Просмотров
Просмотров
1. Підстави для відмови у державній реєстрації:
1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;
2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;
3) у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна містяться відомості про обтяження корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв’язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи в результаті відчуження її таким засновником (учасником), крім випадків стягнення у дохід держави такої частки як санкції, передбаченої пунктом 1 - 1 частини першої статті 4 Закону України "Про санкції";
{Пункт 3 частини першої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законами № 2255-IX від 12.05.2022 , № 3137-IX від 30.05.2023 }
3 - 1 ) заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв’язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи в результаті відчуження її таким засновником (учасником), подано щодо засновника (учасника), який на момент подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників (крім випадку, якщо таким засновником (учасником) є державний орган, орган місцевого самоврядування);
{Частину першу статті 28 доповнено пунктом 3 - 1 згідно із Законом № 2475-VIII від 03.07.2018 ; в редакції Закону № 2255-IX від 12.05.2022 }
3 - 2 ) документи подані до неналежного суб’єкта державної реєстрації;
{Частину першу статті 28 доповнено пунктом 3 - 2 згідно із Законом № 159-IX від 03.10.2019 }
3 - 3 ) встановлення факту застосування санкцій відповідно до Закону України "Про санкції", які унеможливлюють проведення державної реєстрації;
{Частину першу статті 28 доповнено пунктом 3 - 3 згідно із Законом № 3103-IX від 03.05.2023 }
4) подання документів або відомостей, передбачених цим Законом, не в повному обсязі;
{Пункт 4 частини першої статті 28 в редакції Закону № 2255-IX від 12.05.2022 }
5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України;
6) документи суперечать статуту громадського формування;
7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;
7 - 1 ) порушено встановлену учасником вимогу нотаріального засвідчення справжності підпису під час прийняття рішень з питань діяльності юридичної особи та/або вимоги нотаріального посвідчення правочину, предметом якого є частка такого учасника у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) відповідної юридичної особи;
{Частину першу статті 28 доповнено пунктом 7 - 1 згідно із Законом № 340-IX від 05.12.2019 }
8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону;
9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов’язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
10 - 1 ) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов’язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, у Єдиному державному реєстрі міститься запис про судове рішення про визнання юридичної особи банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури;
{Частину першу статті 28 доповнено пунктом 10 - 1 згідно із Законом № 159-IX від 03.10.2019 }
10 - 2 ) щодо юридичної особи, стосовно якої в Єдиному державному реєстрі міститься запис про судове рішення щодо визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу, визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи, якщо таке рішення або його частину визнано недійсними, зміни до установчих документів юридичної особи є підставою для проведення реєстраційних дій;
{Частину першу статті 28 доповнено пунктом 10 - 2 згідно із Законом № 159-IX від 03.10.2019 }
10 - 3 ) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом;
{Частину першу статті 28 доповнено пунктом 10 - 3 згідно із Законом № 361-IX від 06.12.2019 }
10 - 4 ) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом;
{Частину першу статті 28 доповнено пунктом 10 - 4 згідно із Законом № 361-IX від 06.12.2019 }
10 - 5 ) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання, крім документів щодо кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи;
{Частину першу статті 28 доповнено пунктом 10 - 5 згідно із Законом № 2255-IX від 12.05.2022 }
11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:
раніше строку, встановленого цим Законом;
щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду;
{Абзац третій пункту 11 частини першої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1666-VIII від 06.10.2016 }
в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу;
{Абзац четвертий пункту 11 частини першої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1666-VIII від 06.10.2016 }
щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій;
щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів;
щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб";
{Абзац сьомий пункту 11 частини першої статті 28 в редакції Закону № 2491-VIII від 05.07.2018 }
щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та відсутні відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи, крім випадків, встановлених законом;
{Абзац восьмий пункту 11 частини першої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законами № 132-IX від 20.09.2019 , № 3293-IX від 28.07.2023 }
щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;
щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження;
{Абзац десятий пункту 11 частини першої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1666-VIII від 06.10.2016 }
щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство;
12) статут товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю поданий зі змінами, прийнятими без врахування голосів, які припадають на частку померлого учасника товариства;
{Частину першу статті 28 доповнено пунктом 12 згідно із Законом № 2275-VIII від 06.02.2018 }
13) заяву про державну реєстрацію створення юридичної особи, державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру, державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, подано із зазначенням кінцевого бенефіціарного власника, який на день подання заяви згідно з відомостями реєстрів помер;
{Частину першу статті 28 доповнено пунктом 13 згідно із Законом № 2571-IX від 06.09.2022 }
14) документи для державної реєстрації припинення відокремленого підрозділу юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, подані:
раніше строку, встановленого цим Законом;
щодо відокремленого підрозділу юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, стосовно якого надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
{Частину першу статті 28 доповнено пунктом 14 згідно із Законом № 3813-IX від 18.06.2024 }
2. Підстави для відмови у державній реєстрації фізичної особи - підприємця у разі подання заявником заяви у випадку, передбаченому цим Законом:
{Абзац перший частини другої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2255-IX від 12.05.2022 }
1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;
2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії;
3) подання документів або відомостей, передбачених цим Законом, не в повному обсязі;
{Пункт 3 частини другої статті 28 в редакції Закону № 2255-IX від 12.05.2022 }
3 - 1 ) документи подані до неналежного суб’єкта державної реєстрації;
{Частину другу статті 28 доповнено пунктом 3 - 1 згідно із Законом № 159-IX від 03.10.2019 }
4) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом;
{Пункт 4 частини другої статті 28 в редакції Закону № 2255-IX від 12.05.2022 }
5) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом;
{Пункт 5 частини другої статті 28 в редакції Закону № 2255-IX від 12.05.2022 }
6) подані документи суперечать вимогам законів України.
{Частину другу статті 28 доповнено пунктом 6 згідно із Законом № 2497-VIII від 10.07.2018 }
3. Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства.
4. Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об’єднання не допускається.
{Частину п'яту статті 28 виключено на підставі Закону № 2255-IX від 12.05.2022 }
{Частину шосту статті 28 виключено на підставі Закону № 2255-IX від 12.05.2022 }
7. Повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та рішення суб’єкта державної реєстрації про відмову у державній реєстрації розміщуються на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг у день відмови у державній реєстрації.
{Частина сьома статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом № 943-IX від 03.11.2020 }
8. У разі відмови у державній реєстрації документи, подані для державної реєстрації (крім документа про сплату адміністративного збору), повертаються (видаються, надсилаються поштовим відправленням) заявнику не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від заявника заяви про їх повернення.
9. Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.
Аналізуйте судовий акт: Виконання функції державної реєстрації юридичної особи не передбачає перевірки, чи містять установчі документи відомості, передбачені законом, а відповідальність за їх законністю покладається на засновників (справа № 21-3452а15, 08.12.15)
Посилаючись на те, що статут ОСББ суперечить вимогам статті 9 Закону України від 29 листопада 2001 року № 2866-III «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» та порушує права власників жилих приміщень через передбачену сплату вступного внеску у розмірі 100 000 грн., прокурор звернувся до суду з позовом, у якому просив: визнати протиправною та скасувати реєстраційну дію – державну реєстрацію юридичної особи ОСББ; зобов’язати РДА внести до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування проведення держаної реєстрації юридичної особи ОСББ.
Апеляційний адміністративний суд, скасувавши постанову окружного суду, ухвалив нову – про задоволення позову. При цьому він зазначив, що установчі документи ОСББ порушують права власника квартири чи нежилого приміщення на вступ до членів об’єднання, з чим також погодився і Вищий адміністративний суд України.
Як видно з постанови ВСУ, що пропонується увазі читачів, такі рішення стали наслідком хибного розуміння норм матеріального права, що в підсумку призвело до їх порушення. За висновками Колегії суддів Судової палати в адміністративних справах і Судової палати у цивільних справах Верховного Суду України державний реєстратор під час проведення державної реєстрації юридичної особи лише засвідчує, зпоміжіншого, факт створення чи припинення юридичної особи, тобто виконує функцію легалізації події створення (заснування) юридичної особи. Виконання цієї функції не передбачає і не наділяє його повноваженнями перевірки (контролю) за тим, чи містять установчі документи юридичної особи відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність яких законодавству покладається на засновників (учасників) юридичної особи, що випливає з положень частин 1, 2 ст. 4, ч. 3 ст. 8, ч. 1 ст. 24, абзаців 2, 3 ч. 1 ст. 27 Закону № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців»
З цих приписів Закону, а, крім того, і Закону України від 29 листопада 2001 року № 2866-III «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», вбачається, що питання (порядок) створення та функціонування об’єднання співвласників квартир у багатоквартирному будинку, суб’єктний склад засновників об’єднання, членство в ньому, питання вступу в об’єднання чи прийняття нових членів на умовах, передбачених статутом, внутрішні та інші питання діяльності цього утворення, стосуються правоможностей власників квартир – засновників об’єднання.