1
2
21172
Зміст:
Між покупцем і аптекою укладається договір купівлі-продажу медикаментів, який регулюється нормами Цивільного кодексу України. Крім того, покупець як споживач захищений ще й Законом України «Про захист прав споживачів». Так, в Україні є передбачене право покупця на повернення товару не лише не придатного для використання, з неналежною якістю. Але й такого, який цілком відповідає всім вимогам, але при умові повернення товару протягом чотирнадцяти днів з дня покупки і обміну на інший, у разі - необхідності іншого розміру, кольору, форми, габариту, фасону і т.д. Крім того, з недавніх пір вступив в силу Закон України від 23.11.2018 № 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів". Даним законом внесено зміни, в тому числі і до Закону України "Про захист прав споживачів", згідно з якими суб'єкти господарювання, які продають ліки і вироби медичного призначення, повинні виконати вимоги покупця щодо повернення грошей за ці товари. Але чи можна повернути ліки в аптеку, якщо такий товар був належної якості? Згідно з Постановою КМУ від 19.03.1994 № 172, в переліку товарів належної якості, які не можуть бути повернуті, присутня і категорія лікарські препарати та засоби.
Згадайте новину: Як повернути майно, вилучене під час обшуку як контрафактне?
Оскільки ми вже визначили, що повернення товару належної якості неможливе, то необхідно зрозуміти процедуру по поверненню медикаментів в аптеку неналежної якості. Для того, щоб повернути неякісний товар, необхідно встановити невідповідність препарату лабораторно. Такі дослідження проводять безкоштовно в Державній службі України з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Підставами для такої перевірки є:
Подати заяву для проведення перевірки можна на сайті Служби. Дана перевірка може встановити справжність препарату, розраховують можливий негативний вплив сфальсифікованого, простроченого препарату на організм людини.
Експертиза проводиться абсолютно безкоштовно, а сама експертиза повинна тривати не довше 7 днів. Далі покупцеві повідомляється про результати перевірки та відображається це в офіційному документі. Саме з таким документом можливо звернутися в аптеку і зажадати компенсації у вигляді витрачених грошей і повернення лікарських препаратів в аптеку або заміни препарату на інший. Офіційний документ оформляється у вигляді Висновку щодо якості лікарських засобів, виданий підпорядкованою лабораторією територіального органу Держлікслужби і / або уповноваженою лабораторією (за результатами лабораторного аналізу, проведеного відповідно до методів контролю якості, що затверджені під час державної реєстрації). Жодних додаткових наказів про повернення лікарських засобів не потрібно.
Крім того, підтвердити неналежну якість товару можливо через Розпорядження Держлікслужби про заборону вжитку лікарських засобів. Щоб вберегти себе і не придбати неякісні ліки, МОЗ рекомендує перевіряти сайт Держлікслужби, щоб переконатися, що придбані препарати не заборонені. Міністерство охорони здоров’я також нагадує, що на вимогу покупця працівники аптеки повинні надати документи, які підтверджують належну якість продукції, зокрема сертифікат якості виробника.
Також, необхідно враховувати, що для повернення або обміну ліків в аптеці діють норми Закону про захист прав споживача. Тому відповідь на питання «чи можна повернути таблетки в аптеку з чеком?» - чек обов'язково потрібен. Оскільки цей документ підтверджує факт, що була проведена оплата і в якій сумі, а також час покупки і в який саме аптеці. Крім того, аптеки зобов'язані в законному порядку видати касовий або фіскальний чек.
Згадайте новину: ПОВЕРНУТИ ЗАРПЛАТУ ПО НАКАЗУ (стягнення заборгованості)
В умовах карантину все більше людей здійснюють покупки в online-режимі. Купівля медикаментів через Інтернет не є винятком. Тому на часі відповісти на питання - «чи можливе повернення медикаментів в аптеку, куплених через Інтернет, чи реально?»
Який же закон про повернення ліків в аптеку? Слід керуватися Цивільним кодексом України, а саме положення про договір купівлі-продажу, і нормами Закону України «Про захист прав споживачів». Придбання товарів через Інтернет - це договір, укладений на відстані, тобто договір, укладений продавцем (виконавцем) із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв'язку. В цілому ж інтернет-шопінг майже нічим не відрізняється від звичайного договору купівлі-продажу. Згідно Наказу Міністерства економіки України №103 від 19.04.2007 року "Про затвердження Правил продажу товарів на замовлення та поза торговельними й офісними приміщеннями" замовлення на продовольчі і непродовольчі товари оформляється на бланку замовлення у двох примірниках, в якому зазначаються: найменування суб'єкта господарювання, назва товару, його ціна (за одиницю розфасовки, упаковки, штуку і т.д.), кількість, загальна вартість товару, вартість послуг додатково, дата (час) виконання замовлення тощо. Перший примірник оформленого бланка замовлення передається споживачу, другий - залишається у суб'єкта господарювання. Якщо покупець вніс передплату, то у бланк вноситься дана інформація і розмір авансу.
Підводячи підсумок, для того, щоб повернути товар, в тому числі і медикаменти, необхідно:
Оскільки реалізація медикаментів здійснюється тільки ліцензованими суб'єктами, то проблем з поверненням не повинно бути. Адже за даними суб'єктами господарювання здійснюється контроль з боку держави. Якщо ж ліки та інші медичні препарати були куплені на неофіційних сайтах і виникають проблеми з поверненням, покупцеві варто звернеться до органів Національної поліції із заявою про шахрайство.
Згадайте новину: Як повернути гроші за гонорар недобросовісному адвокату
Про повернення медичних виробів, тобто техніки, Головне управління ДС по захисту прав споживачів у Хмельницькій обл. надало роз'яснення. У ньому зазначено, що правила про обмін товару належної якост розповсюджуються на медичні вироби, які відносяться до непродовольчих товарів. Зазначимо, що правила діють лише на техніку, яка призначається для особистого, домашнього або іншого використання, а не для застосування пов'язаного з підприємницькою діяльністю. Наприклад, якщо фізична особа купує механічний пристрій для вимірювання артеріального тиску, буде використовувати його в домашніх умовах, то вона має право протягом чотирнадцяти днів з моменту отримання товару обміняти цей пристрій на аналогічний, якщо перший не підійшов їй за розміром, кольором і т.д. або з інших причин не може бути використаний за призначенням. Трапляються випадки, коли на момент обміну аналогічного товару немає в наявності у продавця. У таких ситуаціях споживачеві надаються наступні варіанти:
Згідно ч. 1 ст. 9 ЗУ «Про захист прав споживачів» обміняти товар, який має належну якість, можна, якщо дотримано наступних вимог:
На це слід звертати увагу, адже при відсутності зазначених умов або розрахункового документа (чеку) продавець має право відмовити покупцеві в здійсненні обміну товару. Звертаємо вашу увагу, що, якщо медичну техніку придбала юридична особа (наприклад, певний медичний заклад, установа), то дія закону не розповсюджується.
Шукаєте юридичну допомогу? Скористайтеся нашою послугою «Тендер на юридичну допомогу» від юридичного порталу Протокол.
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
41944
Коментарі:
1
Переглядів:
441
Коментарі:
0
Переглядів:
1996
Коментарі:
1
Переглядів:
402
Коментарі:
0
Переглядів:
895
Коментарі:
0
Переглядів:
394
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
Доброе время суток.на одном из аптечных сайтах я заказал лекарство с определенной дозой(100мг).К большому сожалению не сделал скриншот страницы.Мне пришла смс,с номером заказа и суммой которую я должен заплатить за лекарство.Перед этим я на этом сайте это же лекарство заказывал и все было хорошо.пришел в аптеку забрал лекарство в кульке,к сожалению не проверил.Мне продали лекарство с дозой 300мг.Оно мне не подходит.Звонил в кул-центр аптечного сайта,там мне отказали.Но я отлично помню свой заказ и сколько мне упаковок было нужно.Могу ли я вернуть лекарство обратно
И как мне правильно поступить. сайт www.zdravica.ua