36
6
7182
Мобільний телефон став необхідністю для кожної людини, який допомагає у житті та одночасно став ефективним засобом вимагання шахраями грошей. Якщо дотримуватися основних правил безпеки при спілкуванні з телефонними аферистами або підозрілими людьми, можна уберегти себе від втрати грошів, свої даних та просто від стресу.
Поговоримо 7 найпоширеніших шахрайських телефонних схем в Україні та як діяти в таких випадках.
Вам на номер телефону приходить СМС від мобільного оператора або магазину про перемогу в акції, і потрібно лише переказати на певний номер кошти, надіслати повідомлення або зателефонувати, щоб отримати приз.
Що треба робити ?
Рекомендація Мінюсту - Перевірити наявність подібних акцій операторів або магазинів через їхні офіційні сайти або через гарячу лінію для уточнення деталей.
Адвокат додатково рекомендує – Знайти в Гугл офіційний сайт компанії та переглянути про акції на сайті компанії. Зателефонувати на номер, вказаний на сайті або написати електронного листа з питаннями чи проводяться акції і попросити інформацію про переможців. Важливо ! В жодному разі не переходити на сайт компанії, який зазначений в отриманому повідомленні
Спочатку приходить дзвінок на мобільний телефон з невідомого номеру та швидко його переривають. Українець перетелефоновує, тоді шахрай через оператора жертви блокує номер телефону у зв’язку з його втратою. Потім аферист знову телефонує оператору, який обслуговує SIM-картку, для отримання дубліката раніше заблокованої ним SIM-картки представившись її власником та відповідає на питання, що це підтверджує. Найчастіше питання стосуються останніх вихідних дзвінків (той, з якого він тоді телефонував у перший раз та скинув) та коли в останнє поповнювався рахунок тощо. Далі злочинець отримує дублікат Сімки і доступ до мобільних додатків, зокрема контроль над фінансовими операціями.
Що треба робити ?
Рекомендація Мінюсту -
Адвокат підтримує рекомендацію перейти на контрактне обслуговування номеру або звернутися до оператора мобільного зв’язку із заявою про те, що дублікат Вашої SIM-карти може бути виданий лише за наявності паспорту.
Важливо! Звертатися до оператора мобільного зв’язку уже зараз, а не чекати коли шахраї скористаються Вашим телефонним номером.
Багато хто чув про таку схему, коли телефонує нібито працівник банку та повідомляє про здійснення атаки на картковий рахунок абонента, викрадення з нього грошей або необхідності продовження дії кредитної картки чи підвищення кредитного ліміту на ній.
Вони сподіваються, що жертва назве їм пароль від банківської картки, секретне слово, SMS-код, який прийшов на номер мобільного телефону, номер банківської картки, термін її дії, CVV2-код тощо. Все це шахраї роблять для заволодіння чужими коштами.
Далі приходить СМС про зняття коштів з рахунку і для того, щоб уникнути атаки на картковий рахунок нібито необхідно підійти до найближчого банкомату чи терміналу та ввести спеціальну комбінацію та SMS-код, який прийде на номер.
Шахрай представляється знайомим родича або поліцейським та повідомляє про його затримання і що потрібно внести заставу. Дані кошти вони пропонують перекинути на картковий рахунок, підвезти в певне місце або передати їх третій особі.
Адвокат додатково рекомендує – попросіть адресу відділення і скажіть, що з цим питанням розбереться адвокат.
Важливо! Працівники поліції ніколи такого не роблять. Тому можете бути спокійними за Вашого родича.
Аферисти створюють фальшиві сайти або фейкові аккаунти на сайтах з продажу товарів («Олкс», «Авторіа»), послуг роботи та пропонують придбати товари або надати послуги за великі знижки чи вигідні акції. Але, замість сплати коштів пропонують відправити на номер мобільного телефону − "фінансовий номер" або на картку. Далі, коли гроші у зловмисників, вони через офіційні сайти виводять кошти на інші рахунки і знімають їх з банкоматів, а потім зникають.
Адвокат підтримує рекомендацію користуватися під час купівлі товару послугою "накладений платіж" і не надсилати «електронних завдатків».
Зловмисники надсилають СМС про поповнення рахунку. Потім телефонують та просять повернути гроші на рахунок банку або номер мобільного, тому що помилково ввели не той номер.
Адвокат рекомендує – перевірте стан мобільного рахунку. Якщо кошти надішли – можете їх повернути їх на мобільний рахунок, який Вам запропонують. Але зробіть це наступного дня, перевіривши стан рахунку повторно. Якщо кошти не надішли – можете повідомити шахраям нехай звертаються куди хочуть, а якщо будуть надоїдати – звернетеся в поліцію за статтею вимагання.
Шахраї під видом продавця пропонують низькі ціни на товари, дуже вигідні акції, а далі просять зняти ліміт на інтернет-покупки, начебто їм про це надійшло сповіщення від банку та попереджають, що зараз покупцю надійде СМС для підтвердження замовлення.
Адвокат підтримує рекомендацію користуватися під час купівлі товару послугою "накладений платіж" і не надсилати «електронних завдатків».
І на завершення – коли писав цю статтю отримав повідомлення у Фейсбуці – «Привіт, у тебе не буде 3000 позичити до завтра.» Зважаючи на те, що повідомлення прийшло від жіночки, яка завжди звертається до мене на «Ви» – відразу зрозумів, що повідомлення писала інша людина. Я написав "Так, звісно. Може потрібно більше?" Відповіді не було ;)
Інколи трапляється, що шахраї заволодіють аккаунтом Ваших друзів і Вам можуть прийти пропозиції позичити грошей, або ще щось у цьому сенсі – не спішіться позичати гроші. Зателефонуйте. Якщо у Вас є сумніви чи зможете чітко ідентифікувати голос – наберіть за допомогою відеозвязку.
Автор консультації: Адвокат Віталій Гриб
Якщо ця стаття виявилась для Вас цікавою або корисною, не забудьте поставити слоника ;)
Просмотров
Коментарии
Просмотров
Коментарии
Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях
Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис
На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение
Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу
Просмотров:
147
Коментарии:
0
Просмотров:
121
Коментарии:
0
Просмотров:
324
Коментарии:
0
Просмотров:
393
Коментарии:
0
Просмотров:
609
Коментарии:
0
Просмотров:
732
Коментарии:
1
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.
Добрий день. Є питання стосовно CVV2 коду. Ви пишите: "... ніколи нікому не повідомляти номер банківської картки, термін її дії, CVV2-код, ....." але читаємо тут: https://uk.wikipedia.org/wiki/CVV2 чи тут: https://www.ipay.ua/ua/faq/faq-3 "... Цей код буде вам необхідний для здійснення платежів в інтернеті , так він служить для підтвердження автентичності вашої картки...." Наприклад, з мене вимагали надати цей код при оплаті антивірусу "Аваст". При відмові це зробити оплату не прийняли. Так як порадите ? з повагою Юрій.
Дякую, за слушне запитання. Справа у тому, що СіВі-код нікому неможна повідомляти. СіВі-кодом підтверджується автентичності вашої картки на електронних ресурсах платіжних банківських систем. Ця інформація є недоступною для будь-яких фізичних осіб.
Дякую. Тобто на любий запит про цей код однозначно відповідаємо відмовою.
любий запит за межами програмного забезпечення фінустанови - відмова
Дякую.
Гарна стаття