Главная Блог ... Консультации от юристов Ліквідація ФОП. Інструкція від юриста.

Ліквідація ФОП. Інструкція від юриста.

  • Автор: 

    Ares-Dis

  • 15

  • 0

  • 23533

Отключить рекламу
 - tn1_0_70925800_1587670833_5ea1ef31ad2f9.jpg

До юристів досить часто звертаються з різноманітними питаннями щодо ліквідації фізичної особи-підприємця (далі – ФОП). Тому, щоб відповісти на більшість ваших запитань, пропонуємо покрокову інструкцію ліквідації ФОП.

1. Подача документів реєстратору для скасування запису в Єдиному державному реєстрі.

Відповідно до ч.4 ст.18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» для державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця необхідно подати заяву про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням.

Форма заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця (форма 12) затверджена Наказом Мінюсту «Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 18.11.2016 № 3268/5 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1500-16.

Документи, можуть подаватись реєстратору в паперовому вигляді особисто або через представника, повноваження якого підтверджуються нотаріально посвідченою довіреністю.

Також можна надіслати документи в електронному вигляді. Для цього потрібно подати заяву до Єдиного державного веб-порталу електронних послуг «Портал Дія»(зареєструватись, авторизуватись та заповнити онлайн-форму на отримання послуги). Подання документів в електронному вигляді можливе лише за наявності електронного цифрового підпису.

Підписану заяву буде автоматично надіслано до реєстратора, інформацію про закриття буде також надіслано до податкової служби. Статус заяви можна перевірити у кабінеті громадянина. Повідомлення про закриття ФОПа з’явиться у кабінеті та буде відправлено електронною поштою.

2. Подання ліквідаційної звітності та сплата податкових зобов’язань.

Хоч на даному етапі вже і внесено запис про припинення ФОП до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, проте ваші зобов’язання підприємця не припиняються. Вам необхідносплатити податки й надати податкову звітність. Залежно від вашої системи оподаткування умови подання звітності й вимоги будуть дещо відрізнятися.

Якщо ви працювали за спрощеною системою оподаткування, ви маєте сплатити єдиний податок за місяць, у якому закрили ФОП, або за квартал, якщо були у 3-й групі єдиного податку. Після сплати треба подати декларацію платника єдиного податку за квартал, у якому було закрито ФОП (наприклад, якщо ви припинили діяльність ФОПа у травні, слід подати декларацію за 2-й квартал). Відповідно до п.49.18.5 ст.49 Податкового кодексу України (далі – ПК України) подати декларацію можна протягом 40-ка днів після закінчення кварталу. Це можна зробити онлайн в кабінеті платника, перейшовши за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/login.

Якщо ви працювали за загальною системою оподаткування, то відповідно до п.177.11 ст.177 ПК України ви маєте подати ліквідаційну звітність про майновий стан і доходи протягом 30-ти днів після закриття ФОПу (з дня внесення запису до ЄДР про припинення ФОП). Ця звітність подається за період з початку року до дня, коли ви закрили ФОП. Протягом 10-ти днів після подання звітності ви маєте сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.

Незалежно від вашої системи оподаткування ви маєте сплатити Єдиний соціальний внесок за місяць, у якому закрили ФОП і протягом 30-ти днів подати ліквідаційну звітність з єдиним соціальним внеском. Відповідно до п.8 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця її останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зняття з обліку ЄСВ здійснюється податковими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, платників єдиного внеску – фізичних осіб – підприємців, – на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку.

Одна з підстав, для проведення документальної позапланової перевірки, цеприпинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, що передбачена в п.78.1.7 ст.78 ПК України.

На підставі такої перевірки органи ДФС можуть нарахувати вам недоїмку або штраф. Відповідно до пункту 5 розділу 6 Наказу Міністерства Фінансів від 20.04.2015 №449 «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платник (ФОП) зобов’язаний сплатити борг протягом 10 днів з дня одержання вимоги.

Якщо ви зареєстровані платником єдиного податку, то відповідно п.299.10 ст.299 ПК України таку реєстрацію слід анулювати шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення.

3. Закриття рахунків в банку

У разі, якщо ви володієте підприємницьким банківським рахунком, вам необхідно його закрити. На практиці, ФОП самостійно закриває свої рахунки в банку, проте якщо ви цього не зробите, органи ДФС знімаючи вас з обліку, повідомлять банк про припинення здійснення вами підприємницької діяльності.

Слід зазначити, що якщо ви здійснюєте підприємницьку діяльність, яка потребує спеціального дозволу – ліцензії, наприклад продаж алкоголю чи тютюнових виробів, то таку ліцензію слід анулювати.

Досить часто існують випадки, коли ФОП вже ліквідований, а кредитору потрібно звернутись до суду з позовом про стягнення заборгованості з ФОПа. Утакому випадку, слід звертатись до господарського суду, а не до цивільного. Такий висновок зробила Велика Палата в Постанові від 09.10.2019 у справі №127/23144/18. З даною Постановою можна ознайомитись за посиланням http://reyestr.court.gov.ua/Review/84911267.

Отже, закриття ФОП це досить довготривалий та складний процес, який вимагає певної «паперової тяганини». Проте, щоб спростити даний процес, ви можете подавати документи через Єдиний державний веб-портал електронних послуг «Портал Дія» або звернутись за допомогою до кваліфікованих юристів.

Автор консультації: HolGroup

  • 23533

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 23533

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные консультации

    Смотреть все консультации
    Смотреть все консультации
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст