Главная Сервисы для юристов ... База решений “Протокол” Ухвала КАС ВП від 24.03.2019 року у справі №0240/3472/18-а Ухвала КАС ВП від 24.03.2019 року у справі №0240/3...
print
Друк
search Пошук
comment
КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ":

КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 липня 2020 року

м. Київ

справа № 0240/3472/18-а

провадження № К/9901/7410/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Смоковича М. І.,

суддів: Данилевич Н. А., Шевцової Н. В.

розглянув у попередньому судовому засіданні в касаційній інстанції адміністративну справу № 0240/3472/18-а

за позовом ОСОБА_1 до Хмільницької районної державної адміністрації Вінницької області, Голови Хмільницької районної державної адміністрації Вінницької області Буткевича Євгенія Віталійовича про визнання протиправним та скасування розпорядження про притягнення до дисциплінарної відповідальності, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду, ухвалене 03 грудня 2018 року у складі головуючого судді - Томчука А.В., та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду, прийняту 12 лютого 2019 року у складі колегії суддів: головуючого - Охрімчук І.Г., суддів: Мацького Є.М., Капустинського М.М.,

І. Суть спору

1. У жовтні 2018 року ОСОБА_1 (далі також - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Хмільницької районної державної адміністрації Вінницької області, Голови Хмільницької районної державної адміністрації Вінницької області Буткевича Євгенія Віталійовича , в якому просив:

1.1. визнати протиправним та скасувати Розпорядженням голови Хмільницької РДА від 17 вересня 2018 року №48-рк про накладення на нього дисциплінарного стягнення у вигляді догани за неналежне виконання службових обов`язків начальника управління соціальної та молодіжної політики Хмільницької РДА.

2. В мотивування позову позивач зазначав, що він працював на посаді начальника управління соціальної та молодіжної політики Хмільницької РДА.

2.1. 12 вересня 2018 року до Управління соціальної та молодіжної політики Хмільницької РДА надійшло доручення голови РДА, в якому він просив ОСОБА_1 надати обґрунтоване пояснення відсутності на засіданні районної комісії ТЕБ на НС 11 вересня 2018 року, про необхідність участі на якій наголошено на установчій нараді 06 вересня 2018 року та додатково вказано на апаратній нараді 10 вересня 2018 року.

2.2. У письмових поясненнях від 13 вересня 2018 року позивач зазначив, що був відсутній на засіданні ТЕБ на НС 11 вересня 2018 року, так як не був належним чином повідомлений про необхідність взяття участі в даному засіданні. Вказує, що на адресу УМП Хмільницької РДА не надходило відповідне повідомлення чи телефонограма про необхідність особистої участі ОСОБА_1

2.3. Розпорядженням голови Хмільницької РДА від 17 вересня 2018 року №48-рк його притягнуто до дисциплінарної відповідальності та оголошено догану за неналежне виконання службових обов`язків начальника управління соціальної та молодіжної політики Хмільницької РДА.

2.4. Не погоджуючись з вказаним розпорядженням, вважаючи його незаконним та необґрунтованим, ОСОБА_1 звернувся до суду з вимогами про його скасування.

3. Представник відповідача проти позову заперечував та зазначив, що 11 вересня 2018 року в пункті Управління цивільного захисту Хмільницької райдержадміністрації проходили командно-штабні навчання з органами управління цивільного захисту Хмільницької районної та міської ланок територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту на тему: «Переведення цивільного захисту району з режиму функціонування в мирний час на режим функціонування в особливий період. Захист населення і території району від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру».

3.1. Порядок проведення вищезазначених навчань затверджено розпорядженнями голови обласної державної адміністрації від 17 січня 2018 року № 20 та голови Хмільницької райдержадміністрації від 29 січня 2018 року № 64 і від 13 серпня 2018 року № 481 (розіслано структурним підрозділам РДА, підприємствам та установам району).

3.2. 06 вересня 2018 року в залі засідань Хмільницької райдержадміністрації було проведено підготовчу нараду з питань проведення командно-штабного навчання з органами управління цивільного захисту району, на якій були присутні члени районної комісії техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій ( ОСОБА_1 є членом даної комісії), та керівники районних спеціалізованих служб цивільного захисту, де наголошувалось про особисту обов`язкову участь 11-12 вересня 2018 року у командно-штабних навчаннях всіх членів вищезазначеної комісії, керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, установ та організацій.

Про обов`язкову присутність у командно-штабних навчаннях загальним відділом РДА було розіслано відповідну телефонограму усім керівникам структурних підрозділів РДА, установам та організаціям району.

3.3. Однак ОСОБА_1 проігнорував вимоги щодо обов`язкової участі у командно-штабних навчаннях чим показав своє байдуже та безвідповідальне ставлення до завдань керівництва області та району.

3.4. Відповідно до пункту 5 частини другої статті 65 Закону України «Про державну службу» підставою для притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності є невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, актів органів державної влади, наказів (розпоряджень) та доручень керівників, прийнятих у межах їхніх повноважень.

3.5. Відповідач зазначив, що розпорядження голови Хмільницької райдержадміністрації від 17 вересня 2018 року № 48-рк «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » відповідає вимогам чинного законодавства, а тому підстави для задоволення позову відсутні.

ІІ. Встановлені судами фактичні обставини справи

4. Розпорядженням голови Хмільницької РДА від 11 серпня 2010 року №36-ос ОСОБА_1 з 12 серпня 2010 року призначено на посаду начальника управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації з посадовим окладом згідно штатного розпису.

4.1. В подальшому зазначене Управління перейменовано на Управління соціальної та молодіжної політики.

5. Розпорядженням голови Хмільницької районної державної адміністрації Вінницької області від 13 серпня 2018 року №481 затверджено план підготовки до проведення командно-штабного навчання з органами управління цивільного захисту.

5.1. Згідно розсилки (на електронну пошту) розпорядження від 13 серпня 2018 року «Про затвердження Плану підготовки до проведення командно-штабного навчання з органами управління цивільного захисту Хмільницького району» 14 серпня 2018 року о 08:15 годині направлено на електронну адресу Управління соціальної та молодіжної політики Хмільницької РДА.

5.2. Крім того, в матеріалах справи наявна телефонограма від 04 вересня 2018 року, якою повідомлено, що відповідно до плану основних заходів цивільного захисту на 2018 рік, затвердженого розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 17 січня 2018 року №20 на 11-12 вересня 2018 року заплановане проведення командно-штабного навчання з органами управління цивільного захисту Хмільницької районної та міської ланок територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту. Також повідомлено, що 06 вересня 2018 року о 09:00 відбудеться установча нарада з питань підготовки до проведення командно-штабного навчання з органами управління цивільного захисту району. Вказано «Явка обов`язкова».

6. 06 вересня 2018 року відбулась установча нарада за участю сільських голів, членів районної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, керівників районних спеціалізованих служб цивільного захисту.

6.1. Відповідно списку учасників установчої наради по підготовці до КШН ОСОБА_1 був присутнім на вказаній нараді.

6.2. Згідно Протоколу №1 установчої наради від 06 вересня 2018 року голова райдержадміністрації наголосив, що початок КШН заплановано на 7:00 год. 11 вересня 2018 року, тому усім керівникам районних спеціалізованих служб цивільного захисту та членам районної комісії ТЕБ на НС прибути о 8:00 год 11 вересня 2018 року в зал засідання райдержадміністрації та бути готовим до розгортання цілодобової роботи комісії ТЕБ та НС в умовах, що склались.

6.3. Представниками сторін не заперечувалось, що ОСОБА_1 був присутнім на установчій нараді 06 вересня 2018 року та був членом районної комісії техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (склад якої затверджений рішенням районної Комісії з питань ТЕБ та НС Хмільницької РДА від 11 липня 2018 року №28).

6.4. 11 вересня 2018 року в пункті управління цивільного захисту Хмільницької райдержадміністрації проходили командно-штабні навчання з органами управління цивільного захисту Хмільницької районної та міської ланок територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту на тему: «Переведення цивільного захисту району з режиму функціонування в мирний час на режим функціонування в особливий період. Захист населення і території району від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру». Порядок проведення вищезазначених навчань затверджено розпорядженнями голови обласної державної адміністрації від 17 січня 2018 року № 20 та голови Хмільницької райдержадміністрації від 29 січня 2018 року № 64 і від 13 серпня 2018 року № 481.

7. Згідно доручення голови РДА від 12 вересня 2018 року запропоновано ОСОБА_1 надати обґрунтоване пояснення відсутності на засіданні районної комісії ТЕБ та НС 11 вересня 2018 року, про необхідність участі у якій було наголошено на установчій нараді 06 вересня 2018 року та додатково вказано на апаратній нараді 10 вересня 2018 року. Зазначено про термін виконання до 13 вересня 2018 року.

8. Листом №01-20-2756 від 13 вересня 2018 року ОСОБА_1 інформував райдержадміністрацію, що був відсутній на засіданні районної комісії ТЕБ на НС 11 вересня 2018 року так як не був належним чином поставлений до відома про необхідність взяття участі в даному засіданні. На адресу управління СМП Хмільницької РДА не надходило повідомлення чи телефонограми про засідання районної комісії ТЕБ та НС. Подібне непорозуміння, в питанні інформування про проведення засідання районної комісії ТЕБ та НС, призвело до даного прикрого випадку.

9. Розпорядженням голови Хмільницької РДА від 17 вересня 2018 року №48-рк відповідно до статей 6,13, 39, 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», статей 65,66, 68, 75-77 Закону України «Про державну службу», доповідних записок завідувача сектора цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами райдержадміністрації Слободянюка Ю.В. , першого заступника голови Хмільницької райдержадміністрації Горбатюка П.А., протоколу засідання та подання дисциплінарної комісії райдержадміністрації №2 від 14 вересня 2018 року за неналежне виконання службових обов`язків, що полягає у неявці на командно-штабні навчання, які проводились у Хмільницькому районі притягнуто до дисциплінарної відповідальності та оголошено догану за неналежне виконання службових обов`язків начальнику управління соціальної та молодіжної політики райдержадміністрації ОСОБА_1 .

10. Не погоджуючись з вказаним розпорядженням, вважаючи його незаконним та необґрунтованим позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

ІІІ. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення

11. Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 03 грудня 2018 року, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року, в позові відмовлено.

12. Відмовляючи в позові, суд першої інстанції виходив з того, що поведінка позивача не відповідає дисципліні та належній поведінці державного службовця (керівника державної установи), щодо невиконання розпоряджень керівника вищестоячого органу.

12.1. При застосуванні до позивача такого виду дисциплінарного стягнення як догана, відповідачем в достатній мірі враховано обставини, за яких було вчинене виявлене порушення. Надано належну оцінку поясненням позивача щодо обставин, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження.

13. Зазначена позиція підтримана Сьомим апеляційним адміністративним судом, який за результатом апеляційного перегляду залишив рішення суду першої інстанції без змін.

IV. Касаційне оскарження

14. Позивач подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати їх рішення та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги.

15. В обґрунтування касаційної скарги вказує на те, що причиною неявки являється неналежне повідомлення про необхідність участі в зазначеному засіданні. Крім того, явка на командно - штабні навчання не входить до його трудових обов`язків, тому сам по собі факт неявки не можна розцінювати як невиконання безпосередніх посадових обов`язків.

15.1. Позивач зазначає, що судами не враховано того, що відповідно до його посадових обов`язків він не повинен в обов`язковому порядку приймати участь у командно - штабних навчаннях. Його відсутність на зазначених навчаннях є малозначним фактом та не заподіяло шкоди, таким чином вважає, що дисциплінарне стягнення застосовано без врахування цих обставин.

16. Відповідач подав відзив на касаційну скаргу в якому посилаючись на необгрунтованість та безпідставність останньої просить скаргу залишити без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій без змін.

V. Релевантні джерела права й акти їх застосування

17. Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також КАС України) провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

18. 08 лютого 2020 року набрали чинності зміни до КАС України, внесені Законом України від 15 січня 2020 року № 460-IX «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України Цивільного процесуального кодексу України Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ».

19. За правилом пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» зазначеного Закону касаційні скарги на судові рішення, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.

20. За наведених підстав касаційний розгляд здійснюється за правилами, що діяли до набрання чинності цим Законом, а саме за правилами КАС України в редакції зі змінами, внесеними Законом України від 19 грудня 2019 року № 394-IX.

21. Приписами частини першої статті 341 КАС України визначено, що суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

22. Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

23. Частиною першою статті 1 Закону України «Про державну службу» передбачено, що державна служба - це публічна, професійна, політично неупереджена діяльність із практичного виконання завдань і функцій держави, зокрема щодо:

1) аналізу державної політики на загальнодержавному, галузевому і регіональному рівнях та підготовки пропозицій стосовно її формування, у тому числі розроблення та проведення експертизи проектів програм, концепцій, стратегій, проектів законів та інших нормативно-правових актів, проектів міжнародних договорів;

2) забезпечення реалізації державної політики, виконання загальнодержавних, галузевих і регіональних програм, виконання законів та інших нормативно-правових актів;

3) забезпечення надання доступних і якісних адміністративних послуг;

4) здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства;

5) управління державними фінансовими ресурсами, майном та контролю за їх використанням;

6) управління персоналом державних органів;

7) реалізації інших повноважень державного органу, визначених законодавством.

24. Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про державну службу» державний службовець зобов`язаний, серед іншого, дотримуватися Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; дотримуватися принципів державної служби та правил етичної поведінки; забезпечувати в межах наданих повноважень ефективне виконання завдань і функцій державних органів; сумлінно і професійно виконувати свої посадові обов`язки; постійно підвищувати рівень своєї професійної компетентності та удосконалювати організацію службової діяльності. Державні службовці виконують також інші обов`язки, визначені у положеннях про структурні підрозділи державних органів та посадових інструкціях, затверджених керівниками державної служби в цих органах.

25. Частиною першою статті 61 Закону України «Про державну службу» передбачено, що службова дисципліна забезпечується шляхом:

1) дотримання у службовій діяльності вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів у сфері державної служби та виконання правил внутрішнього службового розпорядку;

2) формування керівником державної служби у підпорядкованих державних службовців високих професійних якостей, сумлінного ставлення до виконання своїх посадових обов`язків, поваги до прав і свобод людини і громадянина, їхньої честі та гідності, а також до держави, державних символів України;

3) поєднання керівниками усіх рівнів методів переконання, виховання і заохочення із заходами дисциплінарної відповідальності щодо підпорядкованих державних службовців;

4) поєднання повсякденної вимогливості керівників до підпорядкованих державних службовців з постійною турботою про них, виявленням поваги до їхньої честі та гідності, забезпеченням гуманізму та справедливості.

26. Відповідно до пункту 10 частини першої статті 2 Закону України «Про державну службу» службова дисципліна - це неухильне додержання Присяги державного службовця, сумлінне виконання службових обов`язків та правил внутрішнього службового розпорядку.

27. Частиною першою статті 64 Закону України «Про державну службу» визначено, що за невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами у сфері державної служби, посадовою інструкцією, а також порушення правил етичної поведінки та інше порушення службової дисципліни державний службовець притягається до дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому цим Законом.

28. Відповідно до частини першої статті 65 Закону України «Про державну службу» підставою для притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності є вчинення ним дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії або бездіяльності чи прийняття рішення, що полягає у невиконанні або неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов`язків та інших вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, за яке до нього може бути застосоване дисциплінарне стягнення.

29. Дисциплінарними проступками відповідно до пункту 5 частини другої статті 65 Закону України «Про державну службу» є невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, актів органів державної влади, наказів (розпоряджень) та доручень керівників, прийнятих у межах їхніх повноважень.

30. Відповідно до частини першої статті 66 Закону України «Про державну службу» до державних службовців застосовується один із таких видів дисциплінарного стягнення:

1) зауваження;

2) догана;

3) попередження про неповну службову відповідність;

4) звільнення з посади державної служби.

31. У разі допущення державним службовцем дисциплінарних проступків, передбачених пунктами 4, 5 та 12 частини другої статті 65 цього Закону, суб`єктом призначення або керівником державної служби такому державному службовцю може бути оголошено догану.

32. Враховуючи зазначені положення законодавства Верховний Суд звертає увагу на те, що при невиконанні або неналежному виконанні посадових обов`язків, актів органів державної влади, наказів (розпоряджень) та доручень керівників, прийнятих у межах їх повноважень, державному службовцю може бути оголошена догана.

33. Відповідно до Посадової інструкції начальника управління соціальної та молодіжної політики Хмільницької райдержадміністрації, затвердженої головою Хмільницької райдержадміністрації 26 квітня 2018 року, п.1.4 у своїй діяльності начальник керується Конституцією України, Кодексом законів про працю України, Законом України «Про державну службу» розпорядженнями голови райдержадміністрації.

34. Згідно пп.2.1.8 п.2.1 розділу ІІ (завдання та обов`язки) Посадової інструкції начальник управління соціальної та молодіжної політики зобов`язаний виконувати рішення державних органів, накази (розпорядження), доручення керівників, надані на підставі та у межах повноважень, передбачених Конституцією та законами України.

35. Розділом 4 Посадової інструкції передбачено, що начальник управління соціальної та молодіжної політики несе відповідальність за неякісне або несвоєчасне виконання посадових завдань та обов`язків, бездіяльність або невикористання наданих йому прав, порушення конституції України, законів України «Про державну службу», «;Про запобігання корупції», правил етичної поведінки державного службовця та обмежень, пов`язаних з прийняттям на державну службу і її проходженням, положення про управління, правил внутрішнього службового розпорядку для державних службовців управління, покладених на нього службових обов`язків.

36. Частиною другою статті 6 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» визначено, що розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов`язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

37. Відповідно до частини першої статті 68 Закону України «Про державну службу» дисциплінарні провадження ініціюються суб`єктом призначення.

38. Відповідно до статті 77 Закону України «Про державну службу» рішення про накладення на державного службовця дисциплінарного стягнення чи закриття дисциплінарного провадження приймає суб`єкт призначення протягом 10 календарних днів з дня отримання пропозицій Комісії, подання дисциплінарної комісії у державному органі. Рішення оформляється відповідним актом суб`єкта призначення.

39. У рішенні, яке оформляється наказом (розпорядженням), зазначаються найменування державного органу, дата його прийняття, відомості про державного службовця, стислий виклад обставин справи, вид дисциплінарного проступку і його юридична кваліфікація, вид застосованого дисциплінарного стягнення.

40. Державному службовцю видається під розписку належним чином завірена копія наказу (розпорядження) про накладення на нього дисциплінарного стягнення чи закриття дисциплінарного провадження не пізніше наступного робочого дня після прийняття відповідного рішення.

40.1. У разі відмови державного службовця від одержання копії наказу (розпорядження) про накладення на нього дисциплінарного стягнення чи закриття дисциплінарного провадження такий документ не пізніш як у триденний строк з дня прийняття рішення надсилається державному службовцеві за місцем його проживання рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

41. Поведінка державного службовця ґрунтується на етичності, правових та службово-дисциплінарних нормах поведінки, недодержання яких утворює факт вчинення дисциплінарного проступку. Державний службовець покладає на себе не тільки певні службові зобов`язання, але й моральну відповідальність за їх виконання. У зв`язку з цим як дисциплінарний проступок слід розуміти скоєння державним службовцем проступку (вчинку) проти інтересів служби, який суперечить покладеним на нього обов`язкам, підриває довіру до нього як до носія влади, що призводить до приниження авторитету державного органу. Тобто, дисциплінарне правопорушення може бути наслідком недотримання, порушення державним службовцем як правових, так і етичних (моральних) норм.

VI. Позиція Верховного Суду

42. Надаючи оцінку доводам касаційної скарги, Верховний Суд на підставі встановлених у цій справі обставин справи та наведеного нормативного регулювання спірних правовідносин виходить із такого.

43. Судами встановлено, що підставою для прийняття спірного рішення слугували положення пункту 5 частини другої статті 65 Закону України «Про державну службу» та висновки про неналежне виконання службових обов`язків ОСОБА_1 як начальником управління соціальної та молодіжної політики райдержадміністрації, що полягає у неявці на командно-штабні навчання, які проводились у Хмільницькому районі.

44. Так, позивачем як начальником управління соціальної та молодіжної політики Хмільницької райдержадміністрації Вінницької області та члена комісії з питань ТЕБ та НС розпорядження керівника, згідно якого вказано усім керівникам районних спеціалізованих служб цивільного захисту та членам районної комісії ТЕБ на НС прибути о 8:00 год. 11 вересня 2018 року в зал засідання райдержадміністрації та бути готовим до розгортання цілодобової роботи комісії ТЕБ та НС в умовах, що склались, не виконано зазначені вище вимоги законодавства та посадової інструкції.

45. Таким чином позивач як державний службовець, який займає керівну посаду начальника Управління соціальної та молодіжної політики Хмільницької райдержадміністрації Вінницької області, мав неухильно дотримуватись вимог власної посадової інструкції, вимог Закону України «Про державну службу» та виконувати усне розпорядження голови РДА, доведене до відома громадськості на установчій нараді 06 вересня 2018 року щодо обов`язкової присутності на командно-штабних навчаннях 11 вересня 2018 року.

45.1. Крім того позивач як начальник установи мав організувати та контролювати роботу апарату Управління щодо реєстрації надходження відповідної пошти, документів, доведення її до його відома та до відома інших уповноважених працівників щоб не допускати порушень щодо їх виконання.

46. З матеріалів справи також вбачається, що питання про персональний склад комісії ТЕБ та НС неодноразово розглядалось в райдержадміністрації, відповідні розпорядження направлялись неодноразово на адресу Управління в якому працює позивач, що свідчить про те, що позивачу могли і повинні бути відомі обставини того, що керівник відповідного Управління соціальної та молодіжної політики входить до складу зазначеної комісії, а відтак відповідно до посадових обов`язків повинен виконувати розпорядчі документи з цього приводу.

47. Отже, враховуючи вищезазначені норми закону, Верховний Суд погоджується з висновкам судів попередніх інстанцій, що поведінка позивача не відповідає дисципліні та належній поведінці державного службовця (керівника державної установи), щодо невиконання розпоряджень керівника вищестоящого органу, тому при застосуванні до позивача такого виду дисциплінарного стягнення як догана, відповідачем в достатній мірі враховано обставини, за яких було вчинене виявлене порушення, надано належну оцінку поясненням позивача щодо обставин, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження, тому підстави для задоволення позову відсутні.

48. За наведених обставин Верховний Суд констатує, що оскаржувані судові рішення ґрунтуються на правильно встановлених фактичних обставинах справи, яким надана належна юридична оцінка із правильним застосуванням норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, а суди під час розгляду справи не допустили порушень процесуального закону, які призвели або могли призвести до неправильного вирішення справи.

49. Доводи ж касаційної скарги не спростовують висновки судів першої та апеляційної інстанцій і зводяться до переоцінки встановлених судами обставин справи.

50. З огляду на викладене, висновки судів попередніх інстанцій є правильними, обґрунтованими, відповідають нормам матеріального та процесуального права, підстави для скасування чи зміни оскаржуваних судових рішень відсутні.

51. Зважаючи на приписи статті 350 КАС України, касаційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін.

VІI. Судові витрати

52. З огляду на результат касаційного розгляду судові витрати в порядку статті 139 КАС України не розподіляються.

Керуючись пунктом 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 15 січня 2020 року № 460-IX, статтями 341, 343, 349, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції зі змінами, внесеними Законом України від 19 грудня 2019 року № 394-IX, Верховний Суд

п о с т а н о в и в :

1. Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

2. Рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03 грудня 2018 року постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року у цій справі залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий М. І. Смокович

Судді Н. А. Данилевич

Н. В. Шевцова

logo

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст