8
1
1999
Для автомобілістів України болючою темою є стан вітчизняних доріг. Дорожні роботи без попереджувальних знаків, півметрові ями посеред рівненького асфальту, а після зими сніг сходить разом з дорожнім покриттям і так далі.
За статистикою Національної поліції України за 2024 рік в Україні відбулося близько 16 621 ДТП з постраждалими і з них близько 400 ДТП - через незадовільний стан доріг.
Без постраждалих, суто через погані дороги, статистики немає, як і не має даних про латентні випадки, коли водій "стискає зуби" і бере на себе наслідки чи патурльна поліція «закриває очі» на стан доріг і покладає вину за ДТП на водія.
Чи є відповідальність за погані дороги? Так, є.
Згідно ч.1 ст.140 Кодексу України про адміністративні правопорушення, тягнуть адміністративну відповідальність порушення правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху при утриманні автомобільних доріг і вулиць, залізничних переїздів, інших дорожніх споруд, невжиття заходів щодо своєчасної заборони або обмеження руху при виникненні умов, які загрожують безпеці руху, або неприйняття своєчасних заходів до відновлення безпечних умов для руху.
Якщо неналежний стан дороги спричинили створення аварійної обстановки або пошкодження транспортних засобів, вантажів, то це вже частина 4 ст. 140 КУпАП.
Тобто, Закон чітко встановлює відповідальність за погані дороги.
Хто повинен відшкодовувати шкоду, заподіяну неналежним станом доріг?
Згідно з ст. 13 Закону України «Про автомобільні дороги», орган управління автомобільними дорогами загального користування відповідає за:
1) стан автомобільних доріг загального користування відповідно до діючих норм та фінансування;
2) якість робіт з проектування, будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування;
3) відшкодування збитків користувачам автомобільних доріг загального користування у порядку, визначеному законом.
Стаття 49 згаданого Закону встановлює, що власники доріг, органи, що здійснюють управління автомобільними дорогами, та користувачі автомобільних доріг, винні у порушенні вимог цього Закону, несуть відповідальність згідно із законом.
Тобто, згідно згаданих положень, відповідальним за шкоду завдану незадовільним станом доріг буде відповідний власник (балансоутримувач) дороги чи орган, що здійснює управління відповідною ділянкою дороги.
В залежності від структури власності і управління дорожньою інфраструктурою, відповідальним за збитки може бути орган місцевого самоврядування, районні адміністрації, державні адміністрації чи їх департаменти, відповідні спеціалізовані комунальні підтриємства і т.д.
Встановлювати відповідного суб'єкта потрібно в кожному конкретному випадку.
А тепер найголовніше: як діяти, якщо внаслідок неналежної проїзної частини (ями, зрізи покриття) заподіяно шкоду транспортним засобам?
Поїхали:
Станом на сьогодні національні суди сформували позитивну для автомобілістів судову практику за умови дотримання вищеописаної процедури. Отримати відшкодування шкоди, завданої недоліками дорожнього покриття, є цілком реальним, хоч і не швидкою справою.
Автор консультації: Кошіль Руслан Олександрович
Просмотров
Коментарии
Просмотров
Коментарии
Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях
Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис
На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение
Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу
Просмотров:
417
Коментарии:
0
Просмотров:
679
Коментарии:
0
Просмотров:
794
Коментарии:
0
Просмотров:
614
Коментарии:
0
Просмотров:
1136
Коментарии:
0
Просмотров:
1255
Коментарии:
2
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2025 «Протокол». Все права защищены.
Основна проблема тут полягає у тому, що у подібних випадках поліцейські, замість вжиття заходів до службових осіб дорожньо-експлуатаційних організацій, складають протокол на саммого водія за ст.124 КпАП, мотиивуючи порушенням "універсальних" пунктів 12.1, 12.3 ПДР. Звісно, так їмм простіше, і такиимм чиином "охороняються інтереси держави" від можливих позовів, на жаль, боротися з такою практикою непросто.
Так ямы ж согласно ПДР нужно объезжать :) И разве может коп что-то составить на "службову особу дорожньо-експлуатаційних організацій"
А согласно правил содержания дорог ямы латать не нужно? :) А далее вступает в действие принцип правовой определённости. Водитель, выбравший режим движения в соответствии с ПДД, имеет право рассчитывать не только на соблюдение Правил другими участниками движения, но и на нормальное состояние дорог. Должны проводить обследование участка дороги и составлять протоколы по ст.140 КоАП. Но реально это делают в единичных случаях.