Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова КГС ВП від 17.08.2022 року у справі №924/233/18 Постанова КГС ВП від 17.08.2022 року у справі №924...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Касаційний господарський суд Верховного Суду

касаційний господарський суд верховного суду ( КГС ВП )

Державний герб України

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 серпня 2022 року

м. Київ

cправа № 924/233/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Жукова С.В. - головуючого, Огородніка К.М., Ткаченко Н.Г.,

за участі секретаря судового засідання - Купрейчук С.П.

за участю представників:

представника ТОВ "Фотон Екстра" - Оніщук Є.О.;

представника ДП "Старокостянтинівський молочний завод" - Зінкевич Д.В., Карасьов О.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у режимі відеоконференції касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Фотон Екстра"

на постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 11.05.2022

у справі

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фотон Екстра"

до Дочірнього підприємства "Старокостянтинівський молочний завод"

про стягнення 3935558,00 грн. за договором поставки молока №49 від 12.08.2016, -

ВСТАНОВИВ:

1. У провадженні Господарського суду Хмельницької області перебувала справа про стягнення 3935558,00 грн. за договором поставки молока №49 від 12.08.2016.

2. Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 15.04.2021 у справі №924/233/18 частково задоволено позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Органік Сідс" про стягнення з Дочірнього підприємства "Старокостянтинівський молочний завод" заборгованості у розмірі 3935558,00 грн.; вирішено стягнути з Дочірнього підприємства "Старокостянтинівський молочний завод" на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Органік Сідс" 2885245,09 грн - заборгованості за договором поставки молока №49 від 12.08.2016; 34284,92 грн - 3% річних, 343423,75 грн - пені, 141002,73 грн - інфляційних втрат та 51059,35 грн - витрат по оплаті судового збору; в решті позовних вимог відмовлено.

Короткий зміст оскаржуваних судових рішень

3. Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 11.05.2022 скасовано рішення Господарського суду Хмельницької області від 15 квітня 2021 року у справі № 924/233/18 та прийнято нове рішення, яким відмовлено у задоволенні позову.

Короткий зміст вимог та доводів касаційної скарги

4. До Верховного Суду від Товариства з обмеженою відповідальністю "Фотон Екстра" надійшла касаційна скарга у якій заявлено вимогу скасувати постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 11.05.2022 і залишити в силі рішення Господарського суду Хмельницької області від 15.04.2021 року у справі № 924/233/18.

5. В обґрунтування підстав для задоволення касаційної скарги Скаржинком наводяться наступні доводи, які стали підставою для відкриття касаційного провадження:

5.1. Суд апеляційної інстанції не врахував висновків про застосування норм права, які викладені у постановах Верховного Суду від 04.11.2019 по справі № 904/49/15, від 29.11.2019 по справі № 914/2267/18, від 01.06.2021 по справі № 916/1714/20.

Відзиви

6. Від ДП "Старокостянтинівський молочний завод" надішов відзив на касаційну скаргу у якому наводяться заперечення проти задоволення касаційної скарги.

Інші заяви та клопотання

7. Від ДП "Старокостянтинівський молочний завод" надійшли письмові пояснення по справі.

8. Від ТОВ "Фотон Екстра" надійшли додаткові пояснення у справі.

Позиція Верховного Суду

9. Заслухавши у відкритому судовому засіданні доповідь судді доповідача та пояснення представників учасників справи, дослідивши наведені у касаційній скарзі доводи, Верховний Суд вважає, що касаційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду апеляційної інстанції - без змін, виходячи з наступного.

10. Відповідно до ст. 300 ГПК України, переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, суд касаційної інстанції в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права. Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази. У суді касаційної інстанції не приймаються і не розглядаються вимоги, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції. Зміна предмета та підстав позову у суді касаційної інстанції не допускається. Суд не обмежений доводами та вимогами касаційної скарги, якщо під час розгляду справи буде виявлено порушення норм процесуального права, передбачені пунктами 1, 3, 4, 8 частини першої статті 310, частиною другою статті 313 цього Кодексу, а також у разі необхідності врахування висновку щодо застосування норм права, викладеного у постанові Верховного Суду після подання касаційної скарги.

11. Суди попередніх інстанцій встановили наступні фактичні обставини справи:

11.1. 12 серпня 2016 року між Дочірнім підприємством "Старокостянтинівський молочний завод" (покупець/відповідач), в особі першого заступника генерального директора Жука Валерія Миколайовича, який діє на підставі довіреності №11 від 01.10.2015, з однієї сторони, та сільськогосподарським виробничим кооперативом "Перший національний виробничий кооператив" (постачальник) в особі голови кооперативу Потапчука Юрія Миколайовича, з другої сторони, укладено договір поставки молока №49 з терміном дії до 31.12.2016.

11.2. За умовами пункту 1.1 договору №49 постачальник зобов`язується систематично поставляти і передавати у власність покупця натуральне коров`яче молоко незбиране на умовах визначених договором, а покупець зобов`язується приймати і своєчасно оплачувати вартість продукції.

11.3. Відповідно до пункту 2.1 договору №49 загальна вартість цього договору не обмежується сторонами та складається з суми вартості окремих партій продукції, що постачаються постачальником покупцю відповідно до умов даного договору, що визначається відповідно до даних, які містяться у спеціалізованій товарній накладній складеній за формою 1-ТН (МС).

11.4. Пунктами 3.1, 3.2, 3.3 договору сторони визначили, що асортимент, кількість та ціна конкретної партії продукції, що постачається за даним договором, визначається постачальником та покупцем у додатках (Протокол погодження ціни), що є невід`ємною частиною цього договору. Ціна партії Продукції є фіксованою на весь період дії Протоколу погодження ціни і у будь-якому випадку не підлягає зміні без письмового погодження Сторін. Протокол погодження ціни підписується сторонами при кожній зміні ціни на Продукцію.

11.5. Загальна кількість продукції, що поставляється за цим договором становить суму усіх поставок (які носять ритмічний характер) здійснених за цим договором (п. 4.1 договору).

11.6. Пунктом 4.2 договору передбачено, що умови поставки визначаються Сторонами у Протоколі погодження договірної ціни (додаток 1), що є невід`ємною частиною цього договору.

11.7. Поставка Продукції вважається виконаною Постачальником з моменту передачі її Покупцю (перевізнику Покупця), про що буде свідчити відмітка на товарно-транспортній накладній, або на товарній накладній за формою 1-ТН (МС) (п. 4.7 договору).

11.8. Розділом 8 договору встановлено, що оплата здійснюється покупцем в безготівковій формі шляхом перерахунку грошових коштів на поточний рахунок постачальника протягом 1 (одного) банківського дня з моменту отримання продукції покупцем. Загальна сума договору складається із загальної вартості Продукції, поставленої Постачальником Покупцю протягом строку дії даного договору.

11.9. Пунктом 9.1 договору сторони визначили, у випадку порушення зобов`язань за цим договором, сторони несуть відповідальність визначену даним договором та чинним законодавством України.

11.10. Згідно пункту 9.2 договору сторони погодили, що за прострочення виконання своїх зобов`язань винна сторона сплачує іншій стороні пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожен день прострочення від суми простроченого зобов`язання.

11.11. Договір підписаний уповноваженими представниками сторін та скріплений їх печатками (а.с. 19-22, т. 1).

11.12. Додатковою угодою №1 від 27.12.2016 сторони продовжили термін дії договору №49 до 31.12.2017 (внесли зміни до пункту 14.3 договору та виклали його в іншій редакції) (а.с. 23, т.1).

11.13. В матеріалах справи наявні копії Протоколів погодження договірної ціни (додатки до договору поставки молока №49 від 12.08.2016). Відповідні копії долучено до справи СВК "Перший національний виробничий кооператив", зокрема:

11.13.1 Протокол погодження договірної ціни №7 від 16.10.2016р., яким, починаючи з 17.10.2016р., сторони встановлюють планову закупівельну ціну за 1 тонну молока (базисний жир-3,4%): 1 ґатунок - 7200,00 грн. на умовах поставки EXW (склад постачальника) та 1 ґатунок - 7500,00 грн. на умовах поставки СРТ (склад покупця);

11.13.2. Протокол погодження договірної ціни №9 від 01.12.2016р., яким, починаючи з 01.12.2016р., сторони встановлюють планову закупівельну ціну за 1 тонну молока (базисний жир-3,4%): 1 ґатунок - 8800,00 грн. на умовах поставки EXW (склад постачальника);

11.13.3. Протокол погодження договірної ціни №12 від 16.02.2017р., яким, починаючи з 20.02.2016р., сторони встановлюють планову закупівельну ціну за 1 тонну молока (базисний жир-3,4%): 1,2 ґатунок - 7900,00 грн. на умовах поставки EXW (склад постачальника) та неґатунокове - 7110,00 грн. на умовах поставки EXW (склад постачальника);

11.13.4. Протокол погодження договірної ціни №13 від 24.03.2017р., яким, починаючи з 01.04.2017р., сторони встановлюють планову закупівельну ціну за 1 тонну молока (базисний жир-3,4%):

- Молоко з кислотністю від 16°Т до 21°Т, яке проходить тест на кип`ятіння приймається за ціною 7 200,00 грн. з ПДВ.

- Неґатункове І - молоко з кислотністю 22°Т приймається за ціною 6480,00 грн. з ПДВ.

- Неґатункове II - молоко, яке не пройшло тест на кип`ятіння, або надійшло з кислотністю 24°Т та приймається по ціні - 5040,00 грн. з ПДВ.

- Неґатункове III - молоко з кислотністю 26°Т приймається по ціні 3600,00 грн. з ПДВ

З базисними умовами поставки продукції СРТ (склад покупця) згідно з Інкотермс-2010 (пункт 6 протоколу);

11.13.5. Протокол погодження договірної ціни №14 від 24.04.2017р., яким, починаючи з 01.05.2017р., сторони встановлюють планову закупівельну ціну за 1 тонну молока (базисний жир-3,4%):

- 1,2 ґатунок - 7 900,00 грн. з ПДВ.

- Неґатункове І - молоко з кислотністю >22°Т приймається за ціною 7110,00 грн. з ПДВ.

- Неґатункове II - молоко з кислотністю >26°Т приймається за ціною 3950,00 грн. з ПДВ ; З базисними умовами поставки продукції СРТ (склад покупця) згідно з Інкотермс-2010 (пункт 6).

11.13.6. Пунктом 3 протоколу сторони визначили строки оплати: за молоко поставлене з 01 по 15 число місяця, покупець проводить розрахунок з 15 по 25 число поточного місяця в якому поставлялось молоко; за молоко поставлене з 16 по останнє число місяця (28-31 число), покупець проводить розрахунок з 01 по 10 число місяця наступного за місяцем в якому поставлялось молоко.

11.13.7. Протокол погодження договірної ціни №15 від 24.05.2017, яким, починаючи з 01.06.2017р., сторони встановлюють планову закупівельну ціну за 1 тонну молока (базисний жир-3,4%):

- Екстра ґатунок - 7800,00 грн. з ПДВ.

- Вищий ґатунок - 7740,00 грн. з ПДВ.

-1 ґатунок - 7620,00 грн.

- 2 ґатунок 7200,00 грн.

- Неґатункове І - молоко з кислотністю 22°Т приймається за ціною - 6 480,00 грн. з ПДВ (дисконт 10%).

- Неґатункове II - молоко, яке не пройшло тест на кип`ятіння, або надійшло з кислотністю менше 16°Т - оформляється з кислотністю >24°Т та приймається по ціні - 5040,00 грн. з ПДВ (дисконт 30%).

11.13.7.1. У пункті 3 протоколу сторони визначили строки оплати: за молоко поставлене з 01 по 15 число місяця, покупець проводить розрахунок з 15 по 25 число поточного місяця в якому поставлялось молоко; за молоко поставлене з 16 по останнє число місяця (28-31 число), покупець проводить розрахунок з 01 по 10 число місяця наступного за місяцем в якому поставлялось молоко.

11.13.8. Протокол погодження договірної ціни №16 від 25.06.2017р., яким, починаючи з 01.07.2017р., сторони встановлюють планову закупівельну ціну за 1 тонну молока (базисний жир-3,4%):

- Вищий ґатунок - 8000,00 грн. з ПДВ.

- 1 ґатунок - 8000,00 грн.

- 2 ґатунок 7800,00 грн.

- Неґатункове І - молоко з кислотністю 22°Т приймається за ціною - 7020,00 грн. з ПДВ.

- Неґатункове II - молоко з кислотністю 23-25°Т приймається за ціною - 5460,00 грн. з ПДВ.

- Неґатункове ІII - молоко з кислотністю >26°Т приймається за ціною - 3900,00 грн. з ПДВ.

11.13.8.1. Пунктом 3 протоколу визначено строки оплати: за молоко поставлене з 01 по 15 число місяця, покупець проводить розрахунок з 15 по 25 число поточного місяця в якому поставлялось молоко; за молоко поставлене з 16 по останнє число місяця (28-31 число), покупець проводить розрахунок з 01 по 10 число місяця наступного за місяцем в якому поставлялось молоко.

11.13. 8.1Протокол погодження договірної ціни №17 від 25.07.2017р., яким, починаючи з 01.08.2017р., сторони встановлюють планову закупівельну ціну за 1 тонну молока (базисний жир-3,4%):

- Екстра ґатунок - 8604,00 грн. з ПДВ.

- Вищий ґатунок - 8304,00 грн. з ПДВ.

- 1 ґатунок - 8184,00 грн.

- 2 ґатунок 7440,00 грн.

- Неґатункове І - молоко з кислотністю >22°Т приймається за ціною - 2904,00 грн. з ПДВ.

11.13.8.2. Пунктом 3 протоколу встановлено строки оплати: за молоко поставлене з 01 по 15 число місяця, покупець проводить розрахунок з 15 по 25 число поточного місяця в якому поставлялось молоко; за молоко поставлене з 16 по останнє число місяця (28-31 число), покупець проводить розрахунок з 01 по 10 число місяця наступного за місяцем в якому поставлялось молоко;

11.13.9. Протокол погодження договірної ціни №18 від 23.08.2017р., яким, починаючи з 01.09.2017р., сторони встановлюють планову закупівельну ціну за 1 тонну молока (базисний жир-3,4%):

- Вищий ґатунок - 8040,00 грн. з ПДВ.

- 1 ґатунок - 7902,00 грн.

- 2 ґатунок - 7800,00 грн.

- Неґатункове - молоко з кислотністю >22°Т приймається за ціною - 3900,00 грн. з ПДВ.

11.13.10. У пункті 3 протоколу сторони погодили строки оплати: за молоко поставлене з 01 по 15 число місяця, покупець проводить розрахунок з 15 по 25 число поточного місяця в якому поставлялось молоко; за молоко поставлене з 16 по останнє число місяця (28-31 число), покупець проводить розрахунок з 01 по 10 число місяця наступного за місяцем в якому поставлялось молоко.

11.14. Як зазначається на самих протоколах - вони є додатком №1 до договору поставки молока №49 від 12 серпня 2016р., є його невід`ємною частиною та підставою для проведення взаємних розрахунків і платежів між Покупцем та Постачальником. Протоколи погодження договірної ціни підписані представниками та завірені відтисками печаток обох сторін.

11.15. В подальшому, 18.08.2017 між сторонами укладено додаткову угоду №2 до договору поставки молока №49 від 12.08.2016р., якою сторони домовилися внести зміни до розділу 8 договору та викласти його в редакції:

"8.1. Оплата здійснюється Покупцем в безготівковій формі шляхом перерахунку грошових коштів на поточний рахунок Постачальника протягом 1 (одного) банківського дня з моменту отримання Продукції Покупцем або шляхом емісії векселя.

8.2. Загальна сума договору складається із загальної вартості Продукції, поставленої Постачальником Покупцю протягом строку дії даного договору.

8.3. Розрахунки між Покупцем та Постачальником за даним Договором здійснюються у наступному порядку:

8.3.1. Покупець здійснює розрахунки за фактично отриману Продукцію протягом 1 (одного) банківського дня з моменту отримання Продукції та підписання Сторонами здавально-приймальних документів на шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника або шляхом видачі векселя (векселів). Вексель (векселі) видаються Постачальнику на суму фактично поставленої Продукції по Акту приймання-передачі векселя (векселів). Номінальна вартість векселя (векселів) не повинна бути більше суми фактично отриманої Продукції. В момент (день) оформлення векселя (векселів) зобов`язання оплатити отриману Продукцію у Покупця припиняються та виникає новий обов`язок оплатити вексель (векселі). Постачальник зобов`язаний прийняти оформлений вексель (векселі) та підписати акт прийому-передачі.

Всі інші умови Договору, незмінені даною Додатковою угодою, залишаються чинними у попередній редакції і Сторони підтверджують їх обов`язковість щодо себе".

11.16. У матеріалах справи наявні приймальні квитанції за 31.10.2016р. на суму 1491177,40 грн., за 30.11.2016р. на суму 1061640,00 грн., 31.12.2016р. на суму 1296143,20 грн.

11.17. На підтвердження поставки-приймання молока за договором №49 від 12.08.2016р. СВК "Перший національний виробничий кооператив" надано видаткові накладні:

11.17.1. за 2016 рік: №39 від 31.08.2016р. на суму 1159132,00 грн., №64 від 31.10.2016р. на суму 1491177,40 грн., №75 від 30.11.2016р. на суму 1061640,00 грн., №95 від 21.12.2016р. на суму 1296143,20 грн. (видаткові накладні підписані представниками та звірені відтисками печаток обох сторін);

11.17.2. за 2017 рік (період січень-серпень): №8 від 31.01.2017р. на суму 2592982,48 грн., №20 від 28.02.2017р. на суму 8471877,92 грн., №38 від 15.03.2017р. на суму 8435506,24 грн., №44 від 31.03.2017р. на суму 10089309,62 грн., №61 від 30.04.2017р. на суму 9611017,20 грн., №54 від 15.04.2017р. на суму 7495454,00 грн., №98 від 31.05.2017р. на суму 25565341,68 грн., №151 від 30.06.2017р. на суму 21897930,24 грн., №201 від 31.07.2017р. на суму 19612471,32 грн., №211 від 31.08.2017р. на суму 13967764,09 грн. (видаткові накладні підписані представниками та звірені відтисками печаток обох сторін);

11.17.3. за 2017 рік (період вересень-листопад): №446 від 30.09.2017р. на суму 9116987,10 грн. (загалом на 1182894 кг, з яких 1154795 кг по ціні 7,80 грн. з ПДВ, 28099 кг по ціні 3,90 грн. з ПДВ), №713 від 31.10.2017р. на суму 4448875,62 грн. (загалом на 524497 кг, з яких 519840 кг по ціні 8,52 грн. з ПДВ, 4657 кг по ціні 4,26 грн. з ПДВ) та №797 від 30.11.2017р. на суму 611220,54 грн. (загалом на 72736 кг, з яких 70743 кг по ціні 8,52 грн. з ПДВ, 1993 кг по ціні 4,26 грн. з ПДВ), видаткові накладні не підписані представниками та не завірені відтиском печатки зі сторони відповідача;

11.18. Всього за 2017 рік позивачем долучено до матеріалів справи видаткових накладних на загальну суму 141916738,05 грн.

11.19. Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, видаткові накладні від 31.10.2017р. №630 на суму 4072916,30 грн. (загалом на 524497 кг, з яких 519840 кг по ціні 7,80 грн. з ПДВ, 4657 кг по ціні 3,90 грн. з ПДВ), від 797 від 30.11.2017р. на суму 559568,10 грн. (загалом на 72736 кг, з яких 70743 кг по ціні 7,80 грн. з ПДВ, 1993 кг по ціні 3,90 грн. з ПДВ) містять посилання на договір №49 та підписані сторонами та скріплені відтисками їх печаток 12.08.2016р.

11.20. СВК "Перший національний виробничий кооператив" долучено до матеріалів справи надано приймальні квитанції на закупівлю молочної сировини: від 28.02.2017р. на суму 12999232,54 грн. (натуральної ваги - 1492060,00 кг.), від 31.03.2017р. на суму 31815192,84 грн. (натуральної ваги - 3887889,00 кг.), від 30.04.2017р. на суму 31517362,86 грн. (натуральної ваги - 4239331,00 кг.), від 31.05.2017р. на суму 45616272,43 грн. (натуральної ваги - 5579218,00 кг.), від 30.06.2017р. на суму 39325754,86 грн. (натуральної ваги - 5363842,00 кг.), від 31.07.2017р. на суму 39623269,70 грн. (натуральної ваги - 4956333,00 кг.), від 31.08.2017р. на суму 27205383,00 грн. (натуральної ваги - 3570200,00 кг.), від 30.09.2017р. на суму 13884452,40 грн. (натуральної ваги - 1671059,00 кг., в перерахунку на молоко базисної жирності - 1799294,00 кг.), від 31.10.2017р. на суму 5627407,50 грн. (натуральної ваги - 632998,00 кг., в перерахунку на молоко базисної жирності - 724418,00кг.), від 30.11.2017р. на суму 634814,70 грн. (натуральної ваги - 71608,00 кг., в перерахунку на молоко базисної жирності - 82383,00 кг.).

11.21. Приймальні квитанції підписані зі сторони відповідача керівником Жук В.М. та головним бухгалтером Давидовою Т.А.

11.22. Також СВК "Перший національний виробничий кооператив" у матеріали справи надано товарно-транспортні накладні спеціалізовані товарні накладні на перевезення молочної сировини (форма №1-ТН (МС)), в тому числі, за період вересень - листопад 2017 року: том 3, ст. ст. 61-250 - за вересень 2017 року; том 4, ст. ст. 1-250 - за вересень 2017 року; том 5, ст. ст. 1-250 - за вересень 2017 року; том 6, ст. ст. 1-250 - за вересень 2017 року; том 7, ст. ст. 1-250 - за вересень 2017 року; том 8, ст. ст. 1-231 - за жовтень 2017 року; том 9, ст. ст. 4-250 - за жовтень та листопад 2017 року; том 10, ст. ст. 1-250 - за жовтень 2017 року; том 11, ст. ст. 1-250 - за жовтень 2017 року; том 12, ст. ст. 1-250 - за жовтень 2017 року; том 13, ст. ст. 1-250 - за жовтень 2017 року; том 14, ст. 1-28 - за жовтень 2017 року.

11.23. У період січень-листопад 2017 року СВК "Перший національний виробничий кооператив" відповідно до квитанцій про реєстрацію зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачу податкові накладні, а саме: податкова накладна №18 від 12.01.2017р. на суму 59379,20 грн., №59 від 31.01.2017р. на суму 2533600,08 грн., №32 від 28.02.2017р. на суму 8471877,92 грн., №1/2 від 15.03.2017р. на суму 8435506,24 грн., №4/2 від 31.03.2017р. на суму 10089309,62 грн., №2/2 від 15.04.2017р. на суму 7495454,00 грн., №6/2 від 30.04.2017р. на суму 9611017,20 грн., №5/2 від 31.05.2017р. на суму 25565341,68 грн., №13/2 від 30.06.2017р. на суму 21897930,24 грн., №22/2 від 31.07.2017р. на суму 19612471,32 грн., №20/2 від 31.08.2017р. на суму 13967764,08 грн., №6/2 від 30.09.2017р. на суму 9116987,10 грн., №7/2 від 31.10.2017р. на суму 4448875,62 грн. та №11/2 від 31.11.2017р. на суму 611220,54 грн.

11.24. В матеріалах справи містяться податкові декларації з податку на додану вартість із розрахунками коригування сум податку на додану вартість та розшифровками податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за вересень, жовтень та листопад 2017 року.

11.25. Наявні в матеріалах справи акти звірки розрахунків між сторонами спору, підписані представниками СВК "Перший національний виробничий кооператив" та ДП "Старокостянтинівський молочний завод" (бухгалтер Заблоцька Т.О.) Зокрема, надано акти звірки: станом на 30.04.2017р., станом на 31.05.2017р., станом на 30.06.2017р., станом на 31.07.2017р., станом на 31.08.2017р., станом на 30.09.2017р. (т. 1 ст. ст. 117 - 166; т. 17 ст. ст. 141-148). Зокрема, згідно з актом звірки розрахунків станом на 31.08.2017р. підприємством станом на 01.08.2017р. рахувався борг в сумі 18868011,50 грн., а станом на 31.08.2017р. - 16835775,59 грн., загальна сума поставки - 13967764,09 грн.; згідно з актом звірки розрахунків станом на 30.09.2017р. за підприємством станом на 01.09.2017р. рахувався борг в сумі 16835775,59 грн., а станом на 30.09.2017р. - 12252762,69 грн., загальна сума поставки - 9116987,10 грн.

11.26. В матеріалах справи, також міститься довідка ДП "Старокостянтинівський молочний завод" щодо розрахунків сторін в рамках договору №49 від 12.08.2016.

11.27. СВК "Перший національний виробничий кооператив" надано в матеріали справи картку рахунків №361 за квітень 2017 року, у якій зазначено, що оплати 24.04.2017р. на суму 1200000,00 грн., 25.04.2017р. на суму 800000,00 грн., 25.04.2017р. на суму 7000000,00 грн. та 26.04.2017р. №13906 на суму 1000000,00 грн. зараховані в якості погашення заборгованості по договору №3 від 31.01.2017р.

11.28. ДП "Старокостянтинівський молочний завод" до матеріалів справи надано, зокрема, оборотно-сальдові відомості по рахунку; платіжні доручення у підтвердження здійснення проплат за отримане від позивача молоко за договором №49 від 12.08.2016р., з яких:

- у 2016 році: №СТК1705 від 17.08.2016р. на суму 21247,70 грн., №СТК1907 від 19.08.2016р. на суму 21963,20 грн., №СТК1832 від 18.08.2016р. на суму 22000,00 грн., №СТК2204 від 22.08.2016р. на суму 63578,80 грн., №СТК2302 від 23.08.2016р. на суму 100000,00 грн., №3952197919 від 26.08.2016р. на суму 100000,00 грн., №СТК2912 від 29.08.2016р. на суму 377000,00 грн., №СТК3034 від 30.08.2016р. на суму 160000,00 грн., №СТК3125 від 31.08.2016р. на суму 117583,50 грн., №4357 від 01.09.2016р. на суму 184307,70 грн., №СТК0606 від 06.09.2016р. на суму 500000,00 грн., №11870 від 14.09.2016р. на суму 520000,00 грн.. №СТК2034 від 20.09.2016р. на суму 435000,00 грн., №СТК2741 від 27.09.2016р. на суму 397259,58 грн., №4669 від 04.10.2016р. на суму 275000,00 грн. №СТК1206 від 11.10.2016р. на суму 549000,00 грн., №СТК1201 від 12.10.2016р. на суму 445000,00 грн., №СТК1872 від 18.102016р. на суму 350000,00 грн., №СТК2534 від 25.10.2016р. на суму 260000,00 грн., №5107 від 08.11.2016р. на суму 200000,00 грн., №5157 від 10.11.2016р. на суму 200000,00 грн., №5205 від 14.11.2016р. на суму 200000,00 грн., №СТК0198 від 15.11.2016р. на суму 212904,80 грн., №СТК2309 від 23.11.2016р. на суму 293245,92 грн., №СТК2942 від 29.11.2016р. на суму 226123,00 грн., №СТК3012 від 30.11.2016р. на суму 40976,12 грн., №5454 від 07.12.2016р. на суму 200000,00 грн., №5490 від 09.12.2016р. на суму 115000,00 грн., №5515 від 12.12.2016р. на суму 100000,00 грн., №5610 від 15.12.2016р. на суму 110000,00 грн., №5807 від 28.12.2016р. на суму 250000,00 грн., №5826 від 29.12.2016р. на суму 220000,00 грн. (т. 2, ст. ст. 110-239, т. 15 ст. ст. 28-154);

у 2017 році: №5906 від 11.01.2017р. на суму 200000,00 грн., №СТК1232 від 12.01.2017р. на суму 200000,00 грн., №СТК2005 від 20.01.2017р. на суму 200000,00 грн., №13096 від 01.02.2017р. на суму 500000,00 грн., №СТК0222 від 02.02.2017р. на суму 200000,00 грн., №6077 від 07.02.2017р. на суму 669500,00 грн., №6226 від 22.02.2017р. на суму 200000,00 грн., №6239 від 23.02.2017р. на суму 700000,00 грн., №13316 від 24.02.2017р. на суму 500000,00 грн., №СТК1514 від 27.02.2017р. на суму 1475000,00 грн., №6297 від 02.03.2017р. на суму 400000,00 грн., №13366 від 03.03.2017р. на суму 500000,00 грн., №13377 від 06.03.2017р. на суму 100000,00 грн., №6324 від 06.03.2017р. на суму 2000000,00 грн., №13379 від 06.03.2017р. на суму 1000000,00 грн., №6343 від 09.03.2017р. на суму 800000,00 грн., №6362 від 10.03.2017р. на суму 1800000,00 грн., №6380 від 13.03.2017р. на суму 1000000,00 грн., №6390 від 14.03.2017р. на суму 300000,00 грн., №6416 від 15.03.2017р. на суму 500000,00 грн., №13513 від 16.03.2017р. на суму 800000,00 грн., №13546 від 17.03.2017р. на суму 1500000,00 грн., №13558 від 20.03.2017р. на суму 1200000,00 грн., №6477 від 21.03.2017р. на суму 800000,00 грн., №6494 від 22.03.2017р. на суму 500000,00 грн., №6498 від 23.03.2017р. на суму 800000,00 грн., №13599 від 24.03.2017р. на суму 650000,00 грн., №13608 від 27.03.2017р. на суму 600000,00 грн., №6561 від 28.03.2017р. на суму 800000,00 грн., №6574 від 29.03.2017р. на суму 850000,00 грн., №13643 від 31.03.2017р. на суму 800000,00 грн., №13663 від 03.04.2017р. на суму 800000,00 грн., №6619 від 04.04.2017р. на суму 250000,00 грн., №6618 від 04.04.2017р. на суму 550000,00 грн., №6640 від 05.04.2017р. на суму 2000000,00 грн., №13704 від 07.04.2017р. на суму 300000,00 грн., №13709 від 10.04.2017р. на суму 800000,00 грн., №13729 від 11.04.2017р. на суму 2000000,00 грн., №13767 від 12.04.2017р. на суму 1000000,00 грн., №395220155 від 13.04.2017р. на суму 900000,00 грн., №13783 від 14.04.2017р. на суму 1500000,00 грн., №СТК1421 від 14.04.2017р. на суму 2500000,00 грн., №СТК1831 від 18.04.2017р. на суму 1500000,00 грн., №СТК1911 від 19.04.2017р. на суму 1600000,00 грн., №395220234 від 20.04.2017р. на суму 2000000,00 грн., №395220269 від 21.04.2017р. на суму 2500000,00 грн., №СТК1918 від 19.05.2017р. на суму 1000000,00 грн., №СТК2407 від 24.05.2017р. на суму 1500000,00 грн., №395220560 від 25.05.2017р. на суму 1500000,00 грн., №14199 від 26.05.2017р. на суму 1500000,00 грн., №14221 від 30.05.2017р. на суму 1800000,00 грн., №14231 від 31.05.2017р. на суму 1100000,00 грн., №14247 від 01.06.2017р. на суму 1800000,00 грн., №СТК149 від 01.06.2017р. на суму 1500000,00 грн., №395220604 від 02.06.2017р. на суму 6000000,00 грн., №14269 від 06.06.2017р. на суму 1000000,00 грн., №14292 від 08.06.2017р. на суму 2200000,00 грн., №СТК0839 від 08.06.2017р. на суму 1600000,00 грн., №СТК1209 від 12.06.2017р. на суму 3000000,00 грн., №СТК1375 від 13.06.2017р. на суму 500000,00 грн., №14451 від 22.06.2017р. на суму 2000000,00 грн., №14570 від 04.07.2017р. на суму 1500000,00 грн., №14573 від 05.07.2017р. на суму 500000,00 грн., №14586 від 06.07.2017р. на суму 1000000,00 грн., №25 від 06.07.2017р. на суму 5000000,00 грн., №14594 від 07.07.2017р. на суму 2500000,00 грн., №32 від 11.07.2017р. на суму 100000,00 грн., №60 від 17.07.2017р. на суму 1600000,00 грн., №80 від 18.07.2017р. на суму 400000,00 грн., №79 від 18.07.2017р. на суму 2600000,00 грн., №14808 від 21.07.2017р. на суму 1800000,00 грн., №14822 від 24.07.2017р. на суму 300000,00 грн., №СТК 1846 від 18.07.2017р. на суму 300000,00 грн., №СТК2808 від 28.07.2017р. на суму 5000000,00 грн., №СТК3110 від 31.07.2017р. на суму 1000000,00 грн., №3952202367 від 01.08.2017р. на суму 5000000,00 грн., №СТК1035 від 10.08.2017р. на суму 300000,00 грн., №15002 від 11.08.2017р. на суму 1000000,00 грн., №15010 від 14.08.2017р. на суму 700000,00 грн., №15121 від 18.08.2017р. на суму 2000000,00 грн., №15124 від 21.08.2017р. на суму 2000000,00 грн., №15135 від 22.08.2017р. на суму 1000000,00 грн., №15153 від 23.08.2017р. на суму 1500000,00 грн., №15166 від 28.08.2017р. на суму 1500000,00 грн., №15176 від 29.08.2017р. на суму 1000000,00 грн., №338 від 05.09.2017р. на суму 2500000,00 грн., №524 від 12.09.2017р. на суму 1500000,00 грн., №544 від 13.09.2017р. на суму 200000,00 грн., №СТК1456 від 14.09.2017р. на суму 1700000,00 грн., №567 від 15.09.2017р. на суму 200000,00 грн., №589 від 18.09.2017р. на суму 500000,00 грн., №608 від 19.09.2017р. на суму 1200000,00 грн., №СТК1910 від 18.09.2017р. на суму 1200000,00 грн., №СТК2143 від 21.09.2017р. на суму 1000000,00 грн., №СТК2514 від 25.09.2017р. на суму 1000000,00 грн., №СТК2647 від 26.09.2017р. на суму 200000,00 грн., №670 від 26.09.2017р. на суму 2500000,00 грн., №15587 від 09.10.2017р. на суму 2000000,00 грн. (на загальну суму 126944500,00 грн.). (т. 2, ст. ст. 110-239, т. 15 ст. ст. 28-154).

11.29. Разом з тим, СВК "Перший національний виробничий кооператив" долучено до матеріалів справи платіжні доручення, зокрема, від 24.04.2017р. №13892 на суму 1200000,00 грн., від 25.04.2017р. №13902 на суму 800000,00 грн. та №395220316 на суму 7000000,00 грн., від 26.04.2017р. №13906 на суму 1000000,00 грн. (всього на суму 10000000,00 грн.).

11.30. Також матеріали справи містять акт прийому-передачі векселя (векселів) від 18.08.2017 Згідно якого, враховуючи зміни до договору №49, внесені додаткової угодою №2 від 18.08.2017, сторонами складено, підписано та завірено печатками акт прийому-передачі векселя (векселів) за яким ДП "Старокостянтинівський молочний завод" передав, а СВК "Перший національний виробничий кооператив" прийняв векселі прості в кількості 12 штук номіналом 1000000,00 грн. кожен, на загальну суму 12000000,00 грн. Також, в акті сторони погодились вважати умови договору №49 від 12.08.2016 виконаними та зазначили, що претензій одна до одної не мають.

11.31. Вважаючи, що ДП "Старокостянтинівський молочний завод" не в повному обсязі здійснив оплату за поставлену відповідно до договору №49 від 12.08.2016 продукцію та з порушенням визначеного строку, СВК "Перший національний виробничий кооператив" 30.03.2018 звернувся до Господарського суду Хмельницької області з позовом про стягнення з Дочірнього підприємства "Старокостянтинівський молочний завод" заборгованість за договором поставки молока №49 від 12.08.2016 у розмірі 3935558,00 грн. (3312859,00 грн. боргу, 395727,00 грн. пені, 39160,00 грн. 3% річних та 187812,00 грн. інфляційних втрат).

11.31.1. В обґрунтування позовних вимог позивач вказує на неналежне виконання відповідачем обов`язку з оплати продукції, поставленої за договором від 12.08.2016 №49, посилаючись на статті 525 526 610 611 625 629 692 712 ЦК України, статті 173-175 193 231 265 ГК України. У позовній заяві та у письмових поясненнях позивач зазначив, що на виконання умов договору №49 за період з серпня 2016р. по листопад 2017р. ним було поставлено молоко на суму 141916738,00 грн., а відповідач сплати лише частину суми, що підлягає сплаті. В подальшому позивач зазначив у письмових поясненнях, поданих по справі, що відповідач сплатив лише 126944500 грн., а заборгованість становить 15312859,00 грн., з яких 14972283,05 грн. за 2017р. та 340621,00 грн. за 2016р. При цьому, посилався також на наявні у справі товарно-транспортні накладні, приймальні квитанції на закупівлю молочної сировини, видаткові накладні, акти звірки розрахунків, податкові накладні.

11.31.2. Таким чином, просить суд стягнути з відповідача основну заборгованість в сумі - 3312859,00 грн., а також пеню в сумі - 395727,00 грн. загалом за період з 26.08.2017р. по 28.03.2018р., 3% річних в сумі 39160,00 грн. загалом за період з 26.08.2017р. по 28.03.2018р. та інфляційні втрати в сумі 187812,00 грн. за період вересень 2017 року - лютий 2018 року (а.с. 1-12, т.1).

12. Суд апеляційної інстанції встановив, що:

12.1. Найбільш суперечливим у правовідносинах між сторонами по поставці молока (молочної сировини) та її оплати є період вересень листопад 2017 року.

12.2. Із матеріалів справи вбачається, що Постачальником під час подання позову в обґрунтування доводів правомірності його дій по поставці молочної сировини Підприємству за цей період, не надано жодних первинних бухгалтерських документів.

12.3. У підтвердження реального руху активів за вересень 2017 року колегією суддів досліджено письмові докази, які позивачем долучено до матеріалів справи: копії товарно-транспортних накладних, копії спеціалізованих товарних накладних на перевезення молочної сировини за формою 1-ТН (МС) (а.с.60, т.3 а.с.231, т.8); копію приймальної квитанції (а.с.86, т.2); копію податкової накладної за вересень 2017 року із Додатками №№ 1, 2, 5, 6 до неї (а.с.52-53, т.3).

12.4. Копії товарно-транспортних накладних належним чином не завірені, як і копії спеціалізованих товарних накладних на перевезення молочної сировини за формою 1-ТН (МС), містять істотні недоліки їх оформлення та відображення усіх необхідних реквізитів та даних.

12.5. З поданих в справу спеціалізованих товарних накладних (з вересня по листопад 2017 року) вбачається, що вони не всі відповідають вимогам Інструкції 457/1. В деяких накладних відсутні: підписи відповідальних осіб; відсутні відтиски печаток; не зазначено одного або декілька обов`язкових реквізитів, зокрема кількості відправленого молока, кількості прийнятого молока, базисної жирності (що впливає на можливість визначення вартості всього обсягу поставленого молока). Наявні випадки, за яких підписи однієї і тієї ж особи постачальника та перевізника покупця в різних ТТН різні.

12.6. Також в даних накладних відсутня інформація щодо видаткових накладних, на підставі яких здійснювалося приймання товару по договору поставки молока №49 від 12.08.2016 року, у графі Супровідний документ. Тобто, визначити за яким саме договором відбувалась поставка неможливо. Адже у період 2016 2017 років між Кооперативом та Підприємством було укладено декілька договорів: договір поставки товару №3 від 31.01.2017 року (строк дії з 31.01.2017 по 31.08.2017 року); договір про надання послуг №2П від 01.01.2017 року (строк дії з 01.01.2017 по 31.12.2017 року); договір про надання послуг №3 ТЗР від 01.01.2017 року (строк дії з 01.01.2017 по 31.12.2017 року). Згідно умов цих договорів складені товарно-транспортні накладні, які не містять вказівки на конкретний договір, можуть відноситися до будь-якого з них.

12.7. Зазначені недоліки в оформленні накладних форми № 1-ТН (МС) разом із накладними форми № 1-ТН відносяться і до періоду жовтня листопада 2017 року.

12.8. З приймальних квитанцій на закупівлю молочної сировини від 30.11.2017, від 31.10.2017, від 30.09.2017 (а.с.86-88, т.2), не вбачається за можливе встановити який обсяг молока та на які суми Відповідач прийняв продукцію саме за Договором поставки молока № 49 від 12.08.2016, і чи взагалі дані приймальні квитанції коректно та достовірно відображають прийняття товару за цим договором.

12.9. Тобто, зазначені приймальні квитанції не можуть бути прийняті судом у якості доказів поставки та прийняття молока в рамках Договору №49, що покладений в основу обґрунтувань позову. Не являються такі квитанції і доказами у справі в сукупності з іншими матеріалами, оскільки вказані в них суми прийнятого товару за певний місяць не відповідають аналогічним сумам поставки за той же місяць, що відображені в видаткових накладних, які оформлені неналежним чином. Тобто, розрахувати суми поставки (прийняття), відмічені у квитанціях, які б давали можливість віднести їх як поставку за Договором поставки молока № 49 від 12.08.2016 не вбачається за можливе.

12.10. Відповідач не здійснював використання (формування) податкового кредиту щодо зареєстрованих Позивачем податкових накладних у вересні-листопаді 2017 року, це зокрема вбачається із зареєстрованих податкових декларацій які чітко відображають відсутність інформації про формування та використання податкового кредиту по вказаним Позивачем податкових накладним: копії податкової декларації за вересень 2017 року із Додатками №№ 1, 2, 5, 6 до неї (а.с.36-46, т.20); копії податкової декларації за жовтень 2017 року із Додатками №№ 1, 5, 6 до неї (а.с.47-56, т.20); копії податкової декларації за листопад 2017 року із Додатками №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6 до неї (а.с.57-69, т.20).

13. Аналізуючи встановлені фактичні обставини, колегія суддів суду касаційної інстанції дійшла висновку про те, що існують дефекти первинних документів по поставці молока (молочної сировини) та її оплати за період вересень листопад 2017 року і що відповідач не визнає факту постачання товару.

14. У постанові Верховного Суду від 03.06.2022 у справі № 922/2115/19 зазначено висновок про застосування норм права суть якого полягає у тому, що у разі наявності дефектів первинних документів та невизнання стороною факту постачання спірного товару, сторони не позбавлені права доводити постачання товару іншими доказами, які будуть переконливо свідчити про фактичні обставини здійснення постачання товару.

15. Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

16. Згідно з пунктом 201.7 статті 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

17. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пунктом 201.10 статті 201 цього Кодексу).

18. Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, тобто спричиняють правові наслідки.

19. Підставою для виникнення в платника права на податковий кредит з податку на додану вартість є факт реального здійснення операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, а також оформлення відповідних операцій належним чином складеними первинними документами, які містять достовірні відомості про їх обсяг та зміст.

20. З урахуванням того, що по поставці молока (молочної сировини) та її оплати існують дефекти первинних документів по поставці молока (молочної сировини) та її оплати за період вересень листопад 2017 року і що Відповідач не здійснював використання (формування) податкового кредиту щодо зареєстрованих Позивачем податкових накладних у вересні-листопаді 2017 року, колегія суддів суду касаційної інстанції дійшла висновку про обґрунтованість позиції суду апеляційної інстанції про те, що Позивачем не обґрунтовано та не доведено факт поставки молочної сировини у період вересня листопада 2017 року саме на підставі видаткових накладних №446 від 30.09.2017, №713 від 31.10.2017 №797 від 30.11.2017 та наявності заборгованості саме за цей період.

21. Щодо правовідносин сторін за Договором №46 за період серпень грудень 2016 року суд апеляційної інстанції встановив наступні фактичні обставини справи:

21.1. Станом на кінець 2016 року за відповідачем (за даними позивача) рахувалася заборгованість за договором №49 від 12.08.2016 за поставлену в 2016 році продукції на суму 340 620,80 грн.

21.2. Цей розмір заборгованості позивач підтверджує довідкою щодо розрахунків сторін в рамках договору №49 від 12.08.2016, оборотно-сальдовими відомостями по рахунку №6341 відповідача.

21.3. Колегією суддів, досліджуючи стан виконання Сторонами умов Договору №49 за період серпня-грудня 2016 року, звернуто увагу, що позивачем у підтвердження заборгованості первинних бухгалтерських документів не надається.

22. З урахуванням наведених фактичних обставин справи, а саме того, що заборгованість за період серпень грудень 2016 року Позивач підтверджує довідкою щодо розрахунків сторін в рамках договору №49 від 12.08.2016, оборотно-сальдовими відомостями по рахунку №6341 Відповідача без надання первинних документів, таких як акти приймання-передачі оформлені відповідно до вимог чинного законодавства чи надання доказів використання (формування) Відповідачем податкового кредиту щодо зареєстрованих Позивачем податкових накладних за період серпень грудень 2016 року, колегія суддів суду касаційної інстанції погоджується з висновком суду апеляційної інстанції про те, що Позивач не довів заборгованість Відповідача щодо поставки товару за Договором №46 за період серпень грудень 2016 року.

22. Додатковим підтвердженням викладеного є встановлена фактична обставина судом апеляційної інстанції про те, що обсяг первинних документів, які наявні у справі №924/233/18 (докази поставки молочної сировини - видаткові накладні та докази оплати за поставлений товар платіжні доручення) за період серпень-грудень 2016 року підтверджують наявність зовсім іншої заборгованості відповідача перед позивачем, зокрема:

А) за серпень 2016 року поставлено молочної продукції на загальну суму 1159132грн (видаткова накладна від 31.08.2016). Оплачено відповідачем за серпень 2016 року платіжними дорученнями 983373,20 грн (а.с.110-118, т.2).

Б) доказів поставки за вересень 2016 року молочної продукції (видаткову накладну, приймальну квитанцію, тощо) позивач не надає. Натомість оплачено відповідачем за вересень 2016 року платіжними дорученнями 2036567,28 грн (а.с.119-123, т.2).

В) за жовтень 2016 року поставлено молочної продукції на загальну суму 1491177,40 грн (видаткова накладна від 31.10.2016). Оплачено відповідачем за жовтень 2016 року платіжними дорученнями 1879000,00 грн (а.с.124-128, т.2).

Г) за листопад 2016 року поставлено молочної продукції на загальну суму 1061640,00 грн (видаткова накладна від 30.11.2016). Оплачено відповідачем за листопад 2016 року платіжними дорученнями 1373249,84 грн (а.с.129-135, т.2).

Ґ) за грудень 2016 року поставлено молочної продукції на загальну суму 1296143,20 грн (видаткова накладна від 30.11.2016). Оплачено відповідачем за грудень 2016 року платіжними дорученнями 995000,00 грн (а.с.136-141, т.2).

23. Щодо правовідносин між сторонами за Договором №46 за період січень серпень 2017 року суд апеляційної інстанції встановив наступні фактичні обставини справи:

23.1. Матеріали справи містять підписані представниками обох сторін та засвідчені відтисками їхніх печаток видаткові накладні по Договору №49 від 12.08.2016 за період січень-серпень 2017: №8 від 31.01.2017 на суму 2592982,48грн, №20 від 28.02.2017 на суму 8471877,92грн, №38 від 15.03.2017 на суму 8435506,24грн, №44 від 31.03.2017 на суму 10089309,62грн, №61 від 30.04.2017 на суму 9611017,20грн, №54 від 15.04.2017 на суму 7495454,00грн, №98 від 31.05.2017 на суму 25565341,68грн, №151 від 30.06.2017 на суму 21897930,24грн, №201 від 31.07.2017 на суму 19612471,32грн, №211 від 31.08.2017 на суму 13967764,09грн.

23.2. Зазначені видаткові накладні надані до матеріалів справи надані позивачем та обґрунтовують поставлену Кооперативом продукцію за цей період на загальну суму 127739654,80грн.

23.3. У свою чергу відповідач здійснив оплату грошовими коштами на суму 111244500,00грн (а.с.142-226, т.2), (зокрема, за січень 2017 на суму 600000,00 грн, за лютий 2017 - 4244500,00 грн, за березень 2017 - 17700000,00 грн, за квітень 2017 - 20200000,00 грн, за травень 2017 - 8400000,00 грн, за червень 2017 - 19600000,00 грн, за липень 2017 - 24500000,00 грн, за серпень 2017 - 16000000,00 грн).

23.4. Апеляційний господарський суд звернув увагу, що вказівка в призначеннях платежу окремих платіжних доручень на оплату продукції за Договором №49 від 12.08.2017 носить характер помилки з огляду на дати відповідних платіжних доручень, які передують даті 12.08.2017, та відсутністю доказів укладення сторонами договору від 12.08.2017.

23.5. Як уже зазначалося вище у даній постанові, розділом 8 договору передбачено, що оплата здійснюється покупцем в безготівковій формі шляхом перерахунку грошових коштів на поточний рахунок постачальника протягом 1 (одного) банківського дня з моменту отримання продукції покупцем.

23.6. До вказаного розділу Сторони внесли зміни Додатковою угодою №2 від 18.08.2017 (а.с.240, т.2).

23.7. Відповідно до змін, внесених до Договору №49 від 12.08.2016 Додатковою угодою №2 від 18.08.2017, оплата здійснюється Покупцем в безготівковій формі шляхом перерахунку грошових коштів на поточний рахунок Постачальника протягом 1 банківського дня з моменту отримання Продукції Покупцем або шляхом емісії векселя; Покупець здійснює розрахунки за фактично отриману Продукцію протягом 1 банківського дня з моменту отримання Продукції та підписання Сторонами здавально-приймальних документів на шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника або шляхом видачі векселя (векселів). Вексель (векселі) видаються Постачальнику на суму фактично поставленої Продукції по Акту приймання-передачі векселя (векселів). Номінальна вартість векселя (векселів) не повинна бути більше суми фактично отриманої Продукції. В момент (день) оформлення векселя (векселів) зобов`язання оплатити отриману Продукцію у Покупця припиняються та виникає новий обов`язок оплатити вексель (векселі). Постачальник зобов`язаний прийняти оформлений вексель (векселі) та підписати акт прийому-передачі.

23.8. У цей же день, 18.08.2017, між ДП Старокостянтинівський молочний завод передав а СВК Перший національний виробничий кооператив було складено Акт прийому-передачі векселя (векселів) а.с.241-242, т.2).

23.9. Згідно Акту прийому-передачі векселя (векселів) від 18.08.2017 року вбачається, що ДП Старокостянтинівський молочний завод передав, а СВК Перший національний виробничий кооператив прийняв векселів на загальну суму 12000000,00 грн з метою погашення зобов`язань за Договором поставки молока №49 від 12.08.2016.

23.10. При цьому, в даному акті Сторони погодились вважати умови Договору поставки молока №49 від 12.08.2016 року виконаними, а претензій Сторони одна до одної не мають.

24. Колегія суддів суду касаційної інстанції зазначає, що наведені фактичні обставини свідчать про обґрунтованість висновку суду апеляційної інстанції про те, що під час розгляду даного спору Позивачем не доведено належними, допустимими та достатніми доказами обставин неналежного виконання відповідачем обов`язку з оплати поставленої продукції за договором №49 від 12.08.2016.

25. Оцінюючи доводи касаційної скарги колегія суддів суду касаційної інстанції вказує на те, що Скаржник просить суд касаційної інстанції здійснити переоцінку доказів та самостійне встановлення фактичних обставин справи, що прямо суперечить приписам ст. 300 ГПК України щодо меж розгляду справи судом касаційної інстанції.

26. З урахуванням викладеного, суд касаційної інстанції дійшов висновку про те, що постанова Північно-західного апеляційного господарського суду від 11.05.2022 ухвалена з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

27. Відповідно до положень ст. 309 ГПК України, суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо судове рішення, переглянуте в передбачених статтею 300 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права.

28. На підставі викладеного, керуючись ст. 309 ГПК України, колегія суддів суду касаційної інстанції дійшла висновку про те, що касаційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Фотон Екстра" підлягає залишенню без задоволення а постанова Північно-західного апеляційного господарського суду від 11.05.2022 - залишенню без змін.

29. Оскільки за результатами розгляду касаційної скарги колегія суддів суду касаційної інстанції дійшла висновку про залишення касаційної скарги без задоволення, а оскаржуваної постанови суду апеляційної інстанції - без змін, судові витрати у вигляді судового збору за подання касаційної скарги покладаються на Скаржника.

Керуючись ст. ст. 240 300 301 304 308 309 314 315 317 ГПК України, Верховний Суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1. Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Фотон Екстра" залишити без задоволення.

2. Постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 11.05.2022 по справі №924/233/18 залишити без змін.

Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Головуючий С.В. Жуков

Судді К.М. Огороднік

Н.Г. Ткаченко

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст