5
1
146548
Зміст:
Під тонуванням скла автомобіля слід розуміти зміну колірних і відображаючих властивостей вікон автомобіля. У тонованому автомобілі ми відчуваємо себе затишніше і безпечніше з точки зору комфорту і конфіденційності. У той же час, тонування скла автомобіля, особливо в темний час доби або в дощову погоду може стати причиною дорожньо-транспортної пригоди. Погана передача кольору є одним з головних і істотних недоліків тонованого скла. Варто зазначити, що в українському законодавстві термін «тонування лобового скла автомобіля» відсутній.
Згідно п. 31.4.7 Правил дорожнього руху України (далі - ПДР України) «забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам, зокрема: встановлені на скло додаткові предмети або нанесено покриття, які обмежують оглядовість з місця водія, і погіршують його прозорість, крім самоклеючої мітки радіочастотної ідентифікації про проходження обов'язкового технічного контролю транспортним засобом, яка розміщується в правій верхній частині вітрового скла (на внутрішній стороні) транспортного засобу, що підлягає обов'язковому технічному контролю.
Користуйтеся консультацією: Право поліцейського оглянути салон, багажник і капот автомобіля
У примітці п. 31.4.7 «В» також зазначено, що на верхній частині вітрового скла автомобілів і автобусів можуть бути прикріплені прозорі кольорові плівки. Дозволяється застосовувати тоноване скло (крім дзеркальних), світлопропускання яких відповідає вимогам ГОСТ 5727-88. Дозволяється застосовувати занавіски на бокових вікнах автобусів.
Допустима норма тонування в Україні відповідно до Держстандарту 5727-88, - для лобового скла авто не менше 75%, бічного скла не менше 70%, заднього скла - обмежень немає.
Скло з світлопропускною здатністю менше 70% додатково маркується відповідним знаком. Тоноване вітрове скло не повинно спотворювати правильне сприйняття білого, жовтого, червоного, зеленого і блакитного кольорів.
Перевірка світлопропускної здатності повинна здійснюватися спеціальним приладом «Тауметром», даний прилад підлягає щорічній перевірці (сертифікації), під час перевірки співробітник повинен дотримуватися погодних умов, заборонено проводити перевірку в туман, морозну погоду, а також в снігопад. Перевірка здійснюється тільки за таких умов: - температура повітря +20 градусів за Цельсієм +- 5%; - вологість повітря 40 - 80%; - при перевірці пристрій повинен підключатися до ДБЖ.
Інспектори патрульної поліції мають право проводити процедуру вимірювання тонування на стаціонарних постах, у разі відсутності чинного технічного талона або в разі, коли співробітник встановив візуальне порушення.
Користуйтеся консультацією: Автоматична фотовідеофіксація порушень ПДР в Україні
Тауметр як вимірювальний прилад, обов'язково повинен бути сертифікованим і мати свідоцтво про проходження метрологічної повірки. Для достовірного відображення тауметром вихідних даних зверніть увагу на таке:
Для підтвердження відповідності тонування скла нормам, що встановлені ГОСТом 5727-88, необхідно провести вимірювання світлопропускання в випробувальній лабораторії з діючою ліцензією на проведення технічних випробувань та досліджень транспортних засобів. За результатами такого дослідження видається сертифікат на відповідність автомобіля Правила № 43 ЄЕК ООН «Скло безпечне для наземного транспорту». Також обов’язковою є процедура перевірки коефіцієнта світлопропускання, що здійснюється під час проходження автомобілем обов'язкового технічного огляду.
У відповідності до частини 1, 4 статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність водія за керування транспортним засобом, що має технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація його забороняється, або переобладнаний з порушенням відповідних правил, норм і стандартів, що тягне за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 340 грн.
«При повторному протягом року вчиненні будь-якого з порушень, передбачених частинами першою - третьою цієї статті, - тягне за собою позбавлення права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців або адміністративний арешт на строк від п'яти до десяти діб».
Проаналізувавши актуальну судову практику, приходимо до висновку, що в більшості випадків постанови про притягнення до адміністративної відповідальності «водіїв транспортних засобів, на лобове скло яких нанесене покриття, яке погіршує його прозорість», скасовуються судом в зв'язку відсутністю складу правопорушення.
Наприклад, відповідні рішення були прийняті 07.11.2019 Другим апеляційним адміністративним судом у справі №367 / 6256/18, 09.12.2019 Первомайським міським судом Дніпропетровської області у справі №186 / +1896 / 19, 30.10.2019 Волноваським районним судом Донецької області у справі № 221/5391/19, 06.10.2020 Ірпінським міським судом Київської області у справі №367 / 1630/18.
З текстом рішень можна ознайомитися в реєстрі судових рішень за номерами справ. Яким чином можна ознайомитися з рішеннями суду в онлайн режимі описано в статті «І знову, про наболіле - про заборону виїзду боржника за кордон. Якщо є кредит, чи випустять за кордон?» (https://protocol.ua/ua/chto_delat_zaemshchiku_pri_ugroze_zapreta_viezda_za_granitsu/ ).
В Європі щодо правил тонування діє Правило № 43 ЄЕК ООН «Скло безпечне для наземного транспорту», і згідно з цим правилом «ступінь світлопропускання передніх бокових стекол, повинна бути не менше 70 відсотків».
Так, конкретні вимоги до рівня затемненности вікон встановлені розпорядженням міністра інфраструктури Польщі (Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262). Цей документ встановлює наступні мінімальні рівні пропускання світла склом в автомобілі:
Разом з тим, немає ніяких обмежень щодо інших вікон.
Якщо ж виявлять, що тонування вікон зроблено неправильно, то автомобіль можуть не пропустити до Польщі. Зате під час зупинки на польських дорогах за такий тюнінг водієві загрожує штраф від 20 до 500 злотих (від 150,49 грн до 3 762,10 грн). Крім того, можуть вилучити техпаспорт. Повернути його можна буде тільки після того, як скло знову відповідатиме вимогам.
У Франції ж тонування вікон автомобіля допускається на задніх стеклах, тільки при наявності двох бічних дзеркал. Світлопропускання же передніх бокових стекол має бути не нижче 70%. Лобове скло заборонено тонувати, крім 10 см верхньої його частини з метою захисту від сонця. Штрафи сягають 100 євро і вище.
Таким чином, варто заздалегідь потурбуватися про відповідність тонування вікон свого автомобіля вимогам міжнародних правил для запобігання негативних наслідків і неприємностей, які можуть статися під час поїздки за кордон.
Резюмуючи, хотілося б відзначити, що варто відповідально поставитися до вибору між безпекою та почуттям комфорту, адже здійснивши тонування вікон автомобіля, ми позбавляємо видимості не тільки себе, а й інших учасників дорожнього руху, які позбавляються можливості розглядати дорожню обстановку крізь вікна наглухо тонованого автомобіля.
Якщо Вам потрібна консультація професіонала, пропонуємо скористатися послугою "Тендер на юридичну допомогу" від юридичного порталу Протокол.
Автор консультації: Голотяк Марія Степанівна
Джерело: юридичний ресурс Протокол
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
258
Коментарі:
0
Переглядів:
479
Коментарі:
0
Переглядів:
288
Коментарі:
0
Переглядів:
300
Коментарі:
0
Переглядів:
232
Коментарі:
0
Переглядів:
546
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
"лишаем видимости не только себя, но и остальных участников дорожного движения, которые лишаются возможности разглядеть дорожную обстановку сквозь окна наглухо затонированного автомобиля." - вот какая же это глупость!? Тогда может стоит требовать на дорогах и прозрачные кузова фур, грузовиков и автобусов?