2
0
2554
Наближається момент, коли Верховна Рада України може розглянути Проєкт Закону «Про рієлтерську діяльність в Україні». На думку авторів законопроєкту він нарешті виведе з тіні ринок посередницьких послуг у сфері нерухомості.
Натомість, більшість положень законопроєкту викликає бурхливу негативну реакцію не лише професійної спільноти фахівців з нерухомості, а й профільних об’єднань та установ.
Головні положення законопроєкту:
Позиції профільних органів щодо законопроєкту:
Фактично єдиним суб’єктом, який рекомендував включити цей законопроєкт у порядок денний сесії Верховної Ради України, був Комітет з питань економічного розвитку. Всі інші профільні суб’єкти негативно оцінили його.
Як бачимо, професійна спільнота вкрай негативно сприймає не тільки конкретні новели законопроєкту, а й взагалі саму ідею необхідності законодавчого регулювання даної сфери.
На практиці часто модна почути історії, коли недобросовісний фахівець з нерухомості обманув покупця і не попередив про якісь недоліки об’єкту. Ці історії, на жаль, накладають на фахівців у цій галузі клеймо непорядних суб’єктів. Фактично в самому законопроєкті сказано, що з метою уникнення випадків введення в оману споживачів та захисту їх прав слова «агент з нерухомості», «брокер з нерухомості», «рієлтер» та утворені на їх основі похідні слова та/або словосполучення дозволяється використовувати у найменуванні лише тим особам, які включені до спеціального реєстру.
Однак чи потрібно у зв’язку з цим законодавчо регулювати дану сферу? Навряд чи. Тут питання скоріше полягає у площинні юридичної обачності самих власників та орендарів нерухомого майна. Тому погодьтеся, дана сфера не належить до найбільш пріоритетних, які потребують негайного законодавчого регулювання на сьогодні.
Нагадаємо, що свого часу існувала система обов’язкової оцінки нерухомості перед її відчуженням, яка працювала абсолютно в ручному режимі, а в результаті жодних наслідків, окрім здорожчання вартості послуг з продажу нерухомості, не створила. Пізніше ця корупційна схема була ліквідована, що нібито виглядає як спрощення процедури відчуження майна. Але з іншого боку ми бачимо законопроєкт «Про рієлтерську діяльність в Україні», яким пропонується увести новий штучний фільтр, який до того ж містить корупціогенні ризики.
Як висновок можна сказати, що законопроєкт «Про рієлтерську діяльність в Україні» містить набагато більше ризиків ніж позитивних змін, які він міг би потенційно привнести у сферу операцій з нерухомістю.
На мою особисту думку прийняття цього законопроєкту просто паралізує ринок нерухомості на період часу поки почне функціонувати система, передбачена законом. А коли вона почне функціонувати, то нічого не зміниться. Тому можна спрогнозувати, що Парламент не повинен (і не буде) голосувати за цей законопроєкт.
Автор новини: Сікорський Тимофій Генріхович
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
794
Коментарі:
0
Переглядів:
542
Коментарі:
0
Переглядів:
1268
Коментарі:
0
Переглядів:
895
Коментарі:
0
Переглядів:
1174
Коментарі:
0
Переглядів:
421
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2025 «Протокол». Всі права захищені.