Головна Юридичний світ ... Шаблони Скарга в захист прав споживачів

Скарга в захист прав споживачів

  • 114

    Переглядів

  • 114

    Переглядів

  • Додати в обране

    Для чого потрібна скарга?

    Скарга потрібна для того, щоб:

    • відновити порушені права споживача;
    • вимагати компенсації за завдані збитки;
    • змусити продавця, виконавця або виробника виконати свої обов’язки.

    За яких умов її складають?

    Скаргу можна подати, коли:

    • товар (послуга) не відповідає укладеному договору або державним стандартам;
    • порушені гарантійні умови;
    • права споживача були порушені іншим чином.

    Хто виступає сторонами в документі?

    Скаржник (споживач, який вважає, що його права порушені).

    Відповідач (продавець, виробник або виконавець послуг).

    Вимоги до оформлення:

    • Найменування органу, до якого подається скарга.
    • Дані про скаржника (П.І.Б., адреса, телефон).
    • Дані про відповідача (найменування компанії, адреса, телефон тощо).
    • Опис ситуації, яка стала причиною скарги, з вказівкою на конкретні факти і обставини.
    • Список додатків (якщо є).
    • Вимоги скаржника до відповідача.
    • Підпис скаржника та дата.

    Хто і як його складає?

    Скаргу складає сам споживач або його представник. Рекомендується користуватися послугами юриста або адвоката для складання правильної і аргументованої скарги.

    При поданні скарги важливо мати на увазі, що існують певні терміни подачі, які встановлені законодавством. Тому важливо не пропустити ці терміни та звертатися до відповідних органів у встановлений час.

    Приклади

    Шаблон Скарги в захист прав споживачів


    До:

    [Найменування органу або організації, наприклад, “Департамент захисту прав споживачів м. Києва”]


    Від:

    [Прізвище, ім’я, по батькові скаржника]

    [Адреса проживання]

    [Контактний телефон]

    [Електронна адреса (якщо є)]


    СКАРГА

    на порушення прав споживача


    Відповідно до Закону України “Про захист прав споживачів” та інших нормативно-правових актів, я, [Прізвище, ім’я, по батькові], виступаючи в якості споживача, вважаю за необхідне подати скаргу на порушення моїх прав.


      Вимоги:

      На підставі вищезазначеного, прошу:

      1. [Конкретна вимога, наприклад: “Провести безоплатний ремонт смартфона або замінити його на новий.”]
      2. [Інші вимоги за потреби.]

      Дата: [дата подання скарги]

      Підпис: [підпис скаржника]

      СКАРГА

      в захист прав споживачів

      до

      Голови територіального органу Державної служби України з питань захисту прав споживачів

      від

      (ПІБ, адреса, контактні дані)

      Я, (ПІБ), 20 (число) року народження, (місце народження), громадянин України, проживаю за адресою: (адреса), ідентифікаційний номер (ІПН): (ІПН), повідомляю про порушення моїх прав споживача.

      20 (число) року, я придбав/ла у (назва продавця) (найменування товару/послуги) за (ціна).

      (Опис порушення прав споживача).

      Вважаю, що дії (назва продавця) є незаконними, оскільки:

      • (вказати підстави незаконності дій продавця).

      На підставі викладеного, прошу:

      • Прийняти дану скаргу до розгляду.
      • Розслідувати скаргу.
      • Прийняти відповідні заходи щодо (назва продавця).

      Додатково додається:

      • (перелік документів, які підтверджують порушення прав споживача).

      Дата

      (Підпис)

      Приклад заповнення

      СКАРГА

      в захист прав споживачів

      до

      Голови територіального органу Державної служби України з питань захисту прав споживачів у Київській області

      від

      Петрова Івана Івановича, 20 січня 1970 року народження, жителя міста Києва, вулиці Вокзальної, 10, квартира 20, ідентифікаційний номер 1234567890

      Я, Петров Іван Іванович, повідомляю про порушення моїх прав споживача.

      20 липня 2023 року, я придбав у магазині “Епіцентр” (м. Київ, вул. Вокзальна, 10) диван за ціною 10000 грн.

      При доставці дивана я виявив, що він має дефекти: (перелік дефектів).

      Я звернувся до магазину “Епіцентр” з вимогою про повернення грошей або заміну дивана на новий. Однак, магазин відмовився задовольнити мою вимогу.

      Вважаю, що дії магазину “Епіцентр” є незаконними, оскільки:

      • магазин не виконав вимоги Закону України “Про захист прав споживачів”, згідно з яким продавець зобов’язаний продати споживачу товар, який відповідає вимогам якості.

      На підставі викладеного, прошу:

      • Прийняти дану скаргу до розгляду.
      • Розслідувати скаргу.
      • Прийняти відповідні заходи щодо магазину “Епіцентр”.

      Додатково додається:

      • Копія договору купівлі-продажу дивана;
      • Акт прийому-передачі дивана з дефектами;
      • Фотографії дефектів дивана.

      Дата

      (Підпис)

      Важливі моменти при складанні скарги в захист прав споживачів:

      • Скаргу необхідно подати до територіального органу Державної служби України з питань захисту прав споживачів в області, в якому розташований офіс продавця, який порушив права споживача, протягом шести місяців з дня виявлення порушення.
      • У скарзі необхідно вказати всі обставини порушення прав споживача.
      • До скарги необхідно додати всі документи, які підтверджують порушення прав споживача.

      Державна служба України з питань захисту прав споживачів розгляне скаргу протягом 30 днів з дня її надходження. У разі задоволення скарги Державна служба України з питань захисту прав споживачів прийме рішення про усунення порушення прав споживача та відшкодування споживачеві збитків.

      Шаблон Скарги в захист прав споживачів (заміна товару протягом 14 днів у разі його невикористання)

      Ця скарга подається:

      [ПІБ споживача] (далі – “Споживач”),

      [Адреса]

      [Номер телефону]

      до:

      [Назва продавця] (далі – “Продавець”),

      [Адреса]

      1. Обставини справи

      [Дата] я придбав(ла) у Продавця товар [Назва товару].

      [Дата] я звернувся(лась) до Продавця з вимогою замінити товар на аналогічний, адже він не задовольнив мене за [вкажіть причину, наприклад, “формою, габаритами, кольором”].

      Продавець відмовився(лась) задовольнити мою вимогу.

      2. Вимоги

      На підставі вищевикладеного, прошу:

      • Замінити товар [Назва товару] на аналогічний.
      • Відшкодувати мені витрати, пов’язані з поданням цієї скарги.

      3. Додатки

      • Копія чека про купівлю товару.
      • Копія гарантійного талона (якщо є).

      4. Підпис

      [Дата]

      [Підпис]

      [ПІБ споживача]

      Приклади заповнення:

      1. Обставини справи:

      • “[Дата]” – замініть на дату, коли ви купили товар.
      • “[Назва товару]” – замініть на назву товару, який ви хочете обміняти.
      • “[Дата]” – замініть на дату, коли ви звернулися до продавця з вимогою обміняти товар.
      • “[вкажіть причину]” – замініть на причину, чому ви хочете обміняти товар.

      2. Вимоги:

      • “[Назва товару]” – замініть на назву товару, який ви хочете обміняти.

      3. Додатки:

      • “Копія чека про купівлю товару.” – додайте копію чека, який ви отримали при купівлі товару.
      • “Копія гарантійного талона (якщо є).”” – якщо у вас є гарантійний талон, додайте його копію.

      4. Підпис:

      • “[Дата]” – замініть на дату, коли ви подаєте скаргу.
      • “[Підпис]” – поставте свій підпис.
      • “[ПІБ споживача]” – замініть на ваше ПІБ.

      Шаблон Скарги в захист прав споживачів (неусунення магазином недоліків протягом гарантійного строку)

      Ця скарга подається:

      [ПІБ споживача] (далі – “Споживач”),

      [Адреса]

      [Номер телефону]

      до:

      [Назва продавця] (далі – “Продавець”),

      [Адреса]

      1. Обставини справи

      [Дата] я придбав(ла) у Продавця товар [Назва товару].

      [Дата] я виявив(ла) у товарі недоліки, а саме: [вкажіть перелік недоліків].

      [Дата] я звернувся(лась) до Продавця з вимогою усунути недоліки товару протягом гарантійного строку.

      Продавець не виконав(ла) мою вимогу протягом [вкажіть кількість днів] днів.

      2. Вимоги

      На підставі вищевикладеного, прошу:

      • Усунути недоліки товару.
      • Відшкодувати мені витрати, пов’язані з поданням цієї скарги.

      3. Додатки

      • Копія чека про купівлю товару.
      • Копія гарантійного талона.
      • Копія акта про виявлення недоліків товару (якщо є).

      4. Підпис

      [Дата]

      [Підпис]

      [ПІБ споживача]

      Приклади заповнення:

      1. Обставини справи:

      • “[Дата]” – замініть на дату, коли ви купили товар.
      • “[Назва товару]” – замініть на назву товару, який ви хочете обміняти.
      • “[Дата]” – замініть на дату, коли ви виявили недоліки в товарі.
      • “[вкажіть перелік недоліків]” – замініть на опис недоліків, які ви виявили.
      • “[Дата]” – замініть на дату, коли ви звернулися до продавця з вимогою усунути недоліки.
      • “[вкажіть кількість днів]” – замініть на кількість днів, протягом яких продавець не виконав вашу вимогу.

      2. Вимоги:

      • “[Назва товару]” – замініть на назву товару, який ви хочете обміняти.

      3. Додатки:

      • “Копія чека про купівлю товару.” – додайте копію чека, який ви отримали при купівлі товару.
      • “Копія гарантійного талона.” – якщо у вас є гарантійний талон, додайте його копію.
      • “Копія акта про виявлення недоліків товару (якщо є).”” – якщо ви складали акт про виявлення недоліків товару, додайте його копію.

      4. Підпис:

      • “[Дата]” – замініть на дату, коли ви подаєте скаргу.
      • “[Підпис]” – поставте свій підпис.
      • “[ПІБ споживача]” – замініть на ваше ПІБ.

      Шаблон Скарги в захист прав споживачів (порушення мовних прав у закладі)

      Ця скарга подається:

      [ПІБ споживача] (далі – “Споживач”),

      [Адреса]

      [Номер телефону]

      до:

      [Назва закладу] (далі – “Заклад”),

      [Адреса]

      1. Обставини справи

      [Дата] я відвідав(ла) Заклад з метою [вкажіть мету, наприклад, “пообідати”, “замовити товар”, “отримати послугу”].

      Під час обслуговування персонал Закладу відмовився спілкуватися зі мною українською мовою, натомість пропонуючи спілкуватися [вкажіть мову, наприклад, “російською мовою”].

      2. Вимоги

      На підставі вищевикладеного, прошу:

      • Зобов’язати Заклад забезпечити обслуговування споживачів українською мовою.
      • Відшкодувати мені моральну шкоду, завдану порушенням моїх прав.

      3. Додатки

      • Копія чека про покупку (якщо є).
      • Запис розмови з персоналом Закладу (якщо є).

      4. Підпис

      [Дата]

      [Підпис]

      [ПІБ споживача]

      Приклади заповнення:

      1. Обставини справи:

      • “[Дата]” – замініть на дату, коли ви відвідали заклад.
      • “[вкажіть мету]” – замініть на опис мети вашого візиту.
      • “[вкажіть мову]” – замініть на мову, якою персонал закладу пропонував вам спілкуватися.

      2. Вимоги:

      • “[вкажіть суму]” – замініть на суму моральної шкоди, яку ви хочете відшкодувати.

      3. Додатки:

      • “Копія чека про покупку (якщо є).”” – якщо ви здійснили покупку в закладі, додайте копію чека.
      • “Запис розмови з персоналом Закладу (якщо є).”” – якщо ви записали розмову з персоналом закладу, додайте її запис.

      4. Підпис:

      • “[Дата]” – замініть на дату, коли ви подаєте скаргу.
      • “[Підпис]” – поставте свій підпис.
      • “[ПІБ споживача]” – замініть на ваше ПІБ.

      Додати в обране
      logo

      Юридичні застереження

      Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

      Повний текст

      Приймаємо до оплати