Главная Сервисы для юристов ... Постанови КМУ Про затвердження Державної програми розвитку еталонної бази на 2009-2010 роки Про затвердження Державної програми розвитку етало...

Про затвердження Державної програми розвитку еталонної бази на 2009-2010 роки | від 23-07-2008 - 676-2008-п

  • 248

    Просмотров

  • 248

    Просмотров

  • Добавить в избраное

                                                              
    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
    П О С Т А Н О В А
    від 23 липня 2008 р. N 676
    Київ
    Про затвердження Державної програми розвитку
    еталонної бази на 2009-2010 роки

    Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
    1. Затвердити Державну програму розвитку еталонної бази на
    2009-2010 роки (далі - Програма), що додається.
    2. Міністерству економіки та Міністерству фінансів
    передбачати кошти для виконання завдань і заходів Програми під час
    складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік
    виходячи з можливостей державного бюджету.
    3. Державному комітетові з питань технічного регулювання та
    споживчої політики подавати щороку до 1 березня Кабінетові
    Міністрів України інформацію про хід виконання Програми.
    4. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету
    Міністрів України від 1 березня 2006 р. N 228 ( 228-2006-п ) "Про
    затвердження Державної програми розвитку еталонної бази на
    2006-2010 роки" (Офіційний вісник України, 2006 р., N 9, ст. 548).
    5. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2009 року.

    Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
    Інд. 33


    ЗАТВЕРДЖЕНО
    постановою Кабінету Міністрів України
    від 23 липня 2008 р. N 676
    ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
    розвитку еталонної бази на 2009-2010 роки

    Аналіз розвитку еталонної бази
    за попередній період та визначення головних проблем
    реалізації державної політики в цій сфері
    Науково-технічною основою забезпечення єдності вимірювань у
    державі, що сприяє захисту інтересів споживачів, підвищенню
    точності обліку енергоресурсів, посиленню контролю безпеки атомних
    електростанцій, розвитку міжнародної торгівлі, наукової та
    виробничої сфери економіки, зокрема у машинобудівній та
    приладобудівній промисловості, у витратометрії, є еталонна база.
    Еталонна база складається з державних первинних та вторинних
    еталонів одиниць вимірювання, стандартних зразків складу та
    властивостей речовин і матеріалів (далі - стандартні зразки),
    стандартних довідкових даних про фізичні сталі та властивості
    речовин і матеріалів (далі - довідкові дані).
    Велика кількість різних засобів вимірювальної техніки, що
    використовуються в усіх галузях економіки, визначає потребу у
    відповідній кількості конкретних еталонів одиниць вимірювання
    (далі - еталони) та визначення вимог до їх технічних
    характеристик.
    На сьогодні еталонна база містить 58 державних первинних та
    66 вторинних еталонів, в той час як для національної економіки
    необхідно згідно з проведеним аналізом близько 85 державних
    первинних та 100 вторинних еталонів. Близько 40 відсотків
    державних еталонів функціонує понад 10 років, ступінь їх зносу
    становить 70-80 відсотків. Це зумовлено наявністю в їх складі
    електронних та електромеханічних високоточних приладів з обмеженим
    строком експлуатації.
    Здійснення технічного та метрологічного контролю за
    інформацією, пов'язаною з відліком часу, потребує постійного
    вдосконалення технічної бази державного еталона одиниць часу і
    частоти, подальшого розвитку Державної служби єдиного часу і
    еталонних частот, її організаційних структур, що забезпечують
    єдність вимірювань часу і частоти, підвищення точності
    національної шкали часу.
    До Державного реєстру засобів вимірювальної техніки, що
    застосовуються в Україні, занесено 1083 типи державних стандартних
    зразків.
    Результати аналізу потреби у застосуванні стандартних
    зразків, проведеного Головним центром Державної служби стандартних
    зразків складу та властивостей речовин і матеріалів разом з
    Національною академією наук, науково-дослідними інститутами та
    організаціями Мінагрополітики, МОЗ, Мінпромполітики, Мінфіну,
    іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади і
    Державною пробірною службою, свідчать про необхідність збільшення
    кількості типів додаткових стандартних зразків.
    Для задоволення потреби національної економіки в стандартних
    довідкових даних відповідно до Закону України "Про метрологію та
    метрологічну діяльність" ( 113/98-ВР ) утворено Державну службу
    стандартних довідкових даних про фізичні сталі та властивості
    речовин і матеріалів, яка здійснює міжрегіональну і міжгалузеву
    координацію робіт, пов'язаних з визначенням і впровадженням у
    практику стандартних та рекомендованих довідкових даних.
    Фонд стандартних та рекомендованих довідкових даних включає у
    кілька десятків разів менше нормативних документів, ніж відповідні
    фонди розвинутих країн. Істотним недоліком системи забезпечення
    єдності вимірювань є відсутність достатньої кількості стандартних
    довідкових даних. Це призводить, зокрема, до фінансових втрат під
    час здійснення торгово-комерційних операцій, помилок під час
    розроблення нових матеріалів, конструювання та проектування
    технологічних процесів і систем, неточностей вимірювання під час
    проведення моніторингу навколишнього природного середовища.
    Використання національної еталонної бази
    На сьогодні кількісні показники використання еталонної бази в
    цілому зросли до таких значень:
    на державних первинних еталонах щороку проводиться повірка та
    метрологічна атестація понад 5100 вторинних та робочих еталонів на
    загальну суму понад 2,1 млн. гривень;
    на вторинних еталонах щороку проводиться повірка та
    метрологічна атестація понад 31700 робочих еталонів, високоточних
    робочих засобів вимірювальної техніки на загальну суму понад
    38 млн. гривень;
    робочі еталони, які пройшли метрологічну атестацію, передають
    розміри одиниць вимірювання сотням мільйонів високоточних робочих
    засобів вимірювальної техніки в усіх галузях економіки,
    забезпечуючи одержання прибутку до 5-15 гривень на 1 гривню витрат
    із створення еталонів.
    Мета та основні завдання
    Мета Програми полягає у забезпеченні задоволення потреб
    споживачів метрологічних послуг, а також захисту споживачів і
    національної економіки від наслідків недостовірних результатів
    вимірювань.
    Основними завданнями Програми є:
    створення і вдосконалення державних первинних та вторинних
    еталонів;
    забезпечення функціонування державних еталонів та їх звіряння
    на міжнародному рівні;
    удосконалення технічної бази та забезпечення функціонування
    Державної служби єдиного часу і еталонних частот, Державної служби
    стандартних зразків складу та властивостей речовин і матеріалів,
    Державної служби стандартних довідкових даних про фізичні сталі та
    властивості речовин і матеріалів;
    створення державних стандартних зразків і визначення
    стандартних довідкових даних.
    Для виконання Програми здійснюються заходи, наведені у
    додатку.
    Оцінка фінансових ресурсів,
    необхідних для виконання Програми
    Відповідно до Закону України "Про метрологію та метрологічну
    діяльність" ( 113/98-ВР ) роботи, пов'язані з діяльністю та
    розвитком еталонної бази, підлягають фінансуванню за рахунок
    коштів державного бюджету.
    Обсяг фінансування складається з витрат із:
    створення і вдосконалення еталонів, а також необхідних умов
    функціонування еталонів (спеціалізовані приміщення, спеціальні
    фундаменти, термостатування приміщень, водо-, тепло-,
    електропостачання тощо);
    забезпечення функціонування еталонів (дослідження
    метрологічних характеристик, метрологічна атестація, звіряння
    еталонів із зарубіжними аналогами, проведення регламентних робіт
    тощо).
    У рамках Програми передбачені витрати з утримання та
    експлуатації державних еталонів, забезпечення стабільності їх
    метрологічних характеристик, а також витрати, пов'язані із
    звірянням державних еталонів з міжнародними еталонами та
    національними еталонами інших держав, що є обов'язковою умовою для
    міжнародного визнання результатів вимірювань і випробувань
    вітчизняної продукції, для виходу її на міжнародні ринки.
    Загальний обсяг фінансування Програми становить
    64782,6 тис. гривень, зокрема за роками: 2009 - 38181,7 тис.,
    2010 - 26600,9 тис. гривень.
    Обсяги видатків на виконання передбачених Програмою заходів
    щороку уточнюються з урахуванням можливостей державного бюджету.
    Розрахунок очікуваної ефективності
    і строк виконання Програми
    Виконання Програми сприятиме розробленню та впровадженню у
    виробництво нових засобів вимірювальної техніки, які є
    найпоширенішими в різних галузях науки і техніки, але раніше в
    Україні не вироблялися, відновленню роботи підприємств, які
    випускали таку продукцію, а також створенню нових робочих місць,
    підвищенню якості продукції, виконанню робіт, наданню послуг.
    Виконання Програми дасть можливість:
    створити 21 і вдосконалити 20 державних первинних еталонів,
    створити 14 і вдосконалити 5 вторинних еталонів для забезпечення
    єдності вимірювань у державі;
    підвищити точність відтворення одиниць часу і частоти,
    розробити сучасні ефективні системи передачі шкали часу і
    еталонних частот споживачам і порівняння шкали часу України та
    інших держав, передачі еталонних сигналів споживачам каналами
    телебачення;
    створити 120 типів державних стандартних зразків;
    розробити 43 нормативні документи, що визначають стандартні
    довідкові дані;
    забезпечити функціонування Державної служби єдиного часу і
    еталонних частот, Державної служби стандартних зразків складу та
    властивостей речовин і матеріалів, Державної служби стандартних
    довідкових даних про фізичні сталі та властивості речовин і
    матеріалів;
    підвищити рівень національної безпеки;
    удосконалити систему технічного регулювання;
    створити метрологічну інфраструктуру, що відповідає потребам
    ринкової економіки;
    створити умови для інноваційного розвитку національної
    економіки;
    зменшити витрати матеріальних ресурсів, у тому числі
    енергетичних, створити умови для впровадження ресурсозберігаючих
    технологій;
    проводити наукові дослідження із створення новітніх
    технологій;
    створити умови для виконання зобов'язань України щодо вступу
    до СОТ та доступу вітчизняної продукції на міжнародний ринок;
    підвищити рівень метрологічного забезпечення виробництва
    продукції, наукових досліджень з дотриманням вимог
    нормативно-правових актів у сфері метрології;
    використовувати сучасні методи вимірювання і засоби
    вимірювальної техніки у процесі розроблення перспективних
    технологій;
    привести можливості еталонної бази і системи передачі
    розмірів одиниць вимірювання у відповідність з потребами
    економіки, науки, суспільства;
    посилити контроль за станом охорони здоров'я, безпеки умов
    праці, якості та безпеки харчових продуктів і лікарських засобів,
    станом навколишнього природного середовища, обліку енергетичних і
    матеріальних ресурсів (електричної і теплової енергії, газу, води,
    нафтопродуктів);
    створити умови для звіряння державних еталонів на
    міжнародному рівні;
    розвивати взаємовигідну міжнародну торгівлю.
    Строк виконання Програми - 2009-2010 роки.
    Визначення механізму управління
    і контролю за ходом виконання Програми
    Відповідальним за виконання Програми є Держспоживстандарт,
    який в установленому порядку визначає виконавців заходів Програми,
    укладає з ними відповідні договори та здійснює контроль за їх
    виконанням.
    Закупівля робіт за бюджетні кошти здійснюється
    Держспоживстандартом відповідно до законодавства.
    Виконавцями заходів Програми є національно-дослідні
    інститути, інші наукові установи, організації, визначені на
    конкурсних засадах.
    Держспоживстандарт затверджує перелік робіт з виконання
    заходів Програми та погоджує його з Мінекономіки, а також
    проводить аналіз і комплексну оцінку їх результатів, цільового
    використання коштів, готує та подає Мінекономіки у двотижневий
    строк після завершення звітного кварталу інформацію про хід
    виконання Програми.


    Додаток
    до Програми
    ЗАХОДИ
    з виконання Державної програми розвитку еталонної бази
    на 2009-2010 роки

    ----------------------------------------------------------------------------- |Найменування заходу | Наймену-|Значення показника|Прогноз-|У тому числі за | | | вання |------------------| ний | роками | | |показника|усього| за роками | обсяг |----------------| | | | |-----------|фінансо-| 2009 | 2010 | | | | | 2009| 2010| вих | | | | | | | | | ресур- | | | | | | | | | сів, | | | | | | | | | тис. | | | | | | | | | гривень| | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |1. Створення і |кількість| 60 | 17 | 43 | | | | |вдосконалення |еталонів | | | | | | | |державних первинних | | | | | | | | |і вторинних еталонів| | | | | | | | |одиниць вимірювання:| | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |геометричних величин| | | | | 3298,19|1928,19 | 1370 | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |механічних величин | | | | | 4033,51|2433,51 | 1600 | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |параметрів потоку, | | | | | 1379 | 1202 | 177 | |витрат, рівня, | | | | | | | | |об'єму речовини | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |тиску | | | | | 2780 | 1630 | 1150 | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |фізико-хімічного | | | | | 779 | 609 | 170 | |складу і | | | | | | | | |властивостей речовин| | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |температурних та | | | | | 2002,95| 1522,5 | 480,45| |теплофізичних | | | | | | | | |величин | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |одиниць часу і | | | | | 2015 | 1465 | 550 | |частоти | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |електричних і | | | | |2838,948| 2088 |750,948| |магнітних величин | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |радіотехнічних та | | | | | 1866 | 1135 | 731 | |радіоелектронних | | | | | | | | |величин | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |акустичних величин | | | | | 485,8 | 295,8 | 190 | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |оптико-фізичних | | | | |2574,182|1766,18 |808,002| |величин | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |характеристик | | | | | 2861,5 | 1795 | 1066,5| |іонізуючого | | | | | | | | |випромінювання і | | | | | | | | |ядерних констант | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |Разом | | | | |26914,08|17870,18| 9043,9| |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |2. Забезпечення |кількість| | 61 | 78 |9352,88 |4452,88 | 4900 | |функціонування |еталонів | | | | | | | |державних еталонів | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |3. Звіряння | -"- | | 19 | 20 | 1644 | 744 | 900 | |державних еталонів | | | | | | | | |на міжнародному | | | | | | | | |рівні | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |4. Створення і |кількість| 6 | 5 | 6 | 7374,1 | 3974,1 | 3400 | |вдосконалення |прецизій-| | | | | | | |технічної бази |них мір | | | | | | | |Державної служби | часу і | | | | | | | |єдиного часу і | частоти | | | | | | | |еталонних частот | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |5. Створення |кількість| 112 | 47 | 65 | | | | |державних |стандарт-| | | | | | | |стандартних зразків:| них | | | | | | | | | зразків | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |властивостей | | | | | 575 | 475 | 100 | |матеріалів | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |складу речовин і | | | | | | | | |матеріалів: | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |- хімічних речовин, | | | | | 1483 | 1033 | 450 | |реактивів та | | | | | | | | |продуктів, розчинів | | | | | | | | |іонів металів і | | | | | | | | |неметалів та | | | | | | | | |органічних речовин | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |- пестицидів і | | | | | 330 | 210 | 120 | |агрохімікатів | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |- продукції | | | | | 525 | 370 | 155 | |сільськогосподарсь- | | | | | | | | |кого виробництва, | | | | | | | | |харчової продукції, | | | | | | | | |тари і пакування | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |- матеріалів чорної | | | | | 949,54 | 582,54 | 367 | |металургії | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |- кольорових металів| | | | | 1085 | 725 | 360 | |і сплавів | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |- руд і концентратів| | | | | 525 | 335 | 190 | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |- палива і | | | | | 130 | 130 | | |нафтопродуктів | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |6. Створення | -"- | 8 | | 8 | | | | |державних | | | | | | | | |стандартних зразків | | | | | | | | |складу речовин і | | | | | | | | |матеріалів для: | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |здійснення контролю | | | | | 320 | 230 | 90 | |за забрудненням | | | | | | | | |повітря | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |проведення | | | | | 50 | 40 | 10 | |мікробіологічних | | | | | | | | |досліджень рідини і | | | | | | | | |тканини людини | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |Разом | | | | |5972,54 |4130,54 | 1842 | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |7. Визначення |кількість| 20 | 8 | 12 | | | | |стандартних |стандарт-| | | | | | | |довідкових даних про| них | | | | | | | |фізичні сталі, що |довідко- | | | | | | | |використовуються |вих даних| | | | | | | |для: | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |забезпечення | | | | | 200 | 150 | 50 | |точності вимірювання| | | | | | | | |характеристик | | | | | | | | |іонізуючого | | | | | | | | |випромінювання | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |витратометрії та | | | | | 245 | 185 | 60 | |обліку газів і | | | | | | | | |розрахунку | | | | | | | | |показників якості | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |проведення | | | | | 140 | 95 | 45 | |дослідження ступеня | | | | | | | | |розчинності у воді | | | | | | | | |компонентів повітря,| | | | | | | | |природного газу та | | | | | | | | |нафти | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |виробництва пластмас| | | | | 175 | 140 | 35 | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |8. Визначення | -"- | 23 | 9 | 14 | | | | |стандартних | | | | | | | | |довідкових даних | | | | | | | | |стосовно: | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |властивостей | | | | | 140 | 140 | | |конструкційних | | | | | | | | |матеріалів | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |термодинамічних | | | | | 230 | 155 | 75 | |властивостей | | | | | | | | |технічно важливих | | | | | | | | |газів і рідин | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |властивостей | | | | | 140 | 45 | 95 | |матеріалів для | | | | | | | | |сцинтиляційної | | | | | | | | |техніки | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |властивостей | | | | | 280 | 220 | 60 | |розчинів для | | | | | | | | |екологічних | | | | | | | | |досліджень, | | | | | | | | |фармацевтики і | | | | | | | | |хімічних технологій | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |Разом | | | | | 1550 | 1130 | 420 | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |9. Удосконалення |відсотків| 100 | 100 | 100 | | | | |функціонування | | | | | | | | |Державної служби | | | | | | | | |єдиного часу і | | | | | | | | |еталонних частот, | | | | | | | | |Державної служби | | | | | | | | |стандартних зразків | | | | | | | | |складу та | | | | | | | | |властивостей | | | | | | | | |речовин і | | | | | | | | |матеріалів, | | | | | | | | |Державної служби | | | | | | | | |довідкових даних | | | | | | | | |про фізичні сталі | | | | | | | | |та властивості | | | | | | | | |речовин і | | | | | | | | |матеріалів шляхом: | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |міжрегіональної і | | | | | 9200 | 4500 | 4700 | |міжгалузевої | | | | | | | | |координації та | | | | | | | | |виконання робіт, | | | | | | | | |спрямованих на | | | | | | | | |забезпечення єдності| | | | | | | | |вимірювань часу і | | | | | | | | |частоти та | | | | | | | | |визначення | | | | | | | | |параметрів обертання| | | | | | | | |Землі | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |проведення | | | | | | | | |науково-дослідних та| | | | | | | | |дослідно- | | | | | | | | |конструкторських | | | | | | | | |робіт з метою | | | | | | | | |підвищення точності | | | | | | | | |відтворення і | | | | | | | | |зберігання одиниць | | | | | | | | |часу і частоти та | | | | | | | | |шкал часу, передачі | | | | | | | | |еталонних сигналів | | | | | | | | |часу і частоти, | | | | | | | | |створення нової | | | | | | | | |вимірювальної | | | | | | | | |техніки науково- | | | | | | | | |методичного | | | | | | | | |керівництва службами| | | | | | | | |часу підприємств, | | | | | | | | |установ і | | | | | | | | |організацій | | | | | | | | |міністерств та інших| | | | | | | | |органів виконавчої | | | | | | | | |влади | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |міжрегіональної і | | | | | 1780 | 890 | 890 | |міжгалузевої | | | | | | | | |координації та | | | | | | | | |науково-методичного | | | | | | | | |керівництва роботами| | | | | | | | |з розроблення та | | | | | | | | |впровадження | | | | | | | | |стандартних зразків | | | | | | | | |проведення | | | | | | | | |атестації, | | | | | | | | |виробництва та | | | | | | | | |впровадження | | | | | | | | |стандартних зразків | | | | | | | | |проведення наукових | | | | | | | | |досліджень щодо | | | | | | | | |створення нових | | | | | | | | |типів стандартних | | | | | | | | |зразків | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |міжрегіональної і | | | | | 115 | 55 | 60 | |міжгалузевої | | | | | | | | |координації та | | | | | | | | |науково-методичного | | | | | | | | |керівництва роботами| | | | | | | | |з розроблення та | | | | | | | | |впровадження | | | | | | | | |стандартних | | | | | | | | |довідкових даних | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |проведення науково- | | | | | | | | |технічної експертизи| | | | | | | | |і атестації проектів| | | | | | | | |таблиць стандартних | | | | | | | | |довідкових даних та | | | | | | | | |методик їх | | | | | | | | |визначення | | | | | | | | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |Разом | | | | | 11095 | 5445 | 5650 | |--------------------+---------+------+-----+-----+--------+--------+-------| |10. Проведення |кількість| 60 | 30 | 30 | 880 | 435 | 445 | |підготовки і | осіб | | | | | | | |перепідготовки | | | | | | | | |кадрів у сфері | | | | | | | | |метрології та | | | | | | | | |метрологічної | | | | | | | | |діяльності | | | | | | | | |-------------------------------------------------+--------+--------+-------| |Усього за Програмою | 64782,6| 38181,7|26600,9| -----------------------------------------------------------------------------

    Добавить в избраное
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст

    Приймаємо до оплати