Головна Блог ... Новини Велика Палата ВС ухвалила рішення у зразковій справі щодо перерахунку пенсій постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи Велика Палата ВС ухвалила рішення у зразковій спра...

Велика Палата ВС ухвалила рішення у зразковій справі щодо перерахунку пенсій постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи

Відключити рекламу
Велика Палата ВС ухвалила рішення у зразковій справі щодо перерахунку пенсій постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи - tn1_0_63936600_1581328718_5e41294e9c1f5.png

Позивач – особа, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, перебуває на обліку в управлінні ПФУ як отримувач пенсії по інвалідності та проживає у м. Овруч Житомирської області, яке відповідно до Переліку населених пунктів, віднесених до зон радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, є зоною гарантованого добровільного відселення, йдеться на сайті court.gov.ua

До 1 січня 2015 року позивач отримував підвищення до пенсії відповідно до ст. 39 Закону України від 28 лютого 1991 року № 796-XII «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», однак виплату такого підвищення було припинено у зв’язку з прийняттям Закону України від 28 грудня 2014 року № 76-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України», яким було виключено, зокрема, ст. 39 Закону № 796-ХІІ.

Згадайте новину: ВС роз’яснив, за яких обставин фізичні особи мають право на відшкодування за рахунок ФГВФО своїх коштів, які не є вкладом

Рішенням від 17 липня 2018 року № 6-р/2018 Конституційний Суд України визнав вказані зміни неконституційними. Позивач звернувся до управління ПФУ з заявою, в якій просив повідомити, чи відновлено йому виплату підвищення до пенсії відповідно до ст. 39 Закону № 796-ХІІ. Відповідач повідомив, що підвищення до пенсії йому не нараховується і не виплачується. Вважаючи таку бездіяльність управління ПФУ протиправною, позивач звернувся до суду.

Задовольняючи позовні вимоги, Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду виходив з таких міркувань.

Конституційний Суд України Рішенням від 17 липня 2018 року № 6-р/2018 відновив дію редакції ст. 39 Закону № 796-ХІІ, яка була чинна до 1 січня 2015 року. А Кабінету Міністрів України були надані повноваження щодо визначення розміру і порядку виплати пільг, компенсацій і гарантій, установлених цим Законом.

Конституційний Суд України Рішенням від 26 грудня 2011 року № 20-рп/2011 визнав конституційним регулювання Кабінетом Міністрів України розміру соціальних виплат та допомог, які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України.

З огляду на це, з 17 липня 2018 року позивач має право на отримання підвищення до пенсії як непрацюючий пенсіонер, який проживає на території радіоактивного забруднення – зоні гарантованого добровільного відселення, на підставі ст. 39 Закону № 796-ХІІ у розмірі, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1210.

Такі висновки суду першої інстанції Велика Палата ВС визнала обґрунтованими, однак вказала на помилковість зазначеного у рішенні КАС ВС порядку обчислення розміру щомісячної грошової допомоги.

Так, у зв’язку з набранням чинності Законом України від 19 грудня 2018 року № 1774-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», яким установлено розрахункову величину для визначення посадових окладів, заробітної плати працівників та інших виплат і заборонено застосовувати мінімальну заробітну плату після набрання чинності цим Законом, положення ст. 37 Закону № 796-XII щодо обчислення щомісячної грошової допомоги у процентному співвідношенні до мінімальної заробітної плати застосуванню не підлягають.

Відтак Велика Палата ВС постановила змінити рішення КАС ВС від 21 січня 2019 року в частині: в абзаці третьому його резолютивної частини слова «мінімальної заробітної плати, встановленої законом про Державний бюджет України на відповідний рік» замінити словами та цифрами «прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня календарного року», в іншій частині – залишити рішення без змін.

Згадайте новину: Постанова ККС ВС щодо відмежування порушення правил безпеки дорожнього руху, що спричинило смерть потерпілого, від вбивства через необережність

Із повним текстом постанови Великої Палати Верховного Суду у справі № 240/4946/18 (Пз/9901/56/18) (провадження № 11-134заі19) можна ознайомитися за посиланням http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/86877145.

  • 5769

    Переглядів

  • 1

    Коментарі

  • 5769

    Переглядів

  • 1

    Коментарі


  • Подякувати Відключити рекламу

    Відтак Велика Палата ВС постановила змінити рішення КАС ВС від 21 січня 2019 року в частині: в абзаці третьому його резолютивної частини слова «мінімальної заробітної плати, встановленої законом про Державний бюджет України на відповідний рік» замінити словами та цифрами «прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня календарного року», ....а як же розтлумачити що:У Конституції України визначено, що Україна є соціальною, правовою державою (ст. 1); права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави; держава відповідає перед людиною за свою діяльність; утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави (ч. 2 ст. 3); держава забезпечує соціальну спрямованість економіки (ч. 4 ст. 13). Відповідно до Основного Закону України права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними (друге речення ст. 21); конституційні права і свободи людини не є вичерпними, гарантуються і не можуть бути скасовані (ч. 1, 2 ст. 22); конституційні права і свободи людини не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України (ч. 1 ст. 64). Як зауважив Конституційний Суд України у рішенні від 17.03.2005 № 1-рп/2005, «згідно з Конституцією України ознаками України як соціальної держави є соціальна спрямованість економіки, закріплення та державні гарантії реалізації соціальних прав громадян, зокрема їх прав на соціальний захист і достатній життєвий рівень (ст. 46, 48), тощо. Це зобов’язує державу відповідним чином регулювати економічні процеси, встановлювати і застосовувати справедливі та ефективні форми перерозподілу суспільного доходу з метою забезпечення добробуту всіх громадян» (абз. 3 п.п. 4.1 п. 4 мотивувальної частини). У рішенні від 11.10.2005 № 8-рп/2005 Конституційний Суд України вказав, що «в Україні як соціальній, правовій державі політика спрямовується на створення умов, які забезпечують достатній життєвий рівень, вільний і всебічний розвиток людини як найвищої соціальної цінності, її життя і здоров’я, честь і гідність. Утвердження та дотримання закріплених у нормативно-правових актах соціальних стандартів є конституційним обов’язком держави. Діяльність її правотворчих і правозастосовчих органів має здійснюватися за принципами справедливості, гуманізму, верховенства і прямої дії норм Конституції України, а повноваження — у встановлених Основним Законом України межах і відповідно до законів» (абз. 2 п. 4 мотивувальної частини). Конституційний Суд України також зазначав, що «додержання конституційних принципів соціальної і правової держави, верховенства права (ст. 1, ч. 1 ст. 8 Основного Закону України) обумовлює здійснення законодавчого регулювання суспільних відносин на засадах справедливості та розмірності з урахуванням обов’язку держави забезпечувати гідні умови життя кожному громадянину України» (абз. 8 п.п. 2.1 п. 2 мотивувальної частини рішення від 26.12.2011 № 20-рп/2011), а також, що «основними завданнями соціальної держави є створення умов для реалізації соціальних, культурних та економічних прав людини, сприяння самостійності і відповідальності кожної особи за свої дії, надання соціальної допомоги тим громадянам, які з не залежних від них обставин не можуть забезпечити достатній рівень життя для себе і своєї сім’ї» (абз. 2 п.п. 2.1 п. 2 мотивувальної частини рішення від 25.01.2012 № 3-рп/2012). Згідно з положеннями ч. 3 ст. 22 Конституції України при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. Бездари свинские..заменить "«мінімальної заробітної плати, встановленої законом про Державний бюджет України на відповідний рік» замінити словами та цифрами «прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня календарного року», Что как не наухудшение жижненногоуровня и так ограбленных этой властью граждан можно это объясить?? Нет, Янек был намного луше последующего г.о..на!

    11.02.2020 21:16

    Залиште Ваш коментар:

    Додати

    КОРИСТУЙТЕСЯ НАШИМИ СЕРВІСАМИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЮРИДИЧНИХ ПОСЛУГ та КОНСУЛЬТАЦІЙ

    • Безкоштовна консультація

      Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях

    • ВІДЕОДЗВІНОК ЮРИСТУ

      Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс

    • ОГОЛОСІТЬ ВЛАСНИЙ ТЕНДЕР

      Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію

    • КАТАЛОГ ЮРИСТІВ

      Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом

    Популярні новини

    Дивитись усі новини
    Дивитись усі новини
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст