0
0
689
Ми часто спостерігаємо конфлікти, які можуть бути ефективно вирішені за допомогою медіації. Конфлікти у сфері медицини зазвичай можуть бути вирішені мирним шляхом, без необхідності проходження через складні судові процедури. Розгляньмо приклад, як медіація могла б допомогти у вирішенні цього конкретного конфлікту та чому це краще для всіх сторін.
2 серпня 2024 року Трускавецький міський суд [1] призначив 240 годин громадських робіт стоматологу, який ненавмисно травмував пацієнтку, незадоволену отриманими послугами. Конфлікт стався на території домоволодіння лікаря щодо результатів надання стоматологічних послуг, які пацієнтка фіксувала на власний мобільний телефон. Лікар, бажаючи припинити відеозйомку, вирвав телефон з рук пацієнтки. В результаті вона втратила рівновагу та, падаючи на сходах, зламала ногу. Лікар визнав свою вину у вчиненні кримінального правопорушення.
Сторони конфлікту:
Суть конфлікту: Пацієнтка незадоволена якістю стоматологічних послуг та вимагала повернення грошей. Стоматолог вважає, що пацієнтка безпідставно вимагає повернення коштів і відмовляється їх повернути.
Ескалація конфлікту:
Наслідки конфлікту:
Медіація є ефективним інструментом для вирішення конфліктів, особливо у випадках, коли справа стосується емоційно насичених ситуацій, як у випадку з лікарем та пацієнткою. Замість того, щоб проходити через емоційний, тривалий та витратний судовий процес, сторони можуть знайти взаємовигідне рішення за допомогою медіації. Це дозволить зберегти відносини, заощадити час та кошти, а також знизити емоційну напругу. Незалежний медіатор забезпечить об'єктивний та неупереджений підхід, що є важливим для успішного вирішення конфлікту.
Використання медіації у конфліктах в медичній сфері є кращим варіантом, адже це сприяє мирному врегулюванню суперечок та запобіганню ескалації конфліктів до рівня фізичного насильства або тривалих судових процесів.
1. Підготовка:
2. Переговори:
3. Пошук рішень:
4. Закріплення домовленостей:
Таким чином, за участю медіатора конфлікт міг би бути вирішений мирним шляхом, без судових розглядів та з мінімальними втратами для обох сторін.
1. Передконфліктна стадія:
• Пацієнтка незадоволена якістю послуг стоматолога.
• Стоматолог не визнає недоліки в наданих послугах.
2. Стадія ескалації:
• Пацієнтка приходить до дому стоматолога.
• Вимагає повернення грошей.
• Починає знімати на мобільний телефон.
3. Конфлікт:
• Стоматолог намагається зупинити зйомку.
• Штовхає пацієнтку.
• Пацієнтка падає та отримує травму.
4. Постконфліктна стадія:
• Судовий розгляд.
• Стоматолога визнають винним.
• Призначення покарання у вигляді громадських робіт.
• Можливий розголос у медіа.
Раннє втручання - медіація могла б початися, коли пацієнтка вперше висловила незадоволення. Медіатор міг би допомогти обом сторонам висловити свої погляди та знайти спільні рішення до ескалації конфлікту.
Фокус на інтересах - наприклад, пацієнтка могла б пояснити свої конкретні претензії до якості послуг, а лікар міг би знайти способи виправити ситуацію, не допускаючи конфлікту.
Збереження відносин - медіація могла б сприяти збереженню або відновленню професійних відносин. Навіть якщо пацієнтка більше не планує відвідувати цього стоматолога, медіація могла б допомогти їм розійтися мирно, без образ та агресії.
Зниження емоційної напруги - зниження емоційної напруги між сторонами, створює безпечне середовище для конструктивного діалогу.
[1] Рішення Трускавецького міського суду
[2] Обговорення в мережі Facebook
[3] Стоматологу з Львівщини присудили громадські роботи за конфлікт з пацієнткою
Автор статті: Маркіян Варивода
медіатор, юрист
Просмотров
Коментарии
Просмотров
Коментарии
Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях
Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис
На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение
Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу
Просмотров:
221
Коментарии:
0
Просмотров:
959
Коментарии:
0
Просмотров:
381
Коментарии:
2
Просмотров:
367
Коментарии:
0
Просмотров:
405
Коментарии:
0
Просмотров:
409
Коментарии:
0
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.