08.09.2017 | Автор: Колегія Адвокатів України
Задати питання автору
Приєднуйтесь до нас в соціальних мережах: telegram viber youtube

Як довести, що Вам надали неякісну медичну допомогу?

Дана порада стосується захисту прав людини в сфері охорони здоров'я

Заголовок

Як довести, що вам надали неякісну медичну допомогу?

Спеціалізація

Медичне право

Опис

Все частіше громадяни України почали звертатися до приватних закладів охорони здоров’я, очікуючи надання якісних медичних послуг. Для реалізації цього права держава затверджує стандарти якості медичного обслуговування. На жаль, навіть діяльність приватних клінік не завжди відповідає таким стандартам, що може проявитись у грубості, неувазі, неналежному виконанні своїх обов’язків лікарями або медсестрами. У зв'язку із цим кожна особа повинна знати як захистити порушені права.

Вам знадобиться:

  • Документи, які підтверджують Ваше звернення до приватного закладу охорони здоров’я за наданням медичної допомоги, серед яких: 1) договір між Вами та установою, в якому повинні бути зазначені вид медичної послуги, права і обов'язки сторін, час надання послуги, вартість і т.д.; 2) квитанція про оплату Вами даної послуги на бланку суворої звітності чи касовий чек з актом виконаних робіт до нього; 3) рецепти або письмові призначення лікаря;

  • Укласти договір про надання юридичної допомоги з адвокатом для того, щоб належним чином реалізувати сукупність дій, передбачених у Інструкції.

Інструкція:

(кроки виконання)

1. Необхідно переконатися, що даний медичний заклад функціонує на законних підставах, тобто перевірити наявність таких документів:  

• ліцензія на право займатись медичною діяльністю;    

• санітарно-епідеміологічний висновок з додатком до нього;

• копії документів, що підтверджують кваліфікацію лікарів (дипломів, сертифікатів тощо);

• розцінки на різні види послуг, графік роботи і т.д. Ці документи мають бути в наявності та у вільному доступі для громадян, які звертаються за медичною допомогою.

2. Зберегти всі документи, які підтверджують факт звернення до медичного закладу.

3. Звернутися до керівника цього медичного закладу із попереднім запитом з метою вирішення спору шляхом медіації (шляхом перемовин).

4. Якщо відмовили в задоволенні ваших вимог – звертатися зі скаргами до органів виконавчої влади, які забезпечують реалізацію державної політики у сфері охорони здоров’я (існують в структурі місцевих державних адміністрацій або виконавчих комітетів місцевих рад).

5. Якщо не вдалося вирішити спір в адміністративному порядку – звертатися з позовом до суду.

Важливо!

Рекомендуємо викладати свої вимоги до закладів охорони здоров’я в письмовому вигляді у формі скарги, оскільки в такому випадку на ваші правовідносини буде розповсюджуватись законодавство України про звернення громадян. Відповідь на ваш запит зобов’язані надати також у письмовому вигляді в обумовлені законом строки. Якщо спір не вдасться вирішити в такий спосіб – відповідь на запит буде одним із доказів під час судового розгляду справи.

Законодавство

(Назва та посилання)

Конституція України – http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80

Основи законодавства України про охорону здоров'я - http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2801-12

Закон України «Про звернення громадян» –

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80

 

Автор поради: Адвокат Дроздова Олена Валеріївна

Источник: Адвокатське об'єднання Колегія Адвокатів України

27
Подобається
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярні судові рішення