Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 09.09.2018 року у справі №826/3985/17 Ухвала КАС ВП від 09.09.2018 року у справі №826/39...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":



УХВАЛА

24 березня 2021 року

м. Київ

справа № 826/3985/17

адміністративне провадження № К/9901/9111/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Стрелець Т. Г.,

суддів: Стеценка С. Г., Тацій Л. В.,

перевіривши касаційну скаргу Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру України на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 листопада 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 02 лютого 2021 року по справі № 826/3985/17 за адміністративним позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру України про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов'язання вчинити дії,

УСТАНОВИЛ:

Як вбачається з касаційної скарги та відомостей Єдиного Державного реєстру судових рішень позивачі звернулися до суду із позовом, у якому просили:

- визнати, що відповідач порушив конституційні права позивачів на отримання обґрунтованої відповіді (достовірної і повної інформації), які гарантовані статтями 32, 34 і 40 Конституції України і статтею 8 Конвенції;

- визнати, що відповідач не діяв обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, оскільки не вчинив дій щодо перевірки земельно-кадастрових документів земельних ділянок позивачів згідно інформації, представленої у їх заявах №01/06 від 24.06.2016 і №02/08 від
07.08.2016, та надав неповну і суперечливу інформацію;

- визнати, що тривалі протиправні дії структурних підрозділів і керівництва відповідача, які унеможливлюють позивачам мирне володіння і розпорядження своєю землею, мають ознаки їх дискримінації за майновим станом, що є порушенням їх прав і свобод, гарантованих статтею 24 Конституції України, статтею 14 Конвенції і статтею 1 Протоколу №12 до Конвенції;

- встановити чинність:

державного акта на земельну ділянку площею 0,1000 га з кадастровим номером 4610137200:06:002:0001, надану для обслуговування житлового будинку (власники гр. ОСОБА_1, гр. ОСОБА_2), зареєстрованого 17.05.2005 у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №01:05:438:00939;

державного акта на земельну ділянку площею 0,1123 га з кадастровим номером 4610137200:06:002:0003, надану для ведення садівництва (власник гр. ОСОБА_1), зареєстрованого 15.01.2003 у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №1147;

державного акта на земельну ділянку площею 0,1124 га з кадастровим номером 4610137200:06:002:0009 надану для ведення садівництва (власник гр. ОСОБА_2), зареєстрованого 09.09.2004 у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №01:04:438:00852;

- зобов'язати відповідача провести перевірку (з використанням незалежного структурного підрозділу) наявних у Відділі Держгеокадастру у міста Львові земельно-кадастрових документів земельних ділянок, що розташовані в межах АДРЕСА_1, за результатами якої:

підтвердити або обґрунтовано заперечити наявність документів (Державних актів, Поземельних книг тощо; зареєстрованих або не зареєстрованих у Державному земельному кадастрі) щодо земельної ділянки/ділянок з адресою місцезнаходження АДРЕСА_1, координати якої/яких відрізняються від координат земельних ділянок з кадастровими номерами 4610137200:06:002:0001,4610137200:06:002:0002,4610137200:06:002:0003,4610137200:06:002:0004,4610137200:06:002:0009, земельно-кадастрові дані яких представлені у листі відповідача №К0-3717/0-0.21-2690/6-16 від 20.07.2016 та відповідають державним актам, додаткам (14-17,19,22);

підтвердити або обґрунтовано заперечити наявність документів (Державних актів, Поземельних книг тощо; зареєстрованих або не зареєстрованих у Державному земельному кадастрі) щодо земельної ділянки/ділянок з адресою місцезнаходження АДРЕСА_1, координати якої/яких накладаються або співпадають з координатами земельних ділянок з кадастровими номерами 4610137200:06:002:0001,undefined,4610137200:06:002:0003,undefined,4610137200:06:002:0009, адресою місцезнаходження яких є АДРЕСА_1;

результати перевірки з відповідним обґрунтуванням (зазначенням підстав реєстрації і наданням копій відповідних документів у випадку виявлення ділянок із вказаними ознаками) вислати позивачам рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року закрито провадження в частині позовних вимог про встановлення чинності: державного акта на земельну ділянку площею 0,1000 га з кадастровим номером undefined, надану для обслуговування житлового будинку (власники гр. ОСОБА_1, гр. ОСОБА_2), зареєстрованого 17.05.2005 у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №01:05:438:00939; державного акта на земельну ділянку площею 0,1123 га з кадастровим номером undefined, надану для ведення садівництва (власник гр. ОСОБА_1), зареєстрованого 15.01.2003 року у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 1147; державного акта на земельну ділянку площею 0,1124 га з кадастровим номером undefined надану для ведення садівництва (власник гр. ОСОБА_2), зареєстрованого 09.09.2004 у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №01:04:438:00852.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2018 року, позов задоволено частково:

- визнано протиправними дії Держгеокадастру, які виразилися у наданні неповної відповіді на заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_2 від 24.06.2016 №01/06,07.08.2016 №02/08 та від 19.09.2016 №01/09;

- зобов'язано Держгеокадастр повторно розглянути заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_2 від
24.06.2016 №01/06,07.08.2016 №02/08 та від 19.09.2016 №01/09 та надати на них обґрунтовані та повні відповіді з урахуванням висновків суду; в іншій частині адміністративного позову відмовлено.

На виконання рішення Окружним адміністративним судом міста Києва 25 вересня 2019 року позивачам видано виконавчі листи.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 листопада 2019 року:

- визнано протиправними дії Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру України щодо невиконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року у справі №826/3985/17;

- повідомлено Держегеокадастр про необхідність вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону, а саме виконати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року;

- зобов'язано Держегеокадастр повідомити Окружний адміністративний суд міста Києва про вжиті заходи у 10-денний термін з дня набрання даною ухвалою законної сили; встановлено строк у десять днів з дня набрання даною ухвалою законної сили для подання звіту про виконання рішення; попереджено Держегеокадастр про можливість застосування заходів, передбачених частиною 2 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 березня 2020 року, залишеною без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 12 травня 2020 року:

- визнано звіт Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру України щодо виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року у справі №826/3985/17 таким, що не підтверджує його виконання;

- накладено на керівника Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру України - ОСОБА_3 штраф у розмірі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме 42 040 грн за наслідками розгляду звіту про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року у справі №826/3985/17;

- встановлено відповідачу строк в один місяць з дня набрання даною ухвалою законної сили для подання звіту про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року у справі №826/3985/17.

Відповідачем 10 серпня 2020 року подано до суду звіт про виконання судового рішення, до якого долучено копію протоколу засідання робочої групи по підготовці відповідей на виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року у справі №826/3985/17.

Також, до суду першої інстанції надійшла заява, у якій позивачі просять:

- визнати, що Держегеокадастром не виконано рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року у справі № 826/3985/17 щодо надання обґрунтованих і повних відповідей на їх заяви від 24.06.2016 № 01/06,07.08.2016 № 02/08 та від 19.09.2016 № 01/09;

- визнати звіт Держегеокадастру від 31.07.2020 №31-28-0.17-7463/2-20 "Про виконання рішення", який базується на протоколі від 22.07.2020 засідання робочої групи по підготовці відповідей на виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року у справі № 826/3985/17, таким, що не підлягає виконанню;

- встановити відповідачу новий строк для подання звіту про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року у справі №826/3985/17;

- накласти на керівника Держегеокадастру штраф у розмірі сорока прожиткових мінімумів для працездатних осіб за тривале ухилення суб'єкта владних повноважень від виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року у справі №826/3985/17.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 листопада 2020 року, яка залишена без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 02 лютого 2021 року заяву ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про невиконання відповідачем судового рішення та застосування заходів в порядку судового контролю задоволено частково.

Визнано звіт Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру України щодо виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року у справі №826/3985/17 таким, що не підтверджує його виконання.

Накладено на керівника Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру України - Лещенка Романа Миколайовича (АДРЕСА_2; реєстраційний номер облікової картки платника податків не відомий) штраф у розмірі 84 080,00 грн. (42 040,00 х 2) за наслідками розгляду звіту про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 серпня 2020 року у справі №826/3985/17.

Половину штрафу у розмірі 42 040,00 грн. стягнуто на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_3; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) та ОСОБА_2 (АДРЕСА_3; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2), іншу половину у розмірі 42 040,00 грн. - на користь Державного бюджету України (отримувач коштів - УК у Печер. р-ні/Печерс. р-н/21081100, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38004897, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA528999980000031116106026007, код класифікації доходів бюджету: 21081100).

Встановлено Державній службі з питань геодезії, картографії та кадастру України строк в один місяць з дня набрання даною ухвалою законної сили для подання звіту про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року у справі №826/3985/17.

Попереджено керівника Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру України - Лещенка Романа Миколайовича про те, що за правилами частини 6 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України з наступного дня після набрання ухвалою законної сили на суму заборгованості без додаткового рішення суду нараховується пеня у розмірі трьох відсотків річних з урахуванням індексу інфляції.

Попереджено керівника Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру України - Лещенка Романа Миколайовича про те, що відповідно до частини 7 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України сплата штрафу не звільняє від обов'язку виконати рішення суду і подати звіт про його виконання.

Повторне невиконання цього обов'язку тягне за собою застосування наслідків, установлених частинами першою і другою цієї статті, але розмір нового штрафу при цьому збільшується на суму штрафу, який було або мало бути сплачено за попередньою ухвалою.

15 березня 2021 року до Верховного Суду, як суду касаційної інстанції в адміністративних справах, надійшла касаційна скарга в якій позивачі просять суд скасувати ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 листопада 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 02 лютого 2021 року по справі № 826/3985/17 та прийняти нове судове рішення, яким прийняти звіт Держгеокадастру про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2018 року у справі № 826/3985/17.

Відповідно до статті 129 Конституції України до основних засад судочинства належить забезпечення апеляційного перегляду справи. Касаційне оскарження судового рішення допускається лише у визначених законом випадках.

Із зазначеною правовою нормою кореспондуються пункт 7 частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), який відносить до основних засад (принципів) адміністративного судочинства забезпечення права на касаційне оскарження судового рішення у випадках, визначених законом, а також КАС України, якою визначено право, зокрема, учасників справи на касаційне оскарження судового рішення у визначених законом випадках.

За приписами частини 2 статті 328 КАС України у касаційному порядку можуть бути оскаржені ухвали суду першої інстанції після їх перегляду в апеляційному порядку, а саме: про забезпечення позову, заміну заходу забезпечення позову, про повернення заяви позивачеві, про відмову у відкритті провадження у справі, про залишення позову (заяви) без розгляду, про закриття провадження у справі, про відмову у відкритті провадження про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами, про відмову в задоволенні заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами, про заміни сторони у справі (процесуальне правонаступництво) або сторони виконавчого провадження.

Суд звертає увагу, що ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 листопада 2020 року прийнята за результатами розгляду заяви позивача поданої на підставі статті 382 КАС України.

Частиною 1 статті 382 КАС України встановлено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Тобто ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 листопада 2020 року є по суті ухвалою щодо розгляду заяви позивачів, яка стосується процесуального питання, пов'язаного з виконанням судового рішення в адміністративній справі № 826/3985/17. Разом з цим, така ухвала не підлягає касаційному оскарженню.

Згідно частини 2 статті 328, пункту 1 частини 1 статті 333, Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.

З огляду на наведене, колегія суддів вважає, що у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру України на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 листопада 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 02 лютого 2021 року по справі № 826/3985/17 слід відмовити.

Керуючись статтею 328, пунктом 1 частини 1 статті 333 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру України на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 листопада 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 02 лютого 2021 року по справі № 826/3985/17.

Копію цієї ухвали разом з касаційною скаргою та доданими до неї матеріалами направити особі, яка її подала.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Т. Г. Стрелець

Судді С. Г. Стеценко

Л. В. Тацій
logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст