Главная Сервисы для юристов ... База решений “Протокол” Постанова ВГСУ від 05.11.2014 року у справі №914/4429/13 Постанова ВГСУ від 05.11.2014 року у справі №914/4...
print
Друк
search Пошук

КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2014 року Справа № 914/4429/13

Вищий господарський суд України у складі колегії: головуючого, судді Кузьменка М.В., суддів Васищака І.М., Студенця В.І., за участю представників сторін О. Лотоцької (дов. від 09.09.2014), А. Максименко (дов. від 23.10.2014), розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу державного підприємства Міністерства внутрішніх справ України "Львів-Інформ-Ресурси" на постанову Львівського апеляційного господарського суду від 10 червня 2014 року у справі № 914/4429/13 за позовом державного підприємства Міністерства внутрішніх справ України "Львів-Інформ-Ресурси" до Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про скасування рішення,

УСТАНОВИВ: У листопаді 2013 року державне підприємство Міністерства внутрішніх справ України "Львів-Інформ-Ресурси" звернулося до Господарського суду Львівської області з позовом до Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про скасування рішення від 27 вересня 2013 року № 247 у справі № 3-02-211/2013 адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" з підстав невідповідності закону.

Відповідач позов не визнав.

Рішенням Господарського суду Львівської області від 5 лютого 2014 року позов задоволено.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 10 червня 2014 року (судді А. Галушко, Т. Бонк, Г. Орищин) рішення скасовано та в позові відмовлено з мотивів безпідставності вимог.

Державне підприємство Міністерства внутрішніх справ України "Львів-Інформ-Ресурси" просить постанову скасувати з підстав незастосування до спірних правовідносин та неправильного застосування апеляційним господарським судом статей 12 і 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", статей 33 і 43 Господарського процесуального кодексу України та залишити в силі рішення.

Львівське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України проти доводів касаційної скарги заперечує і в її задоволенні просить відмовити.

У судовому засіданні за клопотанням позивача з 29 жовтня до 5 листопада 2014 року оголошувалася перерва.

Колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає.

Господарськими судами встановлено, що рішенням від 27 вересня 2013 року № 247 у справі № 3-02-211/2013 адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення визнано, що державне підприємство Міністерства внутрішніх справ України "Львів-Інформ-Ресурси" займає монопольне (домінуюче) становище на ринку зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках у Львівській області; встановлюючи необґрунтовано різні розміри оплати за надання послуг для різних категорій транспортних засобів, вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 1 частини 2 статті 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді встановлення таких цін реалізації товару (послуги), які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку; необґрунтовано враховуючи додаткові витрати до вартості послуги, що збільшує витрати споживачів, вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, що передбачене пунктом 1 частини 2 статті 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді встановлення таких цін реалізації товару (послуги), які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.

За порушення, зазначене у пункті 2 цього рішення, відповідно до абзацу другому частини 2 статті 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції" на державне підприємство Міністерства внутрішніх справ України "Львів-Інформ-Ресурси" накладено штраф у розмірі 20 000 грн. За порушення, зазначене у пункті 3 цього рішення, відповідно до абзацу другого частини 2 статті 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції" на державне підприємство Міністерства внутрішніх справ України "Львів-Інформ-Ресурси" накладено штраф - 30 000 грн.

Оспорюване рішення обґрунтовано тим, що державне підприємство Міністерства внутрішніх справ України "Львів-Інформ-Ресурси" є єдиним підприємством у Львівській області, яке на умовах укладеної з Управлінням державної автоінспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справі України у Львівській області угоди від 1 лютого 2013 року про співробітництво та організацію взаємовідносин у період з червня по 27 вересня 2013 року надавало платні послуги з відповідального зберігання на спеціальних майданчиках тимчасово затриманих транспортних засобів за адресами: у місті Львові - вул. Конюшинна, 15; у місті Новояворівськ, вул. Зелена, 3; у селищі Солонка Пустомитівського району; у селищі Великосілки Кам'янка-Бузького району.

Позивач заперечує висновки територіального відділення Антимонопольного комітету України щодо визнання його домінуючим на ринку зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках у Львівській області.

Задовольняючи позов, господарський суд виходив з того, що територіальне відділення Антимонопольного комітету України не довело факту зайняття позивачем монопольного (домінуючого) становища на досліджуваному ринку.

Апеляційний господарський суд з таким висновком правомірно не погодився.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 року № 1102 "Про затвердження Порядку тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках" дозволено підрозділам Державної автомобільної інспекції для доставляння та зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів укладати договори з державними підприємствами, які належать до сфери управління Міністерства внутрішніх справ. Пунктом 13 зазначеної постанови визначено, що за транспортування і зберігання транспортного засобу на спеціальному майданчику чи стоянці Державтоінспекції справляється плата у встановленому спільним наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства фінансів України та Міністерства економіки України розмірі.

Наказ від 5 жовтня 2007 № 369/1105/336 "Про затвердження Розмірів плати за надання послуг органами та підрозділами Міністерства внутрішніх справ та Порядку їх справляння", яким було встановлено, що за зберігання одного транспортного засобу на спеціальних майданчиках і стоянках Державтоінспекції за першу добу сплачується 18 грн і за за кожну наступну добу - 10 грн, втратив чинність на підставі наказу Міністерства внутрішніх справ від 25 квітня 2012 року № 364/497/506.

Надаючи послуги зі зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках у Львівській області, підприємство наказом від 5 червня 2013 року № 24 встановило різні тарифи оплати послуг для різних категорій транспортних засобів, зокрема, вартість послуги за 1-3 доби для фізичних та юридичних осіб за легковий автомобіль дорівнює 150 грну, вантажівки - 300 грн, мототранспорту - 100 грн за добу. Водночас підприємство необґрунтовано включило до вартості послуг витрати, пов'язані з обов'язком перераховувати на рахунок Міністерства внутрішніх справ України 30 відсотків від отриманих грошових коштів (пункт 6.3. Статуту підприємства), що збільшило витрати власників транспортних засобів.

За правилами пункту 1 частини 2 статті 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції" зловживанням монопольним (домінуючим) становищем на ринку, зокрема, визнається встановлення таких цін чи інших умов придбання або реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку. Пункт 2 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" визнає зловживання монопольним (домінуючим) становищем порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції.

Апеляційний господарський суд обґрунтовано виходив з того, що державне підприємство Міністерства внутрішніх справ України "Львів-Інформ-Ресурси" не довело належними і допустимими доказами факту значної конкуренції на досліджуваному ринку, а отже не спростувало висновків Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про те, що займає на ньому монопольне (домінуюче) становище і встановило такі тарифи на послуги зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.

З урахуванням наведених законодавчих приписів апеляційний господарський суд дійшов правомірного висновку про відсутність підстав для визнання недійсним рішення адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" від 27 вересня 2013 року № 247 у справі № 3-02-211/2013.

Керуючись статтями 1115, 1117, 1119, 11111 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ: Постанову Львівського апеляційного господарського суду від 10 червня 2014 року у справі № 914/4429/13 залишити без змін, а касаційну скаргу державного підприємства Міністерства внутрішніх справ України "Львів-Інформ-Ресурси" без задоволення.

Головуючий, суддя М. В. Кузьменко Суддя І. М. Васищак Суддя В. І. Студенець

logo

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст

Приймаємо до оплати