0
0
269
Професія адвоката вимагає максимального забезпечення конфіденційності у спілкуванні з клієнтом. Законодавством передбачено не тільки право адвоката на захист інформації, яка містить адвокатську таємницю, а й покладає на адвоката обов’язок зберігати таку інформацію в таємниці.
Нехтування правоохоронними органами принципом дотримання основних засад адвокатської діяльності, що виражається у численних обшуках в адвокатських офісах та вилучення значної кількості адвокатських досьє та документів, показує нашу вразливість.
У сучасному світі інформація є одним із найцінніших ресурсів, швидкий розвиток інформаційних технологій, щоденна поява нових загроз у цифровому світі ставлять перед нами нові виклики по захисту конфіденційності клієнта.
Як зберегти довіру клієнта та підвищити рівень своїх знань у сфері цифрової безпеки? Давайте розбиратися.
Цифрова безпека – реальна необхідність.
Чи бували у вас випадки, коли довірені вам клієнтом юридичні деталі справи, конфіденційні документи, ваші напрацювання по справі попадали до рук правоохоронців – ваших опонентів у справі? Якщо ні, ви щасливчик, але це питання часу, якщо ви інформаційно не захищені. Витік таких даних – це не лише загроза вашій репутації, але й потенційна юридична відповідальність через порушення адвокатської таємниці.
Цифрова безпека – це комплекс заходів, що включає в себе:
На перший погляд це все звучить досить складно, але це реалії в яких ми маємо працювати.
Захист пристроїв та комунікацій.
Для захисту телефону:
- постійно оновлюйте операційну систему та додатки, регулярно перевіряйте наявність оновлень, включить функцію автоматичного оновлення. Своєчасні оновлення виправляють вразливості, які можуть бути використані хакерами або експертами цифрової криміналістики;
- використовуйте надійний пароль або біометричний захист. Складні паролі (більше 12 знаків з використанням символів) у поєднанні з розпізнаванням відбитків пальців чи обличчя значно ускладнюють доступ до вашого телефону;
- налаштуйте автоматичне блокування телефону на максимально короткий час (10-30 секунд), що убезпечить ваш телефон від доступу сторонніх осіб;
- уникайте публічних Wi-Fi мереж, використовуйте мобільний інтернет. Якщо потрібно підключитися до небезпечної Wi-Fi мережи використовуйте VPN, це сховає ваш пристрій від можливого несанкціонованого підключення сторонніх осіб до вашого телефону;
- вимикайте Bluetooth і NFC, коли вони не потрібні. Ці протоколи використовуються для несанкціонованого доступу до вашого пристрою;
- вивчайте додатки перед встановленням. Завантажуйте додатки лише з офіційних магазинів (Google Play, App Store). Уникайте програм, які запитують дозволи до камери, мікрофону, контактів без потреби;
- увімкніть функцію «Знайти телефон», це дозволить дистанційно заблокувати та видалити дані у разі втрати пристрою;
- будьте обережні з SMS і посиланнями, ніколи не відкривайте підозрілі посилання чи файли, перевіряйте повідомлення від банків, операторів, служб доставки – вони можуть бути підробленими.
Для захисту комп’ютеру:
- встановить антивірус, який захистить від шкідливих програм та спроб зламу;
- оновлюйте програмне забезпечення, особливо важливо оновлювати браузери та додатки, які пов’язані із виходом в мережу;
- використовуйте фаєрвол, він контролює вхідний і вихідний трафік, блокує підозрілу активність та несанкціоновані спроби з’єднання;
- налаштуйте резервне копіювання. Зберігайте копії важливих даних на окремому жорсткому диску або у хмарі. Для збереження інформації на зовнішньому носії краще використовувати твердотільні накопичувачі типу SSD, принцип його роботи дозволяє видаляти дані практично без можливості їх відновлення спеціалістом;
- будьте обережні з електронною поштою, перевіряйте відправника та зміст листів, не відкривайте підозрілі вкладені файли або посилання;
- ставте паролі на важливі папки, що забезпечить додатковий рівень безпеки у разі стороннього доступу до вашого комп’ютера;
- для всіх своїх аккаунтів використовуйте менеджери паролів та двофакторну автентифікацію;
- уникайте пиратського програмного забезпечення, воно може містити шкідливий піратський код.
Шифрування – це основа адвокатської комунікації
Існують різні рівні захисту:
Рейтинг месенджерів
Який месенджер обрати: WhatsApp, Telegram, Viber чи Signal?
WhatsApp:
Telegram:
Viber:
Signal:
Threema
Криптографія як запорука довіри клієнта
Іноді виникає необхідність отримати від клієнта документи, які він не може надіслати через стандартну електрону пошту. Тут постає питання безпеки та зручності. Пропонуючи клієнту використати спеціалізовані платформи ви показуєте не лише практичну зацікавленість а й спосіб підвищити довіру клієнта. Використання таких платформ дозволяє зберігати та передавати дані без ризику для їхньої конфіденційності.
Приклади:
Tresorit – сервіс хмарного сховища даних, спрямований на підвищений захист даних та конфіденційність, що базується у Швейцарії та Угорщині.
З 10 квітня 2013 року Tresorit організував конкурс для хакерів, пообіцявши $10,000 тому, хто зможе зламати їхні методи шифрування даних для отримання доступу до їхніх серверів. Через кілька місяців нагорода була збільшена до $25 000, а потім до $50 000, кидаючи виклик найкращим хакерам з таких установ, як Гарвард, Стенфорд і MIT. Конкурс тривав протягом 468 днів, і жоден хакер не зміг зламати шифрування Tresorit.
Proton Mail - сервіс електронної пошти з наскрізним шифруванням, заснований 2013 року в Женеві, Швейцарія, Сервери розташовані у двох місцях у Швейцарії, за межами юрисдикції США та ЄС.
Як обрати баланс між зручністю і безпекою
Бажання використовувати максимально прості та швидкі рішення часто йде врозріз з вимогами безпеки. Проте специфіка нашої діяльності зобов’язує бути пильним та конфіденційність клієнта вважати пріоритетом №1. Цифрова самоосвіта, навчання співробітників основам цифрової гігієни, впровадження засад кібербезпеки в юридичних фірмах – це мінімум, який може зробити кожен.
У цифрову епоху безпека — це не додаткова послуга, а частина професійної етики.
Автор статті: Мазалов Андрій
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
269
Коментарі:
0
Переглядів:
195
Коментарі:
0
Переглядів:
338
Коментарі:
0
Переглядів:
358
Коментарі:
0
Переглядів:
318
Коментарі:
0
Переглядів:
467
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.