Автор не указан
2
0
3262
«Рада Європи не визнає ратифікацію Стамбульської конвенції Україною в такому ампутованому вигляді»
В Україні вперше вводиться кримінальна відповідальність за домашнє насильство, Нацполіція отримує право контролювати поведінку кривдників, яких будуть вносити у спеціальний Єдиний державний реєстр випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі. Все це передбачає закон «Про запобігання та протидію домашньому насильству» (№5294), ухвалений Радою 7 грудня. За день до того парламент також вніс зміни до деяких законів у зв’язку із ратифікацією Конвенції Ради Європи про запобігання насильству щодо жінок і домашньому насильству (№4952).
Читайте статтю: Українці плутають "права людини" з можливістю жити забезпечено
«В органів влади з’явились реальні механізми захисту всіх, хто постраждав від домашнього насильства. Буде профінансовано створення притулків, де жертви зможуть пройти реабілітацію, отримати психологічну і юридичну підтримку. Буде створена «гаряча лінія»…», - переможно прокоментувала ухвалення закону нардеп від БПП, представник президента у Верховній Раді Ірина Луценко.
Домашнє насильство в Україні
Дані, озвучені Іриною Луценко
«Відтепер держава фіксуватиме таки випадки, поліція матиме повноваження реагувати, зупиняти домашнє насильство. Для кривдників передбачено комплекс заходів – від корекційної роботи, адміністративних заходів до арешту і позбавлення волі на строк від 2 до 8 років», - наголосила Ірина Луценко.
Необхідність прийняття закону, як говориться у пояснювальній записці, зумовлена також підготовкою до ратифікації Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами (Стамбульська конвенція). Але якраз отут і вийшов «збій».
Читайте статтю:"Закон як дишло – куди повернеш, туди і... зняття депутатської недоторканності».
При розгляді проекту «Про запобігання та протидію домашньому насильству» більшість не підтримала низку поправок щодо згадування у тексті словосполучення «ґендерно зумовлені стереотипи». Проект був проголосований в редакції комітету, де словосполучення з поняттям «ґендер» замінювалося іншими формулюваннями, зокрема «насильство за ознакою статі». І ряд депутатів вже заявили, що прийнятий закон поставив під загрозу виконання Стамбульської конвенції.
На відміну від загального уявлення про гендерну рівність (заборону гендерної дискримінації) як рівність виключно між чоловіком та жінкою, Стамбульська конвенція впроваджує інше розуміння ґендеру та проводить чітке розрізнення між поняттями статі та ґендеру. У Стамбульській конвенції зазначено: «ґендер» означає соціально закріплені ролі, поведінку, діяльність і характерні ознаки, які певне суспільство вважає належними для жінок та чоловіків».
Народний депутат Ірина Луценко на форумі, присвяченому проблемі насильства щодо жінок, заявляла, що в парламенті не вистачає голосів, щоб ратифікувати Стамбульську конвенцію. Депутатам, за її словами, не подобаються визначення, прописані в тексті конвенції. «У нас в Україні ці стереотипи процвітають і далі: жінка нижча, варить борщі, виховує дітей – все, це її основна роль. Вона не може бути спікером, вона не може керувати літаком, не може бути снайпером, прем’єром і так далі. Ці стереотипи підтримує в нас і церква. І депутати, боячись цього слова «ґендер», чомусь трактують його по-іншому – з якимись там підтекстами», – пояснювала вона.
«Парламент зробив Україні «ведмежу послугу», створивши перешкоду на шляху ратифікації Стамбульської конвенції. Без вказаних дефініцій («ґендер», «ґендерна ідентичність», «ґендерно обумовлене насильство» та «ґендерні стереотипи». - «Главком») законопроект не може вважатися імплементаційним, адже він не відповідає нашим міжнародним зобов’язанням». - зазначила Ірина Суслова. Вона вважає, що законопроект не містить тих системних пропозицій, які є в тексті конвенції.
Програти битву не означає програти війну!
Без емоцій про сьогоднішнє голосування за законопроект 5294 «Про запобігання та протидію домашньому насильству». Він був ухвалений без таких ключових понять як «геднер», «гендерна ідентичність», «гендерно обумовлене насильство» та «гендерні стереотипи».
1) Парламент зробив Україні «ведмежу послугу», створивши перешкоду на шляху ратифікації Стамбульської конвенції. Без вказаних дефініцій законопроект 5294 не може вважатись імплементац... Показати більше...
Читайте статтю:ПОРУШЕННЯ ПРАВ ЗАСУДЖЕНИХ ПРИ РОЗГЛЯДІ СУДАМИ КЛОПОТАНЬ ПРО УДЗ
«Рада Європи не визнає ратифікацію Стамбульської конвенції Україною в такому ампутованому вигляді, - висловилась депутат від БПП Світлана Заліщук. - Внесені зміни спотворюють суть Стамбульської конвенції, яка мала би боротися проти будь-якої дискримінації. Натомість голосування в парламенті продемонструвало, що дискримінація в Україні - це частина політичного мислення, частина політичної культури».
Стамбульська конвенція, прийнята 11 травня 2011 року країнами-членами Ради Європи, стала першим юридично зобов’язуючим документом в Європі, яким застосовується комплексний підхід до боротьби з насиллям стосовно жінок. Україна підписала Стамбульську конвенцію 7 листопада 2011 року, але не ратифікувала її.
Відтепер під термін «домашнє насильство» підпадають усі акти фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, вчинені між колишнім чи теперішнім подружжям або людьми, які жили чи живуть разом. Раніше, якщо шлюб не був зареєстрований, то злочин могли не кваліфікувати як домашнє насильство.
Економічне насильство - форма домашнього насильства, яка включає умисне позбавлення житла, їжі, одягу, майна, коштів або документів, залишення без догляду чи піклування, перешкоджання в отриманні необхідних послуг з лікування чи реабілітації, заборона працювати, навчатися та інше.
Психологічне насильство - словесні образи, погрози, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи, контроль у репродуктивній сфері, якщо такі дії викликали у постраждалої особи побоювання за свою безпеку, безпеку третіх осіб, спричинили емоційну невпевненість, нездатність захистити себе, завдали шкоди психічному здоров’ю.
Сексуальне насильство - будь-які діяння сексуального характеру, вчинені щодо повнолітнього чи дитини без її згоди, примушування до секс-актів з третьою особою та інші правопорушення проти статевої свободи чи статевої недоторканості особи, у тому числі, вчинені стосовно дитини або в її присутності.
Фізичне насильство - ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, незаконне позбавлення волі, нанесення побоїв, мордування, заподіяння тілесних ушкоджень, залишення в небезпеці, ненадання допомоги особі, яка перебуває в небезпечному для життя стані, заподіяння смерті, вчиненні інших правопорушень насильницького характеру.
Дія законодавства про запобігання та протидію домашньому насильству незалежно від факту спільного проживання поширюється на таких осіб:
Законом «Про запобігання та протидію домашньому насильству» передбачено створення Єдиного держреєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі.
Реєстр ведеться з метою:
До реєстру будуть вноситися відомості окремо по кожному випадку насильства про:
Відомості про кривдника, варто зазначити, вносяться до реєстру за наявності обґрунтованих підозр здійснення ним насильства.
Персональні дані про особу, яка повідомила про вчинення насильства, зберігаються в реєстрі протягом одного року з дня надходження інформації про насильство.
Дані про потерпілого зберігаються протягом трьох років.
Персональні дані про кривдника зберігаються:
У разі спростування факту вчинення насильства, а також після закінчення строку зберігання такі дані підлягають видаленню або знищенню.
До цього реєстру доступ надається лише:
Доступ до реєстру здійснюється з використанням електронного цифрового підпису.
Пункт щодо створення такого реєстру також є досить суперечливим, оскільки така норма відсутня у Стамбульській конвенції.
«До тексту фінального варіанту законопроекту потрапила одіозна норма про Єдиний державний реєстр випадків домашнього насильства. Стамбульська конвенція нічого подібного не передбачає. Натомість колеги так «вдосконалили» документ, що тепер тисячі осіб - від працівників сільських рад до працівників міністерств – матимуть доступ до персональних даних жертв, свідків і кривдників. Матимемо протилежний від очікуваного результату – про факти домашнього насильства просто не будуть повідомляти, щоб не «світити» інформацію про себе», - зазначила нардеп Ірина Суслова.
Законом №4952 до Кримінального кодексу вводиться стаття про домашнє насильство.
Кривдникам (особам, які вчинили домашнє насильство у будь-якій формі) загрожує покарання у вигляді 150-240 годин громадських робіт, арешт до шести місяців, обмеження волі (тримання особи в кримінально-виконавчих установах відкритого типу (виправних центрах) у межах адміністративно-територіальної одиниці відповідно до її постійного місця проживання без ізоляції від суспільства в умовах здійснення над нею нагляду з обов'язковим залученням засудженого до праці. – «Главком») до п’яти років або позбавлення волі до двох років.
«Введений новий розділ у Кримінальний кодекс, який стосується обмежувальних заходів: коли суд буде розглядати кримінальні справи, пов’язані з домашнім насильством, то буде призначено покарання та обмежувальні заходи. Наприклад, заборона перебувати у місті спільного проживання, обмеження спілкування з дитиною, заборона наближатися на визначену відстань до місця, де особа, яка постраждала від домашнього насильства», - розповідала ЗМІ юрист ГО «Жіночи перспективи» Галина Федькович. Обмеження встановлюватиме суд разом з вироком по кримінальній справі. Обмежувальні заходи встановлюватимуть на термін від 1 до 3 міс, а за потреби вони можуть бути продовженні.
Раніше кривдника чекала адмінвідповідальність, його могли затримати на 15 діб.
Крім того, у Кримінальному кодексі депутати передбачили кримінальну відповідальність за примус до шлюбу або продовження примусово укладеного шлюбу, за примусове співжиття, примусовий шлюб з метою переміщення людини до іншої країни. За такі діяння передбачається кримінальна відповідальність у вигляді арешту до шести місяців, обмеження або позбавлення волі до трьох років.
Терміновий заборонний припис стосовно кривдника (це може бути зобов’язання залишити місце проживання постраждалої особи, заборона на вхід та перебування там, заборону контактувати з постраждалою особою). Він виноситься строком до 10 діб.
Обмежувальний припис стосовно кривдника (це може бути заборона перебувати в місці спільного проживання із постраждалою особою, усунення перешкод у користуванні спільним майном, обмеження спілкування, заборона наближатися на визначену відстань до місця проживання постраждалою особи, розшукувати її, вести листування чи телефонні розмови). Обмежувальний припис видається на строк від одного до шести місяців.
Взяття на профілактичний облік кривдника та проведення з ним профілактичної роботи уповноваженим підрозділом Нацполіції.
Направлення кривдника на проходження програми для кривдників. За виконання таких програм відповідальними є місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування. Кривдника може бути направлено судом на проходження програми на строк від 3 місяців до року.
Національна поліція отримує право контролювати поведінку кривдника, щоб не допустити повторного насильства. Правоохоронці також можуть стежити, щоб порушник дотримувався накладених на нього тимчасових обмежень і виконував певні обов’язки.
Поліцейські можуть проникати до житла особи без вмотивованого рішення суду в невідкладних випадках, пов’язаних із припиненням акту домашнього насильства, у разі безпосередньої небезпеки для життя чи здоров’я постраждалої особи.
Органи управління освітою забезпечують підготовку фахівців із запобігання та протидії домашньому насильству, забезпечують включення до освітньо-професійних програм питань запобігання та протидії домашньому насильству, навчальні заклади та установи системи освіти проводять з учасниками навчально-виховного процесу відповідну виховну роботу, інформаційно-просвітницькі заходи, організовують роботу практичного психолога, соціального педагога з постраждалими дітьми та інше.
Коли освітяни виявлятимуть факти домашнього насильства у дітей чи отримувати про це заяви чи повідомлення, вони повинні повідомити про це службу у справах дітей та Нацполіцію не пізніше ніж за добу, організувати роботу практичного психолога або соціального педагога з постраждалими дітьми.
Медики повинні повідомляти місцевій владі та Нацполіції про ушкодження, які пацієнт міг отримати через домашнє насильство. А якщо такий пацієнт - дитина, то лікарі повинні зателефонувати ще й у службу у справах дітей.
В разі виявлення тілесних ушкоджень - мають проводити медобстеження, в разі виявлення ушкоджень сексуального характеру - направляти постраждалих на тестування на ВІЛ. А також надавати меддопомогу і інформувати постраждалих про заходи і соціальні послуги, якими вони можуть скористатися.
Згадайте новину: Буде новий закон: запроваджуємо комплексний підхід до боротьби з домашнім насильством
Постраждалим в результаті домашнього насильства має надаватися безоплатна правова допомога спеццентрами. Загальні та спеціалізовані служби підтримки:
Законом також передбачається функціонування колл-центру з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству щодо дітей. Це державна установа, яка має територіальні відділення в усіх регіонах України.
Якщо постраждала в результаті насильства дитина не може проживати із своїми батьками, іншими законними представниками, вона на певний час може бути влаштована до родичів, у сім’ю патронатного вихователя, до центру соціально-психологічної реабілітації дітей, притулку для дітей служб у справах дітей, інших установ для дітей.
Автор статті: Катерина Пешко
Джерело: «Главком»
Просмотров
Коментарии
Просмотров
Коментарии
Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях
Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис
На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение
Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу
Просмотров:
182
Коментарии:
0
Просмотров:
458
Коментарии:
0
Просмотров:
1023
Коментарии:
0
Просмотров:
437
Коментарии:
2
Просмотров:
412
Коментарии:
0
Просмотров:
474
Коментарии:
0
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.