Главная Сервисы для юристов ... База решений “Протокол” Постанова ВАСУ від 12.02.2014 року у справі №к/9991/26620/11-с Постанова ВАСУ від 12.02.2014 року у справі №к/999...
print
Друк
search Пошук
comment
КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ":

КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 лютого 2014 року м. Київ К/9991/26620/11

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Головуючого Бившевої Л.І.,

суддів: Карася О.В., Рибченка А.О.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Закритого акціонерного товариства «Красногвардійське ремонтно-транспортне підприємство»

на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04 червня 2010 року

та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2011 року

у справі №2а-2661/10/6/0170

за позовом Закритого акціонерного товариства «Красногвардійське ремонтно-транспортне підприємство»

до Державної податкової інспекції в Красногвардійському районі Автономної Республіки Крим (правонаступником якої є Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція Автономної Республіки Крим Державної податкової служби)

про визнання рішення недійсним, -

В С Т А Н О В И Л А :

Закрите акціонерне товариство «Красногвардійське ремонтно-транспортне підприємство» (далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції в Красногвардійському районі Автономної Республіки Крим (далі - відповідач) про визнання недійсним та скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 15 лютого 2010 року № 0000042308.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04 червня 2010 року у задоволенні позовних вимог відмовлено у повному обсязі.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2011 року постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04 червня 2010 року залишено без змін.

В касаційній скарзі ЗАТ «Красногвардійське РТП», посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04 червня 2010 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2011 року і ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити повністю.

У запереченні на касаційну скаргу Джанкойська ОДПІ АР Крим ДПС, посилаючись на те, що рішення судів першої та апеляційної інстанції є законними та обґрунтованими, а положення касаційної скарги жодним чином це не спростовують, просить відмовити в задоволенні касаційної скарги та залишити без змін постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04 червня 2010 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2011 року.

У відповідності до положень частини 1 статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України у справі здійснено заміну відповідача - ДПІ в Красногвардійському районі АР Крим її правонаступником - Джанкойською ОДПІ АР Крим ДПС, що підтверджується довідками з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 29 лютого 2012 року та від 05 березня 2012 року.

Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено наступне.

ДПІ в Красногвардійському районі АР Крим була проведена перевірка за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, а саме: господарської одиниці - каси ЗАТ «Красногвардійське РТП», що розташоване за адресою: смт. Красногвардійське, вул. Київська, 76, за результатами якої складений акт від 12 лютого 2010 року на бланку № 000030 (реєстраційний № 0053011723/00905296).

За висновками акта перевірки, позивачем були порушені вимоги пункту 9 статті 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», які полягали у тому, що ЗАТ «Красногвардійське РТП» не було забезпечене щоденне друкування на реєстраторі розрахункових операцій фіскальних звітних чеків (Z-звітів) і забезпечення їх зберігання в книзі обліку розрахункових операцій за кожний робочий день товариства за період з 01 січня 2010 року по 12 лютого 2010 року, а саме за 24 робочих дні.

15 лютого 2010 року ДПІ в Красногвардійському районі АР Крим на підставі вказаного акта перевірки прийняла рішення № 0000042308, яким згідно з пунктом 4 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосувала до ЗАТ «Красногвардійське РТП» штрафні (фінансові) санкції у сумі 8160,00 грн.

Суд першої інстанції, відмовляючи у задоволенні позовних вимог, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що відповідно до положень пункту 4 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» фінансова санкція в розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів громадян застосовується за кожний виявлений випадок не роздрукування та не зберігання суб'єктом підприємницької діяльності, який здійснює розрахункові операції за товари (послуги), фіскального звітного чеку.

Однак повністю погодитись з такими висновками судів попередніх інстанцій колегія суддів не може, з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 9 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

Згідно з пунктом 4 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій за рішенням відповідних органів державної податкової служби України до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Аналіз змісту цих норм дає підстави для висновку, що зазначена фінансова санкція встановлена за порушення суб'єктами підприємницької діяльності вимоги закону щоденно друкувати фіскальний звітний чек та зберігати його в книзі обліку розрахункових операцій.

Не виконуючи протягом певного періоду обов'язок щодня друкувати фіскальний звітний чек, суб'єкт підприємницької діяльності вчиняє продовжуване порушення, а не зберігаючи цей чек у книзі обліку розрахункових операцій - триваюче.

Враховуючи, що згідно зі статтею 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, за дії (бездіяльність), які у своїй сукупності складають єдине продовжуване чи триваюче правопорушення, можливо притягнути до відповідальності лише один раз.

Отже, за вчинення порушень, про які йдеться у пункті 4 статті 17 України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) відповідний орган державної податкової служби України може застосувати лише одну фінансову санкцію у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян незалежно від кількості виявлених під час перевірки суб'єкта підприємницької діяльності, який здійснює розрахункові операції за товари (послуги), випадків невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку та/або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій.

З огляду на викладене, податковий орган невірно застосував до ЗАТ «Красногвардійське РТП» штрафні (фінансові) санкції у сумі 7820,00 грн., оскільки невиконання зазначеного обов'язку позивачем є єдиним порушенням, незалежно від кількості днів, а тому штрафна (фінансова) санкція правомірно застосована лише у розмірі 340,00 грн.

Таким чином, висновки судів першої та апеляційної інстанцій про правомірність оспорюваного рішення в частині застосованих штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 7820,00 грн. не є обґрунтованими.

Відповідно до статті 225 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції має право змінити судове рішення, якщо у справі немає необхідності досліджувати нові докази або встановлювати обставини, а судове рішення, яке змінюється, є помилковим тільки в частині.

З урахуванням вищевикладеного, суд касаційної інстанції дійшов висновку про наявність підстав для зміни постанови Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04 червня 2010 року та ухвали Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2011 року в частині відмови у задоволенні позовних вимог про скасування рішення від 15 лютого 2010 року № 0000042308 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 7820,00 грн. із ухвалення нового рішення про задоволення позовних вимог в цій частині. В решті оскаржувані судові рішення підлягають залишенню без змін.

Керуючись ст. ст. 55, 160, 167, 210, 220, 222, 223, 225, 230, 232, ч. 5 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Касаційну скаргу Закритого акціонерного товариства «Красногвардійське ремонтно-транспортне підприємство» задовольнити частково.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04 червня 2010 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2011 року змінити в частині відмови у задоволенні позовних вимог про скасування рішення Державної податкової інспекції в Красногвардійському районі Автономної Республіки Крим від 15 лютого 2010 року № 0000042308 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 7820,00 грн.

Скасувати рішення Державної податкової інспекції в Красногвардійському районі Автономної Республіки Крим від 15 лютого 2010 року № 0000042308 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 7820,00 грн.

В решті постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04 червня 2010 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2011 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеному статтями 237, 238, 2391 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: Л.І. Бившева

Судді: О.В. Карась

А.О. Рибченко

logo

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст