2
0
8133
Останнім часом ціни в Україні на всі види комунальних послуг сильно піднялися, в тому числі дуже подорожчало постачання електроенергії. Багато споживачів, з метою заощадити на газі, переходять на опалення електричними котлами або іншими установками, що гріють і працюють за рахунок електрики, в зв'язку з чим, збільшується коло споживачів. Вони ж дуже часто стикаються з проблемою перебоїв в постачанні електроенергії. Зазначене свідчить про те, що на даний момент ціна, на жаль, не відповідає якості послуг.
Зміст:
Стандарти якості електропостачання, умови і порядок їх забезпечення встановлено Порядком забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затверджений постановою національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП) від 12.06.2018 № 375. На цей же орган і покладається обов'язок по захисту прав споживачів за якісне постачання електроенергії та інших комунальних послуг на українському ринку. Одним з таких способів захисту є компенсація за неякісні послуги з електропостачання. Далі Юридичний інтернет-ресурс "Протокол" повідомить, як її отримати і в якому розмірі.
Protocol зазначає, що на операторів розподілу компанію-постачальника покладено обов'язок виявляти порушення стандартів якості електроенергії та, в разі їх наявності, компенсацію платити споживачам. Однак, за власною ініціативою такі органи дуже рідко її виплачують. Тому, в такому випадку, споживач має право звернутися в компанію з якою укладено договір з відповідною заявою. Форма заяви наведена в додатку 3 до вищезазначеного Порядку (її зразок також додається на фото).
Підставою для надання компенсації є неналежні послуги (несвоєчасні, неякісні) по:
Розмір компенсації для побутових споживачів встановлено від 100 до 200 грн, для непобутових (підприємства, організації, установи) від 200 до 600 грн в залежності від виду порушення, який можна дізнатися у таблиці, наведеній в зазначеному вище Постанові НКРЕКП. А в разі порушення вимоги щодо дотримання показників зміни напруги, компенсація виплачується щомісяця в розмірі 25% плати за надання послуг за кожен календарний місяць з дня отримання скарги споживача щодо якості електроенергії по день фактичного усунення порушення.
Термін для надання компенсації становить 45 днів з моменту порушення. Якщо ж протягом зазначеного терміну компенсація не нарахована, то у споживача виникає право на виплату подвійного розміру компенсації.
Якщо ж компанія відмовляє в наданні компенсації без обґрунтування причин відмови або взагалі не відповідає на звернення, споживачеві слід звернутися до НКРЕКП і її територіальні органи.
Комісія в разі підтвердження фактів невиплати компенсацій за результатами перевірок підприємств (в тому числі за скаргами споживачів):
Захист прав і законних інтересів споживачів в суді. У разі затягування процесу виплати компенсації, надання необґрунтованих повідомлень операторами системи розподілу, компаніями-постачальниками, НКРЕКП для захисту своїх інтересів споживачам варто звертатися до суду з вимогою не тільки виплатити компенсацію, але і відшкодувати моральну шкоду за відключення електроенергії і невиплату компенсації.
Аналіз судової практики свідчить про те, що вимоги про відшкодування моральної шкоди в основному задовольняють, але в досить поганому розмірі (для прикладу можете ознайомитися з Постановою Одеського апеляційного суду, який задовольнив позовні вимоги про відшкодування моральної шкоди в розмірі 10 тис грн (хоча позивач просив 50 тис грн) заподіяної незаконним припиненням постачання електроенергії, за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua/Review/83973065).
Користуйтеся нашим сервісом Тендер на юридичну послугу і вирішуйте свої проблеми швидко і назавжди.
Автор консультації: Колотуха Катерина Анатоліївна
Джерело: Юридичний ресурс Протокол
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
127
Коментарі:
0
Переглядів:
87
Коментарі:
0
Переглядів:
485
Коментарі:
0
Переглядів:
7731
Коментарі:
0
Переглядів:
493
Коментарі:
0
Переглядів:
595
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.