Головна Блог ... Аналітична стаття Legal Tech Що роблять юристи в ІТ і які є міфи про професію

Що роблять юристи в ІТ і які є міфи про професію

Відключити рекламу
 - cc9972f0eb6328df7f96dac82f479421.jpg

Про юристів у IT-компаніях — їхні типові обов’язки, тестові завдання, зарплати й міфи навколо фаху.

Щоб розкрити професію повністю, ми поспілкувалися з десятком юристів, які працюють у штаті IT-компаній. Усі цитати, наведені у матеріалі, взяті з їхніх розповідей. (Джерело: DOU).

Хто такі Legal-спеціалісти в ІТ

Ці фахівці ведуть юридичний супровід компанії у зовнішніх відносинах (з клієнтами, регуляторними органами) та у внутрішній роботі (організації бізнесу, оформленні найму спеціалістів, консультуванні менеджменту та персоналу).

«Юрист аналізує, складає та редагує юридичні документи, роз’яснює юридичні питання, безпосередньо спілкується та веде перемовини про умови співпраці з клієнтом чи його юридичною командою».

Кількість працівників у юридичному відділі залежить від розміру компанії — у середньому це від одного до десяти спеціалістів.

Обов’язки теж залежать від масштабу і можуть поділятися за зовнішнім і внутрішнім принципами. Скажімо, одна команда відповідає за клієнтські контракти та дотримання законодавства окремих країн, а інша — опікується внутрішніми процесами. Але при цьому кожен юрист має бути компетентним в усіх питаннях, щоб у разі потреби замінити колегу у відпустці чи на лікарняному.

Можливий і третій підхід, який більш характерний для великих продуктових компаній. Якщо компанія працює з багатьма різними проєктами, то за ними можуть закріплювати окремих юристів. Це дає змогу глибше розуміти потреби окремих продуктів та налаштовувати ефективнішу комунікацію з їхніми командами. Втім, такий поділ — дуже умовний і залежить від масштабів компанії.

«Основний ресурс кожної ІТ-компанії — це люди. Тому завдання ІТ-юриста — допомагати керівництву компанії та HR-відділу підтримувати здорову атмосферу в колективі, вирішувати спірні моменти».

Чим робота юристів в IT відрізняється від інших сфер

Кардинально робота штатного юриста в ІТ-компанії мало чим відрізняється від роботи юриста, скажімо, будівельної компанії. В обох є завдання з контрактами, комплаєнс, наймання працівників, співпраця з клієнтами. Будь-який юрист має розуміти основний бізнес компанії. Legal аутсорсингової компанії має знати основи розробки ПЗ, як працює ринок, основних гравців, глобальні тренди тощо.

Щоправда, сфера IT більш динамічна. Недостатньо просто одного разу вивчити юриспруденцію. Доводиться періодично оновлювати знання щодо нових тенденцій, інновацій і пов’язаних з ними правових аспектів.

Наприклад, в Євросоюзі тільки за останні два роки ухвалили дві регуляції, що принципово змінюють правила гри на ІТ-ринку. Так Digital Markets Act накладає низку обов’язків на великих гравців ринку, як-от Amazon чи Google, а Digital Services Act змінює відносини між надавачами електронних послуг та їхніми європейськими клієнтами.

Регулювання штучного інтелекту — теж гаряча тема для регуляторів у різних країнах світу (свіжий приклад — європейський Artificial Intelligence Act, який ухвалили в березні цього року). Юрист повинен постійно відстежувати такі зміни ще на етапі законодавчих пропозицій і вибудовувати стратегію комплаєнсу з ними завчасно.

Крім того, за словами фахівців, в IT менше бюрократії, аніж в інших сферах.

«Сфера інформаційних технологій — це насамперед про гнучкість і швидке розв’язання питань. Юристи в інших галузях часто зв’язані купою законодавчих формальностей».

Причин того, що в IT менше бюрократії, є кілька. По-перше, загалом ринок IT є менш регульованим у світі, хоча останнім часом і схвалюють нові закони, та все ж порівняти їх з умовним будівництвом чи виробництвом неможливо.

По-друге, цей бізнес не так сильно боїться ризиків. Він звик працювати у середовищі, яке стрімко змінюється. Часто саме швидкість і ефективність, а не безпечність і відсутність ризиків, виходять на перший план.

«В IT набагато рідше зустрінеш затятих консерваторів і пояснень на кшталт „бо так було завжди“. Люди в цій індустрії більш адаптивні до змін, гнучкі та відкриті до нового, тож експериментувати з підходами тут значно легше. А якщо хочеться справжнього хардкору — ІТ-стартап буде для вас ідеальним місцем. До речі, в ІТ ви навряд чи стикнетеся з ейджизмом. Тут не треба бути сивим, щоб до тебе дослухались, достатньо просто бути хорошим фахівцем».

Скільки заробляють Legal і які основні обов’язки

Початківці Legal отримують від $400 до $1000, за два-три роки (умовні Middle) винагорода зростає до $1000–2000. Юристи, які вже тривалий час працюють у сфері, отримують від $2000.

«Однак у маленьких командах це ранжування може не діяти, бо в компанії може бути один-два юристи. Є непоодинокі випадки, коли винагорода не збігається з рівнем. Наприклад, умовний Senior отримує винагороду Middle».

Основні завдання та обов’язки спеціалістів у цій галузі:

  • Написання і супроводження договорів. Юристи зазвичай супроводжують всі угоди компанії: від закупівлі товарів, послуг і оренди офісів до продажу послуг компанії її клієнтам.
  • Створення правил та умов для сайтів, якими володіє компанія, її застосунків та інших диджитал-продуктів.
  • Перевірка рекламних кампаній.
  • Створення і контроль за дотриманням внутрішніх політик і процедур компанії, щоб її робота узгоджувалася з нормами законодавства.
  • Контроль за роботою зовнішніх провайдерів юридичних і частково інших корпоративних послуг.
  • Регулювання трудових відносин. В IT вони дещо специфічні, адже є трудові договори, гіг-контракти, ФОПи.
  • Визначення та розбудова оптимальної корпоративної та фінансово-податкової структури бізнесу, особливо якщо компанія працює на багатьох міжнародних ринках.
  • Створення документів і процедур для дотримання компанією правил збору та обробки персональних даних.
  • Реєстрація торгових марок, обʼєктів інтелектуальної власності, супроводження їх передачі.
  • Супроводження угод зі злиття чи поглинання компаній (M&A), починаючи від юридичного due diligence контрагента до закриття угоди.
  • Know Your Client (KYC) — перевірка контрагентів, їх юридичного статусу, права підпису представників, відсутності щодо них санкцій чи інших обмежень.
  • Супроводження різних сертифікацій — ISO чи SOC.
  • Допомога іншим відділам компанії: HR, фінанси, маркетинг, сейлз, безпека, постачання як на рівні стратегії зменшення ризиків, так і при вирішенні конкретних юридичних завдань.
  • Юридичний супровід релокації працівників та офісів після повномасштабного вторгнення.
  • Правова підтримка благодійних фондів та ініціатив всередині компанії.
  • Юридичні консультації мобілізованих працівників і тих, які планують мобілізовуватись.

«Що менша команда, то більша потреба закривати всі юридичні питання одному чи кільком юристам. Доводиться бути мультиспеціалістом. Дуже допомагає, коли менеджмент розуміє, що у деяких питання є сенс залучати спеціалізованих юристів, зокрема локальних, поза Україною».

Юристи залучені практично в усі внутрішні процеси компанії. Наприклад, під час рекрутингу вони радять, як залучати людей у різних юрисдикціях. Рекрутери іноді просять роз’яснити той чи інший пункт контракту. Legal мають зробити так, щоб кожен процес відповідав документам і договорам компанії.

«Іноді треба просто послухати колег і сказати їм, чи у правильному напрямку вони рухаються».

«Основне завдання юриста — додавати компанії цінності, допомагаючи схвалювати правильні рішення й уникати неправильних. Юрист має працювати в інтересах всієї компанії, навіть тоді коли це означає бути незручним у конкретний момент».

Специфіка роботи з клієнтами з-за кордону

Упродовж останніх 10 років ринок IT дуже швидко зростав у всьому світі — великі компанії купували менші компанії, відкривали офіси в інших країнах. Відповідно, до робочих завдань Legal додалася робота з центрами розробки за кордоном.

Якщо компанія велика, то юристи можуть бути в кожній окремій країні, де є офіси. Якщо маленька — то команда юристів в Україні може займатися і міжнародним структуруванням. Тоді їм доводиться працювати не з однією правовою системою, а з кількома.

Багато клієнтів українських сервісних компаній — це іноземні замовники. Контракти з ними — це мікс положень, які відповідають українському праву та іншим правовим системам. Важливо правильно обрати юрисдикцію у контракті та не перетворити його на декларацію чи фікцію. Іноді замовник дає свій типовий контракт, а його положення конфліктують з українським законодавством. Потрібно оцінити ризики дотримання чи, навпаки, недотримання таких положень, а також шукати інші робочі варіанти. У таких ситуаціях корисним є розуміння специфіки законодавства країни замовника й тамтешньої судової практики. Важливо розуміти, яке питання можна вирішити власними знаннями, а де треба залучити місцевих юристів.

Що треба знати юристам, щоб працювати в IT

  • Цивільне та Господарське право, особливо про роботу з контрактами.
  • Право інтелектуальної власності. Йдеться про захист нематеріальних активів компанії, реєстрацію торгових марок, правильну передачу немайнових прав тощо. Ця сфера права особливо важлива для продуктових компаній, адже дає змогу убезпечити продукт від потенційних спорів.
  • Корпоративне право.
  • Захист персональних даних. Потрібно постійно тримати руку на пульсі щодо нових вимог і директив, переглядати data flow, правила процесингу та транскордонної передачі даних, взаємодіяти з командою безпеки та реагувати на запити data subjects.
  • Ризик-менеджмент.
  • Знання з кібербезпеки.
  • Якісний legal research.
  • Знання регуляції використання штучного інтелекту.
  • Рівень англійської — Advanced. Потрібно вміти аналізувати й складати юридичні документи англійською мовою в контексті саме того законодавства, яке буде до них застосовуватися.
  • Для рівня Senior-спеціалістів важливими є знання фінансової та податкової галузей права.
  • Добре розбиратися у процесах IT-компанії: знати, як відбувається A/B-тестування, що роблять технічні команди, як побудований Scrum тощо.

В ІТ-сфері можуть існувати нестандартні ділові моделі, такі як хмарні послуги, спільне використання даних і технологій, що потребує розуміння специфічних правових аспектів.

Важливо зауважити, що всі перелічені галузі права треба розглядати і в українському, і в іноземному контексті. Залежно від ринків, на яких працює компанія, ця іноземна частина може бути різною.

«Тут треба пам’ятати, що IT-юрист — це не людина-оркестр. Кожен працівник в юридичній команді техкомпанії займається своїм напрямом, і від цього залежить, що йому більше треба знати: чи корпоративне право, чи право інтелектуальної власності, чи податкове право».

Чи потрібні технічні знання Legal

Лише юридичних знань для Legal недостатньо. Курси з базового IT можуть бути корисними, але не обов’язковими. Хороший фахівець має розуміти, що таке мови програмування, як створюються ІТ-продукти. Це має бути не на рівні технології, а на рівні розуміння процесу і того, з чого він складається. Якщо компанія продуктова, то важливо добре знати сам продукт, орієнтуватися в його ніші та конкурентах, розуміти, на чому саме компанія заробляє гроші. Лише так можна правильно оцінити ризики й бути впевненим під час перемовин з клієнтами та вендорами.

Знання внутрішньої термінології теж важливе для ефективного спілкування з айтівцями.

Треба знати, які є професії в IT і чим вони відрізняються. При цьому бути готовим до того, що за однією назвою посади в різних компаніях криють різні завдання. Не соромтеся ставити багато запитань під час онбордингу. Що краще ви розумітимете розподіл сфер відповідальності в команді, то ефективнішу взаємодію ви зможете вибудувати.

«Значним плюсом для юристів будуть поверхові знання циклу розробки програмного забезпечення, опенсорс-комʼюніті, проджект-менеджменту, моделей ІТ-бізнесу».

Які софт-скіли важливі для Legal

  • Бажання і готовність вчитися, адже «законодавство не встигає за технологіями, треба вміти проводити аналогії».
  • Відкритість до нового, готовність переглядати власні підходи та практики.
  • Критичне мислення.
  • Вміння почути колег.
  • Уміння вести ефективні та швидкі комунікації, які побудовані на професійній довірі.
  • Вміння швидко вирішувати складні завдання.
  • Готовність ставити запитання, коли чогось не розумієте.
  • Уміння мислити не тільки як юрист, а як і маркетолог, продакт чи користувач, щоб передбачити питання або їхні дії, які треба оцінити з юридичного погляду. Для цього варто більше спілкуватися з цими командами, а також не пропускати спільні дзвінкі, де розповідають про новини та досягнення команд.
  • Готовність братися за нові завдання. Коли потрібно розібратися в юрисдикції іншої країни, деякі спеціалісти можуть цього боятися.
  • Навички презентації.
  • Уміння працювати в команді.
  • Готовність ухвалювати рішення і розуміння, що іноді інші колеги ухвалюють рішення саме на основі тих даних, які їм дають Legal.
  • Уміння налагоджувати зв’язки з колегами з інших ІТ-компаній, варто відвідувати профільні семінари та конференції.

Як юристу отримати офер від IT-компанії

Юристам, які хочуть отримати роботу в IT-компанії, треба бути готовим до кількох раундів співбесід, які передбачають спілкування з рекрутером, тестові завдання на юридичну тематику та знання англійської мови, а також спілкування з керівником юридичного відділу. Також роботодавці перевіряють навички legal writing.

«Ось рецепт, як отримати офер: досвід роботи + уміння продати свій досвід та навички + ретельність у виконанні тестового завдання + якісна комунікація + бути щирим у своїх очікуваннях, бажаннях і запитаннях».

Отримати офер від IT-компанії складніше, адже у цій сфері висока конкуренція. Компанія хоче бачити у кандидата достатній рівень знань і навичок, тому досвід юристів, які працювали, в іншій сфері, не дуже релевантний для IT.

«Коли ми востаннє відкривали вакансію на посаду юриста, то отримали дуже багато резюме. Конкуренція серед кандидатів є високою. Та насправді більшість кандидатів не відповідали вимогам вакансії, оскільки не працювали в IT або не мали схожого досвіду».

До слова, нині на DOU є 58 вакансій у категорії Legal. Останні місяці їхня кількість зростає.

Якщо ви шукаєте першу роботу, то корисно відвідувати офлайн-заходи — ринки вакансій, конференції, неформальні юридичні зустрічі. Не бійтеся пробуватися на позиції, де ви вважаєте, що маєте замало досвіду. Інколи інші хард- і софт-скіли можуть перекрити брак певного досвіду.

Юристам, які тільки закінчили університети й під час навчання здобули практичний досвід, буде легше «ввійти» в IT, оскільки вони ще не звикли працювати за іншими моделями.

«Якщо переходити в ІТ з держсектору, то це космос. Навіть не уявляю, як юрист, який звик до бюрократії та формалізму на кожному кроці, зможе повністю перелаштуватися на новий лад. Перехід буде вкрай різким».

Найпростішим перехід буде для Legal консалтингових компаній.

«В якісному консалтингу зазвичай є гарна система навчання, у них високі вимоги до іноземної мови та працездатності співробітників. Також у консалтингу юристам часто доводиться швидко і глибоко занурюватися в різні індустрії, в яких працюють їхні клієнти. Ця навичка допомагає їм швидко адаптуватися в ІТ».

В IT зовсім інший тип комунікації та залученості працівників, необхідно працювати на динамічному ринку, бути більш гнучким, бути зрозумілим (не спілкуватися з колегами суто «юридичною» мовою), постійно вчитися і часто виходити за межі лише юридичної роботи.

Приклади тестових завдань

Тестові завдання залежать від позиції. Якщо це вакансія General Legal, то у тестовому буде кілька простих запитань з різних сфер права, якщо вузький спеціаліст — то питання будуть з його ніші. Майже усі тестові формулюють як практичні ситуації. Це можуть бути ті, з якими компанія вже стикалася, або ж базовані на відомих кейсах, щоб перевірити, наскільки кандидат стежить за подіями в індустрії.

  • Ситуація: цифровий художник скопіював дизайни всесвітньо відомого модного бренду, щоб створити колекцію NFT з персонажами, одягненими в одяг, схожий на дизайн бренду. Чи є це законним? Якщо ні, то що повинен зробити художник, щоб це було законно?
  • Ситуація: до вас звернувся стартапер, який хоче створити продукт у певній іноземній юрисдикції. Він нічого не знає про право та фінанси, а тому прийшов за порадою, як структурувати бізнес і що найперше треба зробити з юридичного погляду. Вам потрібно структурувати ризики, описати їх зрозумілою мовою та скласти план дій для такого клієнта.
  • Ситуація: компанія «Х», зареєстрована в Україні, хоче створити сайт в іншій доменній зоні. Треба розписати, з якими труднощами може стикнутись компанія і як їх вирішити.
  • Завдання: проаналізувати англомовну угоду, ліцензії ПЗ і дати висновок, чи можна їх використовувати в комерційному проєкті.

Крім того, деякі компанії ще на етапі співбесіди з рекрутером дають кандидату письмовий тест на базове знання англійської юридичної мови. Орієнтовно це 20–25 питань з декількома варіантами відповідей, серед яких треба обрати правильну.

Типовий робочий день Legal

Юристи в IT-компаніях можуть працювати як з офісу, так і з дому. Ранок завжди починається з перевірки робочої скриньки та планування дня.

«Щоранку перевіряю, чи не отримала нові завдання в Jira та на електронній пошті. Стежу за статусом попередніх завдань і відповідаю но короткі питання колег у Slack. Це займає близько години-півтори вранці. Потім обираю 2–3 завдання, на яких буду фокусуватися, з урахуванням дедлайнів і дзвінків. Наприклад, вичитати та надати коментарі до договору і проаналізувати ініціативу маркетингової команди з урахуванням вимог про захист персональних даних. Типовий робочий день — це жонглювання робочими дзвінками, договорами, юридичними консультаціями, відповідями на листи та кава-брейками».

«В середньому 30% робочого часу Legal витрачають на мітинги з командою та іншими працівниками компанії, а решта 70% — це типова юридична робота „руками“: legal research, створення шаблонів документів, консультування з різних правових аспектів, відповіді на запитання різних відділів. Також важливо періодично моніторити зміни до законодавства».

Щоправда, часто виникають термінові завдання — виявлення порушень права інтелектуальної власності, важливі запити клієнтів тощо. Коли з’являється новий замовник, потрібно укласти NDA і перейти до обговорення умов контракту. З цим не затягують, бо клієнт може втратити інтерес і зірветься контракт. Конкуренція на ІТ-ринку серйозна, тому все потрібно робити своєчасно. Тоді «типовий» робочий день перетворюється на унікальний.

«Щоб термінові завдання не збивали робочий процес, важливо фокусуватися на створенні ефективних процесів. Збалансований договір з intake form і автоматичним підписанням через Docusign чи інші тули — зекономить десятки-сотні-тисячі годин, залежно від об’єму».

У Head of Legal типовий робочий день трохи інший, адже у ньому менше рутинної роботи. Юристи-керівники проводять більше мітингів — з керівництвом, з командою, з іншими відділами. Робочий день у них часто невнормований, оскільки замовники можуть перебувати в іншому часовому поясі. Тоді доводиться влаштовувати дзвінки та наради у позаробочий час. Head of Legal має залишатися на зв’язку завжди.

Переваги роботи і найнудніше в професії

Серед переваг роботи в IT-компаніях юристи найчастіше називають колектив і керівництво, які відкриті у спілкуванні й динамічні у роботі. Оскільки сфера є більш високооплачуваною за інші на українському ринку, то й працюють у ній сильні спеціалісти:

«Це формує колектив, в якому цікаво працювати. У колег можна багато чого повчитися».

«Це досить творча, різноманітна і небюрократизована юридична сфера (проти інших сфер юриспруденції). Також перевагою є фіксування винагороди в USD та її стабільність».

Якщо ж говорити про мінуси, то найбільше фахівці виділяють таке:

  • Рутинні завдання: повторювані стандартні процеси, які потрібно підтримувати. Наприклад, онбординг і офбординг фахівців. Також завдання щодо комплаєнсу, зокрема перевірка вендорів, збирання форм, що підтверджують податкове резидентство тощо. Кількість рутинної роботи можна зменшити, але повністю її позбутися неможливо.
  • Часті пояснення колегам базових речей про контракти, відповідальність, як працює NDA тощо.

«Деяким працівникам, які подивилися декілька тік-токів від сумнівних „експертів“, доводиться пояснювати тонкощі юридичного буття».

  • Стеження за всіма змінами — законодавчими ініціативами, практикою суддів і розʼясненнями органів. Це особливо складно для юристів, які працюють не лише на українському ринку, а й міжнародних. Потрібно не тільки ознайомитись з нововведеннями, а й встигати підготуватись до роботи з ними.
  • Обробка великої кількості інформації, яка до того ж може надходити з різноманітних джерел (п’ять-шість електронних пошт, три-чотири месенджери, одна або декілька CRM-систем, де створюють завдання).
  • Мультиконтекстність роботи — це найцікавіше і найважче водночас. Оскільки стратегічні й повсякденні завдання постійно міксуються, треба вміти правильно розставляти пріоритети.
  • Уміння доносити свою думку і знаходити спільну мову з керівниками багатьох структурних підрозділів у компанії.

«Працювати з айтівцями дуже цікаво. Вони часто тлумачать норми контрактів буквально. Це спонукає юристів щоразу щось уточнювати, удосконалювати, спрощувати термінологію документів, щоб було більш чітко та зрозуміло, а головне — без курйозів. У моїй роботі трапився кумедний випадок, коли наш новоприйнятий розробник „працював“ прямо з тренажерного залу, бо ж у контракті не сказано, що варто перебувати в робочий час за екраном комп’ютера. Таке буквальне тлумачення цього „недоліку“ контракту негативно вплинуло на ефективність роботи новобранця, тому наша співпраця була дуже короткою».

Міфи про професію

  • Юристам треба вміти кодити, щоб працювати в IT (це не так, достатньо мати загальні уявлення про технології).
  • Юристи — серйозні й нудні та завжди ходять у костюмах (ні).
  • Робота юристів in-house одноманітна, рутинна та зводиться до взаємодії з одним шаблонним договором, підготованим впродовж першого робочого дня (така думка популярна серед працівників юридичних компаній, які працюють на різних замовників, але вона неправдива).
  • ІТ-компаніям не потрібні юристи у штаті, можна звернутися в консалтинг, який все «розрулить» (це так не працює. У результаті можна витратити великі суми на консалтингові послуги й залізти у судову тяганину. Послуг консалтингу буде достатньо лише в тому випадку, якщо компанія маленька).
  • Юристи працюють лише із законами (це міф, оскільки більша частина роботи — комунікація).

Зростання та перспективи

У професії Legal немає чіткої градації зростання — Junior, Middle, Senior, поділ дуже умовний. Юристу, який тільки прийшов у сферу IT, знадобиться близько року, щоб почати орієнтуватися і виконувати типові для ІТ-юриста завдання.

«З умовного Junior до Middle треба щонайменше два-три роки релевантного стажу, з Middle до Senior ще близько п’яти років. Для Head бажано мати досвід роботи десять років, але це залежить від компанії».

У компаніях, де юристи розділені на ніші, можна рухатися за спеціалізацією і типом завдань. Наприклад, від простішого — супроводження внутрішніх процесів і до складного — супроводження бізнес-відносин з клієнтами та питань стратегічного юридичного планування роботи компанії на наступні періоди. На швидкість переходу на іншу позицію найбільше впливає, наскільки людина самостійна і здатна відповідально та ефективно вести проєкт чи напрям роботи.

Плинність кадрів у позиції Legal кардинально інша, аніж в решти IT-професіях. Спеціалісти залишаються у компаніях надовго. Зі зростанням продукту та команди розширюється і коло запитів, з якими працює юрист. Це може бути і вихід на нові ринки, і корпоративна реструктуризація чи залучення інвестицій.

Перспективи для Legal можуть бути різними:

  • професійне зростання разом з компанією;
  • підвищення до позиції Head of Legal;
  • перехід на вищу in-house позицію в іншу ІТ-компанію;
  • перехід в іншу спеціальність:

«Я бачив багато прикладів, коли юристи йшли у продакт-менеджмент, розробку, автоматизацію (no-code, low code), C-level».

  • робота з іншими доменами;
  • робота у консалтингових і юридичних компаніях;
  • Head of Legal можуть використати свої знання і для інших менеджерських спеціальностей.

«У менеджера з’являються компетенції, які спільні для всіх менеджерів, — управління командою, управління ризиками, планування. Я це роблю як керівник юридичної команди, і так само це робить Head of Operations. Теоретично менеджер-юрист може стати менеджером у суміжній сфері».

ПІДГОТУВАЛА: Софія Мінджоса,

Корисні ресурси для Legal

Сайти та платформи

 

  • 1078

    Переглядів

  • 0

    Коментарі

  • 1078

    Переглядів

  • 0

    Коментарі


  • Подякувати Відключити рекламу

    Залиште Ваш коментар:

    Додати

    КОРИСТУЙТЕСЯ НАШИМИ СЕРВІСАМИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЮРИДИЧНИХ ПОСЛУГ та КОНСУЛЬТАЦІЙ

    • Безкоштовна консультація

      Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях

    • ВІДЕОДЗВІНОК ЮРИСТУ

      Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс

    • ОГОЛОСІТЬ ВЛАСНИЙ ТЕНДЕР

      Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію

    • КАТАЛОГ ЮРИСТІВ

      Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом

    Популярні аналітичні статті

    Дивитись усі статті
    Дивитись усі статті
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст