Нетверезе водіння-не кримінал?!

03.07.2020 | Автор: Шабельніков Андрій Вікторович    Просмотров:  2025
Задать вопрос автору
Присоединяйтесь к нам в социальных сетях: telegram viber youtube
Нетверезе водіння-не кримінал?! - 0_69148900_1593799987_5eff7533a8d80.jpg

02.07.2020 року Президентом України було підписано Закон №720-IX від 17.06.2020 року, яким скасовано кримінальну відповідальність за нетверезе водіння та повернуто адміністративну відповідальність! У Кодексі України про адміністративні правопорушення залишається стаття 130 (Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції), тому виключається стаття 286-1 Кримінального кодексу України з Закону про проступки та вносяться відповідні зміни до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України. Таким чином, кримінальна відповідальність за нетверезе водіння проіснує до дня опублікування підписаного гарантом закону, тобто максимум ще пару тижнів. Наведемо короткий екскурс в історію данного питання.

Згадайте новину: В МВД выступили за введение административного ареста за повторное пьяное вождение

22 листопада 2018 року було прийнято закон № 2617-VIIІ, у якому змінами до Кримінального кодексу України було запроваджено інститут кримінального проступку. Зміни торкнулись як самого поняття діяння, що до якого здійснюється кримінально-правова охорона (ст. 11 КК), так його видів (ст. 12 КК). Відповідно до внесених змін діяння, які раніше відносились до категорії злочинів невеликої тяжкості (ч.2 ст. 12 КК), переведено до категорії кримінальних правопорушень. Також, були внесені системні зміни до Кримінального процесуального кодексу України та низки інших законодавчих актів закон про інститут кримінальних правопорушень. Отже, інститут кримінального проступку встановлює механізм забезпечення швидкого розслідування кримінальних правопорушень невеликої тяжкості та зменшення навантаження на слідчих органів досудового розслідування.

Закон № 2617-VIII повинен був набрати чинності 1 січня 2020 року.

Але у листопаді 2019 року, виявилось, що практично всі органи кримінальної юстиції, у компетенцію яких згідно з чинним кримінальним процесуальним законодавством входить здійснення досудового розслідування щодо діянь, які належать до категорії кримінальних проступків, не готові до здійснення цієї діяльності. Зокрема, не створені відповідні підрозділи дізнання, не підготовлені виконавці, не підготовлені нормативно-правові акти, не сформовані штатні структури тощо.

3 грудня 2019 року Верховною Радою був прийнято Закон України «Про внесення зміни до розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень»» (далі – Закон № 321-IX), яким було відтерміновано набрання чинності Законом № 2617-VIII з 1 січня 2020 на 1 липня 2020 року.

Читайте статтю: Кримінальна відповідальність за керування транспортом в стані сп’яніння: бути чи не бути

Даний проект 3314 розроблено на виконання плану дій Закону про інститут кримінального проступку № 2617-VIII, який набирає чинності
1 липня 2020 року. Це так званий «інститут кримінальних проступків».

Законопроект 3314 вносить зміни у 125 законодавчих актів України, якими пропонується:

— слово «злочин» замінити словами «кримінальне правопорушення»,

— слова «злочин невеликої тяжкості» змінюється словом «проступок»,

— слова «злочин середньої тяжкості» замінюються словами «нетяжкий злочин», що відповідає термінології, яка вживається у законодавстві про кримінальну відповідальність.

Крім того, змінами до деяких статей КК, КПК, ЗУ «Про ДБР» перед словом «слідчий» доповнити словом «дізнавач».

До ДРУГОГО ЧИТАННЯ було подано 162 правки, з них 120 враховано (включаючи враховано частково та редакційно), 42 відхилено.

Основні зміни до другого читання:

  1. У КУпАП залишається стаття 130 (Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції), тому виключається стаття 286-1 КК з Закону про проступки та вносяться відповідні зміни до КК та КПК.
  2. Доповнюються технічними правками статті КК та КПК щодо унормування прав «дізнавачів».
  3. Унормовується діяльність спеціаліста, що буде проводити обстеження та дослідження. Фінансування діяльності спеціаліста за рахунок коштів, які цільовим призначенням виділяються цим установам з Державного бюджету України.
  4. Пропонується створювати групи дізнавачів.
  5. Надається право керівнику органу дізнання здійснювати досудове розслідування кримінальних проступків, користуючись при цьому повноваженнями дізнавача, а також визначати старшого групи дізнавачів, який керуватиме діями інших дізнавачів.
  6. Щодо строків розслідування кримінальних проступків. Залишаємо 72 години, 20 діб та 1 місяць. Але збільшуємо продовження цього строку у виняткових випадках з 1 до 2 місяців.
  7. Вирішено питання щодо зняття показань технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису – лише за згодою.
  8. За рекомендацією Нацполіції, враховано пропозиції щодо змін до Закону «Про судову експертизу» про розширення та уточнення переліку суб’єктів, які проводять судово-експертну діяльність у кримінальному провадженні: територіальні філії державних спеціалізованих установ та експертні установи комунальної власності.
  9. Усуваються всі неузгодженості, що були висловлені Головним науково-експертним управлінням Верховної Ради України. Зокрема, це стосується деяких змін до Виборчого кодексу та Закону України “Про вибори народних депутатів України”.

Виключаються зміни до наступних законів у зв’язку з невідповідністю Конституції:

«Про Конституційний Суд України»

«Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим»

«Про місцеві вибори»

«Про захист суспільної моралі»

«Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв’язку з проведенням антитерористичної операції»

«Про статус депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим»

Виключаються через у зв’язку з приведенням до норм чинного законодавства (зміни 2020)

«Про Державну прикордонну службу України»

«Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»

Виключаються зміни через зобов’язаннями України у міжнародних відносинах

«Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту»

«Про протидію торгівлі людьми»

Доповнюється змінами до законів:

«Про прокуратуру»

«Про режим спільного транзиту та запровадження національної електронної транзитної системи»

Автор новини: Шабельніков Андрій Вікторович

2025
Просмотров
1
Комментариев
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярные статьи
Популярные судебные решения
ЕСПЧ
0