04.06.2019 | Автор: Бонацький Роман Петрович
Задать вопрос автору
Присоединяйтесь к нам в социальных сетях: telegram viber youtube

Штраф за «неправильний» покажчик повороту! Міф чи реальність?

Штраф за «неправильний» покажчик повороту! Міф чи реальність? - 0_19641400_1559637839_5cf62f4f2ff9c.png

«Як в Україні штрафують за червоні поворотники». Саме з таким гучними заголовками нещодавно з’явилися різноманітні статті на багатьох відомих інформаційних ресурсах.

Всі вони в основу покладали сюжет про «горе водія» американської «Тесли», якого було оштрафовано працівниками поліції за керування автомобілем, у якого встановленні задні покажчики повороту червоного кольору.

Родзинкою ж сюжету стала думка «адвокатів», які вказали нанедостатню компетенцію працівників поліції, що неправильно використали норму закону, та прийняли постанову про накладення на такого водія штрафу.

Своє експерте бачення даної ситуації, адвокати пояснюють тим, що Україна підписала Женевську Конвенцію, додатком до якої є, зокрема, Правила ЄЕК ООН №48-02, які начебто допускають використання задніх покажчиків повороту червоного кольору.

Вбачаючи певну невідповідність такого «експертного висновку» законодавству, мною було проведено власне міні дослідження з приводу наведеної ситуації, і ось що в нас вийшло:

Так, в Україні відповідність технічного стану автомобіля, перевіряється згідно з ДСТУ 3649:2010 «Колісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання».

Даний стандарт, зокрема, визначає кількість, колір та наявність зовнішніх світлових приладів на колісних транспортних засобах, а саме визначено, що обов’язково на всіх автомобілях та автобусах покажчик повороту передній, боковий та задній мають бути авто-жовтого кольору.

Стандартом передбачено, що вносити зміни у конструкцію автомобілів, а також застосовувати додаткове обладнання без узгодження таких дій за встановленим законодавством порядком не дозволяється.

Якщо стандартом прямо забороняється використання покажчиків повороту червоного кольору, виникає питання: яка відповідальність чекає на водіїв або власників автомобілів, які такі покажчики використовують?

Частина друга ст. 122 КУпАП передбачає відповідальність у вигляді штрафу за користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів, який складає 425 грн. 00 коп. (25 нмдг).

Повернемося до сюжету і до стандарту ЄЕК ООН №48-02, який начебто зі слів «експертів» допускає використання задніх покажчиків повороту червоного кольору.

Згадайте новину: Алкоголь за кермом! Цікава інфографіка

Слід наголосити, що сертифікація автомобілів в Україні здійснюється у відповідності з вимогами «Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання», який у додатку 4 визначає перелік технічних приписів, на відповідність вимогам яких проводиться дослідження.

Звертаємо вашу увагу, що такий перелік не містить відомості про використання при перевірці авто стандарту ЄЕК ООН №48-02, на який посилаються експерти!

В свою чергу, перелік містить відомості щодо використання стандарту ЄЕК ООН №48 з поправкою 03 до нього, який визначає, що всі покажчики повороту, встановлені на транспортному засобі (передні, бокові та задні), повинні бути авто жовтого кольору.

З метою підтвердження даної інформації, я звернувся з письмовими запитами до акредитованих інститутів з сертифікації автомобілів, зокрема до ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ», який є головною організацією Мінінфраструктури України зі стандартизації та ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ».

Відповідні інститути повідомили, що Правила ЄЕК ООН №48  не допускають використання задніх покажчиків поворотів червоного кольору, а твердження про це не відповідає дійсності.

Таким чином, конструкція автомобілів, які були виготовлені для ринку США, при ввезенні в Україну (як і в будь-яку іншу країну Європи), потребує доопрацювання пристроїв освітлення, зокрема, задні покажчики поворотів мають бути авто-жовтого кольору, а не червоні.

У власників автомобілів з червоними покажчиками повороту залишається вибір: або привести у відповідність технічним приписам власне авто, або постійно сплачувати штрафи за правопорушення, зберігши за собою оригінальність авто.

Довіряйте лише тій інформації, яка підтверджена достовірними джерелами та перевіряйте її не дивлячись на гучні заголовки.

Автор консультації: Роман Бонацький

Джерело: ЮК "KODEX"

965
Просмотров
0
Комментариев
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярные судебные решения