Главная Сервисы для юристов ... Законы Митний кодекс України Стаття 58. Метод визначення митної вартості за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції) Стаття 58. Метод визначення митної вартості за цін...

Стаття 58. Метод визначення митної вартості за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції)

Митний кодекс України (СОДЕРЖАНИЕ) Прочие кодексы
  • 10031

    Просмотров

  • 10031

    Просмотров

  • Добавить в избраное

    1. Метод визначення митної вартості за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, застосовується у разі, якщо:

    1) немає жодних обмежень щодо прав покупця (імпортера) на використання оцінюваних товарів, за винятком тих, що:

    а) встановлюються законом чи запроваджуються органами державної влади в Україні;

    б) обмежують географічний регіон, у якому товари можуть бути перепродані (відчужені повторно);

    в) не впливають значною мірою на вартість товару;

    2) щодо продажу оцінюваних товарів або їх ціни відсутні будь-які умови або застереження, які унеможливлюють визначення вартості цих товарів;

    3) жодна частина виручки від будь-якого подальшого перепродажу, розпорядження або використання товарів покупцем не надійде прямо чи опосередковано продавцеві, якщо тільки не буде зроблено відповідне коригування з урахуванням положень частини десятої цієї статті;

    4) покупець і продавець не пов’язані між собою особи або хоч і пов’язані між собою особи, однак ці відносини не вплинули на ціну товарів.

    2. Метод визначення митної вартості товарів за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються, не застосовується, якщо використані декларантом відомості не підтверджені документально або не визначені кількісно і достовірні та/або відсутня хоча б одна із складових митної вартості, яка є обов’язковою при її обчисленні.

    3. У разі якщо митна вартість не може бути визначена за основним методом, застосовуються другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини першої статті 57 цього Кодексу.

    4. Митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті.

    5. Ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, - це загальна сума всіх платежів, які були здійснені або повинні бути здійснені покупцем оцінюваних товарів продавцю або на користь продавця через третіх осіб та/або на пов’язаних із продавцем осіб для виконання зобов’язань продавця.

    6. Платежі можуть бути здійснені прямо чи опосередковано. Прикладом опосередкованого платежу може бути врегулювання покупцем повністю чи частково боргу продавця.

    7. Платежі необов’язково повинні бути здійснені у вигляді переказу грошей (зокрема, але не виключно). Такі платежі можуть бути здійснені шляхом акредитива, інкасування або за допомогою інших розрахунків (вексель, передача цінних документів тощо).

    8. Термін "ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті" стосується лише ціни оцінюваних товарів. Дивіденди або інші платежі покупця на користь продавця, не пов’язані з оцінюваними товарами, не є частиною митної вартості. Додавання, якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, згідно з цією статтею робляться лише на основі об’єктивних даних, що підтверджуються документально та піддаються обчисленню.

    9. Розрахунки згідно із цією статтею робляться лише на основі об’єктивних даних, що підтверджуються документально та піддаються обчисленню.

    10. При визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додаються такі витрати (складові митної вартості), якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті:

    1) витрати, понесені покупцем:

    а) комісійні та брокерська винагорода, за винятком комісійних за закупівлю, що є платою покупця своєму агентові за надання послуг, пов’язаних із представництвом його інтересів за кордоном для закупівлі оцінюваних товарів;

    б) вартість ящиків тари (контейнерів), в яку упаковано товар, або іншої упаковки, що для митних цілей вважаються єдиним цілим з відповідними товарами;

    в) вартість упаковки або вартість пакувальних матеріалів та робіт, пов’язаних із пакуванням;

    2) належним чином розподілена вартість нижчезазначених товарів та послуг, якщо вони поставляються прямо чи опосередковано покупцем безоплатно або за зниженими цінами для використання у зв’язку з виробництвом та продажем на експорт в Україну оцінюваних товарів, якщо така вартість не включена до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті:

    а) сировини, матеріалів, деталей, напівфабрикатів, комплектувальних виробів тощо, які увійшли до складу оцінюваних товарів;

    б) інструментів, штампів, шаблонів та аналогічних предметів, використаних у процесі виробництва оцінюваних товарів;

    в) матеріалів, витрачених у процесі виробництва оцінюваних товарів (мастильні матеріали, паливо тощо);

    г) інженерних та дослідно-конструкторських робіт, дизайну, художнього оформлення, ескізів та креслень, виконаних за межами України і безпосередньо необхідних для виробництва оцінюваних товарів;

    3) роялті та інші ліцензійні платежі, що стосуються оцінюваних товарів та які покупець повинен сплачувати прямо чи опосередковано як умову продажу оцінюваних товарів, якщо такі платежі не включаються до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті.

    Зазначені платежі можуть включати платежі, які стосуються прав на літературні та художні твори, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, торговельні марки та інші об’єкти права інтелектуальної власності.

    Витрати на право відтворення (тиражування) оцінюваних товарів в Україні не повинні додаватися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари.

    Порядок включення до ціни розрахунку роялті та ліцензійних платежів визначається Кабінетом Міністрів України;

    4) відповідна частина виручки від будь-якого подальшого перепродажу товарів, що оцінюються, їх використання або розпорядження ними на митній території України, яка прямо чи опосередковано йде на користь продавця;

    5) витрати на транспортування оцінюваних товарів до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України;

    6) витрати на навантаження, вивантаження та обробку оцінюваних товарів, пов’язані з їх транспортуванням до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України;

    7) витрати на страхування цих товарів.

    11. При визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, не допускається включення ніяких інших витрат, крім тих, що передбачені у цій статті. До митної вартості не включаються нижчезазначені витрати або кошти за умови виділення їх з ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, що документально підтверджені та які піддаються обчисленню:

    1) плата за будівництво, спорудження, складення, технічне обслуговування або технічну допомогу, здійснені після ввезення імпортних товарів, таких як промислова установка, машини або обладнання;

    2) витрати на транспортування після ввезення;

    3) податки, які справляються в Україні.

    12. Той факт, що продавець і покупець пов’язані між собою особи, сам по собі не може бути підставою для розгляду вартості операції як неприйнятної. У таких випадках необхідно розглянути обставини продажу та прийняти вартість операції за умови, що взаємовідносини покупця і продавця не вплинули на ціну оцінюваних товарів.

    13. За наявності достатніх підстав вважати, що відносини, зазначені у частині дванадцятій цієї статті, вплинули на ціну оцінюваних товарів, митний орган повинен надати декларанту свої письмові обґрунтування, що такий вплив мав місце.

    14. У разі відсутності обґрунтувань з боку митного органу необхідно вважати, що взаємовідносини, зазначені у частині дванадцятій цієї статті, не вплинули на ціну оцінюваних товарів.

    15. Декларант має право відповіді та доказу відсутності впливу взаємозв’язку продавця і покупця на ціну, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари.

    16. Для цілей цього Кодексу особи вважаються пов’язаними між собою у випадках, зазначених у статті 15 Угоди про застосування статті VII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року.

    17. Особи, одна з яких є одноосібним агентом, одноосібним дистриб’ютором чи одноосібним концесіонером іншої, як би це не називалося, вважаються пов’язаними для цілей цього Кодексу, якщо вони підпадають хоча б під один із критеріїв, визначених у статті 15 Угоди про застосування статті VII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року.

    18. При продажу товарів між пов’язаними особами вартість операції береться за основу для визначення митної вартості оцінюваних товарів за першим методом, якщо декларант покаже, що така вартість є близькою до вартості однієї з нижчезазначених операцій, яка здійснювалася одночасно або майже одночасно з операцією з оцінюваними товарами:

    1) вартості операції при продажу непов’язаним покупцям ідентичних або подібних (аналогічних) товарів для експорту в Україну;

    2) митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, визначеної згідно з положеннями статті 62 цього Кодексу;

    3) митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, визначеної згідно з положеннями статті 63 цього Кодексу.

    19. У разі здійснення вищезазначених порівнянь враховується наявна у митного органу або подана декларантом інформація щодо різниці в комерційних рівнях продажу, кількісних показниках, елементах і витратах, зазначених у частині десятій цієї статті, та витратах, які понесені продавцем при продажу, коли продавець і покупець не пов’язані між собою, і не понесені продавцем при продажу, коли продавець і покупець пов’язані між собою.

    20. Порівняння з вартістю операцій, зазначених у пунктах 1-3 частини вісімнадцятої цієї статті, здійснюється за ініціативою декларанта. Вартість цих операцій не може використовуватися замість вартості операцій з оцінюваними товарами.

    21. Використані декларантом відомості повинні бути об’єктивними, піддаватися обчисленню та підтверджуватися документально.

    {Частину двадцять другу статті 58 виключено на підставі Закону № 141-IX від 02.10.2019 }

    23. У випадках, передбачених частиною двадцять другою цієї статті, контроль правильності визначення митної вартості здійснюється виключно після завершення митного оформлення та пропуску товарів через митний кордон України.

    {Стаття 58 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3926-IX від 22.08.2024 }

    Предыдущая

    131/718

    Следующая
    Добавить в избраное

    Коментована стаття визначає порядок та здійснення обліку товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України.

    У ч.1 закріплюється така форма здійснення митного контролю, як облік товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, що являє собою реєстрацію митним органом зазначених товарів і транспортних засобів з метою здійснення їх митного контролю. Митний контроль здійснюється шляхом ведення різноманітних журналів, реєстраційних книг, де фіксується інформація про облік товарів та транспортних засобів. Форма і порядок заповнення цих документів затверджується Державною митною службою України.

    Ч.2 коментованої статті детально регламентує порядок обліку товарів, які переміщуються через митний кордон України трубопровідним транспортом (газ, нафта та ін.) та лініями електропередачі.

    Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про митний контроль та митне оформлення природного газу, нафти, нафтопродуктів, етилену і аміаку, що переміщуються через митний кордон України трубопровідним транспортом" від 17.12.2003 р. №1958, переміщення газу, нафти трубопровідним транспортом через митний кордон України здійснюється на підставі оформленої митним органом тимчасової декларації, періодичної митної декларації або зареєстрованої ним вантажної митної декларації. Суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності, що здійснюють експортно-імпортні операції з газом, нафтою або переміщують його транзитом через територію України, декларують газ у Центральній енергетичній митниці або за її погодженням в інших митних органах. Газ (нафта), що переміщується через митний кордон України, перебуває під митним контролем: під час увезення - з моменту його фактичного ввезення на митну територію України до моменту здійснення в повному обсязі митного оформлення; під час вивезення - з моменту подання для оформлення документів до моменту здійснення в повному обсязі митного оформлення відповідно до обраного митного режиму і вивезення газу за межі країни; під час транзиту - з моменту його фактичного ввезення на митну територію України до моменту здійснення в повному обсязі митного оформлення та вивезення газу за межі країни.

    Контроль за відповідністю зазначених у документах відомостей про газ (нафту), що переміщується через митний кордон України, його фактичному обсягу та якості здійснюється митним органом шляхом звіряння цих відомостей з документами, на підставі яких проведено фактичний контроль, а також іншими шляхами, передбаченими МК та законами України з питань митної справи. Контроль за обсягом газу (нафти), що переміщується через митний кордон України трубопровідним транспортом, здійснюється посадовими особами митних органів, у зоні діяльності яких розташовано пункти приймання-передачі газу (нафти), шляхом перевірки відповідності показань газовимірювальних приладів обсягу та якості газу даним, зазначеним в актах приймання-передачі газу перевізниками, сертифікатах (паспортах) якості газу, з проставленням відбитка штампа "під митним контролем" на цих документах.

    Відповідно до зазначеної постанови фактичний контроль здійснюється митними органами шляхом перевірки:

    а) актів приймання-передачі газу перевізниками, підписаних у пунктах приймання-передачі газу, розташованих на митній території України, сертифікатів (паспортів) якості газу, нафти, звітів про рух газу та нафти в підземних сховищах, які подаються перевізниками наступного дня після підписання;

    б) актів приймання-передачі газу, нафти перевізниками, підписаних у пунктах приймання-передачі газу, розташованих за межами митної території України, та сертифікатів (паспортів) якості газу, які подаються перевізниками не пізніше 12 числа місяця, що настає за звітним;

    в) актів приймання-передачі газу, підписаних сторонами договору (контракту) про зберігання газу та нафти в підземних сховищах і українським перевізником, які подаються перевізником наступного дня після підписання;

    г) реєстрів обсягів газу, що зберігається в підземних сховищах, які подаються перевізниками наступного дня після підписання загального акта приймання-передачі газу перевізниками;

    г) копій загального акта приймання-передачі газу перевізниками та технічного акта приймання-передачі газу, нафти, які подаються перевізниками не пізніше 15 числа місяця, що настає за звітним (оригінали актів подаються не пізніше 20 числа). Крім того, постановою Кабінету Міністрів України "Про митний контроль та митне оформлення природного газу, нафти, нафтопродуктів, етилену і аміаку, що переміщуються через митний кордон України трубопровідним транспортом" від 17.12.2003 р. №1958, встановлюється перелік документів, які подаються для митного оформлення газу чи нафти.

    Відповідно до Інструкції про порядок здійснення митного контролю за переміщенням електроенергії через митний кордон України, затвердженої наказом Державної митної служби України і Міністерством палива та енергетики України від 12.07.2002 р. №371/413, встановлюється єдиний порядок митного контролю за фактичним переміщенням електроенергії через митний кордон України лініями електропередачі. Митний контроль за фактичним переміщенням електроенергії через митний кордон України здійснюється посадовими особами митних органів разом з відповідальними представниками енергетичних об'єктів шляхом зняття та реєстрації показників з метрологічно атестованих і опломбованих лічильників електроенергії та перевірки документів обліку й звітності. Переліки об'єктів, на яких здійснюється митний контроль за переміщенням електроенергії через митний кордон України, доводяться митним органам наказами Держмитслужби України за погодженням з Мінпаливенерго України. Відповідальність за зняття показань з лічильників електроенергії, що переміщується через митний кордон України, покладається на керівництво енергетичних об'єктів, на яких установлені ці лічильники. Акт про реєстрацію показників лічильників електроенергії, що переміщується через митний кордон України, складається в чотирьох примірниках. Кожен з примірників цього акта посадова особа митного органу завіряє своїм підписом та відтиском ОНП. Перший примірник такого акта, складеного на енергетичному об'єкті, зберігається на цьому об'єкті або в підрозділі електростанції якщо на цьому об'єкті відсутній постійний черговий персонал. Інші примірники акта передаються: відповідній ЕС; посадовій особі митного органу; Центральній енергетичній митниці.

    Митне забезпечення (пломби митного органу) накладається в присутності відповідальних осіб ЕС та енергетичних об'єктів на прилади розрахункового (комерційного) обліку електроенергії згідно з Інструкцією про порядок комерційного обліку електричної енергії. Митні забезпечення можуть замінюватися тільки тими митними органами, які їх наклали.

    Зняття митного забезпечення посадовою особою митного органу здійснюється присутності відповідальних осіб ЕС та енергетичного об'єкта з оформленням завітного акта в трьох примірниках перший примірник якого зберігається в митному органі, другий - на енергетичному об'єкті або в підрозділі ЕС, якому він підпорядкований, якщо на цьому об'єкті відсутній постійний черговий персонал, третій - у відповідній ЕС.

    Порядок здійснення митного контролю товарів та інших предметів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон у міжнародних поштових та експрес - відправленнях регламентується МК та інструкцію з організації митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень, що переміщуються(пересилаються) через митний кордон України, яка затверджена наказом Держмитслужби України №728 від 03.09.2007 р.

    Відповідно до ч.З коментованої статті Державна митна служба України встановлює форми документів для здійснення обліку товарів та транспортних засобів. До таких документів належать: акт про реєстрацію показників лічильників електроенергії, що переміщується через митний кордон України, журнал реєстрації актів про реєстрацію показників лічильників електроенергії, що переміщується через митний кордон України, акт про обсяги електроенергії, що переміщується через митний кордон України, акт про накладення пломб митного органу на лічильники електроенергії, акт про зняття пломб митного органу.

    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст

    Приймаємо до оплати