1. Особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.
Дія положень цієї статті не поширюється на порушення, зазначені у статтях 24, 24 - 1 та 25 цього Закону.
{Частину першу статті 27 доповнено абзацом другим згідно із Законом № 5067-VI від 05.07.2012 ; в редакції Закону № 3136-IX від 30.05.2023 }
2. Відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть:
1) рекламодавці, винні:
у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом;
у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами;
у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом;
у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами (у тому числі користувацького контенту, який визнається рекламою), в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту;
у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно;
2) виробники реклами, винні у порушенні прав третіх осіб при виготовленні реклами;
3) розповсюджувачі реклами, винні у порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.
{Частина друга статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 286-IX від 12.11.2019 ; в редакції Закону № 3136-IX від 30.05.2023 }
3. З метою захисту інтересів суспільства, держави, споживачів реклами і учасників рекламного ринку державні органи, зазначені у статті 26 цього Закону, можуть звертатися до суду з позовами про заборону відповідної реклами та її публічне спростування.
4. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Антимонопольного комітету України, Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей, а також крім тих, які віднесено до компетенції Національного банку України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за процедурою, визначеною Законом України "Про адміністративну процедуру", на:
{Абзац перший частини четвертої статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2849-IX від 13.12.2022 ; в редакції Закону № 3136-IX від 30.05.2023 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 3585-IX від 22.02.2024 ; в редакції Закону № 4017-IX від 10.10.2024 }
рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами;
виробників реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, - у розмірі п'ятикратної вартості виготовлення реклами;
розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдження реклами.
{Абзац четвертий частини четвертої статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1033-V від 17.05.2007 }
Повторне вчинення перелічених порушень протягом року тягне за собою накладення штрафу у подвійному від передбаченого за ці порушення розмірі.
{Абзац шостий частини четвертої статті 27 виключено на підставі Закону № 3498-IX від 22.11.2023 }
{Частина четверта статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012 }
5. Вартість розповсюдженої реклами визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов'язкових платежів), які встановлені Податковим кодексом України.
{Частина п'ята статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2756-VI від 02.12.2010 }
6. За неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації про вартість розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами, та/або вартість розповсюдження реклами, а також інформації, передбаченої частиною другою статті 26 цього Закону, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
{Частина шоста статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012 ; в редакції Закону № 1750-IX від 10.09.2021 }
7. У разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
{Частина сьома статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012 }
8. Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу у розмірі 300 і більше неоподатковуваних мінімумів доходів громадян приймається виключно центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
{Частина восьма статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012 }
9. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, може вимагати від рекламодавців публікації відомостей, що уточнюють, доповнюють рекламу, та звертатися з позовом до суду щодо протиправних дій рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами.
{Частина дев'ята статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012 }
10. Антимонопольний комітет України накладає стягнення на рекламодавців за порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення у порядку, передбаченому Законом України "Про медіа", притягає суб’єктів у сфері медіа до відповідальності за порушення вимог цього Закону щодо порядку розповсюдження реклами.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладає стягнення (штраф) на рекламодавців та/або розповсюджувачів реклами, розміщеної з порушенням вимог частини одинадцятої статті 8 цього Закону, у розмірі десяти мінімальних заробітних плат у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, крім випадків, якщо така реклама є рекламою азартних ігор та організаторів азартних ігор. Ті самі дії, вчинені повторно протягом одного року після накладення стягнення (штрафу), тягнуть за собою накладення штрафу у подвійному від передбаченого за ці порушення розмірі.
У разі якщо реклама, розміщена з порушенням вимог частини десятої статті 8 цього Закону, є рекламою азартних ігор та організаторів азартних ігор, фінансові санкції до порушників застосовуються у порядку, визначеному Законом України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор".
{Частина десята статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2849-IX від 13.12.2022 ; в редакції Закону № 3136-IX від 30.05.2023 }
11. Рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.
12. Положення цієї статті не обмежують прав споживачів реклами, яким було завдано шкоди недобросовісною, неправомірною порівняльною рекламою та/або дискримінаційною рекламою, на відшкодування шкоди відповідно до законодавства України.
{Частина дванадцята статті 27 в редакції Закону № 1750-IX від 10.09.2021 }
13. За порушення частини другої статті 14 - 3 цього Закону на розповсюджувача реклами накладається штраф у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
{Статтю 27 доповнено частиною тринадцятою згідно із Законом № 3136-IX від 30.05.2023 }
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.
Аналізуйте судовий акт: Права на звернення до суду з позовом про стягнення штрафів за порушення законодавства про рекламу Держспоживслужба не має (ВС КАС справа № 816/259/18 від 23.09.2021 р.)
Суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених частиною 4 статті 46 КАС України, і право Держспоживслужби на звернення до адміністративного суду з позовом про стягнення штрафів за порушення законодавства про рекламу там не передбачено.
Після проведення перевірки - огляду білбордів Держспоживслужбою було встановлено розміщення реклами методів діагностики, що не містять тексту попередження "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров`я". За результатами перевірки було складено протокол та прийнято рішення про накладення на підприємця штрафу у розмірі 3740 грн. Проте, потім, Держспоживслужба (а якщо точніше - Головне управління Держпродспоживслужби області) вирішила звернутись до суду з позовом до цієї ж фізичної особи-підприємця - і подала позов до адміністративного суду, в якому просила стягнути штраф.
Дивно, але суди першої та другої інстанції позов Держспоживслужби задовольнили - і стягнули з відповідача штраф. Не погоджуючись із підставами прийнятого рішення відповідач подав касаційну скаргу.
Цікаво, що в цьому рішенні ВС КАС звернув увагу на відсутність підстав у Держспоживслужби для подання позову із такими вимогами. Обґрунтовуючи свою позицію та відповідаючи на аргументи позивача - ВС КАС зазначив: Читати повністю