02.01.2017 | Автор:
Присоединяйтесь к нам в социальных сетях: telegram viber youtube

Хто відповідальний за вчасну перевірку лічильників на воду?

З необхідністю періодичної повірки лічильника на воду стикаються всі власники квартир і будинків, які користуються централізованим водопостачанням та водовідведенням. Й інколи виникають ситуації, коли РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал» намагається зробити винним у невчасній повірці споживача послуг. При цьому, виходить, що, якщо споживачу невчасно провели повірку, то йому доведеться заплатити за водопостачання і водовідведення не по лічильнику, а по встановленим державою нормам споживання води.

І, на практиці, може так статися, що по встановленим державою нормам споживання ви маєте заплатити всі 200 грн., а коли б платили за фактично використану воду, то ця сума виявилася б в три, а то і чотири рази меншою.

Мені, мешканцю смт. Квасилів, підприємство «Рівнеоблводоканал» через невчасне проведення повірки лічильника (мало бути 1 березня 2015 року, а було проведене лише 24 червня 2015 року) виставило рахунки, за якими я мав би за період з 1 квітня по 23 червня включно заплатити по нормам споживання та прогнозованим монополістом показам лічильника. Не погодившись з такими діями нашого комунального монополіста, я вирішив звернутися до суду.

Результат пошуку зображень за запитом " перевірку лічильників на воду"

Вспомните новость: Налог на роскошь: Сколько стоит принятие душа по новым тарифам

11 квітня 2016 року Рівненський міський суд своїм рішенням у справі №569/13182/15-ц задовольнив мій позов до РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал». Серед іншого, суд зобов’язав комунальне підприємство здійснити мені перерахунок оплати за послуги з водопостачання та водовідведення по особовому рахунку з нарахування по нормам на нарахування за показниками лічильника, виходячи із об’ємів фактично використаної води.

У цьому своєму рішенні міський суд чітко вказав, що «…законодавство у сфері житлово-комунальних послуг не передбачає відповідальності споживача за прострочення проведення повірки засобів вимірювальної техніки. Обов’язок контролювати міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж, покладається на виконавця послуг…».

Тому, якщо ви опинилися в подібній ситуації, то можете цілком справедливо звернутися до комунального підприємства з вимогою добровільно провести перерахунок. Якщо РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал» відмовиться це зробити, то варто звертатися до суду за захистом своїх прав.

У таких випадках раджу звертати увагу, зокрема, на такі норми чинного законодавства:

Відповідно до абзацу 2 частини 4 статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, покладається на суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. А згідно з підпунктом 4 пункту 32 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення виконавець зобов’язаний контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж.

Аналізуйте судовий акт: Перерахунок споживачу оплати за послуги з водопостачання та водовідведення через суд та змушення КП надання інформації про витрати включені в тариф за період часу ( Рівненський міський суд Рівненської області від 11 квітня 2016р.)

  Результат пошуку зображень за запитом " перевірку лічильників на воду"

Интервью: Если человек установил в квартире бойлер и не пользуется услугой централизованной подачи горячей воды, тогда ему следует от нее официально отказаться

При цьому, комунальне підприємство не має права зобов’язувати особу платити по нормам, якщо в неї в житлі встановлений справний лічильник, що підтверджується повіркою. А «Рівнеоблводоканал» за період, коли використовувався неповірений лічильник, має провести перерахунок здійснених нарахувань із нарахування по нормам на нарахування за показниками лічильника, виходячи з об’ємів фактично використаної води.

Таким чином, споживачі-власники лічильників води, які було повірено невчасно, можуть не переживати, що їм треба буде двічі платити за одні й ті ж послуги чи платити за більшу кількість води, аніж вони реально використали.

Чи повинні споживачі платити за повірку лічильників?

Нещодавно в ЗМІ масово поширювалася інформація про те, що відтепер повірка лічильників для споживачів буде безкоштовною. В таких повідомленнях було посилання на слова заступника міністра економічного розвитку і торгівлі Максима Нефьодова в мережі Facebook. Він, зокрема, зазначив, що 1 січня 2016 року вступив у дію Закон «Про метрологію та метрологічну діяльність», відповідно до якого плата за обслуговування лічильників вже включена в тариф, тому додатково платити нічого не потрібно буде.

Чи насправді це так?

Проблема з тим, що за повірку лічильників, у першу чергу холодної води, з людей брали плату, існувала давно. Полягала вона в тому, що хоч закон і вимагав її проведення за рахунок підприємств-надавачів послуг, однак монополісти вперто ігнорували його вимоги.

Але формально повірка лічильників в Україні є безкоштовною ще з 1 січня 2005 року. Зокрема, тоді набув чинності Закон №1765-IV від 15.06.2004 року, яким передбачалося, що повірка має проводитися за рахунок підприємств та організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. І з цієї дати до 1 січня 2016 року діяла частина 3 статті 28 Закону «Про метрологію та метрологічну діяльність».

У ній зазначалося, що порядок подання фізичними особами, що не є суб’єктами підприємницької діяльності, – власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов’язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств та організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Результат пошуку зображень за запитом "перевірку лічильників на воду"

Згадайте новину: Як навчитися економити на опаленні та не замерзнути взимку?

Що ж, власне, змінилося зі вступом у дію нового закону?

На мою думку, для споживачів нічого суттєво не змінилося. Редакція частини 4 статті 17 Закону «Про метрологію та метрологічну діяльність» з 1 січня 2016 року передбачає для людей все те ж, що і передбачала частина 3 статті 28 однойменного Закону 11 років тому. Так, у ній вказується, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. Але чи будуть цю статтю виконувати монополісти, то це ще питання!

Стосовно ж слів замміністра про включення вартості повірки в тариф, то, наприклад, затверджений Постановою Кабміну №869 від 01.06.2011 р. Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення і раніше (з 24.10.2014 р.) містив положення про необхідність включення до складу витрат на збут послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення витрат на проведення планових періодичних повірок, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку холодної води, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, розпломбування та опломбування, а також витрати на формування обмінного фонду квартирних засобів обліку холодної води. Тобто, комунальники вже давно мали б включити відповідні витрати в тариф і не брати окремо плати з людей.

Отже, чи надалі комунальні монополісти братимуть зі споживачів плату за повірку лічильників, залежатиме від того, чи включено в тарифи з надання таких комунальних послуг вартість повірки. Якщо так, то брати з людей плату за повірку вони не повинні. Якщо ж ні, то є ймовірність, що і надалі це робитимуть.

В будь-якому випадку, якщо хтось буде незгідний з безпідставним вимаганням оплати за повірку лічильників, то вправі оскаржити такі дії в суді та вимагати повернення коштів і відшкодування моральної шкоди та судових витрат.

Автор консультації: адвокат Микола Глотов

Джерело: Глотов

16
Нравится
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярні судові рішення
Название события
Загрузка основного изображения
Выбрать изображение
Текст описание события: