зі служби), а саме: посадовий оклад - 3080 грн, оклад за військовим званням - 950 грн, надбавка за вислугу років (45 %) - 1813,50 грн, надбавка за особливості проходження служби (50 %) - 2921,75 грн, премія (75 %) - 2310 грн; всього - 11 075,25 грн.

Також на виконання зазначеного рішення суду, УДСНС у Тернопільській області виготовлено ОСОБА_1 довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії від 16.02.2021 № 26, в якій вказано, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 704 розмір посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною посадою, за нормами, чинними на 01.01.2020 за посадою командир відділення 7-ої державної пожежно-рятувальної частини Бережанського РВ (за відповідною посадою, яку позивач обіймав на день звільнення зі служби) становить: посадовий оклад - 3080 грн, оклад за військовим званням - 950 грн, надбавка за вислугу років (45 %) - 1813,50 грн, надбавка за особливості проходження служби (50 %) - 2921,75 грн, премія (113 %) - 3480,40 грн; всього - 12 245,65 грн.

У цій довідці зазначено, що за період дії постанови Уряду № 704 по цей час розміри посадових окладів, окладів за військовим (спеціальним) званням не мінялися. Такі обставини підтверджуються порівнянням відомостей двох довідок Управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області від 08.02.2021 № 19 та від 16.02.2021 № 26.

Крім того, у довідці УДСНС у Тернопільській області у Тернопільській області від 16.02.2021 № 26 зазначено, що згідно виконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду № 500/3660/20 від 05.01.2021 грошове забезпечення могло б становити: посадовий оклад - 3679 грн, оклад за військовим званням - 1135 грн, надбавка за вислугу років (45 %) - 2166,30 грн, надбавка за особливості проходження служби (50 %) - 3490,15 грн, премія (113 %) - 4157,27 грн; всього - 14 627,72 грн.

Вказані довідки листами від 08.02.2021 та від 16.02.2021 УДСНС у Тернопільській області направлені до ГУПФУ в Тернопільській області.

04.03.2021 позивач звернувся до відповідача із заявою про перерахунок його пенсії з 01.04.2019 та з 01.02.2020, з врахуванням оновлених довідок про грошове забезпечення.

Проте листом № 1320-1144/Ч-02/8-1900/21 від 29.03.2021 ГУ ПФУ в Тернопільській області повідомило позивача про те, що умови проведення перерахунку відповідно до Постанови № 704 були передбачені пунктами 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі - Постанова №103). 05.03.2019 набрало чинності рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.2018 у справі № 826/3858/18, яким визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 Постанови № 103. Після визнання протиправними і скасування пунктів 1, 2 Постанови № 103, інших рішень Урядом про умови та порядок проведення перерахунку пенсії не приймалося. Враховуючи наведене, підстав для перерахунку пенсії немає.

Вважаючи свої права та інтереси порушеними, позивач звернувся із цим позовом до суду.

ІV. АРГУМЕНТИ СТОРІН

На обґрунтування позовних вимог в оскаржуваній частині позивач стверджує, що починаючи з 29.01.2020 (з дня набрання чинності постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.01.2020 у справі № 826/6453/18), а також враховуючи положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», виникли підстави для проведення перерахунку пенсії позивача, оскільки станом на 01.01.2020 установлено нові розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб, з якого обраховуються посадові оклади військовослужбовців, що призвело до збільшення розміру грошового забезпечення відповідної категорії осіб.

Відповідач позов не визнав. Наполягає на відсутності законодавчо визначених підстав для проведення перерахунку пенсії.

V. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

Вирішуючи спір в оскаржуваній частині (щодо відмови у задоволенні позову), суд першої інстанції, з висновками якого погодився апеляційний суд, виходив з того, що при вирішенні питання щодо можливості застосування мінімальної заробітної плати, як розрахункової величини при обрахунку посадового окладу позивача, необхідно врахувати, що пунктом 3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (далі - Закон №1774-VIII), який набрав чинності 01.01.2017, встановлено, що після набрання чинності цим Законом мінімальна заробітна плата не застосовується як розрахункова величина для визначення посадових окладів та заробітної плати працівників та інших виплат.

Норми пункту 3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1774-VIII були чинними як на дату прийняття постанови Кабінету Міністрів України (далі - КМУ) від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (далі - Постанова №704), так і станом на 29.01.2020 неконституційними не визнавалися.

Враховуючи юридичну силу законів та підзаконних нормативно-правих актів, яким є Постанова №704, місце таких в системі нормативно-правових актів, оскільки всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що при розв`язанні колізії між нормами пункту 3 розділу ІІ Закону №1774-VIII та пункту 4 Постанови № 704, у редакції до внесення змін Постановою № 103, перевагу слід надати положенням Закону, як акту вищої юридичної сили з урахуванням принципу верховенства права, закріпленого у статті 8 Конституції України.

Суд апеляційної інстанції виснував, що згідно з Постановою №704 розрахунковою величиною для визначення розмірів посадових окладів та окладів за військовим званням, як складових грошового забезпечення військовослужбовців, що проходять військову службу, є стала величина - розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а мінімальна заробітна плата (чи її частина) для розрахунків розмірів цих окладів не застосовується. Такі ж правила діють при визначенні грошового забезпечення для перерахунку пенсій особам, звільненим з військової служби. Застосування ж мінімальної заробітної плати як розрахункової величини до грошового забезпечення, з якого мала б перераховуватись пенсія особам звільнених з військової служби, матиме наслідком неправильний обрахунок відповідних сум за основу братиметься величина грошового забезпечення, яка фактично діючими військовослужбовцями не отримується.

Зважаючи на правовове регулювання та враховуючи відомості двох довідок, виданих УДСНС у Тернопільській області від 08.02.2021 № 19 та від 16.02.2021 № 26, суди попередніх інстанцій не встановили зміни розміру грошового забезпечення службовців УДСНС у Тернопільській області у січні 2020 року, що є обов`язковою передумовою для виникнення у відповідача обов`язку перерахунку пенсії позивача з 01.02.2020.

Суди констатували, що довідка УДСНС у Тернопільській області 08.02.2021 № 19 містить ті ж самі розміри складових грошового забезпечення позивача, що і довідка від 16.02.2021 № 26 (за винятком розміру премії). Водночас сам по собі факт оформлення УДСНС у Тернопільській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення із наведеним формулюванням про те, що грошове забезпечення могло б мати певні складові (посадовий оклад - 3679 грн, оклад за військовим званням - 1135 грн, надбавка за вислугу років (45 %) - 2166,30 грн, надбавка за особливості проходження служби (50 %) - 3490,15 грн, премія (113 %) - 4157,27 грн; всього - 14 627,72 грн, не може бути безумовною підставою для здійснення перерахунку пенсії.

VІ. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

В обґрунтування вимог касаційної скарги скаржник зазначає, що з 24.02.2018 було змінено розрахункову величину, з якої обчислюються розміри посадових окладів та окладів за військовим (спеціальним) званням, а саме - замість «розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року)» передбачено використання «розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня 2018 року».

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.01.2020 у справі №826/6453/18 було визнано протиправним та нечинним пункт 6 Постанови № 103, яким пункт 4 Постанови № 704 викладений у новій редакції щодо застосування для визначення посадових окладів військовослужбовців розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2018.

Таким чином, з 29.01.2020 розрахунковою величиною для визначення розмірів посадових окладів та окладів за спеціальним (військовим) званням, як складових грошового забезпечення військовослужбовців, що проходять військову службу, є саме розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Також скаржник зазначає про відсутність висновків Верховного Суду щодо застосування з 29.01.2020 як розрахункову величину прожитковий мінімум для працездатних осіб на відповідний календарний рік (прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01.01.2020) для визначення посадових окладів та окладів за спеціальним (військовим) званням, як складових грошового забезпечення військовослужбовців, у зв`язку з ухваленням постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.01.2020 у справі № 826/6453/18, що зумовлює збільшення складових грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, як підстави для перерахунку пенсій.

Відповідач процесуальним правом на подачу відзиву на касаційну скаргу не скористався.

VІІ. ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Верховний Суд перевірив доводи касаційної скарги, правильність застосування судами норм матеріального права в оскаржуваній частині (щодо відмови у задоволенні позову) та дійшов таких висновків.

Спірним питанням у цій справі є правомірність відмови ГУ ПФУ в Тернопільській області у перерахунку позивачу пенсії з лютого 2020 на підставі оновленої довідки від 16.02.2021 № 25 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії, виданої УДСНС у Тернопільській області.

Частиною четвертою статті 9 Закону № 2011-XII передбачено, що грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.

Постановою № 704 встановлено тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа осіб рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу.

Пунктом 2 постанови № 704 установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Додатком 1 до постанови № 704 визначено тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа осіб рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу.

Пунктом 4 постанови № 704 (в первинній редакції на дату прийняття) встановлено, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14.

Також додатки 1, 12, 13, 14 до постанови № 704 містять примітки, відповідно до яких, зокрема посадові оклади за розрядами тарифної сітки та оклади за військовим (спеціальним) званням визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт.

Застосування цих нормативних актів у подібних правовідносинах вже було предметом розгляду у Верховному Суді. Зокрема, у постанові від 02.08.2022 у справі №440/6017/21 Верховний Суд дійшов наступних висновків:

«(1) з 01.01.2020 положення пункту 4 постанови № 704 в частині визначення розрахунковою величиною для визначення посадових окладів, розрахованих згідно з постановою № 704 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня 2018 року не відповідає правовим актам вищої юридичної сили, згідно із якими прожитковий мінімум як базовий державний стандарт був змінений на відповідний рік у тому числі як розрахункова велична для визначення посадових окладів, заробітної плати, грошового забезпечення працівників державних органів;

(2) через зростання прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, зокрема, згідно із Законом № 1082-IX, у осіб з числа військовослужбовців виникло право на отримання довідки про розміри грошового забезпечення для перерахунку пенсії за формою, що передбачена додатком 2 до Порядку № 45, з урахуванням оновлених даних про розмір посадового окладу та окладу за військовим (спеціальним) званням, які визначаються шляхом застосування пункту 4 постанови № 704 із використанням для їх визначення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (через його збільшення на відповідний рік).

(3) встановлене положеннями пункту 3 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1774-VІІІ обмеження щодо застосування мінімальної заробітної плати як розрахункової величини для визначення посадових окладів, розрахованих згідно з постановою № 704 жодним чином не впливає на спірні правовідносини, оскільки такою розрахунковою величною є, прожитковий мінімум для працездатних осіб, встановлений законом на 1 січня календарного року. Розмір мінімальної заробітної плати не є розрахунковою величиною для визначення посадових окладів, а застосований з іншою метою - для визначення мінімальної величини, яка враховується як складова при визначенні розмірів посадових окладів та окладів за військовим (спеціальним) званням.».

Суд не знаходить підстав для відступу від цього правового висновку у справі, що розглядається.

У справі, що розглядається, суди встановили, що УДСНС у Тернопільській області на виконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 05.01.2021 у справі № 500/3660/20 підготувало та надало довідку від 16.02.2021 №26 для перерахунку пенсії з 01.02.2020 відповідно до постанови № 704 із зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, виходячи із розрахункової величини - прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2020.

Застосовуючи зазначені вище висновки в контексті обставин цієї справи, колегія суддів доходить висновку, що відмова ГУ ПФУ в Тернопільській області у проведенні перерахунку пенсії на підставі оновленої довідки про розмір грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2020 відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262-ХІІ, статті 9 Закону №2011-ХІІ, з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України №704, із зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії для перерахунку основного розміру пенсії із 01.02.2020, є протиправною. Відтак позовні вимоги у цій частині є обґрунтованими та відповідно підлягають задоволенню.

Такий висновок узгоджується з правовою позицією, висловленою Верховним Судом у постановах від 22.09.2022 у справі № 500/2392/21 та від 24.03.2023 у справі №160/19847/21.

VІІІ. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Відповідно до частин першої - третьої статті 351 КАС України підставами для скасування судових рішень повністю або частково і ухвалення нового рішення або зміни рішення у відповідній частині є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Порушення норм процесуального права може бути підставою для скасування або зміни рішення лише за умови, якщо це порушення призвело до ухвалення незаконного рішення.

Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню.

Оскільки суди попередніх інстанцій повно встановили обставини справи, проте відмовляючи в частині позовних вимог невірно застосували норми матеріального права, їх рішення підлягають скасуванню у цій частині з ухваленням нового - про задоволення позовних вимог.

IX. СУДОВИЙ ЗБІР

За приписами частини шостої статті 139 КАС України, якщо суд касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

Відповідно до квитанції № 0.0.2085551909.1 від 13.04.2021 позивач сплатив судовий збір за подання позовної заяви у розмірі суми 908 грн (стягненню підлягає 454 грн, так як судом першої інстанції у зв`язку із частковим задоволенням позовних вимог, вирішено питання про часткове стягнення судових витрат); згідно квитанції № 24 від 07.07.2021 сплачено судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 681 грн та згідно квитанції № 0.0.2388295149.1 від 20.12.2021 сплачено судовий збір за подання касаційної скарги у розмірі суми 908 грн.

Отже, судові витрати підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - ГУПФУ в Тернопільській області у сумі 2043 грн.

Керуючись статтями 139 345 349 351 355 356 359 КАС України, Суд

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.

Скасувати рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 20.05.2021 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22.10.2021 у справі № 500/1995/21 в частині відмови у задоволенні позовних вимог та у цій частині ухвалити нову постанову про задоволення позову.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області щодо непроведення перерахунку та виплати пенсії ОСОБА_1 з урахуванням довідки Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області від 16.02.2022 № 26, виготовленої на виконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 05.01.2021 у справі № 500/3660/20.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області здійснити ОСОБА_1 перерахунок та виплату пенсії з 01.02.2020 на підставі довідки Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області від 16.02.2022 № 26 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2020, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», статті 9 Закону України від 20.12.1991 № 2011-ХІІ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», з урахуванням раніше виплачених сум.

В іншій частині рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 20.05.2021 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22.10.2021 у справі № 500/1995/21 залишити без змін.

Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області (46001, м. Тернопіль, Майдан Волі, 3; код ЄДРПОУ 14035769) на користь ОСОБА_1 (47501, Тернопільська область, м. Бережани; РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 2043 (дві тисячі сорок три) гривень 00 (нуль) копійок.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Судді Верховного Суду: С. М. Чиркін

В. М. Кравчук

В. М. Шарапа

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст