11.12.2014    Переглядів:  380
Приєднуйтесь до нас в соціальних мережах: telegram viber youtube

Вища кваліфікаційна комісія суддів України обрала голову і розпочала роботу.

Нарешті вже можна сказати, що такий важливий орган в системі судової влади як Вища кваліфікаційна комісія суддів України є повноважним приймати рішення, обрав голову та приступив до виконання своїх безпосередніх функцій.  Відповідно до статті 92 ЗУ «Про судоустрій та статус суддів» ВККС України діє у складі 11 осіб, які призначаються на строк 6 років з моменту набуття повноважень. До складу ВККС України входять: шість суддів, які призначаються з’їздом суддів України, дві особи, які призначаються з’їздом представників юридичних вищих навчальних закладів та наукових установ, одна особа, яка призначається міністром юстиції України, одна особа, яка призначається Уповноваженим ВРУ з прав людини, одна особа, яка призначається головою Державної судової адміністрації.

Згадайте новину: Результати роботи XII позачергового з’їзду суддів України.

З цього приводу слід згадати ухвалений 8 квітня 2014 року ЗУ «Про відновлення довіри до судової влади в Україні», яким повноваження багатьох впливових осіб призначених «за часів Януковича» були припинені та був встановлені обмеження на адміністративні посади у судовій системі.  Зокрема пункт 3 Перехідних положень цього закону передбачав наступне:  «з дня набрання чинності цим Законом повноваження членів Вищої ради юстиції, крім тих, які перебувають у цьому органі за посадою, та Вищої кваліфікаційної комісії суддів України припиняються. Вища рада юстиції та Вища кваліфікаційна комісія суддів України формуються відповідно до закону з урахуванням вимог, встановлених пунктом 4 цього розділу, у частині призначення членів Вищої ради юстиції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України з’їздом суддів України.»  Треба також додати, що 76 народних депутатів ВРУ VII скликання (переважно фракція  «Партія регіонів» та «КПУ») звернулись до КС України із конституційним поданням про визнання неконституційним цього закону, проте жодних рішень КС України з цього приводу поки що не прийняв.

Спостерігайте подію:  Люстрація суддів або неконституційність ЗУ «Про відновлення довіри до судової влади в Україні».

9 грудня 2014 року новий склад ВККС України зібрався на перше організаційне засідання, де надзвичайно несподівано  обрала своїм головою Козьякова Сергія Юрійовича. Вже чималою несподіванкою було призначення Сергія Козьякова спочатку членом ВККС України за квотою міністерства юстиції України. Несподіванка полягає насамперед в тому, що обрання переможця проводилось конкурсною комісією дійсно за оцінкою професійних якостей кандидатур шляхом відкритої та прозорої процедури. Сергій Юрійович був висунутий на посаду члена ВККС України всеукраїнською громадською організацією «Асоціація правників України» і 17 жовтня 2014 року міністр юстиції Павло Петренко підписав наказ про відповідне призначення.

Заступником ВККС України було обрано Миколу Патрюка, секретарем Станіслава Щотку.

Інформаційна довідка: Патрюк Микола Васильович вже майже 40 років  працює у системі судової влади і  розпочав роботу на посаді стажиста народного судді. Голова Хотинського районного народного суду Чернівецької області (1977-86), суддя Апеляційного суду Чернівецької області  (1986-95), суддя Верховного Суду України ( з 1995р.), заступник голови Судової палати у цивільних справах ВСУ.  

Щотка Станіслав Олексійович – член Тимчасової спеціальної комісії з перевірки суддів судів загальної юрисдикції, призначений Пленумом ВСУ.Розпочав кар’єру в органах прокуратури (м. Київ), суддя Вищого господарського суду України ( 1998-2006), суддя Верховного Суду України (2006-2010), суддя Верховного Суду України у відставці.

Призначений членом ВККС України наказом голови ДСА України від 5 грудня 2014 року.

Спостерігайте подію: Пристрасті по формуванню нового складу Вищої ради юстиції.

 

ЗУ "Про статус суддів та судоустрій в Україні", стаття 91. "Повноваження Вищої кваліфікаційної комісії суддів України":

"1. Вища кваліфікаційна комісія суддів України:

1) веде облік даних про кількість посад судді у судах загальної юрисдикції, в тому числі вакантних;

2) веде облік даних про кількість адміністративних посад у судах загальної юрисдикції та негайно повідомляє відповідну раду суддів, Вищу раду юстиції про утворення вакантної посади голови суду, заступника голови суду;

3) проводить добір кандидатів на посаду судді вперше, в тому числі організовує проведення щодо них спеціальної перевірки відповідно до закону та приймає кваліфікаційний іспит;

4) вносить до Вищої ради юстиції рекомендацію про призначення кандидата на посаду судді для подальшого внесення відповідного подання Президентові України;

5) надає рекомендацію про обрання на посаду судді безстроково або відмовляє у наданні такої рекомендації;

6) визначає потреби в державному замовленні на професійну підготовку кандидатів на посаду судді у Національній школі суддів України;

6-  1) затверджує відповідно до критеріїв, визначених у положенні про порядок проходження спеціальної підготовки кандидатів на посаду судді, перелік юридичних вищих навчальних закладів, які здійснюватимуть таку підготовку;

7) на підставі вмотивованого клопотання Генерального прокурора України приймає рішення про відсторонення судді від посади у зв'язку із притягненням до кримінальної відповідальності;

8) розглядає заяви та повідомлення про дисциплінарну відповідальність суддів місцевих та апеляційних судів та за наявності підстав порушує дисциплінарні справи і здійснює дисциплінарне провадження;

9) приймає рішення за результатами дисциплінарного провадження і за наявності підстав застосовує дисциплінарне стягнення до суддів місцевих та апеляційних судів;

10) приймає рішення про дострокове зняття застосованого до судді дисциплінарного стягнення;

11) здійснює інші повноваження, передбачені законом.

2. Вища кваліфікаційна комісія суддів України для здійснення своїх повноважень має право витребовувати та одержувати необхідну інформацію від суддів, Державної судової адміністрації України, органів суддівського самоврядування та інших судових органів, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, об'єднань громадян та окремих фізичних осіб, ненадання якої тягне за собою відповідальність, установлену законом."

 

 
 

0
Подобається
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярні судові рішення
Назва події
Завантаження основного зображення
Вибрати зображення
Текст опис події: